Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1341/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa koulukiusaajien uhrien itsesäälistä navankaivelua. Kevytkiusatuille (joita täällä palstalle vilisee) se on vain kätevä keino uhriutua ja hankkia itselleen erityisihmisen identiteetti, kun ei se niillä oikeasti toimivilla keinoilla (rokkitähteys, arvostettu ammatti, rikastuminen jne.) voi heidän kohdallaan onnistua.

Uhrius on oikotie eräänalaiseen oman elämänsä mikrotason "tähteyteen". Olen erityinen, ja nyt haluan koko loppuelämäni kertoa teille kaikille kaiken siitä, miten minusta tuli minä! Ja jokaikisen aasinsillan, jonka vain keksin, tulen käyttämään tämän tavoitteen saavuttamiseksi!

Vierailija
1342/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin hiustyylien "kulttuurinen omiminen" on täyttä pelleilyä. Hiustyylejä ei pitäisi voida omistaa ja niiden käyttöä yrittää kieltää joiltain toisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla pitäisi olla paljon enemmän valtuuksia laittaa rajattomat, häiriköivät ja kiusaavat lapset kuriin. Kiusaajille pitäisi saada kunnolliset rangaistukset ja seuraamukset.

Törkeisiin rikoksiin syyllistyneille alle 15-vuotiaille pitäisi myös olla tuntuvat tuomiot.

Vierailija
1344/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunsukupuolisuus on täysin keksitty asia joka kumpuaa myös yhteiskunnan, mutta varsinkin muusun omista stereotyyppisistä käsityksistä sukupuolirooleista. 

Transsukupuolisuuteen pitäisi keksiä ei-fyysisiä hoitokeinoja sillä ongelmahan on pohjimmiltaan aivoissa jotka eivät hyväksy todellisuutta aivan kuten kehodysforiassakin. Käsittämätöntä miten ratkaisuksi tarjotaan leikkelyä ja vaarallisia hormoneja kun se ei ongelmaa paranna.

Vierailija
1345/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miehen pitäisi voida tehdä "taloudellinen abortti" ja voida irtisanoutua kaikin tavoin  lapsesta ja siihen liittyvistä velvollisuuksista, mikäli mies ei tätä lasta halua, mutta nainen ei suostu aborttiin. 

-DNA-testeillä pitäisi varmistaa isyys automaattisesti aina jotta mies voi irtisanoutua lapsesta, jonka isäksi hänet yritetään petoksella saattaa. 

Vierailija
1346/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva nainen ei ole kaunis, päinvastoin.

Vierailija
1347/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että huumeveikot voisi lopettaa lopullisesti. Tukipisteestä vaan yliannostusta jakoon.... Ovat aloittaessaan tienneet vaarat, mutta silti piti tukea rikollisuutta omilla valinnoillaan.

Ole hiljaa siellä. Isolla osalla huumeidenkäyttäjistä on lapsena tapahtunutta hyväksikäyttöä, persoonallisuushäiriöisiä sairaita vanhempia tai muita pahoja traumoja taustalla. Osa on vain sattunut väärään porukkaan ja sosiaalinen paine on vienyt mennessään. Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen kuin huumeiden käyttäjät?

Huumeidenkäyttö on oma valinta

Vierailija
1348/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yksinhuoltajana on taloudellisesti sama tai parempi tilanne jos useampi lapsi ja kumppani tienaa alle 1500 netto.

Vierailija
1349/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-ihmisen kohtalo on karu ja autismia ei saisi juhlistaa juhlapäivällä, kuten Amerikassa tehdään. On lottovoittoa harvinaisempaa, että as-lapsesta tulee Elonmusk tai Einstein. Yleensä assit ovat alentuneesti työkykyisiä, työttömiä ja/tai toimeentulotuen tai eläkkeen varassa. He ovat myös vanhempina ja puolisoina kädettömiä. Näistä asioista pitäisi puhua realisesti. Onneksi ADHD:sta puhutaan avoimesti kaunistelematta.

Olen itse Asperger ja luultavasti sellaisten lapsi ja en toivo tällaista kenellekään. Anteeksi erityislastanne hehkuttavat, että pilasin päivänne.

Vierailija
1350/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Miehen pitäisi voida tehdä "taloudellinen abortti" ja voida irtisanoutua kaikin tavoin  lapsesta ja siihen liittyvistä velvollisuuksista, mikäli mies ei tätä lasta halua, mutta nainen ei suostu aborttiin. 

-DNA-testeillä pitäisi varmistaa isyys automaattisesti aina jotta mies voi irtisanoutua lapsesta, jonka isäksi hänet yritetään petoksella saattaa. 

Mutta voiko mies päättää että on mukana elämässä, mutta ei maksa. Se olisi jo vähän rusinat pullasta juttu.

Vierailija
1351/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti edes halua töihin, vaikka kahvipöydässä väitän niin.

Vierailija
1352/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en tykkää asiakaspalvelutilanteissa hyvää päivänjatkoa toivotuksista, ainakaan sellasissa liukuhihnatilanteissa, missä yleensä sanotaan hei ja kiitos. Se on mielestäni tekopyhää, eikä ole vielä vakiintunut Suomeen hyvin.

Vierailija
1353/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger-ihmisen kohtalo on karu ja autismia ei saisi juhlistaa juhlapäivällä, kuten Amerikassa tehdään. On lottovoittoa harvinaisempaa, että as-lapsesta tulee Elonmusk tai Einstein. Yleensä assit ovat alentuneesti työkykyisiä, työttömiä ja/tai toimeentulotuen tai eläkkeen varassa. He ovat myös vanhempina ja puolisoina kädettömiä. Näistä asioista pitäisi puhua realisesti. Onneksi ADHD:sta puhutaan avoimesti kaunistelematta.

Olen itse Asperger ja luultavasti sellaisten lapsi ja en toivo tällaista kenellekään. Anteeksi erityislastanne hehkuttavat, että pilasin päivänne.

Paljon on työttöminä ja vähän kädettömiä puolisoja ilman kyseisiä kriteerejäkin. Riippuu vähän millaisista jutuista kyse.

Vierailija
1354/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 55v. kun sinne africaan on kaadettu fyrkkaa jo vuosikymmeniä niin koska se viimein alkaa vaikuttamaan ???

Vierailija
1355/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kanssaihmiset madaltavat kynnystäni murhaamiseen omilla teoillaan.

Vierailija
1356/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rehellisestä mielipiteestäsi. Itse olen vähän samaa mieltä. Olen yhdessä assi-miehen kanssa, jolla on kaupan päällisiksi 2 assi-lasta edellisestä liitostaan. Tämä avioliitto on ollut aika kamalaa ajoittain. En pysty ymmärtämään joidenkin autististen ihmisten itsekkyyttä. He ovat jotenkin niin kietoutuneet siihen omaan maailmaansa, että eivät ymmärrä tai halua ymmärtää toisten ajatusmaailmaa, ellei oikein rautalangasta väännä ja kovaa. Miehen lapsilla on vielä toivoa, mutta mies on kyllä kasvatettu lapsena päin peetä. Tai oikeastaan jätetty kasvattamatta. Äitinsä on autistinen. Mieheni on raskas ja negatiivinen ihminen. Hän ei kykene myöskään reflektoimaan asioita tai käsittelemään tunteitaan. On lisäksi erittäin vihamielinen, ja luulee kaiken olevan hyökkäys häntä vastaan. Onko sinulla kokemus, että assit ovat välillä (tietämättään) erityisen itsekeskeisiä ja vellovat negatiivisissa tunnetiloissa? Ovat ikään kuin ihmiskoneita. Heille pitää antaa joku tietty tehtävä ja tietyt parametrit, koska ihmissuhteissa luoviminen ei vaan onnistu niihin sisältyvien lukuisten eri kanssakäymistilanteiden ja tunnetilojen vuoksi.

Vierailija
1357/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en tykkää asiakaspalvelutilanteissa hyvää päivänjatkoa toivotuksista, ainakaan sellasissa liukuhihnatilanteissa, missä yleensä sanotaan hei ja kiitos. Se on mielestäni tekopyhää, eikä ole vielä vakiintunut Suomeen hyvin.

kyllä. sehän on käytännössä tunnehuoraamista että pitää teeskennellä pitävänsä random ihmisestä-rahasta, eikö olekin??

Vierailija
1358/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen ja syömishäiriöiden taustalla on usein, ei aina, mutta usein itsekeskeisyys. Näihin sairauksiin sairastuvat ihmiset ovat omaksuneet mallin, jossa ajatukset kiertävät itsen, omien tekemisten ja omien sanomisten ympärillä, itseään tuijotellaan peilistä arvostellen tuntikausia, kaikkien asioiden ajatellaan liittyvän jotenkin itseen, itselle sanottuja asioita muistellaan vuosikymmeniä, itseään ja omia tekemisiään vatvotaan ja analysoidaan vuosikausia, eikä muiden ihmisten kokemuksista tai maailman tapahtumista laajemmin osata millään tavalla olla aidosti kiinnostuneita.

Teini-ikäisille tuollainen ajattelu on tyypillistä, mutta se on vaihe, josta pitäisi kasvaa ulos aikuistumisen myötä. Joillekin se jää päälle.

Parantuminen lähtee usein liikkeelle sen tajuamisesta, että ympärillä on elämää ja maailmassa valtavasti kaikenlaista kiinnostavaa, enkä minä itse ehkä olekaan se kaikkein tärkein, erityisin ja kiinnostavin analysoinnin kohde.

Pääväitteen kanssa olen samaa mieltä. Kaikesta muusta aivan eri. Syömishäiriöihin johtaa hyvin suuressa osassa tapauksia traumaattinen kokemus siitä, ettei kelpaa itsenään. Jatkuva itsetarkkailu johtuu yrityksestä olla hyväksyttävä muiden silmissä. Erityisesti vanhempien keskittyminen ensisijaisesti oman elämänsä onnellisuuteen tai kriiseihin aiheuttaa helposti syömishäiriötä heidän lapsissaan. Tätäkään ei saa sanoa, etteivät vanhemmat syyllistyisi. Samoin esim. koulukiusaaminen tai muut isot traumat laukaisevat helposti syömishäiriön. Alttiita sille ovat erityisesti herkät tytöt, jotka haluavat miellyttää muita.

Anoreksia ei ole vanhempien aiheuttama sairaus lapsessa.

Se voi olla. Tunnen pari entistä anorektikkoa. Heillä se lähti siitä, kun perheessä vanhemmat puhuivat toistensa ulkonäöstä ikävään sävyyn ja huomauttelivat lihomisesta.

Vierailija
1359/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset korvaukset miehen tulisi mielestäsi antaa naisella abortin tuomasta henkisestä ja fyysisestä kivusta? Ei ole mikään helppo toimenpide.

Vierailija
1360/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että maahamme hyvän elintason perässä tulleet, joilla ei ole pienintäkään aikomusta tehdä töitä ja jotka ovat valmiita ainoastaan pitämään kiinni oikeuksista ilman mitään velvollisuuksia, olisivat ystävällisiä ja palaisivat maihin joista ovat tänne tulleet , kiitos!