Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
>Joten huonojalkaiset mummot ja papat kävelee parkkipaikan reunalta, kun hyväjalkaiset 7 >vuotiaat vilistää kauppaan mammansa kanssa.
Noi paikat pitäisikin varata niille joilla jokin terveydellinen syy.
Monet liikkuu huonosti ja terveys heikko vaikka ei olekkaa oikeutettu invapaikka.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:50"]
Tätä keskustelua voi käyttää todisteena aikamme lapsivihamielisyydestä.
[/quote]
Ja lapsiperheparkkipaikkaa voisi käyttää todisteena siitä millaisia lapsia tekevät ihmiset nykyään on; aina pitää saada erikoiskohtelua, kun nyt putkautin ulos tämän jani-petteri-aino-pirkon, niin olen maailman napa.
[/quote]
Tai sitten ihan vaan vastustuksena tällaisella yleiselle lapsiperheiden hyysäämiselle. Lapsia en vihaa vaan äitejä, jotka kuvittelevat olevansa kaikessa etuoikeutettuja kun he sentään ovat sentään synnyttäneet! Auto pitää saada lähimmäksi ovea, ruokakaupan jonossa täytyy päästä ohi, vaunut parkataan keskelle käytävää kun minulla on sentään tämä lapsi! Lapsiperhepaikat on kaikille, itsellä 3-vuotiaat kaksoset ja vauva, ja aivan hyvin pärjää ilman mitään lapsiperhepaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:57"]
>Joten huonojalkaiset mummot ja papat kävelee parkkipaikan reunalta, kun hyväjalkaiset 7 >vuotiaat vilistää kauppaan mammansa kanssa.
Noi paikat pitäisikin varata niille joilla jokin terveydellinen syy.
Monet liikkuu huonosti ja terveys heikko vaikka ei olekkaa oikeutettu invapaikka.
[/quote]
Juuri näin sen pitäisi mennä. Eikä niin, että jos autossa on yläasteikäinen jälkeläinen, ajetaan perheparkkiin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:58"]
[/quote]
Tai sitten ihan vaan vastustuksena tällaisella yleiselle lapsiperheiden hyysäämiselle. Lapsia en vihaa vaan äitejä, jotka kuvittelevat olevansa kaikessa etuoikeutettuja kun he sentään ovat sentään synnyttäneet! Auto pitää saada lähimmäksi ovea, ruokakaupan jonossa täytyy päästä ohi, vaunut parkataan keskelle käytävää kun minulla on sentään tämä lapsi! Lapsiperhepaikat on kaikille, itsellä 3-vuotiaat kaksoset ja vauva, ja aivan hyvin pärjää ilman mitään lapsiperhepaikkoja.
[/quote]
Ruokakaupan jonossa niiden mummojen pitää yleensä päästä ohi. Useammin keskellä käytävää on ostoskärryt kuin vaunut. En ole ikinä kaupassa joutunut siirtelemään toisten vaunuja, kun taas ostoskärryjä olen. Ihmiset jättävät kärrynsä käytävän tukkeeksi niin että ei mahdu kukaan kulkemaan, eivätkä edes älyä siirtää niitä kun näkee että joku yrittää päästä ohi.
En jaksa vaivautua ajattelemaan, että olisin jotenkin parempi kuin toinen ja siksi ajaisin siihen lapsiperheille tarkoitettuun ruutuun ihan vain vittuillakseni. En myöskään parkkeeraa invapaikoille tai pelastusteille koskaan. En ole mikään herranterttu enkä empatian ylipapitar - päinvastoin, mutta jotenkin tällainen asenne toisia kohtaan on sellaista, että itse en siihen halua alentua. Luulisi, että tuollainen ajattelu "laitan auton tähän vaikka sen on kauppias tarkoittanut toisille, koska MINÄ en halua antaa kenellekään yhtään mitään" kuluttaa energiaakin ihan hirveästi?
En minä vaan viitsisi.
Pidän myös ovia auki muille, sanon kuuluvasti anteeksi jos tönaisen jotain vahingossa, käytän liukuportaita enkä hissiä, pidän laukun sylissäni kun istun ruuhkabussissa, sanon naapurille huomentapäivääiltaa ja tervehdin kassaneitiä joka kerta. En siksi, että haluaisin jotenkin miellyttää kaikki ihmisiä vaan siksi, että se nyt vaan on kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista.
Ja sitten aika ajoin kun törmään ihmisiin, joilla on kova tarve olla kaikkea muuta kuin yllämainittua, en jaksa kovasti välittää. Sitä vain aina tällöin tulee miettineeksi, että ymmärtääkö nämä ihmiset sellaista "niin metsä vastaa kuin sille huutaa" - juttua ollenkaan? Kun heille maailma on niin kamalan ärsyttävä paikka ja kaikki jotenkin vaatimassa kaikkea ja kaikki on heiltä henkilökohtaisesti pois... että tuleeko sitä miettineeksi, miksi siltä tuntuu?
Ei minusta tunnu siltä ollenkaan, olen onnellinen ;)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
tuolla asenteella elämän täytyy olla aivan hirveää, olen pahoillani puolestasi :(
Kannattaisi hakea apua, elämä voi olla muutakin kuin naama punaisena huutamista,parka.
Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:14"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
tuolla asenteella elämän täytyy olla aivan hirveää, olen pahoillani puolestasi :(
Kannattaisi hakea apua, elämä voi olla muutakin kuin naama punaisena huutamista,parka.
[/quote]
Tai juttele ensin äidin tai koulukuraattorin kanssa, teini-ikähän on pahimmillaan yhtä myllerrystä ;) Mutta kyllä se ohi menee!
Ei ne lapsiparkit ole vain kävelymatkan takia. Jos olette sattuneet huomaamaan niin ne lapsiparkit ovat leveämpiä! Silloin saa sen turvakaukalon autosta ulos eikä ne pienet muuten hakkaa ovilla viereisiä autoja. Tavalliset ruudut on tosi kapeita ja monesti jos on vieressä auto niin ei sitä turvakaukaloa sieltä saa! Lisäksi lapsiparkit ovat aina kävelyväylän vieressä jolloi vältetään vaaratilanteita, kun ei autojen välistä tule pieniä lapsia joita ei huomaa ennen, kuin on auton edessä.
T. Hoikka äiti joka haluaa lapsiparkkiin vaikka muuten harrastaa paljon myös hyötyliikuntaa ja lapsetkin liikkuvat paljon.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:22"]
Ei ne lapsiparkit ole vain kävelymatkan takia. Jos olette sattuneet huomaamaan niin ne lapsiparkit ovat leveämpiä! Silloin saa sen turvakaukalon autosta ulos eikä ne pienet muuten hakkaa ovilla viereisiä autoja. Tavalliset ruudut on tosi kapeita ja monesti jos on vieressä auto niin ei sitä turvakaukaloa sieltä saa! Lisäksi lapsiparkit ovat aina kävelyväylän vieressä jolloi vältetään vaaratilanteita, kun ei autojen välistä tule pieniä lapsia joita ei huomaa ennen, kuin on auton edessä.
T. Hoikka äiti joka haluaa lapsiparkkiin vaikka muuten harrastaa paljon myös hyötyliikuntaa ja lapsetkin liikkuvat paljon.
[/quote]
Et vissiin lukenut koko ketjua ennen kuin tulet tänne neuvomaan :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:46"]
[/quote]
Tais kalikka kalahtaa : )
[/quote]
Velalla pms?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:40"]
Ziisus, mikä asenne sinulla. Ne "äpärät" kumminkin kustantaa sunkin eläkkeesi ja vaihtaa sun kroonikkovaippasi sitten aikanaan...
[/quote]
Oletkohan nyt ihan varma? Erittäin vaikea kuvitella niitä tämänpäivän Nico-Pettereitä vaihtamassa kenenkään paskavaippoja, hyvä kun oman ahterinsa alentuvat pyyhkimään... Ja eikös se ole nykypäivän kansalaistaitoa tietää, millä kaikilla tavoin saa yhteiskunnalta ilmaista rahaa ja miten pääsee mhdollisimman helpolla.
[/quote]
Näistä kullanmurusistako puhutaan? :D http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288649039186.html?pos=ksk-trm-life-ospu
Ei huolta, eivät he eläkkeitämme tule maksamaan vaan itse me saamme ne maksaa omista säästöistämme, kun tuskin edes pystyvät tekemään päivääkään töitä. Nykypäivän lapsista tulee tällä kasvatuksella, mitä täältäkin saa lukea (kaikki paasataan ja hyysätään ja pitää olla omat parkkipaikatkin), hyvää vauhtia yhteiskunnan elättejä ja siivellä eläjiä. Mut hei jatkakaa toki ymmärryksen vaatimista lapsiperheille ja näille huonoille kasvattijille!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:46"]
Ihan uskomaton keskustelu. :)
"Asiakkaiden eriarvoistaminen"... Heh, no voi kai sitä noinkin perustella kun haluaa olla hankala. ;)
[/quote]
Varsinkaan kun eivät tajua, että heidän omia autojaan on kauppias tässäkin asiassa ajatellut.
Joku sanoi, että invapaikat on sen takia että kulkeminen on hankalampaa, niin se on lastenkin kanssa.
Ja se että ennenkin on päästy kulkemaan kauempaa, niin ensinnäkin autot on kasvaneet, paikat ei. Toisekseen on huomattu, että leveämmät parkit lapsiperheillä juuri kannattaa kolhituiden ovien takia.
En tajua miten joku on niin tampio ettei tajua tätä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
Minä oon varmaan ymmärtäny jotain väärin kun olen ajatellut että lapsiparkit ovat myös minun auton turva. Turvaistuinikäiset saa autoon niin ettei naapurin (vaikkapa minun) autoni ovet ole lommoilla. Ja että leveät ruudut ei ole mahdollista kaikille, koska silloin parkkipaikkoja olisi huimasti vähemmän enkä pääsisi kauppaan ollenkaan. Mutta ne ovatkin vaan muiden ihmisten kiusaksi... Anteeksi tyhmyyteni.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
[/quote]
Aivan. Lapsellinen tässä oli tuo isä. Lapset sai hyvän mallin, miten ratkaistaan ongelmat. Ei muuta kuin uhkaillaan ja rähistään.
Varsinainen ilmapalloisä. Ihme ettei nillittänyt videon kanssa fb.ssä, että joku nainen vei meidän paikan ja lapset itki ja parkui, kun joutuivat kävelemään 50 metriä
Sitä tässä jäin vain miettimään, että kellä nyt on oikeus ajaa siihen lapsiperheparkkiin. Ilmeisesti minulla yksin tai yhdessä mieheni kanssa ei ole, vaikka olen raskaana ja liikkuminen vaikeaa.
Ilmeisesti saisin paikalle ajaa, jos mukana on kaikki lapset (11v, 9v, 7v, 3v ja 1v), mutta oikeuttaako paikkaan vain yhden muksun mukana olo, oli se noista kuka vain, olenko oikeutetumpi 1v:n kanssa vai 11v:n kanssa? Ehken kahden isoimman kanssa viitsisi ajaa paikalle, koska emme sitä välttämättä tarvitse. Toisaalta emme tarvitse se sitä välttämättä kahden pienimmän kanssakaan, jos mukana on vain ne... Kyllähän yksi aikuinen kahdelle lapselle pärjää! Jos mukana on kolme lasta, niin alkaa jo mietityttämään...
Yleensä ei kuitenkaan tarvitse miettiä, kehtaanko ajaa paikalle vaiko en, koska siinä on jo jonkun sellaisen auto, jolla ei ole autossaan ensimmäistäkään turvaistuinta. Meidän autossa on onneksi ovissa lapsilukot, niin säästyy naapureitten maalit.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:53"]
Minusta kauppojen pitäisi vastaavasti myös varata erikoispaikkoja ihan pienille autoille. Kuten Smarteille ja mopoautoille.
[/quote]
Tätä on toteutettu Saksassa jo vuosikaudet, isojen automarkettien parkkipaikoilla on ns. "koirankoppipaikat" näille pikkuautoille :D
On kyllä järjen jättiläisiä taas täällä keskustelussa.
Täytyy itse katsoa tulevaisuudessa että varmasti joudutte kaikki av-mammat kävelemään kauempaa, parkkeeraan heti aamusta peräkärryn kanssa sivuttain oven edessä oleville paikoille niin katsotaan miten av-mammaa vituttaa kun joutuukin itse kävelemään 30m enemmän.