Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
181/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole luonnostaan yksiavioinen vaan se on kirkon luoma illuusio. On täysin mahdollista rakastaa kumppaniaan syvästi ja elää tämän kanssa loistavaa arkea ja samalla harrastaa s*ksiä muiden kanssa, oman ja kumppanin välisen intiimielämän kärsimättä - se itse asiassa paranee siitä.

Pettäminen toki on väärin, mutta näkeehän sen pettämis- ja avioeroprosenteista että suurin osa katsoo aidan toiselle puolelle osaamatta keskustella asiasta kumppanin kanssa. Jos pariskunnan toinen osapuoli kieltää omalla haluttomuudellaan toiselta intiimielämän, on se täysin perusteltu syy eroon ja syyllinen siinä on se haluton.

N37, yhdessä saman miehen kanssa melkein 20vuotta, perus perhe-elämää arkisin ja vapaalla vähän muuta. Rakastan.

On myös mahdollista rakastaa montaa yhtä aikaa.

Vierailija
182/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan, kun Suomi liittyi Euroopan Unioniin, työpaikallani erä henkilö riemuitsi asiasta kovin.

Uskalsin väittää, että siitä tulee myös huonoja asioita, kun maiden rajat aukeavat.  Kaikenlainen rikollinen

aines pääsee maahan.  Tuo työtoveri lyttäsi minut, että olen ahdasmielinen ja vanhanaikainen.  Niinpä niin.

Ei asuta enää lintukodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas mider poistanut mielipiteitä taas. Siis tässä ketjussahan juuri kysytään mielipiteitä josta ei saisi puhua niin miksi mode puuttuu tähän ja estää mielipiteet vaikka ditä juuri kysytään??? Mielipide koski liikakansoitusta ja korjaavia toimenpiteitä

Vierailija
184/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä nuoremmista ihmisistä eivät tajua kuinka nopeasti hekin ovat 60-vuotiaita.

Ja silloin vaihtuukin ääni kellossa.

Mikä ääni? En ymmärrä.

En ole vielä edes 30, joten emmä nyt usko että 30 vuotta nyt ihan silmän räpäyksessä menee.

Niinhän sitä luulis.

Suurin osa nuoremmista ihmisistä ei usko, että ikä 30-vuodesta 60-vuoteen tuntuu jälkeenpäin kuin silmänräpäykseltä.

Ja kun tulee itse siihen ikään vaihtuu ääni kellossa.

Samaa mieltä. Minun on vaikea uskoa etten ole enää nuori aikuinen vaikka pään sisällä siltä tuntuukin. On hassua kun 60v puhutaan vanhuksina. T. N61v

Vierailija
185/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet työpaikoista ovat suojatyöpaikkoja, jossa ihmiset eivät edes tee kunnolla töitä, mutta palkka juoksee. Samat ihmiset haukkuvat työttömiä.

Monet= useat?

sittenhän sinulta löytyy heittämällä 10 esimerkkiä kyseisistä ammateista?

Mitä? ..eikö??

Vierailija
186/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulitäytteet on rumia ja älykkäät ja fiksut ihmiset ei niitä ota.

Vierailija
187/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEAT kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet työpaikoista ovat suojatyöpaikkoja, jossa ihmiset eivät edes tee kunnolla töitä, mutta palkka juoksee. Samat ihmiset haukkuvat työttömiä.

Monet= useat?

sittenhän sinulta löytyy heittämällä 10 esimerkkiä kyseisistä ammateista?

Mitä? ..eikö??

On rumaa kiusta älyllisesti heikkolahjaista kahvipöydässä.

Vierailija
188/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaat työt vaati raskaat huvit - ajatusmalli. Tällä siis työkaverit puolustelee sitä miksi järjestetään tyttöjen iltoja tai Levin reissuja, tarkoituksena vain päästä juomaan.

Eli epäsuosittu mielipiteeni on, ilman juomaa on hauskempaa.

Vierailija
189/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulitäytteet on rumia ja älykkäät ja fiksut ihmiset ei niitä ota.

Olet oikeassa..mutta kauniit ja isotissiset herkkuperseet ottavat:)

Vierailija
190/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas mider poistanut mielipiteitä taas. Siis tässä ketjussahan juuri kysytään mielipiteitä josta ei saisi puhua niin miksi mode puuttuu tähän ja estää mielipiteet vaikka ditä juuri kysytään??? Mielipide koski liikakansoitusta ja korjaavia toimenpiteitä

Suomalaisilla, länsimaalaisilla ylipäätään, elintavoilla kulutetaan parin kolmen maapallollisen verran luonnonvaroja vuodessa ja aiheutetaan sikana päästöjä.

Sen sijaan, että pitäisi vähentää ihmisiä, niin voitaisiin ihan vaan muuttaa niitä meidän elintapoja kestävämmäksi.

Me suomalaiset tarvitaan lämmitystä ja maaseudulla autoja, mutta me ei tarvita joululakanoita, kevätverhoja, punaista lihaa joka aterialla ja jatkuvasti uusia rättejä Henkkamaukasta.

Vierailija
191/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaat työt vaati raskaat huvit - ajatusmalli. Tällä siis työkaverit puolustelee sitä miksi järjestetään tyttöjen iltoja tai Levin reissuja, tarkoituksena vain päästä juomaan.

Eli epäsuosittu mielipiteeni on, ilman juomaa on hauskempaa.

Onko sinua kertaakaan kutsuttu "kyyläksi"?

Vierailija
192/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä joku otos:

- Kasvomaskit ovat turhat ja suurin osa koronarajoitteista pitäisi purkaa. Perusteluna: Kyseessä on viruksen tavoin käyttäytyvä ja tasoltaan influenssaan verrannainen tauti Suomessa. <- En voi sanoa, koska minua pidettäisiin epäempaattisena, koska enkö välitä riskiryhmäläisistä

- Autoilun verotusta pitäisi keventää ja myöntää, että kokonaiskuormaltaan sähköauto ei ole sen ekologisempi kuin esim. Diesel -auto vaan pikemminkin toisinpäin. Perusteluna: Ihmiset tarvitsevat autoa liikkumiseen, joka ei ole turha ja sähköautojen akku on ongelmajätettä ja vie raaka-ainetta ja valmistus on kuluttavampaa kuin bensa- ja diesel -autojen <- En voi sanoa, koska olisin saastuttava ihminen

- Persut ovat puoleena monelle sopiva, jotka ajavat normaalin kansalaisen asiaa ja tulevat varmastikin nousemaan jatkossa suosituimmaksi puolueeksi. Perusteluna: Persuihin on liitetty "leima" katsomatta oikeasti heidän ajamiaan asioita <- En voi sanoa, vaan vain juntit kannattavat persujen agendan asioita

- Vihreät ovat vihonviimeinen puolue ja ajaa vain Suomen perikatoon. Perusteluna: Viherideologia, joka hankaloittaa ihmisten työssä käyntiä, lasten hankintaa ja myös rauhallisempaa maalaismaisempaa ja tilavampaa asumista <- En voi sanoa, koska vihreät ovat monelle niin sydämenasia ja ajavat heistä oikeita arvoja

- Monelta ihmiseltä puuttuu kyky käsittää isompia asiasiakokonaisuuksia ja syy-seuraussuhteita, jonka vuoksi puolustetaan jotain nk. mediaseksikästä esillä olevaa aihetta henkeen ja vereen ihan vääristä lähtökohdista ja virheellisestikin. Perusteluna: Nostetaan ihminen keskiöön, eikä käsitellä asiaa yhteiskunnallisissa raameissa tai suhteuteta Suomen osuutta maailman mittakaavaan ja mietitä mikä oikeasti hyödyttäisi <- En voi sanoa, koska ihminen loukkaantuisi

Ja tiedoksi, olen itse keski-ikäinen Helsingissä työssä käyvä nainen, joka siis toimii asiantuntijatehtävissä. Naisten joukossa en uskalla kovinkaan helposti avata suutani näiden mielipiteiden osalta, mutta joidenkin miestin joukossa paremmin, koska heillä on enemmän saman suuntaisia ajatuksia esim. Vihreät ja autoilu. 

Samaa mieltä. Vaikutat kiinnostavalta naiselta. Haluaisitko tutustua :-)

Itse taas haluaisin tehdä oman puolueen kun mikään puolue ei ole minun kanssa samoissa aatteissa

Sorry onnellisesti naimisissa ja lapsiakin. Taidan välillä olla henkisesti enemmän mies, mutta kyllä osaan käyttäytyä kuin nainen ;)

Vierailija
193/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnottoman pitkät tekokynnet ja -ripset rumentaa käyttäjäänsä ulkoisesti sekä paljastaa sisäisen pinnallisen maailman.

Vierailija
194/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hyvä- ja keskituloisista ovat aika tyhmiä. Näkevät vain asiat omasta näkökulmastaan ja ovat ennakkoluuloisia. Elävät usein kuin jossain kuplassa.

Monet köyhät ja kovia kokeneet ihmiset ovat paljon viisaampia, realistisempia ja pystyvät ajattelemaan laajemmin mistä jokin asia johtuu. Eivät ole läheskään niin ennakkoluuloisia.

Vierailija
195/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit puhua omassa kahvipöydässäsi mitä vain , mutta palstalla et ..

Vierailija
196/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa pitäisi olla nollatoleranssi räksyttäville koirille. Kahdesta varoituksrärya lähtee joko koira tai koira ja omistaja.

Tarkoitan näitä koiria jotka metelöi jatkuvasti syystä tai toisesta.

Koirien pito kerrostaloissa tulisi kieltää kokonaan. Samoin kaikkien matelijoiden ja lintujen pitäminen lemmikkinä.

Vierailija
197/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen paino ja ulkomuoto ei kerro mitään kyseisen henkilön elintavoista ja niiden terveellisyydestä.

Vaikka lihava söisi hyvin ja "normaalisti", ei se paino vaan katoa kuukaudessa.

Osa lihavista syö tarpeensa mukaan ihan normisti ja ei enää liho, mutta ei ole kalorivajettakaan, joten ei laihdukaan.

Tuntuu, että hyvin moni ajattelee, että lihava = syö jatkuvasti moskaa ja ei missään nimessä syö terveellisesti tai liiku.

Moni lihoo vaikka vuodessa huonossa elämäntilanteessa, jonka jälkee jää saavutettuun painoon vaikka tilanne ja syöminen tasapainoistunut.

Olen itse 179/105 kg ja laskureiden mukaan kulutan energiaa aktiivisuudesta riippuen 2400-2800 kcl per päivä, joten ei, tämän painon ylläpito ei vaadi mässytystä. Asia on eri 250 kiloiselle, mutta se on harvinaista.

Emmehän me oleta, että kaikki normaalipainoiset syövät terveellisesti, joten miksi lihavat kaikkien mielestä syövät todella huonosti.

2400-2800 kcal:iin saa kyllä mättää ihan huolella että se tulee joka päivä syötyä. Kyse on aika isosta määrästä. Voisit siis helposti laihtua kun söisit vaikka vain 2000 kcal, mikä edelleen mahdollistaisi hyvän syömisen ja kylläisen olon eikä olisi mikään kitukuuri.

Emmä etätöiden takia mihinkään liiku, joten sehän on varmaan alle tuon 2400 kcal, joka ei todellakaan muutenkaan ole "todella paljon".

184 cm ja 80 kg miehen päiväkulutus on helposti 2400 kcl, miksi se mulle 179 senttisenä olisi aika iso määrä? 😅

Kyllä mä olen tässä laihtunutkin vahingossa muutaman kilon parissa kuukaudessa, joten oikeassa toki olet. Mutta normaalin elämään kuuluu myös joskus joku ravintolassa pizzan tai pastan syöminen ja joku viikonloppuherkku, joten ei se paino tosta noin vaan lähde.

Pointti siis siinä myös, että vaikka kuinka olin 6 viikkoa sitten 108 kg ja nyt 105 kg, niin olen silti lihava ja sellaisena minut nähdään. Sen perusteella tehdään oletuksia, vaikka paino näyttää kai sitten olevan laskussa.

Vierailija
198/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten pitäisi saada olla halutessaan alasti julkisilla paikoilla.

Vierailija
199/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa hyvä- ja keskituloisista ovat aika tyhmiä. Näkevät vain asiat omasta näkökulmastaan ja ovat ennakkoluuloisia. Elävät usein kuin jossain kuplassa.

Monet köyhät ja kovia kokeneet ihmiset ovat paljon viisaampia, realistisempia ja pystyvät ajattelemaan laajemmin mistä jokin asia johtuu. Eivät ole läheskään niin ennakkoluuloisia.

Mutta etkö ole aika ennakkoluuloinen sanoessasi noin...

Vierailija
200/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rasi stiset tai vähemmistöjen oikeuksia halveksuvat mielipiteet ei muuten ole  mitään epäsuosittuja mileipiteitä, joita ei kahvipöydässä uskalla sanoa. Eivät sinänsä kuulu tähän ketjuun kun ovat ihan valtavirtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi