Hei :) Vauva vatsassa eikä kaikki olekaan ihanaa.
Täällä sen voin tunnustaa. Mieheni elämä jatkuu ennallaan, mulla on tämä uusi roolini ja sen vastuut. Vanhemmilleni olen nykyään lähinnä lapsenlapsen tuottava tytär - rakas toki, mutta kaikki on nykyään vain vauvaa, ei minua itseäni. Uusi työpaikkakin stressaa. Olen uusi siellä ja mun pitää todistaa osaamiseni.
Kuuluuko tyytymättömyys asiaan vai pitäisikö minun olla koko ajan onneni kukkuloilla? Kaikki pelottaa. Äitiys, vaimous, sosiaalisen elämän muutokset...
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:46"]
Miehesi tavoitehan oli saada sinut kotiin, ettet ole enää niin viehättävä ja muiden miesten saatavilla. Eihän tää yllätä. Sitä miehen kontrollointiahan tässä on nähty.
[/quote]
Päinvastoin; mun mieheni arvostaa kauneutta ja haluaa, että hänen lapsellaan on kaunis äiti. En uskalla edes ajatella, mitä hänen mielessään liikkuisi, jos mä vaikka lihoaisin tosi paljon :)
ap
[/quote] älä jaksa. Nyykö alkaa se vaihe kin et usko että raskaisaikana voi paisua hervottomasti ilman että siihen voi vaikuttaa? Ja parut sitten täällä parin kuukaiden päästä kun mies ei ymmärrä miten olet turvonnut 20kg?
[/quote]
Ei mun tuttuni ole paisuneet. Paitsi yksi, joka sairastui johonkin raskausaikana.
ap
[/quote]noniin, nyt se jo alkoi. tylsä kaava.
Fantastista! Ei kukaan muu kuin Linda-muru laita otsikkoon hymynaamaa ja tekstiä "ei tämä ole ihanaa" :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:07"]
Fantastista! Ei kukaan muu kuin Linda-muru laita otsikkoon hymynaamaa ja tekstiä "ei tämä ole ihanaa" :D
[/quote]
Mistä tää Linda tulee?
Ap saisi sympatiani puolelleen, jos ei olis muru joka on inttänyt vastaan koko ajan että ei näin tule ikinä tapahtumaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:08"]
[/quote]
Mistä tää Linda tulee?
[/quote]
Samaa kysyn minäkin..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:08"]
[/quote]
Mistä tää Linda tulee?
[/quote]
Samaa kysyn minäkin..
[/quote]
Tuliskohan espanjankielisestä sanasta? Tulipa mieleen.
Joku joka suhtautuu myönteisesti muru-hahmoon keksi sen vuosi, pari sitten. Olisko käyttänyt nikkiä reissaaja tai jtn.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:59"]
Joku joka suhtautuu myönteisesti muru-hahmoon keksi sen vuosi, pari sitten. Olisko käyttänyt nikkiä reissaaja tai jtn.
[/quote]
Muuten oikein mutta reissaaja oli eri tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:59"]
[/quote]
Muuten oikein mutta reissaaja oli eri tyyppi.
[/quote] kaikkea ei voi muistaa :)
Tylsää kun murun tarina etenee ihan ennustetusti =(
Aivan ihanaahan se on kun tuli vihdoin viimeksi raskaaksi aikanaan. Ei vastuu pelottanut koska ikääkin oli jo. Täytyy sanoa että paljon olisin menettänyt ellei olisi lasta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:36"]
Mitä teit siskollesi teininä?
[/quote]
Vein kai huomiota. Hän on paljon hiljaisempi kuin minä. Mulla oli myös juttu siskon kihlatun kanssa, mikä johti heidän eroonsa. Olin nuori ja harkitsematon. En tekisi enää. Pyysin anteeksi ja vanhemmat tukivat minua, mutta suhde ei palautunut ennalleen.
ap
Aa. Olet siis ollut yhtä itsekeskeinen aina :)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:41"]
Aa. Olet siis ollut yhtä itsekeskeinen aina :)
[/quote]
Ei vaan nuori. Eikös kaikki teinit ole itsekeskeisiä? Vastuun mä vieritän kyllä sille itseäni vanhemmalle miehelle. Kaksin mökillä, kun suuttunut sisko oli häipynyt, sauna, poreallas ja viinaa. Mitä muuta voi odottaa?
ap
Nuohan ovat minun kokemukseni mukaan (pari siskoa, muutama ystävä ja ystävän puoliso, sekä oma entinen puolisoni) täysin normaaleja ja hyvinkin terveitä tuntemuksia ensimmäisen lapsen odotuksessa. Onhan se nyt iso asia, hyvänen aika!
Hoopompana pitäisin tulevaa vanhempaa, joka ei olisi mietteissään ja häkeltynyt ja jopa peloissaan, kuin epärealistisissa pinkkihöttösissään pyörivää "kaikki on vaan ihanaa" -tyyppiä.
Omien lasteni äiti ahdistui esikoistamme odottaessaan kahden kuukauden ajan klo 3.30 päivähoitoasioista ja kouluvalinnoista. Sitten se vaan meni ohi. Ja aloimme jännittää synnytystä. Joka sekin oli ihan turhaa, asiat menevät positiivisen raskaustestin jälkeen aika lailla omalla painollaan.
Olet tyttö hyvä perinteisillä, ikiaikaisilla, hyvillä ja tavallisilla laduilla, hienosti kaikki menee!
Ja suhteesi siskoosikin saattaa hyvinkin muuttua myönteisempään tämän uuden elämänvaiheen aikana. Anna hänelle ja itsellesi mahdollisuus.
HK
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:48"]
Nuohan ovat minun kokemukseni mukaan (pari siskoa, muutama ystävä ja ystävän puoliso, sekä oma entinen puolisoni) täysin normaaleja ja hyvinkin terveitä tuntemuksia ensimmäisen lapsen odotuksessa. Onhan se nyt iso asia, hyvänen aika!
Hoopompana pitäisin tulevaa vanhempaa, joka ei olisi mietteissään ja häkeltynyt ja jopa peloissaan, kuin epärealistisissa pinkkihöttösissään pyörivää "kaikki on vaan ihanaa" -tyyppiä.
Omien lasteni äiti ahdistui esikoistamme odottaessaan kahden kuukauden ajan klo 3.30 päivähoitoasioista ja kouluvalinnoista. Sitten se vaan meni ohi. Ja aloimme jännittää synnytystä. Joka sekin oli ihan turhaa, asiat menevät positiivisen raskaustestin jälkeen aika lailla omalla painollaan.
Olet tyttö hyvä perinteisillä, ikiaikaisilla, hyvillä ja tavallisilla laduilla, hienosti kaikki menee!
Ja suhteesi siskoosikin saattaa hyvinkin muuttua myönteisempään tämän uuden elämänvaiheen aikana. Anna hänelle ja itsellesi mahdollisuus.
HK
[/quote]
Moi :D Kiva viesti. Enpäs tiedä tuosta siskokullasta. Me ollaan kovin erilaisia. Mä en ole se torjuja vaan hän. Toisaalta hän on se, joka on aina tehnyt kaiken oikein. Hänelle puhuttaessa lauseet eivät ole yleensä alkaneet "voi"-sanalla...
Uskon, että vauva opettaa äidiksi ja isäksi, mutta annan itselleni luvan olla omanlaiseni äiti. Synnytystä en halua edes ajatella. Se on kauhistuttava ajatus.
ap
Feel u bro.
En edes halunnut tätä. Nyt on turha enää itkeä, kun makaan kusilammikossa.