Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Suomalaisten suhtautuminen omakotitaloihin on melkein sairasta. Talo on koko elämän keskipiste. Kaikki rahat menee siihen, sen takia pysytään huonossa avioliitossa, ei vaihdeta työpaikkaa tai jos kuitenkin tulee ero, tapetaan itsensä siksi kun pankki vie talon.
Doctor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei kuuluisi maksaa sairaiden aikuisten sairauskuluja. Ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet sairautensa.
Niin miten muka voi itse itselleen kasvattaa syöpää (paitsi tupakoimalla keuhkosyövän) tai tahallaan kehittää reuman, MS-taudin, ihottumia, astmaa, keliakian?
Usko pois, että vaikka miten terveesti eläisit, niin tulet saamaan jonkun sairauden iän myötä.
Lihavien diabetes on valtava rahareikä.
Tylsät jutut teillä, en jaksa kuunnella, joten näplään puhelintani sen sijaan.
Eikö tämä koko palsta perustu siihen, että tänne oksennetaan kaikki ne ajatukset, mitä ei omalla naamalla ja nimellä uskalleta kertoa edes parhaalle kaverille?
Masennuksen ja syömishäiriöiden taustalla on usein, ei aina, mutta usein itsekeskeisyys. Näihin sairauksiin sairastuvat ihmiset ovat omaksuneet mallin, jossa ajatukset kiertävät itsen, omien tekemisten ja omien sanomisten ympärillä, itseään tuijotellaan peilistä arvostellen tuntikausia, kaikkien asioiden ajatellaan liittyvän jotenkin itseen, itselle sanottuja asioita muistellaan vuosikymmeniä, itseään ja omia tekemisiään vatvotaan ja analysoidaan vuosikausia, eikä muiden ihmisten kokemuksista tai maailman tapahtumista laajemmin osata millään tavalla olla aidosti kiinnostuneita.
Teini-ikäisille tuollainen ajattelu on tyypillistä, mutta se on vaihe, josta pitäisi kasvaa ulos aikuistumisen myötä. Joillekin se jää päälle.
Parantuminen lähtee usein liikkeelle sen tajuamisesta, että ympärillä on elämää ja maailmassa valtavasti kaikenlaista kiinnostavaa, enkä minä itse ehkä olekaan se kaikkein tärkein, erityisin ja kiinnostavin analysoinnin kohde.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät saa saa lapsia, jäävät todella isosta kokonaisuudesta elämässään paitsi.
Lapset tuovat aikuisen elämään käsittämättömän paljon rakkautta ja iloa, mutta myös uusia ihmisiä ja asioita, joita et kokisi ilman lasta. Lapsi kasvattaa ja opettaa aikuista yhtä lailla kuin aikuinen lasta. Lapsen myötä arvot, tapa katsoa elämää, käsitys rakkaudesta jne muuttuu.
On ehkä ihan hyvä, että lapsettomat eivät itse täysin ymmärrä tai tiedosta, mistä kaikesta jäävät paitsi. Uskon, että asian syvällinen ymmärtäminen olisi monella todella kova paikka, vaikka itse olisi vapaaehtoisesti lapseton.
Näin ajattelen oikeasti, mutta ääneen sanon vain, että jokaisella on oikeus päättää hankkiiko lapsia ja vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan OK. Salaa ajattelen, että katuisitte, jos todella tietäisitte.
Höpö höpö. Niin paljon tyhmiä lasten vanhempia tiedän etten voi mitenkään yhtyä mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Mies viha ruokkii nais vihaa tällä palstalla, ei päinvastoin.
En halua olla kielipoliisi mutta yritä edes ymmärtää mikä on yhdyssana.
Noh.. Tämä tulee saamaan Monta alapeukkua, mutta ketjun luonteeseen kuuluu...
Minun mielipiteeni on, että ei ole alkoholin kohtuukäyttöä ja liikakäyttöä. On vain alkoholin Käyttöä.
Ja se on täysin turhaa.
Inhottaa myös ihmiset, jotka perustelevat alkoholinkäyttöään esim. raskaalla duunilla. Ettei muka muuten ihminen yksinkertaisesti Voi rentoutua. Miksi sitten jotkut voivat?!
Vierailija kirjoitti:
Koirat voisi kieltää kaupungissa.
Tuottavat kaduille ja puistoihin kusta/paskaa sekä meluavat naapureiden iloksi haukkuen kaiket päivät. Ne eivät oikeasti tuo omistajilleen mitään iloa, koska ovat monta tuntia yksin sisätiloissa. Sitten pieni lenkki pitkin katua ja sisälle.
Tuo on eläinrääkkäystä.
Ehdottomasti samaa mieltä! Muutenkin ihmisillä on nykyään aivan liikaa lemmikkejä, joista suurimmasta osasta ei oikeasti pidetä hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Doctor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei kuuluisi maksaa sairaiden aikuisten sairauskuluja. Ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet sairautensa.
Niin miten muka voi itse itselleen kasvattaa syöpää (paitsi tupakoimalla keuhkosyövän) tai tahallaan kehittää reuman, MS-taudin, ihottumia, astmaa, keliakian?
Usko pois, että vaikka miten terveesti eläisit, niin tulet saamaan jonkun sairauden iän myötä.
Kiitos tästä! Olo on muutenkin ihan paska olo diabeteksen takia. Olen tyypin 1 diabeetikko ja sairastuin 2 vuotiaana. Olen mm. kuullut että kuinka läski vauva olen ollut tai kaikkein paras oli että olen tehnyt syntiä ja jumala rankaisee minua. Selvennä, että puhut tyypin 2 diabeteksestä. On eri taudit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa saisi olla vain pieni prosentti yli 60 vuotiaita, ja äänestämisen voisi myös kieltää vanhuksilta.
Perusteluja pyytäisin. Mitä sitten tekisit kaikille yli 60v joilla ei olisi enää kansalaisoikeuksia. Eivät puolueiden valtasuhteet paljonkaan muuttuisi. Ihmiset äänestävät laidasta laitaan iästä riippumatta.
Ajatuksena tässä lähinnä se että tulevaisuus ja yhteiskunta on nuorten. Mitä 60 vuotiaalla on sanottavaa esimerkiksi ilmasto- tai tasa-arvoasioihin kun ovat jo melkein elämänsä eläneet ja jälkensä yhteiskuntaan jättäneet. Vanhemmat 60+ ovat kasvaneet hyvin erilaisessa maailmassa. Esimerkiksi tämän hetken puheenaiheet, ilmastoasiat, ihmisoikeusasiat, rasismi yms. eivät välttämättä heitä liikuta suuntaan eikä toiseen koska ei kiinnosta.
Mutta heillä on kokemuksen tuomaa viisautta. He ovat nähneet käytännössä, mitä jostakin asiasta voi seurata. Esim. Liikaa vierasperäistä uskontoa ja kulttuuria -> lisää rikoksia. Nuoret ovat niin helposti aivopestävissä ja trendien mukana meneviä höpönassuja, että heitä on helppo hoopottaa. Siksi kai jotkut haluaisivatkin alentaa äänestysikää...
Vanhempaa väestöä kiinnostaa osallistua päätöksentekoon mm. itseään koskevissa terveydenhoito- ja perintöasioissa. Lisäksi tuo ikäluokka osaa kyllä kierrättää ja elää ilmastoa kunnioittaen. On osannut jo lapsesta asti.
Koska Suomi on demokraattinen, kaikilla täysi-ikäisillä kansalaisilla on oikeus äänestää.
Miesasiamiehet syyttävät naisia ja feministejä ongelmistaan ymmärtämättä että elävät miesten rakentamassa ja johtamassa maailmassa. Ne on ne muut miehet joihin kannattaisi yrittää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doctor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä! Olo on muutenkin ihan paska olo diabeteksen takia. Olen tyypin 1 diabeetikko ja sairastuin 2 vuotiaana. Olen mm. kuullut että kuinka läski vauva olen ollut tai kaikkein paras oli että olen tehnyt syntiä ja jumala rankaisee minua. Selvennä, että puhut tyypin 2 diabeteksestä. On eri taudit.
Katso kohta 125. Kaikessa ei ole kyse henkilökohtaisesti sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat voisi kieltää kaupungissa.
Tuottavat kaduille ja puistoihin kusta/paskaa sekä meluavat naapureiden iloksi haukkuen kaiket päivät. Ne eivät oikeasti tuo omistajilleen mitään iloa, koska ovat monta tuntia yksin sisätiloissa. Sitten pieni lenkki pitkin katua ja sisälle.
Tuo on eläinrääkkäystä.
Ehdottomasti samaa mieltä! Muutenkin ihmisillä on nykyään aivan liikaa lemmikkejä, joista suurimmasta osasta ei oikeasti pidetä hyvää huolta.
Kyllä, otetaan käärmeitä, minipossuja, kilpikonnia ym. lemmikiksi ja ei viitsitäkään hoitaa ja hylätään jonnekin toisten vastuulle ja löydettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät saa saa lapsia, jäävät todella isosta kokonaisuudesta elämässään paitsi.
Lapset tuovat aikuisen elämään käsittämättömän paljon rakkautta ja iloa, mutta myös uusia ihmisiä ja asioita, joita et kokisi ilman lasta. Lapsi kasvattaa ja opettaa aikuista yhtä lailla kuin aikuinen lasta. Lapsen myötä arvot, tapa katsoa elämää, käsitys rakkaudesta jne muuttuu.
On ehkä ihan hyvä, että lapsettomat eivät itse täysin ymmärrä tai tiedosta, mistä kaikesta jäävät paitsi. Uskon, että asian syvällinen ymmärtäminen olisi monella todella kova paikka, vaikka itse olisi vapaaehtoisesti lapseton.
Näin ajattelen oikeasti, mutta ääneen sanon vain, että jokaisella on oikeus päättää hankkiiko lapsia ja vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan OK. Salaa ajattelen, että katuisitte, jos todella tietäisitte.
Menepä sanomaan tuo ääneen ihmiselle, joka oikeasti katuu lasten hankintaa. Samaan syssyyn voisit mennä hehkuttamaan asiaa lapsuudessa vanhempiensa pahoinpitelemäksi tai hyväksikäytetyksi joutuneelle. Asenteesi todennäköisesti heijastuu suhtautumisessasi lapsettomiin ihmisiin, vaikka et ajatuksiasi toisikaan varsinaisesti esiin.
Yhteiskunta maksaa niin paljon kaikkea turhaa, ihmisten pitäisi ITSE pitää itsestään huolta. Tuntuu, että ihmiset ovat ihan kädettömiä nykyään. Huudetaan yhteiskuntaa apuun joka hiton asiaan.
Ravintolat eivät ole ollenkaan niin tärkeitä kansantaloudelle kuin mediauutisoinnista voisi päätellä.
Kunnon sekasorto tekisi hyvää länsimaille.
Siis sehän on fakta, että koulutus periytyy.
Miksi tämä on unpopular tai mielipide? 😳