Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtodistuksen työharjoittelusta:

Vierailija
04.02.2014 |

Ei sovi työyhteisöön,paljon poissaoloja.Tuota ensimmäistä en oikein tajunnut.Tarkoittaako työyhteisö muita työntekijöitä,vai mitä? Kaupassa olin töissä,joten se voisi tarkoittaa asiakkaita myös...?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä mitä työyhteisö tarkoittaa ei todellakaan sinne sovi... kotiin vielä kasvamaan.

Vierailija
22/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä? Tein aina annetut tehtävät,kuuntelin neuvot ja noudatin niitä,tauoilla olin pääosin yksin,mutta jos joku eksyi kanssani kahville,niin rupateltiin niitä näitä... Kysyykö pomo sitten muilta työntekijöiltä mielipidettä,vai mistä hän on päätellyt etten sovi sinne? Pomoa en juurikaan nähnyt.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että työkaverit eivät pitäneet sinusta, ja antoivat huonoa palautetta. Ehkä tulit myöhässä, jätit hommia tekemättä, suhtauduit ikävästi tai ylimielisesti työkavereihin, et jutellut muiden kanssa tms.

Vierailija
24/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei saa kirjoittaa ns. oikeaan työtodistukseen, mutta sen saa kirjoittaa jos kyse on ns. koululle tehtävästä "todistuksesta".

Vierailija
25/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:06"]

Jos ei tiedä mitä työyhteisö tarkoittaa ei todellakaan sinne sovi... kotiin vielä kasvamaan.

[/quote]

No olihan tuo kaukaa haettu,mutta en ymmärrä miten tuollainen mielipide(?) on mahdollista?

ap

Vierailija
26/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:08"]

Tuota ei saa kirjoittaa ns. oikeaan työtodistukseen, mutta sen saa kirjoittaa jos kyse on ns. koululle tehtävästä "todistuksesta".

[/quote]

En ole missään koulussa,vaan olin ihan työharjoittelussa kokeilemassa siipiäni.Jäipä nyt vaivaamaan,voinko pyytää tarkennusta todistukseen? Ja kun lähdin sieltä,niin eikö nämä ongelmat olisi ollut hyvä käydä läpi kanssani?

ap

Vierailija
27/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:13"]

[/quote]

En ole missään koulussa,vaan olin ihan työharjoittelussa kokeilemassa siipiäni.Jäipä nyt vaivaamaan,voinko pyytää tarkennusta todistukseen? Ja kun lähdin sieltä,niin eikö nämä ongelmat olisi ollut hyvä käydä läpi kanssani?

ap

[/quote]

Tee niin kuin joku jo ehdotti, eli pyydä työtodistus ilman arviointia. Itse asiassa arviointia ei saa kirjoittaa työtodistukseen jos työntekijä ei sitä itse pyydä.

Vierailija
28/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:10"]

[/quote]

No olihan tuo kaukaa haettu,mutta en ymmärrä miten tuollainen mielipide(?) on mahdollista?

ap

[/quote]

Juttelitko työntekijöiden kanssa vai eristäydyitkö omiin oloihisi? Otitko aktiivisesti hommia hoitaaksesi vai välttelitkö töitä? Autoitko muita vai sanoitko, ettei kuulu mulle? Menitkö yhteisiin vapaa-ajan juttuihin mukaan vai jätitkö kaikki väliin? Tulitko hyvin toimeen kaikkien kanssa vai oliko riitoja ja molemminpuolista nälvintää?

Vierailija
29/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Kyllä olisi. Mielestäni esimiehen tai muun vastuuhenkilön olisi aina syytä varata kalenteristaan puolen tunnin keskusteluhetki harjoittelijan kanssa viimeisenä päivänä. Suora mutta asiallinen palaute molemmin puolin auttaa sekä harkkaria että työyhteisöä kehittymään.

Vierailija
30/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos aloittaisit siitä, että pilkun jälkeen tulee aina välilyönti.

Vierailija
31/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:10"]

[/quote]

ap

[/quote]

Juttelitko työntekijöiden kanssa vai eristäydyitkö omiin oloihisi? Otitko aktiivisesti hommia hoitaaksesi vai välttelitkö töitä? Autoitko muita vai sanoitko, ettei kuulu mulle? Menitkö yhteisiin vapaa-ajan juttuihin mukaan vai jätitkö kaikki väliin? Tulitko hyvin toimeen kaikkien kanssa vai oliko riitoja ja molemminpuolista nälvintää?

[/quote]

Tein kaikki annetut tehtävät ja opin aika äkkiä käytäntöjä.Tein hommat niin äkkiä kuin pystyin,en seisoskellut koskaan tyhjänpanttina,vaan aina kun hommat loppuivat menin kysymään uusia työtehtäviä.Ei missään nimessä mitään riitoja ollut,jotkut työntekijät tosin näyttivät nyrpeiltä,ja pyrin välttämään heitä.Ajattelin heidän ajattelevan että olen vain tiellä tai jotain.Yhteisiin vapaa-ajan juttuihin minua ei pyydetty.Yritin parhaani,ja jos se on tämä,niin hiljaiseksi kyllä vetää.

ap

Vierailija
32/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuitenkin asia tulee ilmi seuraavaa työ/harjoittelupaikkaa hakiessa. Työnantajilla on tapana ottaa yhteyttä edellisiin paikkoihin ja kysellä millainen hakija on ja kannattaako tätä palkata.

Vierailija
34/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:19"]

[/quote]

ap

[/quote]

Kyllä olisi. Mielestäni esimiehen tai muun vastuuhenkilön olisi aina syytä varata kalenteristaan puolen tunnin keskusteluhetki harjoittelijan kanssa viimeisenä päivänä. Suora mutta asiallinen palaute molemmin puolin auttaa sekä harkkaria että työyhteisöä kehittymään.

[/quote]

Käytiin loppukeskustelu,mutta mitään puhetta ei tällaisista ongelmista ollut.

ap

Vierailija
35/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehdottomasti pyydä se arviointi ilman näitä kuvauksia. Itse kysyisin myös lisätietoja noihin kuvailuihin. Kyllä se nyt pitää perustella miksi siihen työyhteisöön ei sitten sovi. On aika eri asia onko syynä ylimielinen asenne vai se, ettei nauranut +50 ukkojen ja akkojen jutuille vaan pysyi omissa oloissaan. Mielestäni tuo on kaikkinensa todella outo lisäys työtodistukseen, mites se työhön ja työntekoon vaikuttaa miten niiden työkavereiden kanssa tulee juttuun. Aika vaikea uutena henkilönä sopeutua heti porukkaan, kyllä sen aloitteen pitäisi tulla vanhan porukan toimesta eikä niin, että se yksi uusi joutuu väkisin luovimaan itsensä sisälle porukkaan.

Vierailija
36/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:22"]

Yritin parhaani,ja jos se on tämä,niin hiljaiseksi kyllä vetää.

ap

[/quote]

Jos työnantaja antoi pyytämättä työtodistuksen jossa on arviointi, niin se kertoo osaamattomasta työnantajasta. Jokaisen esimiehen täytyy tuntea lakia sen verran, ettei kirjoita työtodistukseen arviointia ilman nimenomaista pyyntöä.

Vierailija
37/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain ei vain ole töitä tekemään, onneksi sossu ja Kela pitävät pinnalla.

Vierailija
38/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mulkku todistus. Pyydä uusi jossa lukee vain päivämäärät ja tehtävät.

Vierailija
39/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole varsinaisesti työtodistus vaan arvio koululle. Omana aikana työnantaja kirjoitti koululle arvion suoriutumisesta ja siihen voi laittaa negatiivistakin, koska kyseessä ei ole työtodistus vaan arviointi työharjoittelusta.

TYöyhteisö-> et ole näköjään sopeutunut sakin käytäntöihin

Vierailija
40/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:31"]

Joistain ei vain ole töitä tekemään, onneksi sossu ja Kela pitävät pinnalla.

[/quote]

Kyseiset lafkat maksoivat palkkani tuolta jaksolta,joten voihan sen noinkin ilmaista.Taidan ottaa yhteyttä uudemman kerran,ja pyytää selvitystä ja uuden pelkistetymmän todistuksen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän