Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri herättää vauvani!

Vierailija
08.02.2014 |

Vauvamme nukkuu päiväunet parvekkeella. Yläkerran työtön nelikymppinen ramppaa parvekkeella tupakalla puolen tunnin välein ja kailottaa samalla puhelimeen tai miehelleen. Vauvani on herännyt tähän jo lukuisia kertoja. Vauva nukkuu ilman häiriöitä parin tunnin päikkärit. Kehtaanko mainita naapurille? Joskus tuntuu kuin kyseinen nainen herättäisi vauvani tahallaan...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kukaan ei kiellä sitä parvekkeella kailottamista mutta ainahan voi mainita _nätisti_ ja pyytää vähän hiljenemään? Ikävämpi ihminen tietty ottaa heti vittumaisena nokkiinsa mutta esim. meidän naapuri pyysi hyvin ystävällisesti että voitaisiinko vähän katsoa ettei meluta hirveänä tiettyyn kellonaikaan (päivällä) ja ei ollut meille mikään ongelma, katsottiin vaan että eletään vähän rauhallisemmin.

Vierailija
22/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:59"]

Huudatat kuitenkin sitä vauvaa sitten vuositolkulla öisin "kun ei se nyt nuku", joten peli siltä osin tasan. Otat sen sisään tai menet sen kanssa kävelylle, istut penkillä räpläämässä kännykkää tai lukemassa laatalla avfoorumia. Saatte kumpikin vähän ilmaa. Muut eivät ratkaise ongelmiasi, ratkaiset ne ihan itse,

[/quote]

Mä kävelen vauvan kanssa kerran päivässä. Toiset päiväunet nukkuu partsilla. En huudata vauvaa öisin. Olen vain tosi rikki kun taas tänään kuulin naapurin kailotuksen ja minuutti sen jälkeen vauva heräsi 20 minuutin unien jälkeen. nainen ei itse pysty saamaan lapsia ja tuntuu vahingoniloiselta kun on herättänyt vauvani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:56"]

Onko teillä parveketupakointi varmasti sallittu????????? Meillä nimittäin ei ole. Se oli yksi suurimmista syistä miksi muutin juuri näihin asuntoihin niin pääsin jatkuvasta tupakan kärystä eroon.

[/quote]

En polta, mutta minusta tuo on aivan järjetön kielto. Kaikki keltä olen kysynyt ovat sanoneet, että sitten poltan sisällä. Siitä tulee käytävään ja muihin asuntoihin ilmastoinnin kautta varmasti enemmän tupakan hajua kun parveke tupakoinnista.

[/quote]

Ja jos ei polta sisällä, ni sitten se ravaaminen ulos.. Meillä oli edellisessä talossa parvekkeella polttaminen kielletty. Ihmiset kyllästyi siihen, ku polttajat ravas sitten rapussa, ku kävivät pihalla ja se kielto kumottiin.

Vierailija
24/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap kurja tilanne. Ymmärrän täysin harmistuksesi. Tosiasia nyt vain on että kerrostaloissa asuvat useimmin ne b-luokan kansalaiset joilla on aikaa päivät pitkät ravata parvekkeella tupakalla. Mekin jouduimme esikoisen vauva-aikana asumaan kerrostalossa ja kyllähän se stressasi. Onneksi pääsimme aika nopeasti muuttamaan omakotitaloon.

Vierailija
25/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppivat vauvat nukkumaan aivan hyvin vaikka ei ollut hiljaista. Eriomainen taito sitten varttuneempanakin.

Vierailija
26/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sun täytyy sitten nukuttaa lapsi sisällä tai toivoa, että nainen ei satu parvekkeelle silloin kun vauva on parvekkeella nukkumassa. Mistä hän tietää, että milloin sun vauva on sielä nukkumassa? Voit ehkä asiallisesti sanoa naiselle asiasta, mutta valitettavasti et voi häntä kieltää parvekkeella olemasta. Tiedän kyllä, kuinka raastavaa ja raivostuttavaa se on, että lapsi heräilee lyhyiden unien jälkeen, mutta sille ei oikein voi mitään.

Vierailija
27/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks lapselle ole mitään korvatulppia tai suojaimia ettei melu häiritse..kysyy lapseton mies.

Vierailija
28/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on vauva tietää että pitkien ulkona nukuttujen päiväunien jälkeen vauva on tyytyväisempi, rauhallisempi ja syö paremmin. Lisäksi jos äiti on saanut samalla itse nukuttua niin win win. Jos naapuri itse huomaa että vauva nukkuu parvekkeella juuri kun hän käy tupakalla, niin jos olisi normaali ihminen niin ei ainakaan puhuisi kovalla äänellä.

Vierailija
29/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri ei välttämätä nää, mitä sielä alakerran parvekkeella on. Joo kaikki joilla vauva on tai on ollut, varmasti tietää että ulkona nukutut unet on hyväksi, mutta kerrostalossa et voi velvottaa muita elämään niinkuin itse haluat.!

Vierailija
30/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä enemmän kuin hyvin, tuo on raivostuttavaa. Silti et voi mennä valittamaan tai sanomaan mitään, kun kyse on päiväajasta.

Me asutaan rivarissa eikä olla koskaan voitu nukuttaa lapsia ulkoa, naapureiden takia. Heillä saman ikäisiä lapsia kuin meillä, mutta he eivät nuku päiväunia, ainakaan iltapäivisin. Eli metelöivät, ramppaavat ulkona/sisällä/ulkona/sisällä, soittavat musaa, tömistelevät portaissa jne. Tuntuu, että aloittavat tuon kaiken juuri silloin, kun saan omat lapseni päikkäreille. Todellakaan näin ei ole, en ole niin vainoharhainen. Asia vain korostuu, koska itse yritän olla hissun kissun ja huomaan kaiken ulkoisen metelin. Lapseni ovat aina olleet huonoja nukkumaan melussa/kolinassa tms. En voi puhua puhelimessa, katsoa tv:tä äänellisenä, imuroida, tiskata, pestä pyykkiä jne kun lapset nukkuvat, koska tällöin he nukkuvat vain 20-30min eli se pahin väsy pois ja sitten ekasta kolauksesta (naapurista) silmät aukeaa. Kun on hiljaista (naapurit ei kotona), nukuvat sen 2-3 tuntia. Näin ollut vauvasta lähtien ja ovat nyt 3 ja 4v, naapurit olleet koko ajan samat.

Sympatiat siis ap:lle. Eli ärsyttävää on, mutta asialle ei mitään voi.

Vierailija
31/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:19"]

Jos naapuri itse huomaa että vauva nukkuu parvekkeella juuri kun hän käy tupakalla, niin jos olisi normaali ihminen niin ei ainakaan puhuisi kovalla äänellä.

[/quote]

Mutta miten se yläkerran naapuri voisi sen huomata? Roikkumalla puoliksi oman parvekkeen ulkopuolella ja kuikkimalla alakerran parvekkeelle.

Vierailija
32/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:28"]

Jos naapuri itse huomaa että vauva nukkuu parvekkeella juuri kun hän käy tupakalla, niin jos olisi normaali ihminen niin ei ainakaan puhuisi kovalla äänellä.

[/quote]

Mutta miten se yläkerran naapuri voisi sen huomata? Roikkumalla puoliksi oman parvekkeen ulkopuolella ja kuikkimalla alakerran parvekkeelle.

[/quote]

Meidän parvekkeilta näkyy koko alakerran parveke.

Vierailija
33/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ap. ettet vie lastasi huutamaan ravintolaan, pilaat kaikkien ruokailun!

Vierailija
34/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

Meidän parvekkeilta näkyy koko alakerran parveke.

[/quote]

Lasinen lattia vai alakerran parveke eri tasossa. Ei meiltä ainakaan näy jos ei kaiteen yli kuiki. Eli jos kävelen siihen normaalisti tupakalle en todellakaan näe alakerran parvekkeelle.

Vierailija
35/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:31"]

Muistathan ap. ettet vie lastasi huutamaan ravintolaan, pilaat kaikkien ruokailun!

[/quote]

En ole huudattanut vauvaa ravintoloissa. Vauvani on myös perusrauhallinen. Haluaisin vain, että vauvani nukkuisi kunnon päikkärit 2-3 tuntia ja niin nukkuukin jos metelöivä naapuri on poissa.

Vierailija
36/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:56"]

Onko teillä parveketupakointi varmasti sallittu????????? Meillä nimittäin ei ole. Se oli yksi suurimmista syistä miksi muutin juuri näihin asuntoihin niin pääsin jatkuvasta tupakan kärystä eroon.

[/quote]

En polta, mutta minusta tuo on aivan järjetön kielto. Kaikki keltä olen kysynyt ovat sanoneet, että sitten poltan sisällä. Siitä tulee käytävään ja muihin asuntoihin ilmastoinnin kautta varmasti enemmän tupakan hajua kun parveke tupakoinnista.

[/quote]

No meilläpä on niin ihana asunto, että tupakointi on tosiaankin kielletty sekä sisällä että partsilla ja ulkoovelta n 5 metriä!!!!!!!!!!!!!!! IHANAA!!!!!!!!!!!!

Ja näitä kerrostaloja on täällä useampi jossa samat säännöt!

Vierailija
37/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin ärsyttää ihmiset jotka ramppaavat jatkuvasti röökillä ja jauhavat paskaa puhelimeen joka kerta...ei ole kovin älyllistä touhua... valitettavasti rivitaloonkaan muutto ei välttämättä asiaa paranna. .. sielläkin voi huonolla tuurilla olla naapurit jatkuvasti möykkäämässä ja omakotitalossa asuvat kaverini sanovat että naapurin haukkuvat koirat pilaavat jatkuvasti vauvan yöunet.... riippuu tuurista millaiset naapurit sattuu...

Vierailija
38/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on vauva tietää että pitkien ulkona nukuttujen päiväunien jälkeen vauva on tyytyväisempi, rauhallisempi ja syö paremmin. Lisäksi jos äiti on saanut samalla itse nukuttua niin win win. Jos naapuri itse huomaa että vauva nukkuu parvekkeella juuri kun hän käy tupakalla, niin jos olisi normaali ihminen niin ei ainakaan puhuisi kovalla äänellä.

[/quote]

Minä en tätä tiennyt! Meillä on lapset nukkuneet päiväunet sisällä varsin hyvin ja kelpo väkeä niistä on tullut. Ulkona nukuttaminen on suomalainen hassunhauska tapa, jota muualla maailmassa nauretaan.

Vierailija
39/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:36"]

No meilläpä on niin ihana asunto, että tupakointi on tosiaankin kielletty sekä sisällä että partsilla ja ulkoovelta n 5 metriä!!!!!!!!!!!!!!! IHANAA!!!!!!!!!!!!

Ja näitä kerrostaloja on täällä useampi jossa samat säännöt!

[/quote]

KUNNON HITLER TALO...onko siellä naiminenkin kielletty. Asuu varmasti aika ahdasmielistä sakkia noissa hitler taloissa.

Vierailija
40/55 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure ap. 15 v kuluttua sun teinis voi puolestaan valvottaa naapuria...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän