Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIten usein teillä käydään suihkussa/pesulla?

Vierailija
04.02.2014 |

Olen miettinyt käydäänkö meillä tavallista harvempaan kun itse käyn n. 3 päivän välein, mies samoin, pienemmät lapset kerran viikkoon ja 11-vuotias 2 kertaa viikossa. Käsiä pestään toki päivittäin ja naamaa ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä. Mietin onko tässä terveytemme salaisuus koska emme ole käytännössä koskaan sairaita... Ja kaikki sanoo että näytä 15 vuotta ikäistäni nuoremmalta ;)

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, meillä viidestä lapsesta kahdella on atopia, aika kiltti versio kuitenkin. MInä itse olen melko kuivaihoinen. NImenomaan on neuvottu pesytymään päivittäin, että iho on puhdas. Lapset olen pienenä kylvettänyt vedessä, jossa on kylpyöljyä. Vesi onki ollut paras lääke. Talviaikaan rasvaus yöksi.

Vierailija
82/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sauna ja suihku, joka ikinen ilta! Ollut aina näin.  En voisi muuta kuvitellakan. Päivän hiet ja muut hajut pois. Sekä aikuiset että lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:27"]

Lapsellani on atooppinen iho ja meitä neuvottiin ettei pesemätöntä ihoa saa rasvata! Joka ilta siis haalea nopeahko suihku ja kosteaan ihoon rasvat.

Onko teitä muita atoopikkoja siis neuvottu toisin? Ihmetyttää! Oli muka hyvä lääkäri, joku spesialisti.

[/quote]

Meille neuvottiin myös päivittäinen pesu ja rasvaus atoopikolle. Pesussa lähtee pois kuollut iho ja lika, mikä voisi vain pahentaa ihon tilannetta jos jättää pesemättä ja täräyttää rasvat pintaan.

Vierailija
84/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni on kirjoittanut ettei peseydy koska on atoopikko.

Vierailija
85/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, laittakaa nyt edes ne miehenne päivittäin suihkuun! Jos te naiset, keiden miehet eivät päivittäin peseydy, ette itse haista miten ällöttäviltä ne ukkonne haisevat, niin tiedoksi, että ne todellakin haisevat! Pilaavat koko toimiston hengitysilman! Miten voitte ylipäätään mennä nukkumaan/sänkyyn peseytymättä? Sitten noi jutut, että alapesu, kasvopesu ja kainalopesu, eikö se nyt olisi tosi paljon helpompaa riisuutua ja mennä suihkuun. Laittaa käytetyt vaatteet pesuun ja pestä itsensä suihkun alla.

Meillä sairastetaan hengitystietulehduksia usein, mutta tyhmempikin tietysti ymmärtää, että kokovartalosuihkussa käyminen verrattuna kainalo-, alapää- ja kasvopesuun ei altista meitä yhtään sen enempää flunssille. Että niinkuin se, et mun selkä ja vatsa ja reidet kastuvat suihkussa, saisi minut sairastamaan flunssia? Eikö kuolevaisuuskin saatu pienenemään kun tajuttiin puhtauden tärkeys? No, meillä ei nukkumaan mennä ilman suihkussakäyntiä. 

Vierailija
86/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:36"]Tässä ketjussa moni on kirjoittanut ettei peseydy koska on atoopikko.

[/quote]

En pysty olemaan haaleassa vedessä tai palelen pitkään suihkun jälkeenkin. Lämpimän suihkun jälkeen iho kutiaa pitkään ja näyttää huonolta. Ei mikään tunnu olevan hyvä.

Vierailija
87/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka palelevat pitkään suihkun jälkeen, ettehän vaan ole dementikkoja? Siitä se kuulkaas lähtee... Vai oisko kuitenkin tekosyy tuo paleleminen?

Vierailija
88/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä käymme päivittäin suihkussa, itse pesen tukan joka toinen päivä. Lapset käyvät myös päivittäin pikaisessa suihkussa, tukat pestään pari kertaa viikossa. En koe, että sairastelisimme suihkussa käynnin takia.

Vierailija
89/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:36"]Tässä ketjussa moni on kirjoittanut ettei peseydy koska on atoopikko.

[/quote]

En pysty olemaan haaleassa vedessä tai palelen pitkään suihkun jälkeenkin. Lämpimän suihkun jälkeen iho kutiaa pitkään ja näyttää huonolta. Ei mikään tunnu olevan hyvä.

[/quote]

Lämpimän suihkun jälkeen kunnon rasvaa, niin ei kuiva iho kutise.

Vierailija
90/90 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:04"]Ne, jotka palelevat pitkään suihkun jälkeen, ettehän vaan ole dementikkoja? Siitä se kuulkaas lähtee... Vai oisko kuitenkin tekosyy tuo paleleminen?

[/quote]

Miten dementia tähän liittyi. Eikä ole tekosyy. Näkisit paljonko joudun vaatetta pukemaan ulos viileinä kesäpäivinäkin.. ja silti palelen.