Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fakta: onnekkaat voi ylensyödä ja pysyy laihoina, toiset kerää läskiä herkästi

Vierailija
29.10.2020 |

Lukuisissa tutkimuksissa, joissa ihmisiä pidetään ylikaloreilla ts. syövät enemmän kuin kuluttavat, osa porukasta lihoaa huomattavasti enemmän kuin toiset. Toinen voi saada samalla kaloriylimäärällä painoa esim. 7kg kun toiselle kertyy 300g.

Pelikortit ei mee tasan. Voitaisiinko viimein ymmärtää, ettei lihavuus useinkaan kerro mitää henkilön itsekurista, tai tarkoita että henkilö esim. mässäilisi herkuilla enempää kuin muutkaan. Ylipainoisilla henkilöillä ei vaan ole samalla tapaa pelivaraa ruokavalionsa suhteen kuin luonnostaan laihoilla.

Vituttaa kaikki "laihana pysyminen on helppoa, älä syö enemmän kuin kulutat"-pakottajat. Tietyllä tapaa totta, mutta käytännössä asia on osalle äärettömän paljon helpompaa kuin toisille.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei tule neuvoja, turhaa lätinää ja lässytystä ja trollailua vain :D Miten osasinkin Arvata :D

Mitä neuvoja oikein odotat? Ainoa painonhallintaan vaikuttava neuvo on: syö vähemmän kaloreita kuin kulutat, kuluta enemmän kaloreita kuin syöt. Laihduttaminen ei ole rakettitiedettä vaan puhdasta tahdonvoimaa. Ei ole mitään maagisia niksejä ja kikkoja joilla voit sivuuttaa tämän tosiasian ja huijata itsesi hoikaksi.

Älä lässytä ja trollaa, vaan kerro toki miten saada painoa alas niin ettei tarvitse olla nälässä. Jos et löydä tuota viestiäni, niin älä jaksa trollailla.

Totuttele siihen, että joskus on nälkä. Näläntunne on normaali asia. Ei ole maailmanloppu, jos välillä ehtii tulla vähän nälkä. Ihmistä ei ole luotu olemaan 24/7 kylläinen. Nykypäivän mukavuudet vain ovat tehneet siitä mahdollista ja helppoa. Ongelmasi taitaakin olla enimmäkseen siinä että et voi sietää näläntunnetta. Siihen voi totutella, mutta se vie aikansa. Laihdutus/elämäntapamuutos on silloin onnistunut, kun ruoka ja syöminen eivät enää ole pakkomielteitä.

Eli sinun mielestä olisi ok normaaliin painoon päästäkseen se että kärsisi nälästä jatkuvasti? No onpas siinäkin neuvo :D  Huomaa ettei oikein ymmärretä mistä puhutaan.

Ymmärrätkö tahallaan väärin silkkaa uppiniskaisuuttasi vai miksi vääntelet muiden sanoja miten sattuu? Missään vaiheessa kukaan ei ole väittänyt, että pitää jatkuvasti olla nälissään. Sen sijaan on täysin normaalia tulla nälkäiseksi ruokailujen välissä. Et yksinkertaisesti voi odottaa olevasi kylläinen koko ajan ja samalla laihtua.

Joku muu muutama sivu sitten jo sanoikin, että pitkään jatkunut ylensyönti on venyttänyt vatsalaukkuasi ja vääristänyt kylläisyydensäätelyäsi. Joten väännetään sitten rautalangasta kun et ekalla kertaa tajunnut: ASIA KORJAANTUU AJAN KANSSA. Et ole loppuelämää nälissäsi, koska tarpeeksi pitkään jatkettuasi terveellisemmillä ruokatavoilla, kylläisyydensäätelysi korjaantuu ja pystyt elämään niinkuin muutkin normaalipainoiset ihmiset, syöden normaaleja määriä ruokia, ilman JATKUVAA näläntunnetta, hyväksyen että pari tuntia ruokailun jälkeen tulee hieman nälkä, mutta se ei ole hirveää eikä kärsimystä eikä sietämätöntä.

Mutta ei, haluat selvästi kuulla joko taikuuteen perustuvan vinkin että "näin voit ylensyödä ja mättää ruokaa suuhusi 24/7 ja silti laihtua!" TAI että joku validoi virheellisen luulosi, ettet sinä ole syypää omaan painoosi ja oikeasti sinun on mahdoton laihtua koska sinulla on uniikki fysiikan lakeja uhmaava kroppa joka ei taatusti pysty muuttumaan ilman järjetöntä kärsimistä ja uhraamista.

Sinä se tässä et ymmärrä. Et osaa lukea mitä ihminen kertoo syövänsä, ja että se ruokamäärä ei tahdo riittää nälän pois pitämiseksi, mikä on syömisen tarkoitus. Olla ravittu, ja poistaa nälkä.

Jos syömäsi ruoka ei pidä nälkää muuta sitä. Ei siis määrää vaan laatua.

Vaihda hiilarit saman kalorimäärän verran proteiiniin, margariinin tilalle tilkka oikeaa oliiviöljyä, salaatin tilalle eri tavoin valmistettuja kasviksia tai juureksia.

Esim 2 riviä suklaalevystä on 300 kcal - tuohon saa jo syödä hemmetinmoisen naudan filepihvin (yli 200g).

Arvaa kumpi pitää nälän ja mieliteot pidempään poissa?

Valintoja.... valintoja;)

Vierailija
182/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen myös että lihavat vähättelevät syömisiään ja laihat liioittelevat. Olen itsekin ollutylipainoinen, tosin nyt kohta normaalipainossa. Kun paino ei lähtenytkään tippumaan enää vaan jumitti, väitin kiven kovasti itselleni ja muille, että en juuri syö mitään. Ruokapäiväkirjan rehellinen täyttäminen tiputti suomut silmiltä.. närpin vähän siitä ja tästä, pienen pieni pala sitä ja pieni pala tätä, eihän se haittaa? No, haittasi se. Vasta kun jouduin jokaisen ruoka-aineen merkitsemään päiväkirjaan, minkä suuhuni laitoin, heräsin siihen että minä n a p o s t e l i n. Kun jätin napostelut pois, paino alkoi taas tippua.

Laiha työkaveri taas kertoi lomastaan kuinka mässäili koko loman. Tarkemmin kysyttäessä oli ostanut parempaa kahvia ja leiponut vieraille 2.5 dl taikinallisen pullaa, josta oli syönyt kahvin kanssa yhden pullan itse.

Johan oli mässäykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, entinen lihava, olen opetellut uudet tavat. Saan syödä mitä vaan, mikään ei ole ”kiellettyä”. Juuri herkuttelin popkornilla (2dl) ja kokiksella (1.5dl).

Ei kaadu maailma tähän. Määrät ovat ne jotka ratkaisevat. Ei ole tarvetta vetää popkornia pussillista tai litraa kokista.

Vierailija
184/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekkaat harrastavat liikuntaa ja aktiivista elämäntapaa.

Opäonnekkaat välttelevät liikuntaa.

Jos tällä viitataan lihavuuteen ja hoikkuuteen, niin on jälleen yksi stereotyyppinen ja hyvin haitallinen ajatus, että lihavat ihmiset eivät harrastaisi liikuntaa tai eläisi aktiivisesti.

Itse olen aina harrastanut paljon liikuntaa. Lapsesta asti lajikirjoa on ollut taitoluistelu, voimistelu, tanhu, ryhmäliikunta, kick-boxing, uinti, hiihto, työmatkapyöräily ( 20km/päivä) juoksu, kuntosali, kahvakuula, astanga-jooga ( ja muita joogalajeja), tanssi: street, nykytanssi ja showtanssi ..unohdinkohan vielä jotain?

Koiran kanssa liikun päivittäin 1-2 tuntia metsässä, mutta siitä olen päättänyt, että sitä en laske liikkumiseksi, vaan se on aina vain palauttavaa ja rentouttavaa yhdessäoloa koiran kanssa, tulipa kilometrejä minkä verran tahansa.

Ja sitten on syömishäiriö, ja painoa 117kg. Ja ihan helvetin pitkään itsekin elin tuota kuvitelmaa, että enhän mä liiku, koska ei läskit liiku. No kyllä liikun. Ja siksi olen edelleen myös terve. Kun lihavallekaan sen liikunnan ei pitäisi olla vain laihdutuksen väline, vaan ennen kaikkea terveyden hoitamista. Silloin se on myös aina mielekästä.

Vierailija
185/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekkaat voivat ylensyödä?!

Miksi kukaan haluaisi syödä yli tarpeensa?

Vierailija
186/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalori on kalori, ei vaikkapa 500 kaloria pysy toisen kehossa 500 kalorina ja muutu toisen kehossa 1000 kaloriksi. Selittäkää, mistä sitä energiaa syntyy tyhjästä, kun tällaista ilmiötä ei ole tähän saakka maailmankaikkeudessa havaittu. Miksi uskotte muissa asioissa tieteeseen mutta laihdutuksessa kirjaimelliseen taikuuteen?

Ei kukaan ole kieltänyt luonnonlakeja. En tee sitä itsekään. Vähän alkaa kyllästyttää aina kun puhun siitä, kuinka vaikea minun on laihtua, niin monet hokevat tuota fysiikan lakia, ikään kuin ylipainoiset olisivat niin hölmöjä ettemme tajuaisi tuota asiaa.

Kyse onkin siitä, että kulutan jostain syystä todella paljon vähemmän energiaa kuin normaalit ihmiset. Ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Vierailija
187/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen myös että lihavat vähättelevät syömisiään ja laihat liioittelevat. Olen itsekin ollutylipainoinen, tosin nyt kohta normaalipainossa. Kun paino ei lähtenytkään tippumaan enää vaan jumitti, väitin kiven kovasti itselleni ja muille, että en juuri syö mitään. Ruokapäiväkirjan rehellinen täyttäminen tiputti suomut silmiltä.. närpin vähän siitä ja tästä, pienen pieni pala sitä ja pieni pala tätä, eihän se haittaa? No, haittasi se. Vasta kun jouduin jokaisen ruoka-aineen merkitsemään päiväkirjaan, minkä suuhuni laitoin, heräsin siihen että minä n a p o s t e l i n. Kun jätin napostelut pois, paino alkoi taas tippua.

Laiha työkaveri taas kertoi lomastaan kuinka mässäili koko loman. Tarkemmin kysyttäessä oli ostanut parempaa kahvia ja leiponut vieraille 2.5 dl taikinallisen pullaa, josta oli syönyt kahvin kanssa yhden pullan itse.

Johan oli mässäykset.

Harmi, ettei minulle käynyt näin. Olen pitänyt todella tarkkaan kaikista syömisistä ruokapäiväkirjaa, ja tosiaan söin vain 1600kcal päivässä. En laihtunut.

Vähensin ja nykyään syön n. 1000kcal päivässä, jotta laihdun edes hitaasti. Ja todellakin merkitsen aivan kaiken ylös.

Vierailija
188/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan oli mässäykset.

Harmi, ettei minulle käynyt näin. Olen pitänyt todella tarkkaan kaikista syömisistä ruokapäiväkirjaa, ja tosiaan söin vain 1600kcal päivässä. En laihtunut.

Vähensin ja nykyään syön n. 1000kcal päivässä, jotta laihdun edes hitaasti. Ja todellakin merkitsen aivan kaiken ylös.

1600 kaloria päivässä on melkoinen määrä ruokaa kenelle tahansa!

Vierailija
189/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ryypyn jälkeen kun ollut pari viimestä viikkoa syömättä mitään ruokaa,  tulee maha ihan täyteen jo yhdestä keitetystä munasta.

(siis sitteku pystyy syömään,   eli n 4-5 darrapäivä)

Hieman eri jos mässää  buffetissa jokapäivä mahan venymiseen asti, eikai sitte mikään kohta riitä.

Vierailija
190/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä syömisessä on niin ihanaa? Kertokaa. Minulle syöminen on välttämättömyys, kuten vessassa käyntikon. En ramppaa vessassakaan ”huvikseen”, miksi siis söisin huvikseni?!

Parempi vaan kun pärjää pienemmällä.

Vierailija
191/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä syömisessä on niin ihanaa? Kertokaa. Minulle syöminen on välttämättömyys, kuten vessassa käyntikon. En ramppaa vessassakaan ”huvikseen”, miksi siis söisin huvikseni?!

Kerrohan mistä sinä tykkäät, niin voin vuorostani päivitellä mikä siinä muka on niin ihanaa. Se vasta tuo tasoa tähän keskusteluun.

Vierailija
192/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tosiaan että ihmiset pitävät eri asioista. Itse voisin päivitellä tupakointia tai alkoholin käyttöä mutta tiedostan että ollaan erilaisia kaikki. Ja kyllähän todella hyvä ruoka on ihana asia, harmillista ettet sinä nauti siitä.

Vierailija
193/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä painonhallinta on paljon monimutkaisempaa kuin pelkkä kalorin laskenta. Toki totta on, että jokainen meistä laituu jos oikein kitukuurille joutuisi poikkeusolosuhteissa. Mutta onko normaalielämä kitukuurin arvoista? Minulla on näitä hoikkia kavereita, joiden kylläisyydensäätelymekanismi toimii selvästi eri tavoin kuin minulla. He tulevat jo pienestä määrästä ruokaa "ähkyyn". Samoin makuaisti toimii eri tavoin. Jos he saavat valita, ottavat mielummin hedelmän kuin karkkia, ruisleivän kuin croisantin, puuroa kuin pullaa, ihan sen vuoksi, että kokevat karkin liian makeana, croisantin liian rasvaisena tai pullan sekä rasvaisena että makeana. Minä saan ihan tajuttoman paljon mielihyvää mm. suklaan, karkin, leivonnaisten, sipsien, pitsan syönnistä ja mikä pahinta - voin jatkaa syömistä vielä pitkään sen jälkeen kun aivot ovat vastaanottaneet ensimmäiset kylläisyyssignaalit. 

Toki saisin itseni laihaksi, ja olen ollutkin aikuisiällä 50kg, juurikin kitukuurilla. Toisaalta olin onneton hoikka ja ajatukseni pyöri koko ajan ruoan ympärillä. Koin, ettei hoikkuus ole todellakaan sen arvoista, että syön kasviskeittoa raejuustolla ja välipalaksi rahkaa ja porkkanaraastetta. Sitten ajauduin harrastamaan vanhan liiton kehonrakennusta ja aloin syödä kunnolla ja yli kulutuksen. Tavallista kotiruokaa, hiilihydraatti ja proteiinipainotteisesti. Annan itseni syödä herkkuja, joskin vain viikonloppuisin tai sitten ihan poikkeustapauksissa viikolla (esim. joku sosiaalinen tapahtuma missä on herkkuja tarjolla). Viikonlopun herkutteluissa minulla on sääntö, että ennen herkkujen syömistä on kuitenkin syötävä normaali ruoka, eli ruokaa ei saa korvata herkulla. Kun on ensin syönyt aamupalaksi puuroa, turkkilaista jugurttia ja marjoja ja kolmen tunnin päästä lounaaksi nuudeli-kasvis-tofuwokkia ison annoksen, ei enää iltapäivällä kahvin kanssa tee mieli vetää kokonaista pullapitkoa vaan yksi korvapuusti riittää. Siten tuolla yhdistelmällä liikunta + reilusti tavallista kotiruokaa + satunnaisesti herkkuja olen saanut sopivan balanssin hyvän olon ja normaalipainon välille. 

Lisäksi enää en tavoittele lähtökohtaisesti hoikkuutta vaan terveyttä ja lihaksikasta, sporttista, liikkuvaa ja hyvin toimivaa kehoa. Kaikille ikuisille laihduttajille vinkkini onkin, että lopettakaa laihdutuskuurit ja alkakaa miettiä mitä kaikkea kivaa voitte kehollanne tehdä kiloista huolimatta. 

Vierailija
194/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen lukenut laihdutusketjuja, niin moni kertoo laihduttaneensa helposti ihan vain sillä että on jättänyt mehun, limsan, pullat, sipsit ja karkit syömättä.

No, minä olen aina ollut hoikka ja täytyy kyllä myöntää, ettei perusruokavaliooni tai päivittäisiin syömisiin todellakaan kuulu nuo yllämainitut herkut, vaan joitain niistä en syö/juo ollenkaan ja loputkin harvaa herkkua ihan järkevinä annoksina.

Eli ei ihme, jos jotkut lihovat, eivätkä voi sille mitään kun perusruokavalio on sellainen, että sillä lihoo väkisinkin.

En siis ensimmäisenä syyttäisi kilpirauhasen vajaatoimintaa ja geenejä siitä että joku lihoo. Kyllä minä ensin laittaisin sen ruokavalion sellaiseksi että sillä ei liho, vaan ennemmin jopa laihtuu. Ja jos silti onnistuisi lihomaan, niin pitäisi miettiä missä vika. Jos nimittäin oikeasti on olemassa ihmisiä jotka taikovat kaloreita tyhjästä, niin sellaisiahan kannattaisi jalostaa. Ei tarvitsisi syödä juuri mitään, tulisi halvaksi ja luontokin säästyisi kun tuollaisten ihmistenhän ei tarvitse syödä juuri ollenkaan normaaleihin ihmisiin verrattuna. Mutta miksi he sitten vain lihovat? Miksi eivät vähennä syömisiään niin etteivät liho? :)

Vierailija
195/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei tule neuvoja, turhaa lätinää ja lässytystä ja trollailua vain :D Miten osasinkin Arvata :D

Mitä neuvoja oikein odotat? Ainoa painonhallintaan vaikuttava neuvo on: syö vähemmän kaloreita kuin kulutat, kuluta enemmän kaloreita kuin syöt. Laihduttaminen ei ole rakettitiedettä vaan puhdasta tahdonvoimaa. Ei ole mitään maagisia niksejä ja kikkoja joilla voit sivuuttaa tämän tosiasian ja huijata itsesi hoikaksi.

Ei se oikeastaan ole edes tahdonvoimaa. Se on rutiineja. Säännöllisyyttä ja viitseliäisyyttä. Että jaksat kokata sen terveellisen aterian oikeaan aikaan ja syödä sen, niin ettei tule mitään mättöhaluja, makeanhimoa tai sipsin himoja. Verensokeri pitää pitää tasaisena. Tahdonvoima ei kenelläkään riitä mihinkään kun todellinen ahmimisvimma iskee.

Mutta kun ei ahmi, ei edes syö herkkuja, ja kokkailee niitä terveellisiä ruokia, ja annoskokokin on ok, niin mitäs sitten tehdään? Liikunnan lisääminen ei ole vaihtoehto. Lisäksi verensokeri on priimaa, verenpaineet alhaiset, ja kolesterolien määrä sopiva, sekä hyvän että huonon. 

Sitten pienennetään joko ruoan energiatiheyttä tai annoskokoa edelleen. Jompi kumpi ei ole tarpeeksi alhaalla.

Ja tämän jälkeen ollaan loppuelämä nälkäisenä 24/7? Ei onnistu keneltäkään. Pyysin neuvoja mitä muuttaa että ei jäisi nälkää, mutta tämä taiaakin olla se viisasten kivi johon moni kompastuu. 

Ei, vaan sinne mahaan laitetaan sellaista täytettä joka ei ole niin energiatiheää. Sama kylläisyyden tunne, vähemmän kaloreita.

Olen eri mieltä. Mun kroppa tietää olenko syönyt pienen kipollisen kananmunaa, juustoa, voita ja kalkkunaleikettä = maha täynnä, vai valtavan lautasellisen salaattia = maha täynnä. Eron tuntee hetken päästä. Tilavuudeltaan pieni mutta 600 kcal lounas pitää nälän pois kuusi tuntia. 200 kcal mutta tilavuudeltaan valtava lounas ei.

Vierailija
196/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä on myös mielenkiintoinen ilmiö. Mietin usein miten erilain minä ja mieheni koemme nälän.

Minulla on nälkä kun mahani on tyhjä. Se murisee. Juuri muuten en tiedosta nälkää. Nälkä loppuu ensimmäiseen suupalaan. Jos syön vaikka vain banaanin nälkä on heti poissa. Tietystikään se ei pysy kauaa pois, mutta sillä hetkellä se loppuu kun banaani menee mahaan.

Mieheni kokee nälän jotenkin aivan toisin kuin minä. Hän voi syödä lautasellisen ruokaa, jonka jälkeen on vielä nälkä ja hän ottaa vaikka pari palaa leipää.

Minusta se on outoa. Miten voi olla nälkä vaikka mahassa on jo paljon ruokaa? Miten te muut tämän koette?

Koen samoin kuin sinä, eli vasta kun maha kurnii tyhjyyttään, sanon että on nälkä. Ja se nälkä lähtee ihan millä tahansa ruoalla. Jos syön banaanin, maha kurnii tietenkin nopeammin kuin munakkaan jälkeen, mutta ei minulla nälkä ole heti banaaninkaan jälkeen.

Vierailija
197/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen lukenut laihdutusketjuja, niin moni kertoo laihduttaneensa helposti ihan vain sillä että on jättänyt mehun, limsan, pullat, sipsit ja karkit syömättä.

No, minä olen aina ollut hoikka ja täytyy kyllä myöntää, ettei perusruokavaliooni tai päivittäisiin syömisiin todellakaan kuulu nuo yllämainitut herkut, vaan joitain niistä en syö/juo ollenkaan ja loputkin harvaa herkkua ihan järkevinä annoksina.

Eli ei ihme, jos jotkut lihovat, eivätkä voi sille mitään kun perusruokavalio on sellainen, että sillä lihoo väkisinkin.

En siis ensimmäisenä syyttäisi kilpirauhasen vajaatoimintaa ja geenejä siitä että joku lihoo. Kyllä minä ensin laittaisin sen ruokavalion sellaiseksi että sillä ei liho, vaan ennemmin jopa laihtuu. Ja jos silti onnistuisi lihomaan, niin pitäisi miettiä missä vika. Jos nimittäin oikeasti on olemassa ihmisiä jotka taikovat kaloreita tyhjästä, niin sellaisiahan kannattaisi jalostaa. Ei tarvitsisi syödä juuri mitään, tulisi halvaksi ja luontokin säästyisi kun tuollaisten ihmistenhän ei tarvitse syödä juuri ollenkaan normaaleihin ihmisiin verrattuna. Mutta miksi he sitten vain lihovat? Miksi eivät vähennä syömisiään niin etteivät liho? :)

No en minä syö enkä ole koskaan syönyt ns. perinteisiä herkkuja. En pidä pullista, karkeista, kakuista, sipseistä. Paheeni on pizza ja sitä syön puolikkaan n. 4 krt vuodessa.

Liikun joka päivä 10 000 - 15 000 askelta. En omista autoa. Kävelen kauppaan 2.5 km ja tulen repun ja kassien kanssa takaisin. Kävelen portaat.

Syön itse tehtyä mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa. Kanaa, kalaa, vihanneksia, bataattia, riisiä, maustamatonta jogurttia, kaurapuuroa. En koskaan punaista lihaa enkä leipää.

Näillä elämäntavoilla lihoin 35 täytettyäni 10kg yhtäkkiä. Olin ymmälläni, kunnes tajusin että iän lisäksi koin samoihin aikoihin suuren trauman, todella hirveän lääkityksen, pitkäaikaisen stressin, unettomuuden. Kaikki nämä saivat kroppani hätätilaan vaikka en syönyt yhtään pullaa tms.

Tilanne korjaantui kuin itsestään kun aloin nukkua 8-9 h yössä, poistin stressin elämästäni, olin taas onnellisempi ja tyytyväisempi ja muutin liikuntaa niin ettö lihastakin kehittyi. Laihduin 10 kg syömällä 2000 kcal viikossa ilman himotreenaamista. Nyt syön usein enemmänkin ja pysyn laihana kosk kroppa ja mieli on tasapainossa - ja lihas kuluttaa enemmän kuin läski.

Vierailija
198/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä syö enkä ole koskaan syönyt ns. perinteisiä herkkuja. En pidä pullista, karkeista, kakuista, sipseistä. Paheeni on pizza ja sitä syön puolikkaan n. 4 krt vuodessa.

Liikun joka päivä 10 000 - 15 000 askelta. En omista autoa. Kävelen kauppaan 2.5 km ja tulen repun ja kassien kanssa takaisin. Kävelen portaat.

Syön itse tehtyä mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa. Kanaa, kalaa, vihanneksia, bataattia, riisiä, maustamatonta jogurttia, kaurapuuroa. En koskaan punaista lihaa enkä leipää.

Näillä elämäntavoilla lihoin 35 täytettyäni 10kg yhtäkkiä. Olin ymmälläni, kunnes tajusin että iän lisäksi koin samoihin aikoihin suuren trauman, todella hirveän lääkityksen, pitkäaikaisen stressin, unettomuuden. Kaikki nämä saivat kroppani hätätilaan vaikka en syönyt yhtään pullaa tms.

Tilanne korjaantui kuin itsestään kun aloin nukkua 8-9 h yössä, poistin stressin elämästäni, olin taas onnellisempi ja tyytyväisempi ja muutin liikuntaa niin ettö lihastakin kehittyi. Laihduin 10 kg syömällä 2000 kcal viikossa ilman himotreenaamista. Nyt syön usein enemmänkin ja pysyn laihana kosk kroppa ja mieli on tasapainossa - ja lihas kuluttaa enemmän kuin läski.

Siis 2000 kcal päivässä, tietenkin :).

Vierailija
199/206 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
200/206 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up