MIten usein teillä käydään suihkussa/pesulla?
Olen miettinyt käydäänkö meillä tavallista harvempaan kun itse käyn n. 3 päivän välein, mies samoin, pienemmät lapset kerran viikkoon ja 11-vuotias 2 kertaa viikossa. Käsiä pestään toki päivittäin ja naamaa ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä. Mietin onko tässä terveytemme salaisuus koska emme ole käytännössä koskaan sairaita... Ja kaikki sanoo että näytä 15 vuotta ikäistäni nuoremmalta ;)
Kommentit (90)
JOo kyllä mekin kaikki alushousut ja sukat vaihdetaan joka päivä ja jos on ollut hikiliikkumassa niin sitten suihkuun sen mukaan. Alapesut myös seksin jälkeen ja ennen jos ei ole niin spontaania ettei ehdi, mutta jos aavistelee että homma voi siihen johtaa... AP
Kerran päivässä. Koululaiset joka toinen päivä. Mekään ei sairastella. Itse en voisi kuvitella, että koululainen käy vain pari kertaa viikossa suihkussa. Mikään deodorantti ei pidä päivää kauemmin hien hajua poissa. Ja aivan turha sanoa, että te olette niin erikoinen perhe ettei kukaan teistä haise hielle. =D
Tää aloitus tuli itse asiassa mielen kun luin just Iltalehteä jossa puhutaan aamusuihkusta ja tuli mieleen, että onko se kovinkin tavallista että ihmiset käyvät joka päivä suihkussa... AP
Joka päivä käydään meillä. Lapsi 9v ei pese hiuksia joka päivä, jättää väliin hiustenpesun päivinä, jolloin ei ole liikuntaharrastusta.
LApset ei vielä hikoile, paitsi vanhin alkaa pikku hiljaa ja siksi käykin muutaman päivän välein. Aikuiset liikutaan liian vähän eli ei hikoilla. AP
Meillä käy aikuiset joka päivä suihkussa. Mielestäni se on paljon helpompaakin kuin erilliset kasvo-, kainalo-, ja alapääpesut.
Ei meillä ala-asteikäiset tarvi kuin kaksi pesua viikossa, kun eivät tosiaan vielä hikoile.
2
Päivittäin ollaan käyty joka iikka ihan pienestä pitäen. Mulle taas on tullut ihan yllätyksenä, että kaikki eivät käy joka päivä suihkussa.
Ja ei, ei olla oltu kukaan kipeinä oikein koskaan, joten ap:n teoria meni kyllä tuon suhteen pieleen.
Joka päivä käydään saunassa talvisin, pieni sähkösauna niin 25min ja valmis. Kesällä sitten harvemmin saunassa, mutta suihkussa joka päivä.
Aikuistalous ei lapsia.
Meillä kaikki käy päivittäin, niin aikuiset kuin koululaisetkin! En voisi kuvitellakaan, ettei suihkutettaisi itseämme puhtaaksi ennen sänkyynmenoa! Koululaiset toki harrastavat jonkin sortin liikuntaa päivittäin. Kyllähän hiki pitää pestä pois!
Ehdottomasti joka päivä. Pienet lapset pestään illalla suihkussa tai kylvyssä, minä ja mies käydään joka aamu. Ei tulisi mieleenkään olla käymättä aamulla suihkussa! Miten te voitte vetää puhtaat vaatteet suoraan sängystä nousseelle iholle? Ihan turha väittää ettei yhtään hikoile; jokainen ihminen hikoilee öisin, erittää talia sun muuta hyhmää, ihosolukkoa kuolee ja hilseilee. Ja uskokaa tai älkää, sen kyllä haistaa jos ei ole aamulla peseytynyt kunnolla.
En ole oikeasti tajunnutkaan että nykypäivän mukavuuksillakin ihmiset ei vaivaudu peseytymään aamuisin, saati edes päivittäin! No nyt se selvisi miksi niin monet haisee tunkkaiselle, vaikka päällisin puolin näyttää siisteiltä.
Joka ilta koko perukka käy suihkussa, tietysti. Eipä sairastella meilläkään, eikä sillä ole muuta kuin positiivista merkitystä, jos sitä mietit. Paskassa pöpöt viihtyy.
Heh, ei tarvitse käydä suihkussa, kun ei hikoile. Voin kertoa, että olette juuri sitä porukkaa, joiden takia moni vaihtaa kassaa tai nyrpistää nenäänsä, kun kuljette ohi.
Monesti haisulit ovat ihan normaalin näköisiä ja puhtaat vaatteet päällä, mutta jostain kumman syystä eivät huomaa, että haisevat.
Kaikki joka päivä, miksi ei käytäisi. Ihana lämmin suihku ennen lakanoihin pujahtamista illalla. Ei kiinnosta alkaa kainaloita, alapäätä, jalkoja jne erikseen lääppimään. En ymmärrä miksi niin tekisin.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:29"]
Ehdottomasti joka päivä. Pienet lapset pestään illalla suihkussa tai kylvyssä, minä ja mies käydään joka aamu. Ei tulisi mieleenkään olla käymättä aamulla suihkussa! Miten te voitte vetää puhtaat vaatteet suoraan sängystä nousseelle iholle? Ihan turha väittää ettei yhtään hikoile; jokainen ihminen hikoilee öisin, erittää talia sun muuta hyhmää, ihosolukkoa kuolee ja hilseilee. Ja uskokaa tai älkää, sen kyllä haistaa jos ei ole aamulla peseytynyt kunnolla.
En ole oikeasti tajunnutkaan että nykypäivän mukavuuksillakin ihmiset ei vaivaudu peseytymään aamuisin, saati edes päivittäin! No nyt se selvisi miksi niin monet haisee tunkkaiselle, vaikka päällisin puolin näyttää siisteiltä.
[/quote]Hyi, että! Miten te voitte mennä puhtaisiin lakanoihin saastaisina!
Luulenpa että toi on aika yksilöllistä. Itse hikoilen kuin pieni sika ja päänahka ja iho rasvoittuu niin että on parempi käydä päivittäin suihkussa..
Aikuiset joka päivä, minä joskus jopa kahdesti jos treenaan päivällä, muuten haisisi hiki :) Eskarilainen käy ehkä 3-4 kertaa viikossa, muuten pestään alapää ja kasvot päivittäin. Vauva kylpee myös melkeinpä joka ilta, on semmoisessa hajuherneiässä, kaikki poimut tuoksahtaa ja kuivunutta ruokaa on hiuksia myöten joka paikassa. Jatkossa, kunhan vauva kasvaa, ei ole tarkoitus ihan joka ilta kylvettää.
En ymmärrä kuinka joku voi syksy-kevät välillä hikoilla arjen askareissa. Eli siis liikuntasuorituksia ei lasketa.
Meillä aikuiset noin joka toinen päivä. Alle kouluikäiset lapset kerran viikossa. Koululaiset pari kertaa viikossa (tai ainakin aina treenin jälkeen). Alapääpesut JOKA PÄIVÄ ja samalla puhtaat alusvaatteet. Olemme myös hyvin terve perhe!