Vietätkö Joulun yksin
Minua ainakin ahdistaa pakkososiaalisuus. Yksin ollessa toteutuu joulurauha.
Kommentit (27)
Tuskin. Puoliso varmaan lähtee kotimaahansa, jotein menen todennäköisesti joko etelään tai sisarelleni.
Suht ison suvun kesken vietetään, näin mennyt yli kymmenen vuotta.
Yksin vietän, ihan omasta tahdosta
Koiran kanssa kaksin. Lahjoja en osta kenellekkään.
Varmaan baariin menen tänäkin jouluna.
En varsinaisesti vietä joulua. Yksin eläessä se on minulle aivan kuin mikä tahansa muu päivä.
En vietä juolua mitenkään. Samanlainen päivä kuin muutkin.
En tiedä vielä olenko reissussa vai kotona miehen kanssa. Olin ennen innokas viettämään joulua, järjestämään sukutapaamisia ja kokkaamaan jouluruokia. Nyt ei huvita, ei yhtään, koska joulutkin muuttuvat rutiiniksi. Höpötykset suloisesta kokoontumisesta rakkaiden kanssa ei oikeasti toimi. Me suomalaiset olemme aika mölliköitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin vietän, ihan omasta tahdosta
Yksin jo vuosia. Olosuhteiden pakosta. En kyllä kaipaakkaan hälinää vaan juuri sitä rauhaa.
Tavallaan, mies joulupukkina kylän lapsille. Viime jouluna teki 10 ilmasta ja kymmenen maksullista keikkaa.
Saas nähdä miten tänä vuonna, saattaa jäädä ne maksulliset kokonaan pois.
Tuli napinaa ja nurinaa jälkikäteen kun he jotka maksoi olisi halunnut ilmasen keikan..
8h hikoilua siinä puvussa kuitenkin käy työstä.
Juu en vietä joulua ollenkaan. Tai no, kaveri tulee aattona saunaan ja illalla käyn hautuumaalla. Sieltä sit mäkkärin kautta kotio. Kai tuota voi jouluksikin kutsua, kun useampi aatto menny samallalailla. Niin ja onhan mulla yksi joulukoristekkin! Kynttilän laitan pihalyhtyyn palamaan. Oho, taidan olla sittenkin jouluihminen, vaikka toista luulin...
En. Menen vanhemmilleni jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
En vietä juolua mitenkään. Samanlainen päivä kuin muutkin.
Jumalan syntyminen ihmiseksi pojassa Jeesuksessa muisto juhla . You tube Betlehem
Vapaaehtoisesti yksin. Odotan jo jouluviikkoa (mulla loma silloin pari viikkoa), terästettyä glögiä, leipomista, kinkun paistoa, ja saan katsella telkkarista just niitä joululeffoja mitä haluan.
Vietän joulun kaksin kuten ennenkin.
Ehdottomasti. Joskus miettinyt että ehkä lähtisin jonnekin kylpylään tms, mutta koti on kuitenkin paras. Sukulaisiin en viitsi lähteä. Olen jo liian vanha nukkumaan huonolla patjalla ja vessassakin pitää ravata pari kertaa yössä. Yksin kiitos.
Rakkaus kävi maan päällä tuli taivaasta meni taivaaseen . Tietysti on juhla . Yksi meni työssä toinen Intian katolisessa kirkossa kolmas tuttavien luona toinen miehen perheen jne
Saatan olla töissä seuraavan joulun. Perhe ehkä lähdössä jouluksi muualle,minä en lomaa saa,niin otetaan sitten rahakkaita työvuoroja.
Joulu sukulaisten kanssa on pahinta mitä voin kuvitella. Eli yksin vietän.