Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kamalaa jos säästän kummilapselle vain 10e kuussa

Vierailija
09.02.2014 |

Lapsen vanhemmat ehdottivat säästötilin perustamidta lapselle. Minusta se on ihan htvä idea, mutta kauheasti minulla ei kyllä ole sinne varaa säästää. Sanoin tuon 10e kuussa niin vanhpien naama venähti, odottivat jotainusompaa summaa ilmeisesti. Syynttäreinä yms. voisin tietty enemmänkin laittaa. Olen 20-v opiskelija ja tulot 750e (kuussa..

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohoh kirjotusvirheitä paljon (kännykällä tehty)

Vierailija
2/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinun kuuluu sinne ollenkaan säästää, eikö se ole vanhempien tehtävä. Hurjaa nähdä että kummeista on tullut rahakoneita ja OPISKELIJALTA kehdataan kinuta vähistä varoista.

n24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ehdottelevatko vanhemmat tuollaista? En ole aiemmin kuullutkaan...

Vierailija
4/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, mitä hyväksikäyttäjiä! Kummi muistaa synttäreinä ja jouluna - ei todellakaan säästä kuukausittain toisten lapselle..

Vierailija
5/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oo tosissas?!? Onpas oudot vanhemmat..

Vierailija
6/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat ehdottivat? Että sinä lahjoitat joka kuukausi pienistä tuloistasi rahaa? Ei voi olla totta. Vai voisiko olla, että ajatuksena oli että sinne voi esim. syntymäpäivänä laittaa lahjarahan sen sijaan että ostaisit tavaraa? 

Vierailija
7/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole todellista! Kummin tehtävä ei ole lapselle rahaa säästää. Älä lähde tuollaiseen mukaan edes sillä kympillä. Kun lapsi hiukankin kasvaa, ala viettää hänen kanssaan aikaa. Se on paljon tärkeämpää kuin raha. Esim. leffaan pari kertaa vuodessa, johonkin konserttiin, metsäretkelle jne.

Vierailija
8/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat, että olisi kiva jos lapsellaolisi pesämuna muuttaessaan pois kotoa. Luulevat, että minulla on paljon ylimääräistä kun vanhempani ovat rikkaita vaikkeivat anna minulle latiakaan. ensimmäinen kummilapsi tämä joten en riedä käytännöistä.

Vierailija
9/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse säästää sinne kuukausittain yhtään mitään. Ja jos haluat antaa lahjan eikä rahaa sinne tilille, niin annat lahjan. Jos vanhemmat haluavat lapselleen tuollaisen tilin, säästävät sitten sinne itse. Kummi ei ole mikään raha-automaatti.

Vierailija
10/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesämuna on vanhempien mielestä kiva, niin hommatkoon vanhemmat sen.

Vierailija
11/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:24"]

Sanoivat, että olisi kiva jos lapsellaolisi pesämuna muuttaessaan pois kotoa. Luulevat, että minulla on paljon ylimääräistä kun vanhempani ovat rikkaita vaikkeivat anna minulle latiakaan. ensimmäinen kummilapsi tämä joten en riedä käytännöistä.

[/quote]

Sanot suoraan, että olet opiskelija. jolla ei ole ylimääräistä. Eikä sinun vanhempiesi rahoilla tarvitse rahoittaa kummilapsesi tulevaa opiskelua tai muuta elämää.

Vierailija
12/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle kuuluu lapsen kristillinen kasvatus yhdessä vanhempien kanssa. Rahoitus tulee vanhemmilta. Ja älä muuhun suostu.

Vierailija
13/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kuulla ettei tämä olekaan yleinen tapa, sain sellaisen kuvan. Voiko tuollaisen tilin avata niin ettei vanhemmat näe paljon sinne laitan?

Vierailija
14/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi itse senttiään koska säästäminen on vanhempien vastuulla isompana jos antaa synttärinä rahaa se o taas eri juttu, mutta kuukausittan ei tule kuuloonkaa.piskelijalla on rahat tiukassa muutenkin säästä mielummin itselessi

Vierailija
15/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:29"]

Helpottaa kuulla ettei tämä olekaan yleinen tapa, sain sellaisen kuvan. Voiko tuollaisen tilin avata niin ettei vanhemmat näe paljon sinne laitan?

[/quote]

Jos haluat, avaa lapselle oma tili, talleta sinne niin paljon kuin haluat ja anna sitten vaikka rippilahjaksi.

Vierailija
16/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ovarmaan ole vielä kovin lähellä sitä kotoamuuttamisikää. Aapee ehtii lahjoittaa omaisuuksia ihan sillä 10 eurollakin, puhumattakaan siitä, jos hänen oma taloudellinen tilanteensa seuraavan puolentoista vuosikymmenen kuluessa paranee ja hän silloin haluaa lahjoittaa lisää. Voi tietty käydä niinkin, että kummilapsia tulee lisää pottis jakamaan.

lahja on lahja, ei sitä voi saada säädellä, paitsi kieltäytyä vastaanottamasta.

Moni rahastotili vaatii kymppiä suuremman kuukausisäästön jo säännöissään,utta tämä olkoon vanhempien ongeölma.

Vierailija
17/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään lasta, jolle kummilapset säästäisivät rahaa säännöllisesti. Ja minun ystäväpiirini koostuu suurelta osin hyvätuloisista perheistä, joissa toinen tai molemmat vanhemmista ovat diplomi-insinöörejä. Rahan säästäminen kummilapselle ei siis todellakaan ole mikään tavallinen tapa.

Sen sijaan on kyllä aika yleistä, että teini-ikäisille lapsille kummit antavat pienen määrän rahaa tai lahjakortin syntymäpäivä- tai joululahjaksi, kun eivät enää oikein keksi mitään hyvää lahjaa noin vanhalle lapselle. Mutta tällöinkin summat ovat olleet yleensä luokkaa 30-50 euroa / kerta. Ja tässä lahjan antajana ovat siis suhteellisen hyvätuloiset kummit, eivät opiskelijat.

Vierailija
18/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:33"]

En tunne yhtäkään lasta, jolle kummilapset säästäisivät rahaa säännöllisesti.

[/quote]

Piti tietenkin olla: "Jolle kummit säästäisivät"

18

Vierailija
19/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää.Älä lähde tuollaiseen lainkaan.

Vierailija
20/48 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole tämä mikään yleinen tapa. Jos vanhemmat haluavat, että lapsella on pesämuna poismuuttaessa, he säästävät sen itse. 

Epäilen, että jos tilin avaa lapsen nimellä, vanhemmilla pitää lähes varmasti olla oikeudet sinne, tai vähintään siihen vaaditaan vanhempien lupa (alaikäisen huoltajina). Ajattelisin itse niin, että jos koet, että pienen pesämunan kerääminen kummilapselle on hyvä idea, tee se jollekin omalle tilille ja lahjoita vaikka ammattikoulusta valmistumis/lakkiaislahjaksi nuorelle sitten joskus. Vanhempien ei tarvitse tietää siitä mitään. Tietysti tässä on se ongelma, että jos talletat sinne rahaa lahjojen sijasta (esim joulu/synttäri), niin näyttää perheelle siltä, ettet ole hankkinut lahjaa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi