Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Vierailija kirjoitti:
Se on mielestäni ollut toimiva systeemi. Voin lämpimästi suositella niille, jotka on miettineet sisäilmanlaadun parantamista asuntoonsa.
Käy nimittäin tuuletus pankkitilillä kun hommaa näiltä huijareilta ylihintaisen remontin. Välttäkää ylihintaisia remontteja ja kääntykää oikeiden LVI-firmojen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumismukavuus on se jota oppii arvostamaan vuosien varrella.
Toi Freshin oli mukava yllätys. Heiidän asentaman ilmanvaihtojärjestelmän avulla olen saanut asumisen mukavuuteen vielä niin sanotusti pisteen iin päälle.Meille tuo niin sanottu piste iin päälle tapahtui sillä tavalla, että meillä on ollut lämpöä talteenottava järjestelmä jo aiemminkin, mutta vierashuone on ollut se, joka on jäänyt vielä uupumaan sen järjestelmän suhteen. Eihän sitä huonetta usein käytetä, mutta aina silloin kun joku on kylässä ja yöpaikka pitää saada, niin onhan se hyvä että siinäkin huoneessa silloin ilma on asianmukainen. Nyt on talo päivitetty senkin huoneen suhteen.
Ja fressukan paskanjauhaminen ylihintaisista muovitorvista vaan jatkuu ja jatkuu.
Ylihintaista kusetusta. Asiakas kunta koostuu vanhuksista joille pakko myydään laitteet vaikka talo olisi purku kuntoinen.
Kannattaa kiertää kaukaa kyseinen virma (Freshin). asennus ja laitteet tulivat maksamaan yli 8000€ rahoituksella, mutta sen jättivät kertomatta että mikä on rahoituksen lopullinen summa ja rahoituksen aika. Kuin makselen kuukausittain niin loppusummaksi tuli yli 15000€ ja kymmenen vuoden rahoitus aika.
Älytöntä kusetusta tämän firman toiminta. Lukekaapa tämä blokikirjoitus niin selviää mitä tuo firma touhuaa. Kiertäkää kaukaa!
https://kulkujatka.blogspot.com/2024/04/freshin-oy-ja-homoja-hakkaava.h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumismukavuus on se jota oppii arvostamaan vuosien varrella.
Toi Freshin oli mukava yllätys. Heiidän asentaman ilmanvaihtojärjestelmän avulla olen saanut asumisen mukavuuteen vielä niin sanotusti pisteen iin päälle.Meille tuo niin sanottu piste iin päälle tapahtui sillä tavalla, että meillä on ollut lämpöä talteenottava järjestelmä jo aiemminkin, mutta vierashuone on ollut se, joka on jäänyt vielä uupumaan sen järjestelmän suhteen. Eihän sitä huonetta usein käytetä, mutta aina silloin kun joku on kylässä ja yöpaikka pitää saada, niin onhan se hyvä että siinäkin huoneessa silloin ilma on asianmukainen. Nyt on talo päivitetty senkin huoneen suhteen.
Mulla oli takkahuone ainoa merkittävä asuintila, jossa ei ollut vielä ilmanvaihtoon kiinnitetty huomiota sitten talon rakennusvuoden, ja siitä on kumminkin jo aikaa. Tuli päivitettyä se takkahuonekin nyt sitten. Oli helppo asennusprokkis Freshiniltä.
Mielestäni heillä oli esimerkillisen hyvää palvelua. Talomme oli pikku ilmanvaihtoparannuksen tarpeessa ollut jo pitkään, ja päätettiin katsoa minkälaista ratkaisua heillä oli tarjota.
Vierailija kirjoitti:Mulla oli takkahuone ainoa merkittävä asuintila, jossa ei ollut vielä ilmanvaihtoon kiinnitetty huomiota sitten talon rakennusvuoden, ja siitä on kumminkin jo aikaa. Tuli päivitettyä se takkahuonekin nyt sitten. Oli helppo asennusprokkis Freshiniltä.
Vastaavat muovitorvet olisit saanut muutamalla satasella rautakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni heillä oli esimerkillisen hyvää palvelua. Talomme oli pikku ilmanvaihtoparannuksen tarpeessa ollut jo pitkään, ja päätettiin katsoa minkälaista ratkaisua heillä oli tarjota.
Fressukoilla on tarjota ihan samanlaiset ratkaisut kuin rautakaupallakin, mutta vain paljon kovempaan hintaan.
näyttää fressukkakauppias palstalla pitävän ihmisiä aika tyhminä.
Oispa kyllä melkoista, jos elanto olisi siitä kiinni että huijaisin vanhuksia ovelta-ovelle ylihinnoilla ja jauhaisin satuja vauvapalstalle.
Huh.
Jaahas firma palannut google arvosteluihin freshin länsi uusimaana ja yllättäen työntekijänsä antaneet täydet 5tähteä. En kyllä muista koska viimeksi olisi näin naurettavan säälittävää kusetusta tullut seurattua 😂
Huijareita hyvinkin. Eivät tulleet lootaansa hakemaan ja piti perään soitella. Olemme nyt varattuja... jne keräävät varmaankin vanhukset ja väkisin myyvät turhakkeensa.
Meillä pyörähti Freshinin myyjät ja otettiin tuo sisäilmakartoitus (mittaus Airthings Wave -laitteella) ja hiilidioksidipitoisuudet todellakin hiukan korkealla. Myyjät asiallisia ja itse myyntitilanteesta ei sinänsä pahaa sanottavaa, mitä nyt kaikki myyntikliseet oli opeteltu ulkoa. Tilanne hiukan muuttui, kun tuli hetki puhua hinnasta: tarjous kuudelle laitteelle asennettuna 11000€. Paperiin kirjoitettiin hinta ilman mitään erittelyä ja suorananinen pakko tehdä rahoituskytkykauppa, mikä jo itsessään sulki kaupantekomahdollisuuden pois. Emmehän halua maksaa rahoitusyhtiölle mitään provisiota tällaisista remonteista. Kauppoja ei siis syntynyt, mutta ilmanvaihtolaite itsessään jäi kiinnostamaan. Tunnin asiaa tutkittua löytyi täysin identtinen laite, joka vaikuttaa olevan saksalaisen Blaubergin tuote, jonka Freshin on vain uudelleen brändännyt. En väitä, että tuote on sama, mutta jokainen voi tehdä tuotevertailun itse: https://blaubergventilatoren.de/en/product/vento-expert-a50-1-pro ja samaa laitetta voi myös käydä vertailemassa sivustolla https://www.blaubergsuomi.fi/ Myös Freshinin sovelluspuolella Blaubergin ja Freshinin sovellukset vaikuttavat identtisiltä ohjelmistoversiota myöten. Jokaisella on vapaus päätellä, minkä yhtiön tuote on kyseessä, en ota siihen sen enempää kantaa. Hintaa Blaubergin ilmanvaihtoventtiilille tulee ostopaikasta riippuen 600-800€ kpl. Jokainen paikallinen ilmanvaihtoon erikoistunut liike voi nuo Blaubergin puhaltimet asentaa ja hinnan saa sovittua paikallisen liikkeen kanssa. Blaubergin sivuilta löytyy ohjeet laitteen säätämiseen. Meidän tapauksessa olisimme maksaneet asennuksesta n. 7000€ (joka vaikuttaa tässä tapauksessa olevan ainut Freshinin oma tuote, eli asennuspalvelu). Kartoitus kuitenkin kannatti siinä mielessä, että päädymme todennäköisesti asentamaan Blaubergin tuotteet Freshinin sijaan. Kävimme myös ostamasssa Airthingsin ilmanlaatumittarin, jotta voimme seurata itse huoneilman laatua.
Referenssit:
https://www.blaubergsuomi.fi/
https://blaubergventilatoren.de/en/product/vento-expert-a50-1-pro
Asennus vaatii reiän seinään ja sähköä pistorasiasta, asennuksen voi hoitaa tarvittaessa vaikka itse, jos on edes hiukan asiaan perehtyneisyyttä. Ei tosin maksa ammattilaisellakaan maltaita...
Näiden kavereiden speksien mukaan ei kyllä kannattane johtopäätöksiä oman kodin tilanteesta tehdä. Tunkevat "kuin käärmettä piippuun" tätä ratkaisuaan, jota oikeat ilmanvaihtoyritykset eivät suosi, eikä määräyksetkään ja syystä.
Mulla kävivät morjestamassa keväällä. Katsottiin ne mittausarvot koneelta. Yläkerrassa makuuhuoneissa ilmanlaatu oli ihan ok yöaikaan, mutta alakerrassa (keittiö ja olkkari) ilma ei sen sijaan kovin kummallisemmin kiertänyt. Päätin tilata asennuksen näin ollen alakertaan. Olen mittaillut itsekin noita sisäilman arvoja joskus, ja ne oli samansuuntaiset, yläkerrassa hyvät ja alakerrassa kehnommat. Nyt pari kuukautta asennuksen jälkeen kun mittasin uudelleen, niin alakerrassakin ilmanlaatu on jo huomattavasti parantunut. Hyvä päätöshän tuo oli.
Tuli hankittua rintamamiestyylinen talo tuossa jokunen aika sitten. Täs talossa on ollut koko ajan semmonen mummolan tunkkaisuus, jota en lapsena silleen ihmetellyt sen enmpää, mutta kun haistoin samaa hajua oman taloni huoneissa, niin toi freshinin tarjoama ratkaisu kävi mukavasti järkeen.
Se on mielestäni ollut toimiva systeemi. Voin lämpimästi suositella niille, jotka on miettineet sisäilmanlaadun parantamista asuntoonsa.