Onko kamalaa jos säästän kummilapselle vain 10e kuussa
Lapsen vanhemmat ehdottivat säästötilin perustamidta lapselle. Minusta se on ihan htvä idea, mutta kauheasti minulla ei kyllä ole sinne varaa säästää. Sanoin tuon 10e kuussa niin vanhpien naama venähti, odottivat jotainusompaa summaa ilmeisesti. Syynttäreinä yms. voisin tietty enemmänkin laittaa. Olen 20-v opiskelija ja tulot 750e (kuussa..
Kommentit (48)
Joo. Ei. Mulla olis menny 14 400€ jos olisin kaikille kummilapsilleni laittanut kympin kuussa rippikouluikään saakka. Plus synttäri- ja joululahjat. Mikäs siinä jos olis rahaa mitä kylvää...
Ei missään nimessä tommosiakaan summia tarvitse laittaa kuukausittain! Laitat vaikka 50e jouluna ja 50e synttäreinä tilille ja muuta ei tarvitse herua. Näin mun isovanhemmat keräs mulle ajokortti rahat jotka sain kun täytin 18v ja näin toivon omienkin vanhempieni tekevän. Miksi kummin pitäisi laittaa rahaa lapselle joka kk?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:15"]
Lapsen vanhemmat ehdottivat säästötilin perustamidta lapselle. Minusta se on ihan htvä idea, mutta kauheasti minulla ei kyllä ole sinne varaa säästää. Sanoin tuon 10e kuussa niin vanhpien naama venähti, odottivat jotainusompaa summaa ilmeisesti. Syynttäreinä yms. voisin tietty enemmänkin laittaa. Olen 20-v opiskelija ja tulot 750e (kuussa..
[/quote]
No ei ole kamalaa.Tietenkin säästät taloustilanteesi mukaan,aika ajattelemattomat vanhemmat kun edes ehdottivat säästötiliä sinun maksettavaksi,kai tietävät taloustilanteesi? Mahdollisesti ovat näitä kun luulevat kummeja raha-automaateiksi. 10 € kuussa on ihan hyvä summa :)
Voi luoja! Kohta varmaan ehdottavat että ostat sille lapselle ruuatkin pöytään ja vastaat muutenkin koko pennun elatuksesta.
Ihan hyvältä kuulostaa 10e kk,jos pieni lapsi kyseessä, 5e kk on mun mielestä kanssa sopiva tilanteessasi.Parempi se on kuin ei mitään,jota meidän lapset saa kummeiltaan. Esikoinen täytti 4 ja pidemmällä asuvat kummit eivät ole muistaneet ollenkaan ikinä.Ei tää lapsi tunne näitä kummeja,kummin hommahan se olisi pitää yhteyttä,jotta naamakin tulisi tutuksi.Voisi edes joskus soitella,miten se kummilapsi kasvaa ja mitä kuuluu.
Itse en kuulu kirkkoon ja minulla ei ole kummeja.Lapsi tuossa yksi päivä kysyikin,mikä se kummi on? Sanoin,etten tiedä.No sen verran,että pitäisi olla tukena,ja muistaa kummilasta,muutenkin kuin vain lahjoilla.
!0€/kk on aivan priiimaa, etenkin jos olet opiskelija... Muutkin sinne rahaa laittavat!! Hemmolla on fyffee ihan kivasti ku täyttää... :D
Rahan arvo pienenee luultavasti koko ajan inflaation kourissa. Saat sillä kympillä opiskelijaravintolassa monet ruoat nyt, mutta 18 vuoden päästä kympillä ei tee luultavasti mitään.
Provo...noin tyhmiä ihmisiä ei voi olla..mutta eihän se varmaa voi olla..kun jokainen jolla alapää pelaa, saa lisääntyä ja täyttää maan samanlaisilla pökelöpäillä kuin itse ovat.