Hei :) Vauva vatsassa eikä kaikki olekaan ihanaa.
Täällä sen voin tunnustaa. Mieheni elämä jatkuu ennallaan, mulla on tämä uusi roolini ja sen vastuut. Vanhemmilleni olen nykyään lähinnä lapsenlapsen tuottava tytär - rakas toki, mutta kaikki on nykyään vain vauvaa, ei minua itseäni. Uusi työpaikkakin stressaa. Olen uusi siellä ja mun pitää todistaa osaamiseni.
Kuuluuko tyytymättömyys asiaan vai pitäisikö minun olla koko ajan onneni kukkuloilla? Kaikki pelottaa. Äitiys, vaimous, sosiaalisen elämän muutokset...
Kommentit (161)
Miehesi tavoitehan oli saada sinut kotiin, ettet ole enää niin viehättävä ja muiden miesten saatavilla. Eihän tää yllätä. Sitä miehen kontrollointiahan tässä on nähty.
Onnea Linda! :) Kyllä se siitä suttaantuu, tavalla tai toisella. Jokaisella on oma tapansa olla äiti.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:40"]
Lopeta nyt jo tämän paskan jauhaminen,"muru". Et uskonut sanaakaan kun sulle sanottiin että raskaus ei tuu sopimaan sulle, vaan intit vastaan ja tiesit paremmin.
Niin kuin tiesit että Micke ei ole naimisissa, miehesi ei ole huumeiden takia sairaalassa etkä tule ulkomailla pettämään. Saat varmaan abortin vielä kun selität että sulla on nuppi sekaisin etkä sovi vanhemmaksi omien traumojen takia, jotka johtuvat mm. vääristyneestä perheenkuvasta. (Isin tyttö jolle maksetaan siitä että hän "suojelee" muita olemalla hiljaa".
[/quote]
en lukenut muita viestäjä ennen kun kirjotin ja nyt surettaa. kirjoitin ihan väärään paikkaan :(
[/quote] ai mitä kirjoitit ja mihin?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:40"]
Lopeta nyt jo tämän paskan jauhaminen,"muru". Et uskonut sanaakaan kun sulle sanottiin että raskaus ei tuu sopimaan sulle, vaan intit vastaan ja tiesit paremmin.
Niin kuin tiesit että Micke ei ole naimisissa, miehesi ei ole huumeiden takia sairaalassa etkä tule ulkomailla pettämään. Saat varmaan abortin vielä kun selität että sulla on nuppi sekaisin etkä sovi vanhemmaksi omien traumojen takia, jotka johtuvat mm. vääristyneestä perheenkuvasta. (Isin tyttö jolle maksetaan siitä että hän "suojelee" muita olemalla hiljaa".
[/quote]
Eikö kuitenkin ole parempi, että olen tehnyt virheeni ennen vauvan syntymää? Kuten kai suurin osa nuoruudessaan. Ei ole väärin olla luottavainen ja uskoa ihmisiin. Ja mä todellakin aion saada tämän lapsen!
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:40"]
[/quote]
Eikö kuitenkin ole parempi, että olen tehnyt virheeni ennen vauvan syntymää? Kuten kai suurin osa nuoruudessaan. Ei ole väärin olla luottavainen ja uskoa ihmisiin. Ja mä todellakin aion saada tämän lapsen!
ap
[/quote]
Niin, mutta kun tää sun virheiden saaga tuskin on edelleenkään ohitse.
Joskus "taudin kuvaan" kuuluu ettei mikään ole hyvin. Jos vanhempasi ei puhuisi lapsesta ei sekään varmasti olisi hyvä juttu. Koita retoutua, nukkua riitävästi, hormonit ne keikuttaa ja ohjaa elämää. Niiden voima voi oll ajoskus niin huikea, että oikein säikähtää kuinka voi ajatella tai tuntea jollakin tietyllä tavalla. jos menee ihan liian ahdistavaksi puhu neuvolassa tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:45"]Eikös tää muru-saaga ole jatkunut jo kaks vuotta? Vai muistanko väärin?
[/quote] huhtikuu 2012 tais olla kun se alkoi. Jos googlaa "miksi miesystävä ei pyydä kotiinsa" löytyy varmaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:46"]
Miehesi tavoitehan oli saada sinut kotiin, ettet ole enää niin viehättävä ja muiden miesten saatavilla. Eihän tää yllätä. Sitä miehen kontrollointiahan tässä on nähty.
[/quote]
Päinvastoin; mun mieheni arvostaa kauneutta ja haluaa, että hänen lapsellaan on kaunis äiti. En uskalla edes ajatella, mitä hänen mielessään liikkuisi, jos mä vaikka lihoaisin tosi paljon :)
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:51"]
[/quote]
Päinvastoin; mun mieheni arvostaa kauneutta ja haluaa, että hänen lapsellaan on kaunis äiti. En uskalla edes ajatella, mitä hänen mielessään liikkuisi, jos mä vaikka lihoaisin tosi paljon :)
ap
[/quote]
Hah, no sehän nyt ei yllätä yhtään. Eihän sun rintsikanprofiilikaan saa olla mitään muuta kuin silee.
Mut hei, onhan se kiva et on itellään nätti kotivaimo. Sitähän se haluu, ettet kulkisi enää missään missä on mahdollisuus pettää.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:55"]
[/quote]
ap
[/quote]
Hah, no sehän nyt ei yllätä yhtään. Eihän sun rintsikanprofiilikaan saa olla mitään muuta kuin silee.
Mut hei, onhan se kiva et on itellään nätti kotivaimo. Sitähän se haluu, ettet kulkisi enää missään missä on mahdollisuus pettää.
[/quote]
Mä en petä. Eikä musta tule kotivaimoa.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:55"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Mä en petä. Eikä musta tule kotivaimoa.
ap
[/quote]
Joojoo, mutta olet pettänyt. No ei tietenkään tule, teethän sä aina muista huolimatta sen mitä itse haluat ja mistä itse hyödyt.. Tuut huomaamaan että se ei sitten toimi lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:46"]
[/quote]
ap
[/quote] älä jaksa. Nyykö alkaa se vaihe kin et usko että raskaisaikana voi paisua hervottomasti ilman että siihen voi vaikuttaa? Ja parut sitten täällä parin kuukaiden päästä kun mies ei ymmärrä miten olet turvonnut 20kg?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:47"]
Onnea Linda! :) Kyllä se siitä suttaantuu, tavalla tai toisella. Jokaisella on oma tapansa olla äiti.
[/quote]
Ihana viesti :) Siihen mäkin luotan: toiseen tapaam. Tai sitten minusta tulee tavallinen hiekkalaatikkoäiti. Mistä sitä tietää.
ap
Ajattelemisen aihetta
Toivottavasti raskautesi sujuu normaalisti. Minulla oli riskiraskaus, joka onneksi päättyi täysiaikaisen ja terveen vauvan syntymään.
Vauvan syntyessä koin ikävän välilihanleikkauksen. Halusin kovasti imettää, mutta aluksi vauva repi huonolla imuotteellaan rintani verille. Samaan aikaan haavat alapäässä ja rinnoissa! Mutta onneksi haavani ja rintani eivät tulehtuneet. Sitten alkoi koliikki. Selvisimme siitäkin mieheni kanssa. Ja onhan meillä jo kolme lasta, jotka kaikki on myös täysimetetty. Onneksi rakastuin vauvoihimme heti, kun nyt kuitenkin näitä vastoinkäymisiäkin oli muutenkin tarpeeksi...
Tuntuuko olosi nyt paremmalta? Kuuntele tunteitasi. Olet mukana nopeassa ja ihmeellisessä kasvuprosessissa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:46"]
[/quote]
ap
[/quote] älä jaksa. Nyykö alkaa se vaihe kin et usko että raskaisaikana voi paisua hervottomasti ilman että siihen voi vaikuttaa? Ja parut sitten täällä parin kuukaiden päästä kun mies ei ymmärrä miten olet turvonnut 20kg?
[/quote]
Ei mun tuttuni ole paisuneet. Paitsi yksi, joka sairastui johonkin raskausaikana.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Ihana viesti :) Siihen mäkin luotan: toiseen tapaam. Tai sitten minusta tulee tavallinen hiekkalaatikkoäiti. Mistä sitä tietää.
ap
[/quote]
Ai onks täällä jo joku sun kaveri. Ootko Linda?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ai onks täällä jo joku sun kaveri. Ootko Linda?
[/quote]
En ole :)
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:58"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ei mun tuttuni ole paisuneet. Paitsi yksi, joka sairastui johonkin raskausaikana.
ap
[/quote]
"Raskausaikana ylimääräisiä kiloja ei kerry vain vatsaan. Myös rinnat kasvavat ja lantiolle kertyy kiloja. Kehon veri- ja nestemäärä lisääntyy ja imetyksen aikana tarvittava rasvavarasto alkaa kasvaa. Keskimäärin paino nousee raskauden aikana 10–16 kiloa."
Vau.fi.
Googlettelepa itsekin vähän.
Auttamatta myös vatsanahkasi venyy, saatat saada raskausarpia vaikkei tutuillasi ole..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:02"]
ap
[/quote]
:-)
Eikös tää muru-saaga ole jatkunut jo kaks vuotta? Vai muistanko väärin?