Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
En pidä ulkomailta Suomeen muuttaneista JOS HE EIVÄT TEE TÖITÄ ja maksa veroja.
Eli vastutat ulkomaalaisia korkeakouluopiskelijoita?
Irtisanomisen pitäisi Suomessa on huomattavasti nykyistä helpompaa, sillä on vahingollista koko työyhteisölle ja yritykselle, että töissä on ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa tehtäviä joihin heidät on palkattu tai jotka esimerkiksi negatiivisella asenteellaan pilaavat ilmapiirin.
Suurimman osan Euroopan unionissa vaikuttavien puolueiden ehdottama taakanjako ei riitä ratkaisemaan pa kolaisongelmaa, kun kehitysmaiden väestö kasvaa vuosittain kymmenillä miljoonilla ja halukkaita tulijoita on käytännössä loputtomiin. Loppumaton pa kolaisten massamaahamuuton salliminen tulee tuhoamaan yhteiskuntarauhan, terveydenhuoltojärjestelmämme, koulutusjärjestelmämme ja niin edelleen. Muututaan kehitysmaalaisten mukana takaisin väkivaltaiseksi kehitysmaaksi.
2010 luvulla tapahtunut pa kolaisvirta on mitä todennäköisimmin vain pisara valtameressä jatkoa ajatellen.
Miljoona hädänalaista nykyisten sopimusten mukaan turvapaikkaan oikeutettua ihmistä kun päästetään asumaan Eurooppaan sosiaaliturvien pariin, niin vähän yli viikossa on jo syntynyt saman verran lisää ihmisiä pelkästään Afrikkaan.
"Afrikassa asuu tänään noin 1,2 miljardia ihmistä, eli noin kaksi kertaa enemmän kuin Euroopassa.
YK:n ennusteen mukaan luku nousee vuoteen 2050 mennessä 2,4 miljardiin, eli nelinkertaiseksi Euroopan väkilukuun verrattuna.
Vuoden 2100 ennusteen mukaan maanosassa asuisi jo 4,2 miljardia ihmistä, ja samalla yli kolmannes koko maailman väestöstä."
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vain tyhmää, jos lapsella on liikaa harrastuksia. En ihaile yhtään niitä perheitä, jossa kouluikäisiä lapsia kuskataan 5-6 kertaa viikossa treenaamaan ja kisaamaan. Lasten kuuluisi vapaa-ajallaan enimmäkseen leikkiä ja ilman että aikuiset toimii sirkustirehtöörinä. Lapselle tekee hyvää myös tylsistyä välillä.
Mietin usein tätä samaa. Ja näillä vanhemmilla itsellään on joko ADHD tai pakkomielteinen kilpailu- tai vertailuvietti, ovat itse jääneet lapsina paitsi harrastuksista, saavat lapsensa harrastuksista itse jotakin glooriaa tai ovat ihan vaan huonoja vanhempia (ei kiinnosta olla lapsen kanssa, joten lykkäävät sen muualle pois jaloista).
Moni harrastaja-lapsi on stressaantunut, iloton ja ahdistunut vanhempansa vaatimuksista. Eikös harrastuksen pitäisi tuottaa iloa?
Mitä uutta normaalia ei ole olemassa eikä tule. Maailma palaa ennalleen nopeammin kuin juuri nyt voidaan kuvitella ja käsittää.
Ihmiset alkavat matkustella ja toimia kuin ennen.
Historia toistaa itseään. Aina on suurien koettelemusten, sotien ja pula-aikojen jälkeen ihmiskunta innostunut juhlimaan ja nauttimaan elämästä. Otetaan takaisin menetetty aika ja kärsimys. Mikä on ihan oikein ja ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä joku otos:
- Kasvomaskit ovat turhat ja suurin osa koronarajoitteista pitäisi purkaa. Perusteluna: Kyseessä on viruksen tavoin käyttäytyvä ja tasoltaan influenssaan verrannainen tauti Suomessa. <- En voi sanoa, koska minua pidettäisiin epäempaattisena, koska enkö välitä riskiryhmäläisistä
- Autoilun verotusta pitäisi keventää ja myöntää, että kokonaiskuormaltaan sähköauto ei ole sen ekologisempi kuin esim. Diesel -auto vaan pikemminkin toisinpäin. Perusteluna: Ihmiset tarvitsevat autoa liikkumiseen, joka ei ole turha ja sähköautojen akku on ongelmajätettä ja vie raaka-ainetta ja valmistus on kuluttavampaa kuin bensa- ja diesel -autojen <- En voi sanoa, koska olisin saastuttava ihminen
- Persut ovat puoleena monelle sopiva, jotka ajavat normaalin kansalaisen asiaa ja tulevat varmastikin nousemaan jatkossa suosituimmaksi puolueeksi. Perusteluna: Persuihin on liitetty "leima" katsomatta oikeasti heidän ajamiaan asioita <- En voi sanoa, vaan vain juntit kannattavat persujen agendan asioita
- Vihreät ovat vihonviimeinen puolue ja ajaa vain Suomen perikatoon. Perusteluna: Viherideologia, joka hankaloittaa ihmisten työssä käyntiä, lasten hankintaa ja myös rauhallisempaa maalaismaisempaa ja tilavampaa asumista <- En voi sanoa, koska vihreät ovat monelle niin sydämenasia ja ajavat heistä oikeita arvoja
- Monelta ihmiseltä puuttuu kyky käsittää isompia asiasiakokonaisuuksia ja syy-seuraussuhteita, jonka vuoksi puolustetaan jotain nk. mediaseksikästä esillä olevaa aihetta henkeen ja vereen ihan vääristä lähtökohdista ja virheellisestikin. Perusteluna: Nostetaan ihminen keskiöön, eikä käsitellä asiaa yhteiskunnallisissa raameissa tai suhteuteta Suomen osuutta maailman mittakaavaan ja mietitä mikä oikeasti hyödyttäisi <- En voi sanoa, koska ihminen loukkaantuisi
Ja tiedoksi, olen itse keski-ikäinen Helsingissä työssä käyvä nainen, joka siis toimii asiantuntijatehtävissä. Naisten joukossa en uskalla kovinkaan helposti avata suutani näiden mielipiteiden osalta, mutta joidenkin miestin joukossa paremmin, koska heillä on enemmän saman suuntaisia ajatuksia esim. Vihreät ja autoilu.
Samaa mieltä. Vaikutat kiinnostavalta naiselta. Haluaisitko tutustua :-)
Itse taas haluaisin tehdä oman puolueen kun mikään puolue ei ole minun kanssa samoissa aatteissa
Ihmiset ovat helpottuneita, kun heidän pitkään laitoshoidossa olleet vanhempansa kuolevat.
On myös tilanteita, joissa ihmiset sairastuvat tai vammautuvat niin vakavasti, että heille itselleen ja läheisille olisi parempi, jos he olisivat kuolleet kuin että he asuvat jossakin laitoksessa vuosikausia.
Moni ihminen tykkää voileipäkakusta.
Ihmisen paino ja ulkomuoto ei kerro mitään kyseisen henkilön elintavoista ja niiden terveellisyydestä.
Vaikka lihava söisi hyvin ja "normaalisti", ei se paino vaan katoa kuukaudessa.
Osa lihavista syö tarpeensa mukaan ihan normisti ja ei enää liho, mutta ei ole kalorivajettakaan, joten ei laihdukaan.
Tuntuu, että hyvin moni ajattelee, että lihava = syö jatkuvasti moskaa ja ei missään nimessä syö terveellisesti tai liiku.
Moni lihoo vaikka vuodessa huonossa elämäntilanteessa, jonka jälkee jää saavutettuun painoon vaikka tilanne ja syöminen tasapainoistunut.
Olen itse 179/105 kg ja laskureiden mukaan kulutan energiaa aktiivisuudesta riippuen 2400-2800 kcl per päivä, joten ei, tämän painon ylläpito ei vaadi mässytystä. Asia on eri 250 kiloiselle, mutta se on harvinaista.
Emmehän me oleta, että kaikki normaalipainoiset syövät terveellisesti, joten miksi lihavat kaikkien mielestä syövät todella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan Euroopan unionissa vaikuttavien puolueiden ehdottama taakanjako ei riitä ratkaisemaan pa kolaisongelmaa, kun kehitysmaiden väestö kasvaa vuosittain kymmenillä miljoonilla ja halukkaita tulijoita on käytännössä loputtomiin. Loppumaton pa kolaisten massamaahamuuton salliminen tulee tuhoamaan yhteiskuntarauhan, terveydenhuoltojärjestelmämme, koulutusjärjestelmämme ja niin edelleen. Muututaan kehitysmaalaisten mukana takaisin väkivaltaiseksi kehitysmaaksi.
2010 luvulla tapahtunut pa kolaisvirta on mitä todennäköisimmin vain pisara valtameressä jatkoa ajatellen.
Miljoona hädänalaista nykyisten sopimusten mukaan turvapaikkaan oikeutettua ihmistä kun päästetään asumaan Eurooppaan sosiaaliturvien pariin, niin vähän yli viikossa on jo syntynyt saman verran lisää ihmisiä pelkästään Afrikkaan."Afrikassa asuu tänään noin 1,2 miljardia ihmistä, eli noin kaksi kertaa enemmän kuin Euroopassa.
YK:n ennusteen mukaan luku nousee vuoteen 2050 mennessä 2,4 miljardiin, eli nelinkertaiseksi Euroopan väkilukuun verrattuna.
Vuoden 2100 ennusteen mukaan maanosassa asuisi jo 4,2 miljardia ihmistä, ja samalla yli kolmannes koko maailman väestöstä."
Tätä minäkin tulevaisuudessa pahoin pelkään. Kohta ollaan taas samassa kuin ennen vanhaan, eli kansalliset valtionrajat menevät säppiin eikä kukaan liiku ilman lupaa minnekään. Millään muulla tavalla ei vain pysty valvomaan ihmisvirtojen vaellusta, ihmiskauppaa tai vierastyövoiman liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta normaalia ei ole olemassa eikä tule. Maailma palaa ennalleen nopeammin kuin juuri nyt voidaan kuvitella ja käsittää.
Ihmiset alkavat matkustella ja toimia kuin ennen.
Historia toistaa itseään. Aina on suurien koettelemusten, sotien ja pula-aikojen jälkeen ihmiskunta innostunut juhlimaan ja nauttimaan elämästä. Otetaan takaisin menetetty aika ja kärsimys. Mikä on ihan oikein ja ymmärrettävää.
Itse en pidä tästä teknologia ajasta. Haluan takaisin ysärille jolloin oli lama mutta osattiin nauttia ainakin mun ystävät osasivat. Välillä pleikalla pelattiin mutta ei tarvinnu teknologiaa paljon. Itse en halua uutta normaalia mutta en myöskään että teknologia kehittyy ja muut koska maailman luonto ja ympäristö ei sitä kestä.
Aina ihmiset ovat historiassa kehittänyt asioita missä mennään helpompaan suuntaan ja itse ei enää jaksa tehdä mitään kun robotit hoitaa kaikki työt.
Suurin osa näistä mielipiteistä on kyllä hyvin suosittuja suomalaisten keskuudessa ja kahvipöydän vakioaiheita, että hyvin ymmärretty otsikko taas.
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen tykkää voileipäkakusta.
Varmaan, mutta minä en ole saanut yli 60 vuotisen elämäni aikana hyvää voileipäkakkua enkä porkkanakakkua
Ne ovat makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Tollot ihmiset tilaavat roskatavaraa Kiinasta ja tukevat samalla sekä sen että P-Korean kansantaloutta. Ostoboikotti olisi paras tapa tavikselle pyllistää sinne päin.
Ja suomalaistekoisia tuotteita pitäisi ostaa, niin tukisimme omaa porukkaa ja kotimaan työllisyyttä. Siitä suomalaisuudesta pitäisi olla isolla jokaisen tuotteen kyljessä maininta.
Minua inhottaa nämä halpuuden perässä hinkujat. Mieluummin olisi ilman ja ostaisi tarpeeseen.
Kiinasta en ole ostanut koskaan mitään. En muutenkaan verkon kautta osta. Kotimaisuutta en silti liikaa hehkuttelisi. Ei täältä saa edes kauniita vaatteita jos ei ole 180cm pitkä 50kg malli. Tarjolla on ylipitkiä rumia mummotunikoita. Halpuudesta on helppo arvostella jos on itsellä varaa ostaa kalliita tuotteita. En ole itse köyhä mutta ymmärrän kyllä hyvin että jos rahat riittävät hädintuskin kiinteisiin menoihin niin miten ostat kallista laatutuotetta.
Ihmisellä on oikeus tehdä itsemurha jos siihen on hyvät syyt. Ei tarvitse kärvistellä vain sen takia ettei jälkeenjääneillä tule paha mieli.
Kelan suunnittelija Sami Tuorin mukaan tänä vuonna perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia.
Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on 51 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä nuoremmista ihmisistä eivät tajua kuinka nopeasti hekin ovat 60-vuotiaita.
Ja silloin vaihtuukin ääni kellossa.Mikä ääni? En ymmärrä.
En ole vielä edes 30, joten emmä nyt usko että 30 vuotta nyt ihan silmän räpäyksessä menee.
Niinhän sitä luulis.
Suurin osa nuoremmista ihmisistä ei usko, että ikä 30-vuodesta 60-vuoteen tuntuu jälkeenpäin kuin silmänräpäykseltä.
Ja kun tulee itse siihen ikään vaihtuu ääni kellossa.
Rescuekoiratoiminnan paras muoto olisi lopetuspiikkien vieminen maihin joissa kulkukoiraongelmaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat helpottuneita, kun heidän pitkään laitoshoidossa olleet vanhempansa kuolevat.
On myös tilanteita, joissa ihmiset sairastuvat tai vammautuvat niin vakavasti, että heille itselleen ja läheisille olisi parempi, jos he olisivat kuolleet kuin että he asuvat jossakin laitoksessa vuosikausia.
Aika monessa kahvipöydässä, ainakin mun, ollaan samaa mieltä. Tietty jotkut uskovaiset ei oo tätä mieltä.
Mikä ääni? En ymmärrä.
En ole vielä edes 30, joten emmä nyt usko että 30 vuotta nyt ihan silmän räpäyksessä menee.