Hei :) Vauva vatsassa eikä kaikki olekaan ihanaa.
Täällä sen voin tunnustaa. Mieheni elämä jatkuu ennallaan, mulla on tämä uusi roolini ja sen vastuut. Vanhemmilleni olen nykyään lähinnä lapsenlapsen tuottava tytär - rakas toki, mutta kaikki on nykyään vain vauvaa, ei minua itseäni. Uusi työpaikkakin stressaa. Olen uusi siellä ja mun pitää todistaa osaamiseni.
Kuuluuko tyytymättömyys asiaan vai pitäisikö minun olla koko ajan onneni kukkuloilla? Kaikki pelottaa. Äitiys, vaimous, sosiaalisen elämän muutokset...
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 00:48"]
Synnytyksestä tuli lämpimästi mieleen entisen puolisoni jännitys, hän tuli kotiin yhtäkkiä jämäkkänä ja kertoi katselleensa kaupungilla äitejä, joilla oli useampi lapsi: "Ei se voi niin tolkuttoman hirveää olla, kun naiset lähtevät hommaan uudemmankin kerran".
Kaikki varmaan tunnemme nuo oikein eläjät (viittaan tässä siihen, mitä siskostasi kerroit), ehkä tosiaan on parempi, että otat pientä etäisyyttä tällaisiin ihmisiin. Nyt on sinun aikasi keskittyä itseesi, mieheesi, vauvaan, eli perheeseenne. Ja te yhdessä tiedätte, mikä on teille oikein.
Kaikkea hyvää, ja mahdollisimman paljon hauskaa teille odotukseen!
HK
[/quote]
Kiitos toivotuksista! Me emme siis missään nimessä olemme riidoissa siskoni kanssa, mutta hän on varautunut luonne eikä ehkä sittenkään niin hyvä ja anteeksiantavainen, kuin päällepäin luulisi. Minä olen antanut aikoja sitten anteeksi hänen raivonsa ja ne kamalat sanat, joilla hän mua on aikanaan solvannut.
ap
Siis onko tämä jo tarkoitettu fiktiiviseksi jatkokertomukseksi vai uskotellaanko tässä edelleen, että tarina olisi totta? Ihana, kun tarinoitsija antoi ikäänkuin vastauksen kehittymättömään sielunmaisemaansa ja toki tähän sivujuonteeseen voi palata tulevissa jatko-osissa: oma äiti ei hoitanut vauvana. Hmm, se vaan, että tuli jo eka virhe stooriin: sisko, jonka miehen vietteli, oli isosisko. Kertoja ei ollutkaan äidilleen eka vauva, jonka tulosta olisi mennyt sekaisin. Hups.
Vielä vähemmän ihanaa tulee olemaan, kun se putkahtaa sieltä. :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 01:08"]
Siis onko tämä jo tarkoitettu fiktiiviseksi jatkokertomukseksi vai uskotellaanko tässä edelleen, että tarina olisi totta? Ihana, kun tarinoitsija antoi ikäänkuin vastauksen kehittymättömään sielunmaisemaansa ja toki tähän sivujuonteeseen voi palata tulevissa jatko-osissa: oma äiti ei hoitanut vauvana. Hmm, se vaan, että tuli jo eka virhe stooriin: sisko, jonka miehen vietteli, oli isosisko. Kertoja ei ollutkaan äidilleen eka vauva, jonka tulosta olisi mennyt sekaisin. Hups.
[/quote]
Jaa että tokasta vauvasta ei voi potea synnytysmasennusta? Ei siis mitään mokaa. Muru on aina puhunut olevansa perheen kuopus. Nää provohuutelut ei kuulu tähän tarinaan please.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 01:08"]
[/quote]
Jaa että tokasta vauvasta ei voi potea synnytysmasennusta? Ei siis mitään mokaa. Muru on aina puhunut olevansa perheen kuopus. Nää provohuutelut ei kuulu tähän tarinaan please.
[/quote]
Aa, okei, eli tarinan henkeen kuuluu, että kaikki leikkii että tää on totta. Okei ;)
Joo, leikitään että uskotaan =)
Tämä muru-hahmo olis kyllä niin oksettava ääliö jos olis oikeasti olemassa, että ei sillä kavereita vois ollakaan...
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:41"]
Aa. Olet siis ollut yhtä itsekeskeinen aina :)
[/quote]
Ei vaan nuori. Eikös kaikki teinit ole itsekeskeisiä? Vastuun mä vieritän kyllä sille itseäni vanhemmalle miehelle. Kaksin mökillä, kun suuttunut sisko oli häipynyt, sauna, poreallas ja viinaa. Mitä muuta voi odottaa?
ap
[/quote]
Ketä se muka yllättää että vastuun vierität muille kuin itsellesi?
Mua ällöttää miten sun vanhemmat on puolustellut sun lutkamaista käytöstä.
Ja vielä ihmettelet ja pidät siskoasi huonompana ihmisenä siksi koska ei anna sulle anteeksi..
SÄ OLET SEN SISKO ja sä sekoilit sen kihlatun kanssa. Verisukulainen, perhettä johon pitäisi voida luottaa.
Se kertoo jotain ihmisen empatiakyvystä jos pystyy pettämään siskonsa miehen kanssa ja vielä vuosienkin jälkeen ajattelee että se on normaalia, koska olit teini.
Newsflash, se ei ole normaalia minkäänikäiselle.
Psykologit yrittävät korjata suhteita, jossa siskokset ovat olleet jopa 20 vuotta puhumatta tuollaisen asian takia, ja psykologien kantakin on se, että täydellä empatiavarastlla toimiva ihminen ei tee tuota perheelleen..
Enkä yhtään ihmettele, mä en haluaisi nähdä silmissäni siskoa tuollaisen tempun jälkeen.
Kannattaa myös miettiä miksi kaikki sun elämän konfliktitilanteet liittyy seksiin.
Aika hyvä vedos. Toki se puuttuu että muru on nyt raskaana, mies halusi ehdottomasti lapsen, muru ei ollut pari kk sitten vielä valmis mutta suostui kuitenkin. On epävarma edelleen.
Murun mies on sanonut ettei herää yöllä eikä vaihda kakkavaippoja.
Heillä on myös joku ihme sopimus, että jos muru jättää miehen, muru antaa miehelle rahaa..
niin ja että murun mies ei ymmärrä mikä muutos on tulossa, bilettää edelleen usein. (monta kertaa viikossa tapaamisia asiakkaan kanssa johon liittyy alkoholi)
Mä luulen, että murulle on jonkinlainen esikuva tosielämässä. Luultavasti tämä murun kirjoittaja (eli esim. tämän ketjun ap) todellisuudessa inhoaa tätä esikuvaa, ja siksi kirjoittaa murusta niin vastenmielistä hahmoa. Tyyppi saattaa olla tavalla tai toisella tämän kirjoittajan lähipiirissä (sisko...?), siksi hänestä ei pääse eroon, vaan tätä vaikeaa suhdetta on käsiteltävä toisella tavalla, esim. pelkistämällä karikatyyriksi ja palstahahmoksi.
muru odottaa että lapsi on syntynyt, että voi elää taas tapansa mukaan.
heille on tulossa 2 lastenhoitajaa, muru palaa nopeasti töihin.
Ai mies haluaa kummiksi miestä joka himoitsee murua....
Muru päätti hankkia lapsen samassa ketjussa mikä alkoi sillä että mitä ehkäisyä voisi käyttää, kun hormonit ei sovi, ja mies haluaisi lapsen mutta muru ei ole valmis.
Kun muru sitten päätti että lapsi olisikin jees, hänelle kerrottiin aloituksessa mainituista asioista, ja varoitettiin siitä että mies jatkaa elämää ja muru jää kotiin mätänemään, muru ei uskonut mitään. EI hänelle niin kävisi. JA sitten onkin tullut aloituksia siitä miten mies jatkaa bilettämistä mutta haluaa että muru jää vaan kotiin....
Mulla oli pieni tauko palstailussa, mutta oma viimeisin lukemani juttu Murusta oli se, missä hän selitteli että heillä ei ole ehkäisyä, mutta hän ei halua raskaaksi. Siinä hän ei suostunut uskomaan, että lapsen syntymä muuttaa oikeasti kaiken, eikä ole hyvää vanhemmuutta jos sitä lasta ollaan koko ajan hoidattamassa muilla. Toki se muilla hoidattaminen on parempi jos itsestään ei hoitajaksi ole, mutta silloin paranee miettiä että ollaanko sitä silloin valmiita vanhemmiksi ollenkaan ja että olisiko sillä lapsella parempi jos se olisi jossain muussa perheessä.
Toki sen ehkäisy keskustelun jälkeen oli arvattavaa että Muru tulee raskaaksi. Katsotaan nyt taas mitä tästä eteenpäin.
Mitä tulee siihen että onko muru edes todellinen hahmo, niin en tiedä. Valitettavasti kuitenkin tiedän vastaavanlaisia naisia ihan irl, ja siksi en uskalla ihan täysin luottaa siihen että muru olisikin vain palstahahmo. No, pakko myöntää, että viihdyttävämpi tämä on kuin Candy.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:20"]
[/quote]
Tottahan toki. Kai tää miehenkin kaveri joka kummiksi tulee on se sama joka murua bileissä aikanaan lääppi? :D
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:20"]
[/quote]
Tottahan toki. Kai tää miehenkin kaveri joka kummiksi tulee on se sama joka murua bileissä aikanaan lääppi? :D
[/quote] eiku just tää bestman joka mies pyytää kummiksi on tyyppi joka suuteli murua kotona heidän sohvalkaan ja muru joutui siit kotiarrestiin.
Se, että jompikumpi, mies tai muru, tulee pettämään, on aivan varmaa. Tarina on pedattu just siihen suuntaan.
Vkloppu... pettääkö mies nyt jo?
Synnytyksestä tuli lämpimästi mieleen entisen puolisoni jännitys, hän tuli kotiin yhtäkkiä jämäkkänä ja kertoi katselleensa kaupungilla äitejä, joilla oli useampi lapsi: "Ei se voi niin tolkuttoman hirveää olla, kun naiset lähtevät hommaan uudemmankin kerran".
Kaikki varmaan tunnemme nuo oikein eläjät (viittaan tässä siihen, mitä siskostasi kerroit), ehkä tosiaan on parempi, että otat pientä etäisyyttä tällaisiin ihmisiin. Nyt on sinun aikasi keskittyä itseesi, mieheesi, vauvaan, eli perheeseenne. Ja te yhdessä tiedätte, mikä on teille oikein.
Kaikkea hyvää, ja mahdollisimman paljon hauskaa teille odotukseen!
HK