Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väliä paperilla olevalla kansalaisuudella?

Vierailija
09.02.2014 |

Se ratkaisee miksi itsensä tuntee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen Amerikan kansalainen ja tunnen oloni turvallisemmaksi kuin suomalaisena. Kriisitilanteissa USA auttaa ja pelastaa kansalaisensa, Suomen valtiota voisi vahemman kiinnostaa.

Ja ennenkuin joku alkaa vaittamaan vastaan niin koettu on ihan henkilokohtaisesti.

Vierailija
2/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä sen verran väliä, että kansallisuus voi mahdollistaa tai rajoittaa matkustamista. Suomen kansalaisena on erittäin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voi kirjoittaa vain henkilö, jonka ei ole koskaan tarvinnut hakea työlupaa minnekään ja jännittää:

- saako ylipäänsä luvan

- tuleeko se lupa ajoissa ennen kuin töiden pitäisi alkaa.

Ja vielä lopuksi jännittää ulkomaalaispoliisin toimistossa, miten käy, kun kaikki paperit eivät ehtineet tulla kuntoon ajoissa ennen kuin piti (työnantajan ohjeiden mukaisesti) lähteä maahan.

Minä kävin tämän prosessin opiskeluaikanani, kun olin menossa kesätöihin niinkin eksoottiseen maahan kuin Saksaan. Tämä oli siis ennen EU-aikaa.

Vierailija
4/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole tarttenut jännittää tommoisia juttuja, joten olet oikeassa. Mikä voisi estää lupien tulemisen?

Vierailija
5/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:43"]

Mikä voisi estää lupien tulemisen?

[/quote]

Periaatteessa työluvan myöntämisen piti tilanteessani kyllä olla selvää, mutta koskaan ei voinut olla täysin varma siitä, mitä kommervenkkejä toisen maan ulkomaalaisvirasto keksii. Paljon suurempi ongelma oli kuitenkin se, että en voinut hakea työlupaa ajoissa, koska tieto työpaikasta tuli vasta viime tipassa (työnantajasta johtuvista syistä). Työlupaa ei voinut hakea ennen kuin oli työnantajalta tullut kirje työpaikasta.

3

Vierailija
6/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se "oikea" kansalaisuus hiukan helpottaa matkustamista.

Lisäksi, etenkin miehillä (ja osassa maita myös naisilla) kansalaisuus ratkaisee sen, missä mahdollinen asepalvelus pitää suorittaa. Sotatilanteessa tietenkin myös sen, kenen riveissä pitää mahdollisesti sotia.

Vierailija
7/7 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni ei pääse matkustamaan Amerikkaan, vaikka kuinka haluaisi. Kuuluu EU maahan, mutta todellakin väärään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme