Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä mielipiteistä on kyllä hyvin suosittuja suomalaisten keskuudessa ja kahvipöydän vakioaiheita, että hyvin ymmärretty otsikko taas.
Eri kahvipöytä, eri mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä nuoremmista ihmisistä eivät tajua kuinka nopeasti hekin ovat 60-vuotiaita.
Ja silloin vaihtuukin ääni kellossa.Mikä ääni? En ymmärrä.
En ole vielä edes 30, joten emmä nyt usko että 30 vuotta nyt ihan silmän räpäyksessä menee.
Niinhän sitä luulis.
Suurin osa nuoremmista ihmisistä ei usko, että ikä 30-vuodesta 60-vuoteen tuntuu jälkeenpäin kuin silmänräpäykseltä.
Ja kun tulee itse siihen ikään vaihtuu ääni kellossa.
MIKÄ ÄÄNI VAIHTUU KELLOSSA?
Kerro nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doctor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei kuuluisi maksaa sairaiden aikuisten sairauskuluja. Ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet sairautensa.
Niin miten muka voi itse itselleen kasvattaa syöpää (paitsi tupakoimalla keuhkosyövän) tai tahallaan kehittää reuman, MS-taudin, ihottumia, astmaa, keliakian?
Usko pois, että vaikka miten terveesti eläisit, niin tulet saamaan jonkun sairauden iän myötä.
Lihavien diabetes on valtava rahareikä.
Kiitos tästä! Olo on muutenkin ihan paska olo diabeteksen takia. Olen tyypin 1 diabeetikko ja sairastuin 2 vuotiaana. Olen mm. kuullut että kuinka läski vauva olen ollut tai kaikkein paras oli että olen tehnyt syntiä ja jumala rankaisee minua. Selvennä, että puhut tyypin 2 diabeteksestä. On eri taudit.
Kakkosta tarkoitin, lihavuudesta se yleensä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Rescuekoiratoiminnan paras muoto olisi lopetuspiikkien vieminen maihin joissa kulkukoiraongelmaa on.
Aivan samaa mieltä.
Facebookissa kiertää avunpyyntö Pietarin/Venäjän koiratarhoille, kuinka koirien virta tarhoille on katkeamaton eikä niitä saada sijoitettua oman maahansa eikä tuotua Suomeen.
En vaan tajua. Piikki/kastrointi korjais Venäjän koiraongelman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa saisi olla vain pieni prosentti yli 60 vuotiaita, ja äänestämisen voisi myös kieltää vanhuksilta.
Perusteluja pyytäisin. Mitä sitten tekisit kaikille yli 60v joilla ei olisi enää kansalaisoikeuksia. Eivät puolueiden valtasuhteet paljonkaan muuttuisi. Ihmiset äänestävät laidasta laitaan iästä riippumatta.
Ajatuksena tässä lähinnä se että tulevaisuus ja yhteiskunta on nuorten. Mitä 60 vuotiaalla on sanottavaa esimerkiksi ilmasto- tai tasa-arvoasioihin kun ovat jo melkein elämänsä eläneet ja jälkensä yhteiskuntaan jättäneet. Vanhemmat 60+ ovat kasvaneet hyvin erilaisessa maailmassa. Esimerkiksi tämän hetken puheenaiheet, ilmastoasiat, ihmisoikeusasiat, rasismi yms. eivät välttämättä heitä liikuta suuntaan eikä toiseen koska ei kiinnosta.
Mutta heillä on kokemuksen tuomaa viisautta. He ovat nähneet käytännössä, mitä jostakin asiasta voi seurata. Esim. Liikaa vierasperäistä uskontoa ja kulttuuria -> lisää rikoksia. Nuoret ovat niin helposti aivopestävissä ja trendien mukana meneviä höpönassuja, että heitä on helppo hoopottaa. Siksi kai jotkut haluaisivatkin alentaa äänestysikää...
Vanhempaa väestöä kiinnostaa osallistua päätöksentekoon mm. itseään koskevissa terveydenhoito- ja perintöasioissa. Lisäksi tuo ikäluokka osaa kyllä kierrättää ja elää ilmastoa kunnioittaen. On osannut jo lapsesta asti.
Koska Suomi on demokraattinen, kaikilla täysi-ikäisillä kansalaisilla on oikeus äänestää.
Tämä oli kyllä nii syvää kuraa, että ei mitään rajaa.
Nimenomaan nuorethan ovat kouluttaneita (ja olleet oppilaitoksissa lähivuosina) ja tiedostavia.
Kaikkea koronaan liittyvääkiin "viestejä Wuhanin lääkäreiltä" misinformaatiota jakaa nimenomaan vanhemmat ihmiset.
Ovat niitä kaikkea uskovia höpönassuja.
Nuoret nimenomaan tietää, että Briteissä on paljon siir**laisia ja mikä tilanne siellä on, sama pätee Ruotsiin. Nuoret lukee uutisia, vanhat kattoo seiskan uutiset ehkä ja käy Iltasanomien sivuilla joskus.
Brexitkin tapahtuu, koska vanhukset ei ymmärrä EU:n arvoa ja nykymaailmaa, vaan haikaileva kunnon hyviin aikoihin, kun Britannia oli siirtomaavalta ja voimakas. Eivät edes elä pitkään, joten oman maan tuleva talous ja vapaa liikkuvuus ei kiinnosta.
Ei ilmaston muutosta kierrättämällä pelasteta, me tarvitaan hallituksen päätöksia, teknologisia innovaatioita ja yritysten panosta. Ei ole paljoa 60-70 kymppisiä teknoa innovoimassa tai yrityksiä vetämässä.
Eivät myöskään suostuisi vaikka lihaa vähentämään vaikka ruoka koostaa ison osan yksityishenkilön hiilijalanjäljestä.
Aikamoista kuraa itseltäsikin tulee.
Mikäs siinä oli kuraa, aika paljon faktoja läiskäsin tiskiin. 😂
Mitäs argumentointia tollanen on, perustele jooko. Vai oletko joku viiskymppinen, joka ei osaa?
Sunko mielestä 74-vuotiaat siirtyy mielellään vegaaneiksi ja se olisi terveyden kannalta järkevää?
Brexitin puolesta äänestäjät eivät yleisesti ole isoista kaupungeista tai nuoria. Perusteluissa on suvereniteettikura ja halutaan back in the good old days. Ei kiinnosta työllistymisongelmat laman aikana, kun ei niitä töitä enää tehdä.
Vanhusten kierrätyksellä ja osan mukamas säntillisillä elämäntavoilla ei tosiaan palloamme pelasteta ja useaa vanhusta ei näytä paljoa kiinnostaa Ilmastomuutos. Heitä ärsyttää, kun heidän sukupolveaan siitä syytetään ja asialle ei anneta ajatustakaan.
Suomen alhainen synytyvyys on ihana asia.
Ihmiset, jotka jauhavat jatkuvasti koiristaan tai lapsistaan ovat ihan helvetin ärsyttäviä - esim. työpaikalla.
Vielä vähemmän kiinnostaa katsella edellä mainittujen kuvia. Enkä tajua miksi niistä pitää puhua lässyttäen. Mutta odotetaan että säkin liityt siihen huokailu- ja ylistyskerhoon ja että muistat jatkuvasti kysellä jonkun piskin viimeisimmät kuulumiset.
Koirien ja kissojen ei pitäisi antaa lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen paino ja ulkomuoto ei kerro mitään kyseisen henkilön elintavoista ja niiden terveellisyydestä.
Vaikka lihava söisi hyvin ja "normaalisti", ei se paino vaan katoa kuukaudessa.
Osa lihavista syö tarpeensa mukaan ihan normisti ja ei enää liho, mutta ei ole kalorivajettakaan, joten ei laihdukaan.
Tuntuu, että hyvin moni ajattelee, että lihava = syö jatkuvasti moskaa ja ei missään nimessä syö terveellisesti tai liiku.
Moni lihoo vaikka vuodessa huonossa elämäntilanteessa, jonka jälkee jää saavutettuun painoon vaikka tilanne ja syöminen tasapainoistunut.
Olen itse 179/105 kg ja laskureiden mukaan kulutan energiaa aktiivisuudesta riippuen 2400-2800 kcl per päivä, joten ei, tämän painon ylläpito ei vaadi mässytystä. Asia on eri 250 kiloiselle, mutta se on harvinaista.
Emmehän me oleta, että kaikki normaalipainoiset syövät terveellisesti, joten miksi lihavat kaikkien mielestä syövät todella huonosti.
2400-2800 kcal:iin saa kyllä mättää ihan huolella että se tulee joka päivä syötyä. Kyse on aika isosta määrästä. Voisit siis helposti laihtua kun söisit vaikka vain 2000 kcal, mikä edelleen mahdollistaisi hyvän syömisen ja kylläisen olon eikä olisi mikään kitukuuri.
Sarjamurhaajat, sarjaraiskaajat yms. pitäisi viedä myrkkypiikille eikä tuhlata resursseja yrittämällä tehdä niistä "yhteiskuntakelpoisia".
Ihminen ei ole luonnostaan yksiavioinen vaan se on kirkon luoma illuusio. On täysin mahdollista rakastaa kumppaniaan syvästi ja elää tämän kanssa loistavaa arkea ja samalla harrastaa s*ksiä muiden kanssa, oman ja kumppanin välisen intiimielämän kärsimättä - se itse asiassa paranee siitä.
Pettäminen toki on väärin, mutta näkeehän sen pettämis- ja avioeroprosenteista että suurin osa katsoo aidan toiselle puolelle osaamatta keskustella asiasta kumppanin kanssa. Jos pariskunnan toinen osapuoli kieltää omalla haluttomuudellaan toiselta intiimielämän, on se täysin perusteltu syy eroon ja syyllinen siinä on se haluton.
N37, yhdessä saman miehen kanssa melkein 20vuotta, perus perhe-elämää arkisin ja vapaalla vähän muuta. Rakastan.
18vSelostaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat useimmiten rasittavia ja ärsyttäviä eivätkä lainkaan niin erikoisia ja erinomaisia kuin vanhempansa luulevat.
Lapset osaavat nauttia pienistä asioista. Joo ne haluaa paljon leluja mutta aikuiset haluaa aina uusia vaatteita, autoja työkaluja jotka ovat kalliimpia.
LAPSET OVAT PALJON PAREMPIA KUIN AIKUISET
Aikuiset täälläkin sotivat toisiaan vastaan vaikka on mielipiteet. Tulen aina olemaan lasten puolella aikuisena. Oon nyt nuori
Hauskaa nähdä että mun kommentissa on enemmän alanuoli 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen nyt on vaan tyhmää.
Lapsettomuuden paremmuudesta toitottaminen on trendi, mikä menee kyllä ohi, samoin kuten Virossa tämä trendi oli ja meni. Tähän mukaan menevät ihmiset ovat usein sellaisia jotka muutenkin menevät helposti trendeihin mukaan, ja kuvittelevat olevansa niin edistyksellisiä ja fiksuja, vaikka kulkevat vaan massan mukana. Lapsettomuus ei toki yksistään tee ihmisestä tällaista, mutta suuri osa nykyisistä lapsettomista näitä ovat.
Lisäksi lapsia paapotaan nykyään liikaa, mikä on varmasti yksi syy miksi vanhemmuus nähdään kauhean raskaana. Pari ensimmäistä vuotta lapsi vaatii aika paljon, mutta sen jälkeen on pitkälti itsestään kiinni kuinka vaikeaksi vanhemmuuden itselleen tekee, toki erityislapset lukuunottamatta. Lapsi ei mene rikki siitä jos äiti haluaa käydä itselleen rakkaassa harrastuksessa ja toteuttaa itseään, eikä siitä jos ei ole kallista harrastusta mihin vanhemmat kuskaa jatkuvasti, eikä siitä jos lapsella on välillä tylsää. Normaali arki riittää.
Suurin osa naisten toisilleen antamista kehuista on ihan feikkejä. Erityisesti somessa nämä, jotka ovat luokkaa:
”siis uulalaa mikä kaunotar ❤️”
Ja sitten siihen vastataan ”no siellä toinen 🌸❤️”
Kommentoitu on yleensä ihan kaikin puolin perusnätti. Ja tämä jatkuu useamman muun toimesta ja salaa odotuksena on saada vastaavia kommentteja sitten muilta omiin kuviinsa.
Parhaita on myös pelkkä joku emojioksennus ❤️🤩🔥 kun ei enää sanojakaan jakseta laittaa.
Itsellekin näitä tuli johonkin ihan jopa mielestäni ei-niin-kauniisiin kuviin. Kun esim olin vaelluksella mökillä ja hirveä kehutulva, siiiis niin nätti oot! Apuaaa mikä 🔥🔥🔥 yms. settiä.
Tuli pakostikin olo että ei toi ole ihan aitoa. Ei kyseessä ollut mikään hääkuva kuitenkaan vaan sotkuinen tukka ja joku esson lippis vuodelta -87 ja jotkut kauhtuneet kalsarit jalassa.
Ja jos et kehu muiden kuvia samaan tyyliin niin kommentit loppuu samantien.
Monien tuttujen kuvataiteilijoiden työt ovat mielestäni todella huonoja. Näyttävät siltä, että vaikka ajatusta olisi takana, niin se ei päälle näy, ja toteutus on sitä luokkaa että itsekin saisin samanlaista aikaan puolessa tunnissa. En käsitä, miksi pitävät oikeusmurhana että eivät saa riittävästi apurahoja että voisivat keskittyä täysillä taiteen tekemiseen. Kai ne työt mukailevat piireissä puhaltavia ajan hengen mukaisia tuulia, mutta eivät ne minua kosketa, ja vaikea nähdä että ne tavoittaisivat jotain sellaista olennaista mikä ei tule muuta kautta paremmin esille. Minusta se ei vain lopputuloksessa näy, onko tätä tärähtänyttä valokuvaa nyt sommiteltu 15 minuuttia vai 5 vuotta. Se 5 vuotta olisi minusta paremmin käytetty opettelemalla vaikka piirustuksen alkeita.
Ja olen kyllä vahvasti kaikenlaisen taiteen kannattaja muuten.
Työkaverit puhuu kahvipöydässä mitä tapahtui Temppareiden viime jaksossa - itse ajattelen että roskasarja mutta en kehtaa tietty siinä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä nuoremmista ihmisistä eivät tajua kuinka nopeasti hekin ovat 60-vuotiaita.
Ja silloin vaihtuukin ääni kellossa.Mikä ääni? En ymmärrä.
En ole vielä edes 30, joten emmä nyt usko että 30 vuotta nyt ihan silmän räpäyksessä menee.
Niinhän sitä luulis.
Suurin osa nuoremmista ihmisistä ei usko, että ikä 30-vuodesta 60-vuoteen tuntuu jälkeenpäin kuin silmänräpäykseltä.
Ja kun tulee itse siihen ikään vaihtuu ääni kellossa.MIKÄ ÄÄNI VAIHTUU KELLOSSA?
Kerro nyt jo.
Vanha sanonta. Tarkoittaa, että ihminen vaihtaa mielipidettään oman tilanteen mukaan.
Esimerkiksi jos ja kun 30-vuotiaana on sitä mieltä, että yli 60-vuotiailla ei tarvitse olla äänioikeutta tai päätösvaltaa ylipäätään kun nämä eivät tajua asioita, niin kun onkin itse 60-vuotias niin ei silloin olekaan tätä mieltä kun se asia koskee itseään.
Sama ilmiö esimerkiksi on kun työssäolevat mollaavat työttömiä. Kun joutuvat itse työttömiksi niin ääni vaihtuu kellossa.
Tekisi mieli sanoa tämän päivän vanhemmille että yrittäkää edes kasvattaa niitä lapsianne. Näyttäkää ketkä ovat isä ja äiti siinä perheessä. Hyvä käytös ei ole keneltäkään pois ja jos lapsille asetetaan rajat niin he voivat paremmin. Opettakaa kunnioittamaan ihmisiä, eläimiä ja luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen paino ja ulkomuoto ei kerro mitään kyseisen henkilön elintavoista ja niiden terveellisyydestä.
Vaikka lihava söisi hyvin ja "normaalisti", ei se paino vaan katoa kuukaudessa.
Osa lihavista syö tarpeensa mukaan ihan normisti ja ei enää liho, mutta ei ole kalorivajettakaan, joten ei laihdukaan.
Tuntuu, että hyvin moni ajattelee, että lihava = syö jatkuvasti moskaa ja ei missään nimessä syö terveellisesti tai liiku.
Moni lihoo vaikka vuodessa huonossa elämäntilanteessa, jonka jälkee jää saavutettuun painoon vaikka tilanne ja syöminen tasapainoistunut.
Olen itse 179/105 kg ja laskureiden mukaan kulutan energiaa aktiivisuudesta riippuen 2400-2800 kcl per päivä, joten ei, tämän painon ylläpito ei vaadi mässytystä. Asia on eri 250 kiloiselle, mutta se on harvinaista.
Emmehän me oleta, että kaikki normaalipainoiset syövät terveellisesti, joten miksi lihavat kaikkien mielestä syövät todella huonosti.
2400-2800 kcal:iin saa kyllä mättää ihan huolella että se tulee joka päivä syötyä. Kyse on aika isosta määrästä. Voisit siis helposti laihtua kun söisit vaikka vain 2000 kcal, mikä edelleen mahdollistaisi hyvän syömisen ja kylläisen olon eikä olisi mikään kitukuuri.
Emmä etätöiden takia mihinkään liiku, joten sehän on varmaan alle tuon 2400 kcal, joka ei todellakaan muutenkaan ole "todella paljon".
184 cm ja 80 kg miehen päiväkulutus on helposti 2400 kcl, miksi se mulle 179 senttisenä olisi aika iso määrä? 😅
Kyllä mä olen tässä laihtunutkin vahingossa muutaman kilon parissa kuukaudessa, joten oikeassa toki olet. Mutta normaalin elämään kuuluu myös joskus joku ravintolassa pizzan tai pasyan syöminen ja joku viikonloppuherkku, joten ei se paino tosta noin vaan lähde.
Aikamoista kuraa itseltäsikin tulee.