Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIten usein teillä käydään suihkussa/pesulla?

Vierailija
04.02.2014 |

Olen miettinyt käydäänkö meillä tavallista harvempaan kun itse käyn n. 3 päivän välein, mies samoin, pienemmät lapset kerran viikkoon ja 11-vuotias 2 kertaa viikossa. Käsiä pestään toki päivittäin ja naamaa ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä. Mietin onko tässä terveytemme salaisuus koska emme ole käytännössä koskaan sairaita... Ja kaikki sanoo että näytä 15 vuotta ikäistäni nuoremmalta ;)

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk! Kyllähän ihminen omaan hajuunsa tottuu, mutten ymmärrä miksi sillä pitää vielä täällä kehuskella.

Kivan oloinen ihminen varmaan: kuukauden pidetyissä lakanoissa pyörii kolmen päivän takaiset ripsarit naamassa...

Vierailija
42/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti niin tyhmä, että luulee ihmisen hikoilevan ainoastaan urheillessa? Tai saunassa? Tai yleensä vain silloin kun hiki näkyvästi pisaroi? Eikö jäänyt bilsan tunneilta mieleen, että ihminen hikoilee koko ajan, nukkuessakin? Ja erittyyhän kehosta muutakin kuin hikeä: valkovuotoa, siemennestettä, hilsettä, kuollutta ihosolukkoa. On teille kummallinen iho jos se on ihan muovia eikä eritä mitään. Oikein lääketieteellisiä ihmeitä. Sitten kanssaihmiset kärsii kun inha tunkkainen ihon haju leijuu toimistoissa ja julkisissa paikoissa. Ja tietenkin joka toisella on joku atooppinen ihottuma selityksenä, miksei VOI peseytyä kuin kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:39"]

Ei meilläkään käydä kuin lapset kerran viikkoon, edes koululaiset ei käy kuin kerran viikkoon ja aikuiset 2-3 päivän välein, jos ei sitten jotakin erityistä kuten käynyt lenkillä tms. mutta sen nyt voi ajoittaa sellaiseen päivään kun olisi muutenkin hiustenpesupäivä. Ei meillä kukaan pese naamaakaan tuon useammin eikä alapäätä. Eikä ole koskaan ollut mitään alapäävaivoja tms. Luulen että länsimaisilla siksi niin paljon allergioita ja mitä kaikkea tautia pienistä pöpöistä kun sekä kodit että ihot tehty liian hygieenisiksi. Vähempikin riittäisi, joten komppaan tässä AP:tä. JA mitäs se haittaa jos ei sänkyyn mene kovin puhtaana, jos parin kolmen päivän välein käy pesulla niin mitäs se haittaa jos sänkyyn ne menee, kyllähän lakantakin vaihdetaan kerran kuussa, jotkut vaihtaa useamminkin.

[/quote]

Meillä on aika lailla sama tahti.

Mies kyllä käy joka aamu suihkussa, itse käyn n. joka toinen tai joka kolmas päivä.

Treenaava esikoinen 10 v käy aina treenien jälkeen, eli n 5krt/vko, kaksi pienempää myös treenipäivinä ( 1krt vko) ja siihen päälle yleensä 1 krt lisää.

Lakanat vaihdetaan aikuisilta 2vko välein, lapsilta 4vko välein.

Vierailija
44/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin ja hampaat 2 x päivässä, vaihdan vaatteet päivittäin. Terve oon.

Vierailija
45/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasilla käyn itse joka toinen pv ja lapset (alle kouluikäiset) jopa 3 pv välein. Olemme atoopikkoja, ja jatkuva pesuvpahentaa ihon kuntoa huomattavasti. Suihkuttomina päivinä peseydymme pesulapuilla/kintailla kainalot, kasvot. Vessassa käynnin yhteydessä alapesut. Käsiä pestään useasti päivässä, mutta käsirasvaa meneekin tuubi tolkulla. Ja suihkuttomina päivinä joudumme rasvaamaan kehomme joka tapauksessa. Saunomme n. Kerran kuussa, samasta syystä....kuivumme pahasti. Nautimme saunasta mutta aina Se ihoa verottaa..

Vierailija
46/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasilla käyn itse joka toinen pv ja lapset (alle kouluikäiset) jopa 3 pv välein. Olemme atoopikkoja, ja jatkuva pesuvpahentaa ihon kuntoa huomattavasti. Suihkuttomina päivinä peseydymme pesulapuilla/kintailla kainalot, kasvot. Vessassa käynnin yhteydessä alapesut. Käsiä pestään useasti päivässä, mutta käsirasvaa meneekin tuubi tolkulla. Ja suihkuttomina päivinä joudumme rasvaamaan kehomme joka tapauksessa. Saunomme n. Kerran kuussa, samasta syystä....kuivumme pahasti. Nautimme saunasta mutta aina Se ihoa verottaa..

Vierailija
47/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikuisen nuoruutesi salaisuus on pesemättömyys. Mä en pese koskaan ja mua luullaan aina vähintään 20 vuotta nuoremmaksi. Olen 25.

Vierailija
48/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho ei tykkää vedestä. Eikä varsinkaan talvella. Vaikka kuinka rasvaisi. Joten jos haisen teidän nenäänne, niin se ei ole mitään verrattuna siihen kun kesäisin tuijottelette kuivaa punaista ihoani...

Eli valitsen oman mukavuutenne teidän miellyttämisen sijaan.

Vierailija
50/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:13"]Atooppinen iho ei tykkää vedestä. Eikä varsinkaan talvella. Vaikka kuinka rasvaisi. Joten jos haisen teidän nenäänne, niin se ei ole mitään verrattuna siihen kun kesäisin tuijottelette kuivaa punaista ihoani...

Eli valitsen oman mukavuutenne teidän miellyttämisen sijaan.

[/quote]

Mukavuuteni piti kylläkin noista sanoista valita..

Vierailija
51/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun luettuani on kyllä pakottava tarve lähteä suihkuun heti.. MORO!

Vierailija
52/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pesen itseni joka päivä vähintään kerran vaikka atooppinen iho onkin. Joskus useamminkin jos tulee urheiltua enemmän. Vaatteet vaihdan puhtaisiin joka päivä ja hampaat ja naama pestään 2x päivässä. Terve olen ollut

Vierailija
53/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pesen itseni joka päivä vähintään kerran vaikka atooppinen iho onkin. Joskus useamminkin jos tulee urheiltua enemmän. Vaatteet vaihdan puhtaisiin joka päivä ja hampaat ja naama pestään 2x päivässä. Terve olen ollut

Vierailija
54/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään saunassakin joka päivä. Paitsi 12v käy joka toinen päivä talvella, kun hänellä iho kuivuu.

Vierailija
55/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, tavallisesti iltaisin, harvemmin aamuisin. Sauna kaksi tai kolme kertaa viikossa.

Haisen nykyisin tunkkaiselle, se tosin johtuu asunnosta johon muutin joulukuun alussa, tässä asunnossa on sellainen "mummo" haju ja se tarttuu vaatteisiin. Joka ikinen kangaspala haisee sille tunkkaiselle, pyykkikoneesta nostettaessa raikkaat, mutta kun ovat kuivana laitetuna vaatekaappiin, pari päivää ja haisevat. Pakko muuttaa jälleen, mikään ei vituta niin paljoa kuin haista tunkkaiselle :(

Vierailija
56/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä käyn suihkussa ja hiukset pesen 3 kertaa viikossa. Käytän suihkuöljyä, niin herkkä iho ei kuivu.

Vierailija
57/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivässä, joskus vikkonloppuisin voi selvitä yhdellä suihkulla. Arkisin aamulla suihku, illalla suihkuun suoraan salilta, treenaan joka arkipäivä.

Vierailija
58/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ihoa tarvi juuriharjalla ja saippualla hangata. Riittää kun huljauttaa itsensä pelkällä vedelläkin, perusvoiteitakin voi käyttää "suihkusaippuana". Mutta kukin tyylillään, ymmärrän kyllä jos talvella etenkin suihku ei kuulu ihan joka päivään. Itse kyllä haluan aloittaa päiväni suihkulla. 

Vierailija
59/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:39"]

Ei meilläkään käydä kuin lapset kerran viikkoon, edes koululaiset ei käy kuin kerran viikkoon ja aikuiset 2-3 päivän välein, jos ei sitten jotakin erityistä kuten käynyt lenkillä tms. mutta sen nyt voi ajoittaa sellaiseen päivään kun olisi muutenkin hiustenpesupäivä. Ei meillä kukaan pese naamaakaan tuon useammin eikä alapäätä. Eikä ole koskaan ollut mitään alapäävaivoja tms. Luulen että länsimaisilla siksi niin paljon allergioita ja mitä kaikkea tautia pienistä pöpöistä kun sekä kodit että ihot tehty liian hygieenisiksi. Vähempikin riittäisi, joten komppaan tässä AP:tä. JA mitäs se haittaa jos ei sänkyyn mene kovin puhtaana, jos parin kolmen päivän välein käy pesulla niin mitäs se haittaa jos sänkyyn ne menee, kyllähän lakantakin vaihdetaan kerran kuussa, jotkut vaihtaa useamminkin.

[/quote]

Kyllähän sen tietysti haistaa bussissa ja metrossa aamulla, kuka vieruskavereista pesi aamulla jalkovälinsä ennen töihin menoa : ( Ällö haju lemahtaa, kun herrat levittävät jalkansa istuma-asentoon. Nyt kun kirjoitat, että ihmiset eivät todellakaan pese itseään aamulla, olen aivan ällikällä lyöty. Ei sitä omaa pesemättömyyttään ilmeisesti itse haistakkaan. Tukan pesemättömyys, päänahan haju myös tulee bussissa seuraavalle penkkiriville asti. Itse käyn aamuisin suihkussa ja illalla pesen kasvot, kaulan , kainalot ja alapään + hampaat. Kyllä minä lakanat vaihdan joka toinen viikko ja tyynyliinan viikottain.

En myöskään ole sairastellut

Vierailija
60/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulit tottuvat omaan ja läheistensä hajuun eivätkä tajua, että se on muiden mielestä ällöttävä. Kuvittelevat vain, että ovat puhtaita, vaikka todellisuus on toinen.