Miten selvittää hienovaraisesti onko toisella ihmisellä tunteita minua kohtaan? Esitänkö hetken esimerkiksi surullista?
Töissä näemme usein. On kehunut erityiseksi, on hauskaa, huumoria, jopa flirttiä. On ollut vetovoimaa ja sähköä. Haavoittuvuutta ja eheytymisen kokemuksia. On ollut syventymistä ja luottamuksen rakentamista, ystävyyttä. Kuitenkin hän etääntyy joskus niin, että en vain ymmärrä. Me emme puhu ääneen mutta tunnen jotain tässä ja tahtoisin välillä selkeyttä. Kun hän etääntyy ja on kuin olisimme sittenkin vain ihan perus työkaveritasolla niin hämmennyn. Tahtoisin selvittää hienovaraisesti onko tämä kaikki vain pääni sisällä (jota vahvasti epäilen) vai onko hänellä aidosti tunteita minua kohtaan? Eikä sillä välillä vaikka olisi, voisimme pysyä ihan ystävinä vain mutta tuo etääntyminen ei ole mukavaa kun yhtenä päivänä olemme läheisiä ja toisena etäisiä.
Kommentit (14)
Aloitteen tekeminen auttaa aina. Niin vaimonikin teki neljännesvuosisata sitten. En minä putkiaivona muuten olisi ymmätänyt.
Älä ainakaan ala näytellä surullista, jos et sitä ole. Mitä jos hän huomaa, että näyttelee? Testaaminen on noloa.
Jos ootte molemmat sinkkuja, niin mikään ei estä tekemästä ihan suoraa aloitetta. Ehdota vaikka after workeja.
Sitten jos jompikumpi/molemmat olette tahoillanne suhteessa, niin vastaus on monimutkaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Läheisenä päivänä kuiskaa korvaan kysymys. Tuo voi olla sille toisellekin osapuolelle hämmentävää jos ei tiedä mitä tehdä.
Läheisenä päivänä me nauramme paljon, kuin aikaa ei olisi, kaikki tuntuu niin helpolta. Olemme samassa kuplassa ja huomioimme toisemme. Käymme syvällisiä keskusteluja tai kevyitä, fiiliksen mukaan mutta kaikki muu häviää. Jää aina hyvä mieli yhteisestä ajasta. Sitten seuraavalla kerralla hän pysyttelee kaukana, on etäinen, hyvä jos katsoo silmiin, voi olla jopa epävarman oloinen. Minä kunnioitan häntä ja annan tilan, ei tässä tarvitse mitään ihmeellisempää olla mutta olisi kuitenkin kiva jos olisi vakautta ja selkeyttä. Ap
Hän testaa sinulla ikään kuin omaa markkina-arvoaan. Kun tuntuu, että menee liian läheiseksi, hän vetää liinoja kiinni ja ottaa tietoisesti etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan ala näytellä surullista, jos et sitä ole. Mitä jos hän huomaa, että näyttelee? Testaaminen on noloa.
Niin mietin kyllä että olisihan se noloa vähän mutta saisin edes vähän selkeyttä että aiheutanko hänessä sen suurempia tunteita jos olen vähän alakuloinen esimerkiksi. Tahdon kyllä olla aito, joten tuskin edes kovin hyvin onnistuisin tuossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän testaa sinulla ikään kuin omaa markkina-arvoaan. Kun tuntuu, että menee liian läheiseksi, hän vetää liinoja kiinni ja ottaa tietoisesti etäisyyttä.
No ymmärrän tuon alkuun. Itsekin tykkään välillä flirttailla huvikseni, onhan se hauskaa. Tässä ollaan kuitenkin menty pidemmälle tai läheisimmiksi. Meidän flirtti meni aika pitkälle mutta olemme vetäytyneet usein, kylmää ja kuumaa vuoron perään. Nyt olemme olleet tasaisessa vaiheessa, ystäviä ja luottamus on alkanut rakentumaan eri tavalla. Edelleen tunnemme vetovoimaa mutta ilmeisesti hän haluaa olla lähellä mutta ei liian lähellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloitteen tekeminen auttaa aina. Niin vaimonikin teki neljännesvuosisata sitten. En minä putkiaivona muuten olisi ymmätänyt.
Mitä et olisi ymmärtänyt? Etkö olisi ymmärtänyt haluavasi nykyisen vaimosi, vai etkö olisi ymmärtänyt tulleesi viimeinkin jonkun prinssin valitsemaksi, joka nyt vaan sattui siinä olemaan tyrkyllä ja helposti saatavilla?
Voisiko hän seurustella? Itse käyttäytyisin noin, jos töissä tulisi lähentymistä toisen ihmisen kanssa. Omatunto.
Niin aina vaan kiinnostunut niistä jykeväleukaisista pitkistä miehistä.
Jos ootte työkavereita, niin voisit myös etäisyyspäivänä kokella ehdottaa hänelle lounasta tms. vaikka Teamsissa tai muuten viestillä. Ottaa häneen jollain tavalla kontaktia sellasena päivänä, ja kokeilla, miten hän reagoi.
Hänellä voi myös olla henkilökohtaisessa elämässään raskaampia päiviä.
Kaikki selviää ajallaan. Ehkei vielä ole oikea aika.
Läheisenä päivänä kuiskaa korvaan kysymys. Tuo voi olla sille toisellekin osapuolelle hämmentävää jos ei tiedä mitä tehdä.