Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko välinehuoltajan työ raskasta?

Vierailija
02.04.2026 |

HUSilla piisaa hommia ja aloituspalkka on 2700 euroa kuitenkin. Päälle sunnuntailisät niin 3 tonnia olisi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan palstan välinehuoltajat kannattaako kouluttautua? En pelkään yksitoikkoista työtä. Olen alanvaihtaja.

Vierailija
2/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös että onko se miten fyysistä, vai käytetäänkö koneita paljon puhdistukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alapeukutella aloitusta, koska se palkka tosiaan on tuon.

Vierailija
4/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan palstan välinehuoltajat kannattaako kouluttautua? En pelkään yksitoikkoista työtä. Olen alanvaihtaja.

Ei kannata, lopetin ne työt, työ raskasta, vuorotyötä, ei mahdollisuutta edetä ammatillisesti, liian tehdasmaista, kaikki päivät samanlaisia ja palkka ei todellakaan ole tuota luokkaa.

Vierailija
5/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin alan pois välinehuollosta, oli hyvä päätös.

Vierailija
6/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, lopetin ne työt, työ raskasta, vuorotyötä, ei mahdollisuutta edetä ammatillisesti, liian tehdasmaista, kaikki päivät samanlaisia ja palkka ei todellakaan ole tuota luokkaa.

HUSilla on. Sen voit todeta työpaikkailmoituksista. Maakunnissa voi olla pienempi.

Minua kiinnostaa juuri tuollainen mekaaninen homma jossa aivot saa olla narikassa. Olen lähihoitaja ja vihaan ottaa vastuuta ihmisistä. Se loppuu nyt. Työ on ihan karmeaa paskaa ja palkka samaa luokkaa välinehuoltajien kanssa. Työuraa on 15 vuotta jäljellä, joten ajattelin hakeutua tuohon hommaan.

Vierailija
7/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin alan pois välinehuollosta, oli hyvä päätös.

Mihin vahdoit ja miksi kyllästyit siihen hommaan?

Vierailija
8/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää perushommaa. Elättää itsensä, kotiin ei tarvitse töitä kantaa. Sopii myös introvertille toisin kuin esim sote-ala.

Vierailija
9/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin välinehuoltaja kuin lähäri.

Vierailija
10/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä palkka, enemmän kuin jossain sairaanhoitajan palkka. Lyhyt koulutus.

Vierailija
11/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin valtion virkakyöstiksi  ja tässä hommassa ei tarvii aivoja kuluttaa, riittää kunhan päivän saa kulutettua jollai tavalla ja vastuu on kuulijalla.

DeGöna

Vierailija
12/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin TikTokissa työssään livettävän välinehuoltajan työ ei näytä raskaalta ja kiireiseltä. Tuntikausia yövuorossa höpöttelee ja esittelee työpaikkaansa. Samalla tekee työtä tyyliin etanavauhdilla. Ei myöskään vaikuta miltään penaalin terävimmiltä, eli työssä ei varmaan paljon kognitiivista kyvykkyyttä vaadita.

Vierailija
13/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako kouluttautua välinehuoltajaksi jos ei halua tehdä 3vuorotyötä? 

Vierailija
14/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää perushommaa. Elättää itsensä, kotiin ei tarvitse töitä kantaa. Sopii myös introvertille toisin kuin esim sote-ala.

Eikö nekin työskentele pareina? Ja naisvaltainen ala...

Vierailija
15/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako kouluttautua välinehuoltajaksi jos ei halua tehdä 3vuorotyötä? 

Lähinnä minulla on halu päästä pois hoitamasta ihmisiä ja vastuuta niistä. Skalpellit ei puhu tai lyö.

Vierailija
16/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä kenen välinettä huollat.

Vierailija
17/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin et oisin hyvä välinehuoltaja kun olen liiankin huolellinen ja vähän jopa katastrofiajattelija. Kuulemma tossa työssä hyvä kun pitää ottaa vastuuta. Mut sit mietin onko se liian kuormittavaa ja raskasta tälläiselle herkälle. Lisäksi mitä olen ottanut selvää niin paljon nostelua ja aika raskastakin. Jos työskentelee sairaalassa niin verta ja luunpaloja joutuu puhdistaa välineistä? 

Vierailija
18/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä se on hoitoalalla myös.

Vierailija
19/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 kpl työpari verrattuna soteen, jossa tapaat työvuorossa potilaita, omaisia, oman tiimin jäseniä, muita potilaan hoitoon liittyvän ammattiryhmän edustajia jne. 

Vierailija
20/32 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda. Helpommalla pääset ja palkka on sama.