Hyvänmakuinen diettiruoka, keitot ja salaatit jo oksettaa
En jaksa enää keittoja, en salaatteja, en ainaista kanawokkia. Mitä tässä söisi? Rahkakin tulee korvista ulos.
Kommentit (7)
LÄhes mitä vaan, kunhan tsekkaat kalorit ja määrät... Ja opettele käyttämään mausteita, sillä muuten sulle käy niin, että laihdut, mutta lihot sitten takas.
Entä risotto? Vähärasvaisesta naudanlihasta tai kanasta saa maukasta. Itse lisään kesäkurpitsaa, parsakaalia, herkkusieniä ja sipulia riisin kera.
munakasta erilaisilla lisukkeilla. wokkia voi tehdä muustakin kuin kanasta, esim. possusta, tofusta, katkaravuista, jauhelihasta, sienistä. laihdutan itsekin ja silloin kun en jaksa tehdä mitään erityistä, teen yleensä jauheliha-kaalipataa. tosi helppoa ja maukasta, etenkin kun laittaa tarpeeksi mausteita, lihalientä ja hauduttaa pitkään. kala on aika kallista, mutta joskus ostan kuha- tai ahvenfileitä ja syön niitä esim. kukkakaalimuussin tai höyrytettyjen kasvisten kanssa. tykkään myös täytetyistä paprikoista tai munakoisoista, sen lisäksi teen paljon uunijuureksia. joka toki on vähän aikaavievää kun juurekset pitää kuoria ja pilkkoa ja sitten vielä laittaa tunniksi uuniin, mutta todella hyvää. punajuuri on yksi suosikkini, siitä teen lindströmin pihvejä tai borssikeittoa. oma ruokavalioni on näin laihduttaessa itse asiassa laventunut hurjasti, kun ei tule syötyä ainaista pastaa kermakastikkeella tai ranskalaisia tms. kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy ja toivottavasti tästä ketjusta saat paljon ideoita.
Munakas eri täytteillä
Kaurapuuro
Ratatouille
Kaalilaatikko
Lohi eri muodoissa ja lisukkeilla
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:37"]Entä risotto? Vähärasvaisesta naudanlihasta tai kanasta saa maukasta. Itse lisään kesäkurpitsaa, parsakaalia, herkkusieniä ja sipulia riisin kera.
[/quote]
Miten risotosta saa kevyttä? Sehän on lähes pelkästään riisiä, eikä rakennetta saa kohdilleen ilman juustoa. Valkkarin voi vielä korvata sitruunamehulla, mutta kermaakin lorauttaisin mielelläni. Vai tarkoititko sen tyyppistä "risottoa" kuin peruskoulujen ruokaloissa tarjoillaan?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:37"]
Entä risotto? Vähärasvaisesta naudanlihasta tai kanasta saa maukasta. Itse lisään kesäkurpitsaa, parsakaalia, herkkusieniä ja sipulia riisin kera.
[/quote]Tällanen on kyllä paella, ei risotto.
Voit syödä ihan mitä tahansa, kun peiennät annoskokoa ja säädät kalorimäärää. Helpoiten se käy vähentämällä rasvan määrää. Ihan taatusti laihdut, kun syöt 1000-1200kcal päivässä ja ihan tavallista kotiruokaa, aamupalasämpylän, hedelmän välipalaksi.
-17kg kaloreita laskemalla ja kävelemällä+ kuntosalilla