Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankala isä joka vaikeuttaa elämää

Vierailija
12.01.2025 |

Olen katellinen yh äideille (tai iseille mutta puhun nyt omasta kokemuksesta) joiden ex puoliso ei syystä tai toisesta ole enää elämässä hankaloittamassa asioita vaan saatte olla lapsen kanssa yksin.

Oma eksäni, lasten isä. Uhkailee, mustamaalaa minua lapsille!, opettaa lapsille rasistisia asioita ja tappelua ja että rahaa otetaan mistä vaan saa, vaikka väärin keinoin. Juo lasten ollessa siellä. Olen aivan loppu tähän mutta olen täysin voimaton tässä kun isä tosiaan uhkailee ja kontrolloi kaikessa enkä näiden uhkauksien takia uskalla alkaa "sotimaan". Sossutkin hänen takiaan joutunut puuttumaan mutta isä uhkaili minut hiljaiseksi enkä uskaltanut kertoa sossuillle totuutta kaikesta. Itsellä 5vuotta kestänyt normaali tasapainoinen suhde ja isä uhannut että jos meille tulee uuden miehen kanssa lapsi niin hän pitää huolen etten näe enää nykyisia lapsiani. Elämä on todella stressaavaa tämän isän vuoksi ja ei uskalla tehdä oikein mitään ettei ala uhkailu ja kontrollointi. 

Onko kellään kokemusta miten tällaisen asian saisi ratkaistua. Haluaisin rauhallisen elämän ilman stressiä tällaisesta. Lapsihaavekin on taas ajankohtainen mutta noiden uhkailujen takia en uskalla.

Muutenkin ahdistaa että olen tehnyt kaikkeni että lapsilla olisi oikeasti hyvä lapsuus ilman mitään vanhempien aiheuttamia sotkuja niin isä pitää huolen että se ei onnistu ainakaan helposti. Toivon että lapset tunnistaisi minun rakkauden ja huolenpidon vaikka isä yrittääkin puhua minusta pahaa. Itse en ole lapsille puhunut mitään pahaa isästä koskaan koska lapsille ei kuulu aikuisten tappelut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt herranjumala rikosilmoitus ja hae lähestymiskieltoa. Yksinhuoltajuudenkin hakeminen on vaihtoehto.

Vierailija
2/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todisteita näistä uhkailuista kun osaa sanoa ne niin ettei voi varautua esimerkisi soittaa yhtäkkiä tai kun vien tai haen lapsia. Hän sanoo aina että pitää huolen ettei kukaan tee pahaa lapsille tai minulle mutta on itse ainoa joka tekee sitä pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala isä yhyvyhy yhhyyyyy😭😭😭

Ap

Vierailija
4/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta

Vierailija
5/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala isä yhyvyhy yhhyyyyy😭😭😭

Ap

Ööh onko kaikki kunnossa? Ap ei tätä ole laittanut.

Vierailija
6/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä lapsille mitä isä tekee. Ja etteivät mene kaikkeen mukaan. Jos opettaa rasistisia asioita, ei kuulosta hyvältä. Tappelu kai on puolustukseen ilmeisesti isän mielestä, mutta jos se on kiusaamista ei hyvä?

Vierailija
7/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt virheen siinä, että olet alistunut. Kaikkiin julki vain. Poliisille ja lastenvalvojalle heti ilmoitus. Kai teillä on tarkat sopimukset tapaamisista? Muuten yhteydenpito täysin pois. Olette eronneet, joten yhteyttä ei tarvitse pitää. 

Vierailija
8/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus. Ilmiannettu

Vierailija
9/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä selität lapsille, että näin ei saa tehdä, vaikka isä sanoo päinvastaista, muuten kuin kertomalla jotain negatiivista isästä?

Vierailija
10/10 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti ja exä käyttää sitä hyväkseen. Kerro lapsille, että isällä on mielenterveyden ongelmia ja ettei isän puheisiin voi luottaa. Jokaisen uhkauksen laitat ylös, etkä vastaa puheluihin. Jos lapset ovat yli 12, he voivat itse päättää kenen luona asuvat ja tapaavatko isäänsä. 

Ja tee uusi lapsi uuden hyvän miehen kanssa. Älä taivu uhkailujen kanssa. Kerro lapsille tilanne, ettei isä valehtele heille.