Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
ruuan käryt ne on meilläkin vaikkakin ihan kotiäiti olen vaan. vois olla meidänkin huushollissa kiva jos sais ne hajut paremmin pois.
Loppuiko kusetettavat vanhukset kesken kun tänne taas tulet puhumaan yksinäsi muovitötteröistäsi herran freshin?
Olin äitiyslomalla kun katsottiin mieheni kanssa ne mittaustulokset läpi. Mun mies ei hirveesti asialle lämmennyt. Mä kuitenkin keskustelin hänen kanssa sen verran, että tehtiin yhteistuumin päätös, että me halutaan se heidän tarjoama järjestelmä meidän asuntoon. Se syy miksi halusin puhua asiasta, oli pienokaisemme. Haluan tarjota lapsellemme parhaan mahdollisen kodin, ja se tarkoittaa myös hengitys ilman laatua.
se järjestelmä on toiminut meidän talossa odotetusti, niinkuin ko. järjestelmästä ollaan luettukin. Me ollaan vaihdettu niihin laitteisiin säännöllisesti ne suodattimet. Se on pikku vaiva siitä, että sisäilma pysyy vastaisuudessakin sellaisena kuin on luvattu.
https://ilmanvaihtosaneeraus.fi/
Tuolta kannattaa kysellä tötteröiden hintoja...
Olikohan Freshinin kirjoittelija lomalla, kun ei pitkään aikaan tullut ylistäviä mainostekstejä palstalle. Välttäkää näitä ylihintaisia muovitorvikauppiaita ym. kaupparatsuja ja kyselkää ihan oikeilta firmoilta rempat, jos on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
niin toi freshinin tarjoama ratkaisu kävi mukavasti järkeen.
Millä tavalla asia kävi järkeen? Samanlaiset muovitorvet olisit saanut rautakaupasta parilla satasella tuhansien eurojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
se järjestelmä on toiminut meidän talossa odotetusti, niinkuin ko. järjestelmästä ollaan luettukin. Me ollaan vaihdettu niihin laitteisiin säännöllisesti ne suodattimet. Se on pikku vaiva siitä, että sisäilma pysyy vastaisuudessakin sellaisena kuin on luvattu.
Itsekin vaihdan ne suodattimet säännöllisesti. Se on helppo homma.
Muutettiin tähän nykyiseen taloon nelisen vuotta sitten. Meille ilmeni, että tässä talossa on just tällainen lämmön talteenotin, se löytyy olkkarista, makkareista ja keittiöstä. Ruvettiin sitten käyttämään ohjeistuksen mukaan sitä järjestelmää. Verrattuna entiseen kotiimme, josta sellainen on puuttunut kokonaan, niin eron huomaa selkeästi ilman laadussa.
Kai tämä tyytyväisinä asiakkaina esiintyminen jotain hyödyttää, kun sitä jaksetaan jatkaa. Harvassa firmassa näin aktiivisia ollaan. Toki ei sille ole tarvettakaan, kun löytyy ihan oikeita omalla nimellään esiintyviä mainoskasvoja. Heidän ei tarvitse piilotella google-arvosteluja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin vaihdan ne suodattimet säännöllisesti. Se on helppo homma.
Tuo itsellesi vastailu on aika huvittavaa, fressukkamies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyörähti Freshinin myyjät ja otettiin tuo sisäilmakartoitus (mittaus Airthings Wave -laitteella) ja hiilidioksidipitoisuudet todellakin hiukan korkealla. Myyjät asiallisia ja itse myyntitilanteesta ei sinänsä pahaa sanottavaa, mitä nyt kaikki myyntikliseet oli opeteltu ulkoa. Tilanne hiukan muuttui, kun tuli hetki puhua hinnasta: tarjous kuudelle laitteelle asennettuna 11000€. Paperiin kirjoitettiin hinta ilman mitään erittelyä ja suorananinen pakko tehdä rahoituskytkykauppa, mikä jo itsessään sulki kaupantekomahdollisuuden pois. Emmehän halua maksaa rahoitusyhtiölle mitään provisiota tällaisista remonteista. Kauppoja ei siis syntynyt, mutta ilmanvaihtolaite itsessään jäi kiinnostamaan. Tunnin asiaa tutkittua löytyi täysin identtinen laite, joka vaikuttaa olevan saksalaisen Blaubergin tuote, jonka Freshin on vain uudelleen brändännyt. En väitä, että tuote on sama, mutta jokainen voi tehdä tuotevertailun itse: https://blaubergventilatoren.de/e
Kiitos vinkistä, tuollaiset tulevat meille!
Asustelen lasteni kanssa ok-talossa, ja tässä tontilla on jonkun verran puutarhaa. Toi siitepölyongelma on ollut jokavuotinen juttu. Sen takia rupesin kiinnostuun niiden ratkaisusta, koska en jaksa niiskutella ja aivastella turhia silloin kun siitepölykausi on meneillään. Toimistohommia koko työuran ajan tehneenä ei toi porakone silleen kädessä pysy, joten ajattelin, että antaa heidän tehdä se asennustyö. Totta kai veloittivat enemmän siihen verrattuna, jos olis ollut taitoa itse porailla reikiä seiniin ja asentaa ne ilmanvaihtojutut. Asentaja opetti miten säädän järjestelmää ja miten asetan sen talviasetukselle ja miten vaihdan suodattimet, joten ne prosessit sentään osaankin jo. Eikä ole enää edes niiskuteltu.
Ne fresh laitteet on olleet meidän paritalon puoliskossa jo puoltoista vuotta. Noi pöly asiat kuten siitepöly ja katupöly lähellä olevan vilkkaasti liikennöidyn kadun varrelta eivät oo enää haitanneet. Totta kai suodattimet vaihdamme itse säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Asustelen lasteni kanssa ok-talossa, ja tässä tontilla on jonkun verran puutarhaa. Toi siitepölyongelma on ollut jokavuotinen juttu. Sen takia rupesin kiinnostuun niiden ratkaisusta, koska en jaksa niiskutella ja aivastella turhia silloin kun siitepölykausi on meneillään. Toimistohommia koko työuran ajan tehneenä ei toi porakone silleen kädessä pysy, joten ajattelin, että antaa heidän tehdä se asennustyö. Totta kai veloittivat enemmän siihen verrattuna, jos olis ollut taitoa itse porailla reikiä seiniin ja asentaa ne ilmanvaihtojutut. Asentaja opetti miten säädän järjestelmää ja miten asetan sen talviasetukselle ja miten vaihdan suodattimet, joten ne prosessit sentään osaankin jo. Eikä ole enää edes niiskuteltu.
Yrittäisit edes Freshinin mainostykki keksiä jotain uusia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Rautakaupasta olisit saanut samanlaiset ilmaputket paljon halvemmalla, ja samasta paikasta olisit saanut myös asentajat tekemään reiät seiniin. Olisit säästänyt useita tuhansia euroja.
Antakaa tyytyväiset asiakkaat tietojanne tännekin. Tulen ilomielin myymään teille muutakin. Kun kerran ette koe kymmenkertaista hintaa minkäänlaisena miinuksena, kunhan tuote on ihan aito ja toimiva. Löytyy kulkaas Pentikiä, Marimekkoa ja Iittalaa, noin hyville asiakkaille toimitan mitä vain haluatte!
Vierailija kirjoitti:
Antakaa tyytyväiset asiakkaat tietojanne tännekin. Tulen ilomielin myymään teille muutakin. Kun kerran ette koe kymmenkertaista hintaa minkäänlaisena miinuksena, kunhan tuote on ihan aito ja toimiva. Löytyy kulkaas Pentikiä, Marimekkoa ja Iittalaa, noin hyville asiakkaille toimitan mitä vain haluatte!
Ja oikein hyville asiakkaille olen valmis nostamaan hintaa vielä entisestään.
Työskentelen kokkina laivalla, ja kun lomat alkaa, niin mitäpä kokki muutakaan vapaa-ajalla vois tehdä kuin... no, kokata mitä eriskummallisempia ruokia. ja täytyy myöntää että tää ainainen herkkujen tekeminen ja maisteleminen rupee jo näkymään kertyneinä vuosirenkainakin ikävä kyllä.
Mutta mulla enemmänkin on vaivannut se, ettei keittiössä ruuan tuoksut tai käryt välttämättä poistu ollenkaan vaan leviää sit koko asuntoon, vaikka liesituuletin huutaakin välillä täysillä. Mulle tuli oiva ajankohta miettiä asiaa kun mittailtiin noi sisäilma-arvot, ja freshinin edustaja kertoi mulle, miten nämä ruuan käryt saadaan hoidettua pois siten, ettei ne valtaa muita huoneita.
Jäin miettimään asiaa seuraavan laivareissun ajan, ja sieltä palattuani olin heihin yhteydessä. Hierottiin kaupat ja hoidettiin asennus alta pois.