Onko kamalaa jos säästän kummilapselle vain 10e kuussa
Lapsen vanhemmat ehdottivat säästötilin perustamidta lapselle. Minusta se on ihan htvä idea, mutta kauheasti minulla ei kyllä ole sinne varaa säästää. Sanoin tuon 10e kuussa niin vanhpien naama venähti, odottivat jotainusompaa summaa ilmeisesti. Syynttäreinä yms. voisin tietty enemmänkin laittaa. Olen 20-v opiskelija ja tulot 750e (kuussa..
Kommentit (48)
21 jatkaa vielä:
Sinäänsä en pidä tuota kummilapselle säästämistä huonona ideana jos on ylimääräistä rahaa, koska onhan se parhaimmillaan erinomainen tapa tukea nuoren opiskelujen aloitusta. Mutta, melko harva piehtaroi rahassa ja viimeistään jos on omia lapsia, joutuu myös sen kysymyksen eteen, että säästääkö ne ylimääräiset rahat omalle lapselle vai kummilapselle/lapsille.
Fiksu nuori toisaalta tuskin kaipaa mitään kymppitonnien rahastoa kummeilta, sen sijaan nuorelle voi saada mukavasti takuuvuokraa vastaavan summan kasaan ihan sillä, että pistää muutaman kympin jouluna ja synttärinä talteen.
Ehkä niiden vanhempien naama venähti siksi, että itse ehdotit kuukausittaista säästämistä? Yleensähän kummit laittaa tuollaiselle säästötililille esim. synttäri- ja joululahjarahan. Yksikään keskituloisista kavereistani ei "säästä" kummilapsen tilille. Lahjatkin on usein sitä 20 euron luokkaa.
Kerro ap vähän kummilapsen vanhemmista, millainen kolutus-, varallisuustaso, entä työllisyystilanne? Ikä? Lasten lkm? Kuulostaa rahvaanomaiselta.
No ei todellakaan ole pakko säästää!
Ja jos oikeasti vanhemmat nyrpeilivät ehdotuksellesi, niin kyllähän kympillä kuussakin kertyy reippaasti yli 2000e jos ajattelee, että nuori todennäköisesti muuttaa omaan pesään 18-19 -vuotiaana. Sekö muka mitätön pikkuraha? Tosin jos kehtaa rahaa ylipäätään kerjätä, niin ei kai se röyhkeys välttämättä siihen lopu...