Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mummulaan yöksi

Vierailija
08.02.2014 |

Mitä sanotte tästä. Olimme miehen kotona saunassa ja syömässä. Kun tuli lähdön aika niin sanoin että tuo vanhin poika ( 4v) menee minun äidin luokse yöksi. Siihen mieheni isä: Mitä se sinne taas menee? Ihan kuin mustalaista vietäis. A. Poika oli kysynyt päivän aikana 2 kertaa että saisiko jäädä yöksi. Vastaus oli että et nyt jää. B. Poika ei ole ollut pitkään aikaan äidilläni yötä. Miehen vanhemmat sen sijaan eivät lapsia ota yökylään koskaan ellei meillä ole jotain menoa. C. Lapset eivät ole heidän vaivoinaan muutenkaan.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miksi lapsen pitäisi olla jatkuvasti yökylässä, ja noinkin pienen? Ja minusta tuo, että sanoit toisten isovanhempien kuullen oli aika epäkohteliasta. Jos miehen vanhemmat kuitenkin ottavat lapsia hoitoon, jos on tarvetta. Eivät kaikki ymmärrä, miksi lapsia pitää yökyläilyttää, eikä minusta tarvitse ymmärtääkään. Valveillahan sitä parhaiten yhdessä aikaa vietetään.

Vierailija
2/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Miehen äiti sanoo kaikille että hoitaa lapsiamme paljon. Heillä ei ole muita lastenlapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 20:36"]

Ap tässä vielä. Miehen äiti sanoo kaikille että hoitaa lapsiamme paljon. Heillä ei ole muita lastenlapsia.

[/quote]

No aika paljon hoitaa: tänäänkin laittoi ruuat ja passasi, saunotti ja hoiti. Vai sinäkö siellä ruuat laitoit ja saunan valmistit?

Vierailija
4/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti lapset ovat sielläkin olleet yötä, kun teillä on ollut jotain menoa. Saa kai sitä isovanhempi olla ylpeä, vaikka ei joka kuukausi lapset olisikaan yökylässä. Minusta pari kertaa vuodessakaan on aika paljon.

Vierailija
5/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on veemäisisiä isovanhempia. Eivät ymmärrä, mitä heidän olisi tehtävä.

ÄLKÄÄ enää lisääntykö, kun oman lapsen hoito on vastenmielistä.

Vierailija
6/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vieststäsi ei saa juuri mitään selkoa, kuka menee minnekkin yöksi ja MIKSI?

Miksi pitää olla jossain yötä, vai ovatko muuten teidän "vaivoinaan"?

Vierailija
7/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis minustakin on aika outo ajatus, että vielä kyläreissuilla ja saunan jälkeen pitää lhteä lasta kuskaamaan jonnekin yökylään? Miksi? Soititko kesken kaiken kyläilyn äidillesi, että saisit lapsen yökylään? Ja teit siitä numeroa lähtiessäsi, koska olit loukkaantunut? Olisin minäkin ollut ihmeissäni.

Vierailija
8/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on veemäisiä vastauksia ap saanut. Pointin ymmärtää ihan hyvin, jos lukutaitoa vain löytyy.

Meilläkin lapset aika usein (tarkoittaen 3-4kk välein) yökylässä yhden yön kerrallaan miehen vanhemmilla. Päivähoidossa ovat heillä noin 2kk välein. Pyytelevät useamminkin, mutta ei haluta antaa ilman jotain syytä (joku tärkeä meno).

Oma äitini puhuu kaikille kuinka paljon hän hoitaa lapsenlapsiaan, mutta oikeasti hän hoitaa lapsia tosi harvoin (kerran vuodessa päivän). Itse ei koskaan pyydä lapsia hoitoon enkä todellakaan erikseen pyydä eli seurauksena ovat harvoin hoidossa. Silti äitiäni ottaa pattiin, jos lapset ovat miehen vanhemmilla ja arvostelee sitä joka kerta jos vahingossa mainitsen. Haluaisi olla se "parempi" mummo, mutta ei kuitenkaan tehdä mitään sen eteen.

Ja nyt en tarkoita että pitäisi aina hoitaa, ihan ok vaikkei ikinä hoitaisi, mutta ei pitäisi ottaa pattiin, jos toiset isovanhemmat HALUAA hoitaa.

Vierailija
9/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on vaan tärkeintä, että se lapsi saadaan lykättyä jonnekin yöksi. Jos joku kritisoi, suuttua nöksähdetään. Minusta tuossa appiukko ihmetteli tyylillään, miksi se poika niin usein on poissa kotoa yöt. Ehkä he eivät siksi ota yölylään mielellään, kun mielestään lapsen yöpaikka on oma koti.

Vierailija
10/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei appiukolle kuulu ja sinne sammakoiden sarjaan. Miksi lapsi ei saa olla mummolassa yötä, en ymmärrä. Meilläkin lapset oikein kinuaa toiseen mummolaan ja isovanhemmat ovat kyllä asiasta otettuja.

Kaikille sukulaisuussuhteet ei ole vain pakollisia velvollisuuksia

Vierailija
11/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä myöhään illalla, kun on toisessa paikassa jo saunottu? Miksi ei joku toinen kerta, kun ehtisi ne iltapalat ja saunomiset tehdä siellä toisessa mummolassa. Kyllä minäkin loukkaantumisiin, jos meillä olisi vieraita, jotka iltaa vietettyään olisivat selvästikin meillä ollessaan soitelleet muualle etsien parempaa kyläpaikkaa, ja ovella lähtiessään ilmoittaisivat lähtevänsä nyt sinne.

Vierailija
12/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan teillä kotona kaikki hyvin, jos lapset "kinuaa niin" muualle yöksi?

Vierailija
13/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:29"]Onkohan teillä kotona kaikki hyvin, jos lapset "kinuaa niin" muualle yöksi?

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä on kummallista touhua täälläkin. Siis ihan ihme kommentteja...kaikissa asioissa piilee ongelma, joka pakko saada syntymään ihan mistä vain. Kai ne kommentoijat haluaa nostella oman arvon tuntojaan, kun muuhun ei energiaa ole

Vierailija
14/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen joka päivä tekemisissä äitini kanssa. Lapset ovat tottuneet häneen. Ei ne herranjumala joka päivä kinua muualle yöksi! Enhän antaisikaan. Kyllä kerran viikossa voi olla mummulassa yötä. On suorastaan ihanaa kun isovanhemmat ovat vielä elossa ja voivat nauttia lasten seurasta. Äitini tykkää että lapset ovat yötä, eilä koe heitä ongelmana vaan oikein elämää rikastuttavana asiana! Yötä on vain yksi lapsi kerrallaan joten voivat viettää siten oikein mukavaa aikaa yhdessä. Poika sanookin että pitää mummusta kovasti.

Vierailija
15/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:29"]Onkohan teillä kotona kaikki hyvin, jos lapset "kinuaa niin" muualle yöksi?

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä on kummallista touhua täälläkin. Siis ihan ihme kommentteja...kaikissa asioissa piilee ongelma, joka pakko saada syntymään ihan mistä vain. Kai ne kommentoijat haluaa nostella oman arvon tuntojaan, kun muuhun ei energiaa ole

[/quote]

Sanopas muuta! Ennenmuinoin isovanhemmat asuivat samassa taloudessa ja hoitivat näin ollen lapsia.

Vierailija
16/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa 4v. yökylässä?!! Miks lisäännyt jos et itse hoida? Olkoot mummu miten ihana vaan mut mun mielestä tuo on aivan liikaa....tosin, kukin tavallaan! Ei kyllä voi sanoa että olisit itse lapsesi kasvattanut!

Vierailija
17/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa 4v. yökylässä?!! Miks lisäännyt jos et itse hoida? Olkoot mummu miten ihana vaan mut mun mielestä tuo on aivan liikaa....tosin, kukin tavallaan! Ei kyllä voi sanoa että olisit itse lapsesi kasvattanut!

Vierailija
18/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tähän ketjuun on nyt tullut jokin pöljien keskitys.

Ei ollut mukavasti sanottu apeltasi. Mietin vain, että on tuo sääntö, että he eivät ota yökylään tai hoitoon lapsia anoppisi päätös, ja appesi saattaisikin haluta niitä lapsia kotiinsa kylään, jopa yökylään?

Yökyläilyt mukavassa mummolassa ovat parhainta, mitä lapselleen voi antaa. Oma vanhempi ei oikein voi aina hemmotella, kun pitää kasvattaa, mutta lapsi kuitenkin tarvitsee sitä hemmottelua välillä. Mummolat ovat hyvä paikka hemmottelun kokemiseen. ( Ja hemmottelulla en tarkoita yön yli valvomista, pelkkien herkkujen syömistä jne)

Vierailija
19/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli kerran yökylässä mun ystävällä sattuneista syistä. Miksi viedä pieni lapsi yökylään?

Vierailija
20/127 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 17/18 ihan kartalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi