Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
En tunne yhtään ihmistä kenelle korona olisi tehnyt hyvää.
Valmiiksi ahdistuneet ahdistuu vielä enemmän ja tähän saakka ei-ahdistuneita alkaa yhä enemmän ahdistaa tämä pitkittynyt tilanne.
Koronasta aiheutuneet lieveilmiöt kaikkineen ovat pahempia kuin itse korona.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen haetaan työvoimaa ulkomailta vaikka kotimaassammekin lojuu työttömiä jotka eivät vaan saa töitä.
Ja tästä syystä pitäisi reilusti alentaa työttömyyskorvauksia. Ei tarvisi työttömien miettiä onko kannattavaa ottaa työtä vastaan.
Lapset ovat useimmiten rasittavia ja ärsyttäviä eivätkä lainkaan niin erikoisia ja erinomaisia kuin vanhempansa luulevat.
Tollot ihmiset tilaavat roskatavaraa Kiinasta ja tukevat samalla sekä sen että P-Korean kansantaloutta. Ostoboikotti olisi paras tapa tavikselle pyllistää sinne päin.
Ja suomalaistekoisia tuotteita pitäisi ostaa, niin tukisimme omaa porukkaa ja kotimaan työllisyyttä. Siitä suomalaisuudesta pitäisi olla isolla jokaisen tuotteen kyljessä maininta.
Minua inhottaa nämä halpuuden perässä hinkujat. Mieluummin olisi ilman ja ostaisi tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi ahdistuneet ahdistuu vielä enemmän ja tähän saakka ei-ahdistuneita alkaa yhä enemmän ahdistaa tämä pitkittynyt tilanne.
Et tunne minua, mutta voin kertoa, että itse olen sellainen ihminen, jolle se on tehnyt hyvää. Työstressi on loppunut etätöiden myötä kun ei tarvitse kärsiä epäviihtyisällä toimistolla ilkeiden työkaverien seurassa ja voin paljon paremmin kuin ennen. Kaikki turhat kissanristiäiset ovat loppuneet ja on itselle ja perheelle aikaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa saisi olla vain pieni prosentti yli 60 vuotiaita, ja äänestämisen voisi myös kieltää vanhuksilta.
Perusteluja pyytäisin. Mitä sitten tekisit kaikille yli 60v joilla ei olisi enää kansalaisoikeuksia. Eivät puolueiden valtasuhteet paljonkaan muuttuisi. Ihmiset äänestävät laidasta laitaan iästä riippumatta.
Ajatuksena tässä lähinnä se että tulevaisuus ja yhteiskunta on nuorten. Mitä 60 vuotiaalla on sanottavaa esimerkiksi ilmasto- tai tasa-arvoasioihin kun ovat jo melkein elämänsä eläneet ja jälkensä yhteiskuntaan jättäneet. Vanhemmat 60+ ovat kasvaneet hyvin erilaisessa maailmassa. Esimerkiksi tämän hetken puheenaiheet, ilmastoasiat, ihmisoikeusasiat, rasismi yms. eivät välttämättä heitä liikuta suuntaan eikä toiseen koska ei kiinnosta.
Mutta heillä on kokemuksen tuomaa viisautta. He ovat nähneet käytännössä, mitä jostakin asiasta voi seurata. Esim. Liikaa vierasperäistä uskontoa ja kulttuuria -> lisää rikoksia. Nuoret ovat niin helposti aivopestävissä ja trendien mukana meneviä höpönassuja, että heitä on helppo hoopottaa. Siksi kai jotkut haluaisivatkin alentaa äänestysikää...
Vanhempaa väestöä kiinnostaa osallistua päätöksentekoon mm. itseään koskevissa terveydenhoito- ja perintöasioissa. Lisäksi tuo ikäluokka osaa kyllä kierrättää ja elää ilmastoa kunnioittaen. On osannut jo lapsesta asti.
Koska Suomi on demokraattinen, kaikilla täysi-ikäisillä kansalaisilla on oikeus äänestää.
Tämä oli kyllä nii syvää kuraa, että ei mitään rajaa.
Nimenomaan nuorethan ovat kouluttaneita (ja olleet oppilaitoksissa lähivuosina) ja tiedostavia.
Kaikkea koronaan liittyvääkiin "viestejä Wuhanin lääkäreiltä" misinformaatiota jakaa nimenomaan vanhemmat ihmiset.
Ovat niitä kaikkea uskovia höpönassuja.
Nuoret nimenomaan tietää, että Briteissä on paljon siir**laisia ja mikä tilanne siellä on, sama pätee Ruotsiin. Nuoret lukee uutisia, vanhat kattoo seiskan uutiset ehkä ja käy Iltasanomien sivuilla joskus.
Brexitkin tapahtuu, koska vanhukset ei ymmärrä EU:n arvoa ja nykymaailmaa, vaan haikaileva kunnon hyviin aikoihin, kun Britannia oli siirtomaavalta ja voimakas. Eivät edes elä pitkään, joten oman maan tuleva talous ja vapaa liikkuvuus ei kiinnosta.
Ei ilmaston muutosta kierrättämällä pelasteta, me tarvitaan hallituksen päätöksia, teknologisia innovaatioita ja yritysten panosta. Ei ole paljoa 60-70 kymppisiä teknoa innovoimassa tai yrityksiä vetämässä.
Eivät myöskään suostuisi vaikka lihaa vähentämään vaikka ruoka koostaa ison osan yksityishenkilön hiilijalanjäljestä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat voisi kieltää kaupungissa.
Tuottavat kaduille ja puistoihin kusta/paskaa sekä meluavat naapureiden iloksi haukkuen kaiket päivät. Ne eivät oikeasti tuo omistajilleen mitään iloa, koska ovat monta tuntia yksin sisätiloissa. Sitten pieni lenkki pitkin katua ja sisälle.
Tuo on eläinrääkkäystä.
Muuhun en ota kantaa koska joillakin ehkä näin on, mutta kyllähän sen koiran kanssa touhutaan usein siellä sisällä lisää lenkin päälle ja tuovat kovasti iloa joka päivä.
Tyhmät, omia lapsiaan muille hehkuttelevat vanhemmat herättää lähinnä sääliä.
Minua ei kiinnosta, tuliko Mirolle kokeesta kymppi tai pelaako Lumi maajoukkueessa.
Uskoisitte jo.
Vierailija kirjoitti:
Niin on eli normaaliin ei palata miksi normaali on teille se että käy töissä, on kotona matkustaa ulkomaille joka lomalla. Ei oo mitään normaalia joku se on päättänyt joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä avioliitolla ei ole mitään itseisarvoa. Aika moni pysyy siinä vain muutoksenpelon vuoksi.
Entä rakkaus, kiintymys, ystävyys, luottamus, kumppanuus, sielujen sympatia, yhteiset tekemiset, seksi ja hoivavietti?
Sulla ei itselläsi taida olla kokemusta?
t. Naimisissa 30 vuotta, yhdessä 40 v. kunnes kuolema meitin erottaa (tullaan sit taivaanporteille toista vastaan)
Ei noita monellakaan ole oikeasti siinä pitkässä avioliitossa. Kysyttäessä niin tietenkin väitetään. Osa jopa valehtelee itselleen, että noita on, niin että valittu elämäntapa tuntuisi mielekkäältä, vaikka oikeasti puolison seura ei kiinnosta yhtään. Toki on sitten niitäkin joilla on oikeasti yhdessä hyvä olla, mutta vaikuttaisi että ovat vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta aiheutuneet lieveilmiöt kaikkineen ovat pahempia kuin itse korona.Meistäkin miehen kanssa tämä on ollut ihanaa. Ainoa miinus aktivisuuden lasku, mutta se korjaantuu kävelyillä. Rehellisesti kuitenkin onhan se kivempaa olla epäaktiivinen, mutta terveyttä pitää miettiä.
Sinällään en voi kieltää tuota lieveilmiö asia, mutta fakta nyt vaan on se, että meidän pitää yhä suojella meidän terveydenhuollon kantokykyä
Se ei tälläkään hetkellä ole mikään läppä, koska esim. Belgiassa ja Alankomaissa alkaa olla jo paha tilanne sairaaloissa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen haetaan työvoimaa ulkomailta vaikka kotimaassammekin lojuu työttömiä jotka eivät vaan saa töitä.
Ja tästä syystä pitäisi reilusti alentaa työttömyyskorvauksia. Ei tarvisi työttömien miettiä onko kannattavaa ottaa työtä vastaan.
Susta siis 500€/kk:ssa on liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doctor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei kuuluisi maksaa sairaiden aikuisten sairauskuluja. Ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet sairautensa.
Niin miten muka voi itse itselleen kasvattaa syöpää (paitsi tupakoimalla keuhkosyövän) tai tahallaan kehittää reuman, MS-taudin, ihottumia, astmaa, keliakian?
Usko pois, että vaikka miten terveesti eläisit, niin tulet saamaan jonkun sairauden iän myötä.
Lihavien diabetes on valtava rahareikä.
Kiitos tästä! Olo on muutenkin ihan paska olo diabeteksen takia. Olen tyypin 1 diabeetikko ja sairastuin 2 vuotiaana. Olen mm. kuullut että kuinka läski vauva olen ollut tai kaikkein paras oli että olen tehnyt syntiä ja jumala rankaisee minua. Selvennä, että puhut tyypin 2 diabeteksestä. On eri taudit.
Oikeasti, älä välitä hänen mielipiteestään, sillä hänellä ei ilmeisesti ole itsellään tätä tautia sillä ei asiasta tiedä. Tsemppiä sinulle! <3 On myös sairasta että joku on todella sanonut sinulle, että sairautesi on jumalan rangaistus. Tällaiset asiat johtivat siihen että erosin kirkosta aikuisiällä. Jumala-kortin käyttäminen ja ihmisten typerät kommentit. Muka kunnon kristityt, kunnon ihmiset jotka kuuluvat kirkkoon, ovat usein niitä pahimpia jotka voivat omasta mielestään tuomita toisen ihmisen.
Työkaverini A on ihan h..tin ärsyttävä ihminen! Rasittava pätijä eikä edes osaa niitä töitä, joita tekemään hänet on otettu. Takertuu turhiin yksityiskohtiin eikä sitten saa tehdyksi hommaa kokonaisuudessaan. Ei voi koskaan myöntää että on ollut väärässä. Erikoista kyllä, hän on samanaikaisesti myös epäsosiaalinen nyhverö, jolla ei ole minkäänlaista huumorintajua ja joka on myös olemukseltaan ja käytökseltään jotenkin ällöttävä (epäsiisti). Tämä mielipide on siksi "epäsuosittu" että ko. hlö on pomon ja hänen hovinsa suosikki ja kaveri niin en voi sanoa tätä missään ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Valtamedia on pääosin äärivasemmisto/vihervasemmistotaustaisten toimittajien hallussa ja tämä vaikuttaa voimakkaasti ei-niin-tiedostavien tavallisten ihmisten maailmankuvaan.
Pitää tutkitusti paikkansa. Tämän asenteellisuuden huomaa selvästi uutisia lukiesssa esim. yleä tai hesaria.
86,4 % Tampereen journalismin ja viestinnän opiskelijoista kannatti vihreitä, vasemmistoliittoa tai Sdp:tä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä avioliitolla ei ole mitään itseisarvoa. Aika moni pysyy siinä vain muutoksenpelon vuoksi.
Entä rakkaus, kiintymys, ystävyys, luottamus, kumppanuus, sielujen sympatia, yhteiset tekemiset, seksi ja hoivavietti?
Sulla ei itselläsi taida olla kokemusta?
t. Naimisissa 30 vuotta, yhdessä 40 v. kunnes kuolema meitin erottaa (tullaan sit taivaanporteille toista vastaan)
Sitäpä juuri yritin sanoa että pitkällä avioliitolla ei ole itseisarvoa siksi että se on pitkä. Avioliittoa kannattaa vaalia siksi jos siinä on noita tunteita, ei siksi että se on kestänyt jo pitkään tai että se kestäisi pitkään. Arvoa on vain sillä että yhdessä olo tekee molemmat onnellisemmaksi kuin erillään olo. Minulle on ihan yksi ja sama oletteko olleet naimisissa 30 vuotta. Kuka tahansa joka ei vain uskalla lähteä, päätyy olemaan pitkään jonkun kanssa.
Länsimainen ajatus rakkaudesta (ihastutaan palavasti melkein ensi näkemältä, on se yksi oikea, rakkaus tunteena pitää ihmiset yhdessä vuosikymmeniä...) ei ole totta. Sellaista ei ole olemassa.
Pariskunnat päätyvät yhteen, koska aika ja paikka sattuu olemaan oikea (paria etsivät ja parisuhteeseen valmiit sinkut samalla baaritiskillä) ja koska parisuhdetta hakevat ihmiset etsivät tiedostamatta toisistaan jotakin yhteistä (oooh, meillä on sama musamaku ja ollaan molemmat asuttu lapsena Saksassa!). Ulkonäkö vaikuttaa tässä: olemme kasvaneet länsimaisten kauneusihanteiden keskellä ja ne edes suurinpiirtein täyttävät ihmiset löytävät seuraa huomattavasti helpommin kuin niistä rajusti poikkeavat.
Yhdessä pysytään, koska tottumus, raha, yhteisiä kokemuksia, yhteiset lapset ja yhteisiä ystäviä. Ja mukavuus. Muutos pelottaa suurinta osaa ihmisistä todella paljon.
Suurin osa näistä nuoremmista ihmisistä eivät tajua kuinka nopeasti hekin ovat 60-vuotiaita.
Ja silloin vaihtuukin ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat useimmiten rasittavia ja ärsyttäviä eivätkä lainkaan niin erikoisia ja erinomaisia kuin vanhempansa luulevat.
Lapset osaavat nauttia pienistä asioista. Joo ne haluaa paljon leluja mutta aikuiset haluaa aina uusia vaatteita, autoja työkaluja jotka ovat kalliimpia.
LAPSET OVAT PALJON PAREMPIA KUIN AIKUISET
Aikuiset täälläkin sotivat toisiaan vastaan vaikka on mielipiteet. Tulen aina olemaan lasten puolella aikuisena. Oon nyt nuori
Taas uus kylmä ihminen joka ajattelee rahaa PERKELE Jotain muutakin voi miettiä kun taloutta.
Ja yks täällä ei pitänyt mielenosoituksista no se on ok mutta jos haluaa jotain niin kotona sitä pitää istua? Että saa hyvän lakiehdotuksen läpi