MIten usein teillä käydään suihkussa/pesulla?
Olen miettinyt käydäänkö meillä tavallista harvempaan kun itse käyn n. 3 päivän välein, mies samoin, pienemmät lapset kerran viikkoon ja 11-vuotias 2 kertaa viikossa. Käsiä pestään toki päivittäin ja naamaa ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä. Mietin onko tässä terveytemme salaisuus koska emme ole käytännössä koskaan sairaita... Ja kaikki sanoo että näytä 15 vuotta ikäistäni nuoremmalta ;)
Kommentit (90)
Joka päivä talvella ja kesällä usein 2 krt. päivässä. Se sen takia, että yöllä tulee usein hikoiltua ja ne pestävä aamulla pois ennen töihin menoa. Illalla nyt tule aina käytyä oli hiki tai ei, suihkunraikkaana kiva mennä sänkyyn..
Lisään vielä että vaikka käyn päivittäin suihkussa olen myös TODELLA harvoin sairaana, joten se ap teoriasta..
Itse käyn n. 6 kertaa viikossa suihkussa (yritän välillä selvitä pelkällä kainaloiden ym. pesulla kun iho on niin kuiva). Samoin lapset käyvät suunnilleen joka päivä iltaisin tai sitten yhtenä iltana viikossa jätetään suihku väliin ja hoidetaan pesut muuten. Joka päivä vaihdetaan tietty sukat ja alusvaatteet (ja usein paitakin molemmilla lapsilla menee pesuun).
Ja olemme myös todella terve perhe.
Lisään vielä että vaikka käyn päivittäin suihkussa olen myös TODELLA harvoin sairaana, joten se ap teoriasta..
Kyllä meillä kanssa aikuiset käy suihkussa ihan päivittäin. Leikki-ikäinen käy suihkussa n. 3 krt/viikko ja muuten pestään tietenkin päivittäin alapesut, naama ja kädet. Eikä olla sairasteltu.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:34"]
En ymmärrä kuinka joku voi syksy-kevät välillä hikoilla arjen askareissa. Eli siis liikuntasuorituksia ei lasketa.
[/quote]
haista paitasi kainaloita illalla, haista alushousujasi ja sukkiasi. Vaikka ei haise hieltä, niin ei kyllä puhtaaltakaan. Ja kun sellaista ominaishajua ei pestä pois, niin seuraavana päivänä se haisee likaiselle.
aikuiset käy joka toinen päivä, 14v joka päivä 1-2x, 12v 3-4x viikossa, 9v 3-5xviikossa, 5v 1-3x viikossa.
Suunnilleen sama rytmi meillä kuin ap:lla.
Ei meilläkään käydä kuin lapset kerran viikkoon, edes koululaiset ei käy kuin kerran viikkoon ja aikuiset 2-3 päivän välein, jos ei sitten jotakin erityistä kuten käynyt lenkillä tms. mutta sen nyt voi ajoittaa sellaiseen päivään kun olisi muutenkin hiustenpesupäivä. Ei meillä kukaan pese naamaakaan tuon useammin eikä alapäätä. Eikä ole koskaan ollut mitään alapäävaivoja tms. Luulen että länsimaisilla siksi niin paljon allergioita ja mitä kaikkea tautia pienistä pöpöistä kun sekä kodit että ihot tehty liian hygieenisiksi. Vähempikin riittäisi, joten komppaan tässä AP:tä. JA mitäs se haittaa jos ei sänkyyn mene kovin puhtaana, jos parin kolmen päivän välein käy pesulla niin mitäs se haittaa jos sänkyyn ne menee, kyllähän lakantakin vaihdetaan kerran kuussa, jotkut vaihtaa useamminkin.
Ooohops, kuin tuo noin monta kertaa tuli.. :D :D
Minusta on erittäin kummallista jos joku ei käy joka päivä suihkussa ja silti lähtee ihmisten ilmoille. Pidän sitä jonkinlaisena syrjäytymisen merkkinä ja haistaahan sitä tuolla kaupoissa näitä haisuleita kyllä.
Te jotka ette pese edes kasvoja päivittäin, eikö teillä ikinä ole kuivunutta kuolaa, rähmää tai muuta kasvoissa? Mulla on jotenkin nuhruinen olo, tuntuu ettei edes herää kunnolla jos ei ainakin kasvoja huuhtaise aamusella, liekkö sitten tottumiskysymys..
Kai sentään meikit poistatte päivittäin? :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:34"]
En ymmärrä kuinka joku voi syksy-kevät välillä hikoilla arjen askareissa. Eli siis liikuntasuorituksia ei lasketa.
[/quote]
haista paitasi kainaloita illalla, haista alushousujasi ja sukkiasi. Vaikka ei haise hieltä, niin ei kyllä puhtaaltakaan. Ja kun sellaista ominaishajua ei pestä pois, niin seuraavana päivänä se haisee likaiselle.
[/quote] Ihmisillä on aika yksilöllinen aineenvaihdunta. Toiset hikoileekin enemmän kuin toiset. Ittee vaivaa ns. stressihiki, joka puskee pintaan vaikkei mitään ois tehnyt ja se muuten on tosi voimakkan pistävän hajuista.....:(
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:39"]
Ooohops, kuin tuo noin monta kertaa tuli.. :D :D
[/quote]
Sie halusit TODELLA kertoa olevasi harvoin sairas.. : ))
Pesemättömät hiukset ja päänahka haisee ällöttävältä, ja yllättävän kauas. Ja kyllä se muunkin kehon lika haisee muiden nenään, vaikka itse siihen hajuunsa olisikin jo tottunut.
joka päivä, usein 4-5 kertaa/päivä
TOki jos nähdään lapsilla ruokaa tms. naamassa niin pestään ja kun hammastahnaa kuolaavat niin puoli naamaa siinä melkein illalla tulee pestyä ITselle on tosi kuiva iho ja todella hidas aineenvaihdunta, äärimmäisen harvoin tulee sellaista liukasta hikeä edes liikkuessa, elämän finnit voi laskea varmaan yhdellä kädellä jne. ja hiukset tottuu siihen rytmiin minkä niille antaa, eli jos joka päivä peset ja stiten pesetkin vasta joka toinen niin on jo likainen, mutta jos peset joka kolmas päivä on vieä ihan hyvät parin päivän jälkeen. En kyllä aina jaksa meikkejä pestä pois ja se on kyllä huono tapa, tosin en mitään meikkivoiteita tai poskipunia käytäkään, mutta ripsarit jää usein silmiin koko suihkuväliksi... Olen tällaisissa vähän luonnonlapsi, mutta en kyllä väitä, että kukaan meistä haisisi. Toki jos menet illalal sukkia tai tiukan paidan kainaloita haistaana mutta mit sitten, ei se parissa päivässä se haju niin paljon lisää pahene etenkin kun joka tapauksessa puhdas paita ja jos olisi liikkunut niin pesisin kainalot. AP
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:31"]
Heh, ei tarvitse käydä suihkussa, kun ei hikoile. Voin kertoa, että olette juuri sitä porukkaa, joiden takia moni vaihtaa kassaa tai nyrpistää nenäänsä, kun kuljette ohi.
Monesti haisulit ovat ihan normaalin näköisiä ja puhtaat vaatteet päällä, mutta jostain kumman syystä eivät huomaa, että haisevat.
[/quote]
tämä on niin totta, kyllä sen haistaa. Vaikkei ihan hiki haise, mutta sellainen ällöttävä ominaishaju. Hyh. Lapsista sen huomaa helposti, kun tulee syliin jne.