Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1361/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on olemassa vain kaksi, sanoi kuka mitä tahansa. Sitä synnytään joko tytöksi vaginan kanssa tai pojaksi peniksen kanssa (pl ne harvat joilta löytyy molempien osia).

Vierailija
1362/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger-ihmisen kohtalo on karu ja autismia ei saisi juhlistaa juhlapäivällä, kuten Amerikassa tehdään. On lottovoittoa harvinaisempaa, että as-lapsesta tulee Elonmusk tai Einstein. Yleensä assit ovat alentuneesti työkykyisiä, työttömiä ja/tai toimeentulotuen tai eläkkeen varassa. He ovat myös vanhempina ja puolisoina kädettömiä. Näistä asioista pitäisi puhua realisesti. Onneksi ADHD:sta puhutaan avoimesti kaunistelematta.

Olen itse Asperger ja luultavasti sellaisten lapsi ja en toivo tällaista kenellekään. Anteeksi erityislastanne hehkuttavat, että pilasin päivänne.

Lähipiirini erityislapsi pääsee juuri viikonloppuna ylioppilaaksi hyvin arvosanoin. En näe hänelle kuvaamaasi tulevaisuutta. Tunnut näkevän ominaisuuksissasi vain negatiivisuutta, kun asian voi kääntää positiiviseksikin. Olet erityinen, ole ylpeä siitä! Sinullakin on mahdollisuus toteuttaa haaveesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että huumeveikot voisi lopettaa lopullisesti. Tukipisteestä vaan yliannostusta jakoon.... Ovat aloittaessaan tienneet vaarat, mutta silti piti tukea rikollisuutta omilla valinnoillaan.

Ole hiljaa siellä. Isolla osalla huumeidenkäyttäjistä on lapsena tapahtunutta hyväksikäyttöä, persoonallisuushäiriöisiä sairaita vanhempia tai muita pahoja traumoja taustalla. Osa on vain sattunut väärään porukkaan ja sosiaalinen paine on vienyt mennessään. Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen kuin huumeiden käyttäjät?

Huumeidenkäyttö on oma valinta

Oma valinta siinä missä muutkin addiktiot

Vierailija
1364/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppoja, akkoja ja akkamaisia miehiä hyysätään verovaroin tarpeettoman paljon, lähes 100% ylimäärää siinä budjetissa.

Vierailija
1365/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger-ihmisen kohtalo on karu ja autismia ei saisi juhlistaa juhlapäivällä, kuten Amerikassa tehdään. On lottovoittoa harvinaisempaa, että as-lapsesta tulee Elonmusk tai Einstein. Yleensä assit ovat alentuneesti työkykyisiä, työttömiä ja/tai toimeentulotuen tai eläkkeen varassa. He ovat myös vanhempina ja puolisoina kädettömiä. Näistä asioista pitäisi puhua realisesti. Onneksi ADHD:sta puhutaan avoimesti kaunistelematta.

Olen itse Asperger ja luultavasti sellaisten lapsi ja en toivo tällaista kenellekään. Anteeksi erityislastanne hehkuttavat, että pilasin päivänne.

Lähipiirini erityislapsi pääsee juuri viikonloppuna ylioppilaaksi hyvin arvosanoin. En näe hänelle kuvaamaasi tulevaisuutta. Tunnut näkevän ominaisuuksissasi vain negatiivisuutta, kun asian voi kääntää positiiviseksikin. Olet erityinen, ole ylpeä siitä! Sinullakin on mahdollisuus toteuttaa haaveesi.

Koulumenestys ei kerro ihmisen olemuksesta, tunne-elämästä ja ihmissuhdetaidoista ollenkaan.

Vierailija
1366/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on aiheuttanut eniten pahaa suomalaiseen yhteiskuntaan ja silti näitä äänestetään aina vaaleissa kärkipäähän asti.

Kokoomus haluaa vain pahaa, ne vaan puhuu mukavia, yrittäkää nyt jo ymmärtää.

Vierailija
1367/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se syy miksi lakattiin kutsumasta ääripersua mukaan enää illanviettoihin. Joka kerta hän aloitti oma nmogologin siitä miten maan asiat olisivat oikein, eikä vastaväitteitä!

Muut emme jaksaneet sitä että hän yritti saada meistä yeistön hölinöilleen.

Ei ole kotona opetettu, että illanvietoissa ei yleensä puhuta politiikkaa ja uskontoa.

En tiedä mitä kotona oli opetettu, mutta ainakin 10 vuotta hän puhui ihan muita juttuja, sellaisia mitä muutkin nyt iloisissa illanvietoissa puhuvat. Sitten pikkuhiljaa alkoi tämä politiikkapuhe, samoihin aikoihin kun liittyi persuihin. Sen jälkeen pelkkää julistusta kaikki :(

Vierailija
1368/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on ärsyttäviä, vinkuvia, räkyttäviä, haisevia ja pääasiassa aika rumia otuksia. Koirille lässyttävät, niiden kuolaisia naamoja nuolevat "karvavauvojen mammat" on vielä pahempia. Kerätkää edes ne pökäleet pois ympäristöä pilaamasta.

Vierailija
1369/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjiksi haluaville pitäisi tehdä älykkyys- ja soveltuvuustesti. Vain ne läpäisemällä pääsisi ehdokkaaksi. Yli 60-vuotiaat eivät saisi hakeutua luottamustoimiin. Kunnallishallinnon virkamiehenä työskentelevänä jaksan äimistellä, miten typerää ja sivistymätöntä porukkaa varsinkin paikallispäättäjät ovat. Tämä koskee varsinkin vanhoja miehiä, jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken ja omassa erinomaisuudessaan sössivät järjestään kaiken, jossa ovat mukana

Vierailija
1370/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle joka ei ymmärrä että hänen itse tulee estää naisen raskaaksi tulo, jos mies ei lasta halua, tulisi tehdä väliaikainen sterilisaatio pistoksella.

Vierailija
1371/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rappioalkoholistit ovat pelkkä kuluerä joista pitäisi päästä eroon.

Vierailija
1372/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen ja syömishäiriöiden taustalla on usein, ei aina, mutta usein itsekeskeisyys. Näihin sairauksiin sairastuvat ihmiset ovat omaksuneet mallin, jossa ajatukset kiertävät itsen, omien tekemisten ja omien sanomisten ympärillä, itseään tuijotellaan peilistä arvostellen tuntikausia, kaikkien asioiden ajatellaan liittyvän jotenkin itseen, itselle sanottuja asioita muistellaan vuosikymmeniä, itseään ja omia tekemisiään vatvotaan ja analysoidaan vuosikausia, eikä muiden ihmisten kokemuksista tai maailman tapahtumista laajemmin osata millään tavalla olla aidosti kiinnostuneita.

Teini-ikäisille tuollainen ajattelu on tyypillistä, mutta se on vaihe, josta pitäisi kasvaa ulos aikuistumisen myötä. Joillekin se jää päälle.

Parantuminen lähtee usein liikkeelle sen tajuamisesta, että ympärillä on elämää ja maailmassa valtavasti kaikenlaista kiinnostavaa, enkä minä itse ehkä olekaan se kaikkein tärkein, erityisin ja kiinnostavin analysoinnin kohde.

Pääväitteen kanssa olen samaa mieltä. Kaikesta muusta aivan eri. Syömishäiriöihin johtaa hyvin suuressa osassa tapauksia traumaattinen kokemus siitä, ettei kelpaa itsenään. Jatkuva itsetarkkailu johtuu yrityksestä olla hyväksyttävä muiden silmissä. Erityisesti vanhempien keskittyminen ensisijaisesti oman elämänsä onnellisuuteen tai kriiseihin aiheuttaa helposti syömishäiriötä heidän lapsissaan. Tätäkään ei saa sanoa, etteivät vanhemmat syyllistyisi. Samoin esim. koulukiusaaminen tai muut isot traumat laukaisevat helposti syömishäiriön. Alttiita sille ovat erityisesti herkät tytöt, jotka haluavat miellyttää muita.

Anoreksia ei ole vanhempien aiheuttama sairaus lapsessa.

Se voi olla. Tunnen pari entistä anorektikkoa. Heillä se lähti siitä, kun perheessä vanhemmat puhuivat toistensa ulkonäöstä ikävään sävyyn ja huomauttelivat lihomisesta.

Mtta vielä paljon enemmän on niitä jotka eivät sairastu anoreksiaan vaikka heistä puhuttaisiin mitä. Taipumus on ihmisessä itsessään, sitten se joko puhkeaa tai ei puhkea.

Yksi piirre mikä on kaikilla anorektikoilla on perfektionismius, ja tarve hallita edes jotain asiaa elämässään.

Vierailija
1373/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän nyt muotoilee.. Jos ihmisen älykkyys ja kyvyt ovat alhaista tasoa, niin hänelle ei pitäisi palvella urapolkuja ja työpaikkoja. Ne työt voisi antaa ns. normaaleille, jotka haluavat töihin, mutta eivät saa töitä.

Vierailija
1374/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä avioliitolla ei ole mitään itseisarvoa. Aika moni pysyy siinä vain muutoksenpelon vuoksi.

Entä rakkaus, kiintymys, ystävyys, luottamus, kumppanuus, sielujen sympatia, yhteiset tekemiset, seksi ja hoivavietti?

Sulla ei itselläsi taida olla kokemusta?

t. Naimisissa 30 vuotta, yhdessä 40 v. kunnes kuolema meitin erottaa (tullaan sit taivaanporteille toista vastaan)

Kivat sulle, että sulla on käynyt tuuri, mutta läheskään kaikilla näin ei tule käymään elämänsä aikana vaikka uskaltaisikin yrittää. Lisäksi moni ei jaksa edes yrittää, koska lapsuus on mennyt ihan päin v11111ttua.

Sinä olet poikkeus säännössä muutaman muun onnekkaan kanssa.

Melko negatiivisen linssin läpi näät maailman. Vaikka kauhia lapsuus oliskin tehny ihmiselle vaikka mitä, kaikesta voi päästä yli ja asiat voi saada käsiteltyä. Helppoa se ei ole ja vaatii paljonkin työtä, mutta jos sen saa tehtyä, silloin voi olla hyvä kumppani toiselle ja näinollen suhdekin voi olla loistava. Se, että pidät pitkää ja onnellista suhdetta pelkkänä tuurina vois olla myös törkeää jos jaksais randomien mielipiteistä välittää. Eri

Jo pelkästään siinä on kyse onnenkaupasta, mihin maahan ja minä aikakautena satut syntymään. Tämä itsessään ratkaisee jo monen kohdalla, millaiset mahdollisuudet elämässä tulee olemaan.

Vain hyvällä tuurilla tärkeimmillä elämän osa-alueilla hyvät kortit saanut ihminen voi pokkana väittää, ettei tuurilla olisi tekemistä elämässä jatkuvasti kaikessa mitä teemme.

Minulla on huono resilienssi, jonka takia olen jäänyt masennuksen kouriin, tosin jo nyt vähän paremmin voivana.

Vierailija
1375/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin riitelystä. En osaa lukea tilanteita, jossa nk. pinnan alla kytee tai esim. työtiimissä on joitain kaunoja, jotka piiloisesti ohjaavat toimintaa ja päätöksentekoa. Tästä sosiaalisten taitojen puutteestani johtuen olen omaksunut repivän  strategian. Jos aavistelen, että asioiden hoitoa vaikeuttaa jokin ääneen lausumaton seikka, jota minä tollo en hoksaa, kysyn suoraan, mikä mättää. Käytännössä pakotan vastustajan paljastamaan korttinsa. Olen parkkiintunut, enkä ole moksiskaan, jos toinen raivostuu tai hyökkää. Pääasia  on, että piilevät motiivit tulevat julki ja homma loppuu. Todella usein on käynyt, että kun yhteenoton jälkeen pöly laskeutuu, myös toimintamallit korjaantuvat enkä koskaan kanna kaunaa minuun kohdistetuista loukkauksista. Usein ihmettelen, että miksi muut eivät toimi samoin, mutta ääneen en sitä sano, sillä tunnistan siinä olevan riskin. Mutta mikäköhän se taas on? Sen kun tietäisi...

Vierailija
1376/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karhu voittaa. Ja sanon sen kyllä kaikille suoraan.

Karhu häviää ja varmaan häviää kaikki muutkin.  Karhu on idiootti.

Vierailija
1377/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin riitelystä. En osaa lukea tilanteita, jossa nk. pinnan alla kytee tai esim. työtiimissä on joitain kaunoja, jotka piiloisesti ohjaavat toimintaa ja päätöksentekoa. Tästä sosiaalisten taitojen puutteestani johtuen olen omaksunut repivän  strategian. Jos aavistelen, että asioiden hoitoa vaikeuttaa jokin ääneen lausumaton seikka, jota minä tollo en hoksaa, kysyn suoraan, mikä mättää. Käytännössä pakotan vastustajan paljastamaan korttinsa. Olen parkkiintunut, enkä ole moksiskaan, jos toinen raivostuu tai hyökkää. Pääasia  on, että piilevät motiivit tulevat julki ja homma loppuu. Todella usein on käynyt, että kun yhteenoton jälkeen pöly laskeutuu, myös toimintamallit korjaantuvat enkä koskaan kanna kaunaa minuun kohdistetuista loukkauksista. Usein ihmettelen, että miksi muut eivät toimi samoin, mutta ääneen en sitä sano, sillä tunnistan siinä olevan riskin. Mutta mikäköhän se taas on? Sen kun tietäisi...

Olen itse samanlainen kuin sinä. Porukka ympärillä loukkaantuu, mutta asiat etenevät.

Vierailija
1378/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ja lumi on jees!

Vierailija
1379/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä kansa tietää" on ihan pskaa.

Vierailija
1380/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten ja muidenkin kotihoidossa tulisi ottaa teknologia toden teolla käyttöön. On turhaa ajeluttaa hoitajia ovensuussa kääntymässä. Monia hyviä teknologisia välineitä ei oteta käyttöön pelkästään poliitikkojen tekopyhyyden takia. Kun kaikki it-teknologia hyödynnettäisiin, niin hoitajilla jäisi aikaa oikeasti olla niiden ihmisten kanssa. Itse haluan elää täyttä teknologiavanhuutta. Lisäksi Kelan pitäisi perustaa siirtokuntia ulkomaille, esim. Kauko-Itään Filippiineille. Turha tuoda sieltä hoitajia tänne. Perheettömät iäkkäät tai työttömät saisivat halutessaan  menolipun lämpimään. Samoin olisi jo vuosikymmeniä voitu hyödyntää Viron aiempaa halvempaa palkkatasoa siirtämällä vanhustenhoitoa sinne niiltä osin, kun omaiset ovat lyhyen laivamatkan päässä pääkaupunkiseudulla. Mummo olisi tullut halvemmaksi siellä kuin Pihtiputaalla. Tässäkin vain yksi syy - päättäjien tekopyhyys.