Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1272)
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Fresh in heppu kävi moikkaamassa, niin hän oli muuten pukeutunut muuten ihan mallikkaasti, asianmukainen puku päällä, mutta oli sellaiset akuankkasukat jalassa. Hymyilytti jo heti ensi alkuun kun hän otti kengät jalasta ja istuttiin keittiön pöydän ääreen :) Hän oli muuten ihan kohtelias hyväntapainen kaveri.
Itse en heidän järjestelmäänsä tarvinnut koska tässä talossa on aiempien omistajien toimesta asennettu sellainen. Suosittelin sen sijaan hänelle että hän voisi olla yhteydessä ystävättäreeni, koska heillä ei ole modernia ilmanvaihdon järjestelmää ollenkaan, voisi varmasti kiinnostaakin.
Ja ystävättäresi oli kiitollinen, kun se pälättäjä tuli.
Moderni ilmanvaihtojärjestelmä? Oletko nyt ihan tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Mulle merkkaa toi heidän asentama ilmanvaihto hyvinkin paljon siksi, koska olen erittäin eläinrakas, ja pari kissaa ja koiraa meiltä löytyykin. Mutta varsinkin nuo kissat on mestareita pölyttämään ja kissankarvoja on kaikkialla, vaikka päällisin puolin siistejä ovatkin. Mä olen myöskin tällainen tapaniiskuttelija, niiskuneiti, varmaankin allergiaa, ja mistäs muustakaan kuin lemmikeistäni, joista en pysty millään olemaan erossa. Ne karvat pystyn helposti imuroimaan ja lakaisemaan, mutta pöly, jota lemmikit jättää, on erittäin runsasta.
Sen Freshinin miehen asentama ilmanvaihdon järjestelmä on nyt huolehtinut siitä, että mulla on paljon parempi hengittää kotona ollessa, eikä ole tarvinnut luopua rakkaista lemmikeistäni, joten itselleni se on ollut hyvä ratkaisu.
Siis mitenkä????
Joku reikä seinässä saa aikaan sen, että sun allergia hävisi?
Kissa-allergia on sellainen, että joka sen saa, niin kissa pois. Ikävä juttu, mutta mikään ilmanvaihto ei siihen ole lääke.
Allergian aiheuttaa - ei mikään kissan karva eikä turkin pöly - vaan kissan nahassa oleva hilse. Sitä ei tarvita pahimmassa tapauksessa kuin hitunen, kun jo saa oireita. Minä tiedän. Vaikka meillä olisi ovet ja ikkunat auki aina ja vaikka oleskelisin pelkästään ulkoilmassa, mutta kissa lähettyvillä, niin silmät muurautuisi umpeen ja nenä ja kurkku tukkoon.
Taitaa olla yks mainospuhe tuokin. Ainakaan oikeata allergiaa sulla ei ole. Kissankarvoihin muuten paras ratkaisu on koko ajan käynnissä oleva robotti-imuri. Mutta sekään ei ole ratkaisu allergiaan.
Jos meille tulee fressukkamies esittelemään muovitorvia, niin pyydän häntä lukemaan ensin tämän ketjun. Sen jälkeen voidaan keskustella torvista.
Meilläkin kävi jokin aika sitten myyntimies tarjoamassa mittaria. Laitoin sen tuohon kuistille, olkoon siinä mittaamassa ulkoilmaa vaikka koko viikon xD
Sitten kun noutavat niin saavat kyllä häippäistä sen pidemmittä puheitta.
Käytiin kiinteistövälittäjällä tutustumassa talotarjontaan tuossa keväällä ja harkittiin vakavasti kolmea kohdetta. Siel oli perinteinen rintamamiestalo, joka oli hyvin ylläpidetyn puutarhatontin keskellä, sitten katsottiin vähän uudempaa 70-luvun taloa ja oli myös 90-luvun talo.
Se rintamamiestalo oli tonttinsakin puolesta jo paras, mutta lopulliseen hankintapäätökseen vaikutti osaltaan myöskin se, että edellinen omistaja oli asentanut siihen sellaisen lämmöntalteenotin jutun, joka oli hyvin säädetty toimimaan. Ne yksiköt on asennettuina keskikerroksen asuintiloissa. Olkkari, keittiö, makkari. Se oli meille aika tuntematon juttu vielä siinä kohtaa, mutta huomattiin, ettei siinä rintamamiestalossa ollut ollenkaan sellaista vanhoille taloille ominaista tunkkaisuutta, ilma vaihtuu.
Mulla on niitä lämpö talteenotin pömpeleitä vain makuuhuoneissa. Pitäisköhän mun harkita niiden lisäämistä myöskin olohuoneen ja keittiön sekä ruokailuhuoneen puolelle niin ne kattais sitten kaikki pääasialliset asuintilat?
Tää on jo ihan vajaata höpinää koko ketju. Mikä apukoululainen sinne on palkattu tätä mainostuubaa tuuttaamaan?
Massavyörytyksellä voittoon, älystä viis?
Näillä samoilla tarinoilla myyvät laitteitaan vanhuksille. Kokemusta on ja ihmettelen miten tähän toimintaan ei puututa
Vierailija kirjoitti:
Käytiin kiinteistövälittäjällä tutustumassa talotarjontaan tuossa keväällä ja harkittiin vakavasti kolmea kohdetta. Siel oli perinteinen rintamamiestalo, joka oli hyvin ylläpidetyn puutarhatontin keskellä, sitten katsottiin vähän uudempaa 70-luvun taloa ja oli myös 90-luvun talo.
Se rintamamiestalo oli tonttinsakin puolesta jo paras, mutta lopulliseen hankintapäätökseen vaikutti osaltaan myöskin se, että edellinen omistaja oli asentanut siihen sellaisen lämmöntalteenotin jutun, joka oli hyvin säädetty toimimaan. Ne yksiköt on asennettuina keskikerroksen asuintiloissa. Olkkari, keittiö, makkari. Se oli meille aika tuntematon juttu vielä siinä kohtaa, mutta huomattiin, ettei siinä rintamamiestalossa ollut ollenkaan sellaista vanhoille taloille ominaista tunkkaisuutta, ilma vaihtuu.
Hyvä, että oli valmiiksi laitettu muovitorvet. Säästitte paljon rahaa. Ja rautakaupastahan saa ihan samanlaiset torvet muutamalla satasella kun taas fressukan putket maksavat tuhansia euroja. Jos siis olisi tarve sellaisia asentaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on toimiva järjestelmä uudemmissakin taloissa.
Olen nimittäin asunut tässä 1990-luvun lopulla valmistuneessa talossa, jossa on just sellainen lämmöntalteenotin.
Naapureiden talo edustaa samaa aikakautta, mutta siellä on vielä ysäri taloille tyypillinen koneellinen poisto, niin ei siellä vieraillessa se sisäilma vaan simppelisti ole yhtä raikas. Jotenkin semmonen, miks sitä nyt kuvailis, pykälän verran painostavampi se ilman laatu siellä.
Minulla on hyvä kokemus Freshinistä. Se heidän edustaja oli vähän ujonpuoleinen kaveri, ja varsinkin kun meillä on iso koira, niin oli vähän pelokaskin. Toisaalta, Osku-koiran kummastellessa tilannetta, juotiin kaffet ja ihmeteltiin mittaustuloksia, pohdittiin, millä keinoin niitä pystyttäis optimoimaan, ja me jäätiin miettimään asiaa loppu kuun ajaksi. Olin sitten häneen yhteydessä uudelleen kuun vaihteessa kuten lupasin, niin sanoin että voishan ne kaupat tehdä, kerranhan se vaan kirpasee, ja omahan se on talomme, joten hyvä tässä on optimoitua ilmaa hengitellä niin kauan kun tässä tulee asusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä kokemus Freshinistä. Se heidän edustaja oli vähän ujonpuoleinen kaveri, ja varsinkin kun meillä on iso koira, niin oli vähän pelokaskin. Toisaalta, Osku-koiran kummastellessa tilannetta, juotiin kaffet ja ihmeteltiin mittaustuloksia, pohdittiin, millä keinoin niitä pystyttäis optimoimaan, ja me jäätiin miettimään asiaa loppu kuun ajaksi. Olin sitten häneen yhteydessä uudelleen kuun vaihteessa kuten lupasin, niin sanoin että voishan ne kaupat tehdä, kerranhan se vaan kirpasee, ja omahan se on talomme, joten hyvä tässä on optimoitua ilmaa hengitellä niin kauan kun tässä tulee asusteltua.
Olisit saanut ihan samanlaiset muovitorvet rautakaupasta parilla satasella tuhansien eurojen sijaan. Lienet vähän tyhmä? Koirasikin on varmaan älykkäämpi.
Sellaiset laitteet on kaverin talossa. Se on sanonut, että kunhan vaihtaa suodattimet säännöllisesti, niin se järjestelmä hurisee siinä lähes huomaamattomasti taustalla ja pitää ilman puhtaana.
Tuo lto Freshiniltä oli ollut asennettuna meidän edellisessä talossa. Ostaja tykästyi siihen että ilma vaihtuu, onhan se tietty asumismukavuutta lisäävä tekijä. Talo siirtyi uudelle asukkaalle puolisen vuotta takaperin.
Kerrohan freshinmies mitä eroa on sun 4000e venttiilillä ja k-raudan 199e venttiilillä? Paitsi että 199e venttiilillä taitaa olla pidempi takuu...
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne ressukoiden paskatorvet maksoi ja otitko luotolla?
Mä olen käytellyt sitä heidän asentamaa järjestelmää viime syksystä lähtien. Kyllähän se oli hieman hintavanpuoleinen, mutta en rupea tinkimään asuinviihtyvyydestä, ja toisaalta jäljellä olevat kotitalousvähennykset tuli kuitattua tuolla.
omasta mielestäni on toimiva ja hyvä järjestelmä. kannattaa ainakin mittauttaa sisäilmanlaatu kaiken varmuuden vuoksi, niin tietää, että voiko nukkua yöt rauhassa vai tarvitseeko ilmanvaihdon järjestelmään parannusta vai ei.
Fressukkaputket hajoaa ennen kuin velka tulee maksettua.