Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Monen elämä olisi parempaa, kun joskus myöntäisi, että ihan itse on tyrinyt omat asiansa ja käyttäytynyt epäkypsästi tai omaa ikää nuoremman ihmisen lapsellisuudella. Mielenterveysongelmien taustalla on usein keskenjäänyt aikuistuminen eli että ollaan teinejä satavuotiaaksi asti. Ja sitten tulee yhtä sun toista vaikeutta. Pitäisi olla aikuiskasvatusta oikeasti eli marisevat aikaihmiset myöntäisivät, että he eivät vaan ole selviytyneet elämästään monessa mielessä ollenkaan hyvin. Siksi voisi olla hyvä unohtaa oma erinomainen itsensä hetkeksi ja oikeasti katsoa mallia jostakusta, joka selviää. Ja miettiä, että mikä siinä toisen tavassa toimii hyvin. Että mikä vika on oikeasti omassa tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo rappioalkoholistit ovat pelkkä kuluerä joista pitäisi päästä eroon.
Miten sen tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ärsyttävät tyypit paljastuvat ennemmin tai myöhemmin koiraihmisiksi.
Kiitos tästä. Unohditko mummot?
Koiranomistajamummo
Vierailija kirjoitti:
"kyllä kansa tietää" on ihan pskaa.
No ei sekään ole hyvä että yksi joku suuruudenhullu Elon Musk päättää kaikkien puolesta.
Mutta olen samaa mieltä siitä että suurin osa ihmisistä on järkyttävän tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mielipide vaan viimeisimpien tutkimustulosten tuottama fakta: saamelaiset eivät ole alkuperäisasukkaita eivätkä luonnonkansa.
Niin kauan se on mielipide ennen kuin esität tutkimukset, joihin nojaat.
Vierailija kirjoitti:
Nautin riitelystä. En osaa lukea tilanteita, jossa nk. pinnan alla kytee tai esim. työtiimissä on joitain kaunoja, jotka piiloisesti ohjaavat toimintaa ja päätöksentekoa. Tästä sosiaalisten taitojen puutteestani johtuen olen omaksunut repivän strategian. Jos aavistelen, että asioiden hoitoa vaikeuttaa jokin ääneen lausumaton seikka, jota minä tollo en hoksaa, kysyn suoraan, mikä mättää. Käytännössä pakotan vastustajan paljastamaan korttinsa. Olen parkkiintunut, enkä ole moksiskaan, jos toinen raivostuu tai hyökkää. Pääasia on, että piilevät motiivit tulevat julki ja homma loppuu. Todella usein on käynyt, että kun yhteenoton jälkeen pöly laskeutuu, myös toimintamallit korjaantuvat enkä koskaan kanna kaunaa minuun kohdistetuista loukkauksista. Usein ihmettelen, että miksi muut eivät toimi samoin, mutta ääneen en sitä sano, sillä tunnistan siinä olevan riskin. Mutta mikäköhän se taas on? Sen kun tietäisi...
Samaan lopputulokseen pääsee kyllä ilman riitaa jos on fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Isoja lapsiperheitä tuetaan liikaa.
Kateellinen
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän nyt muotoilee.. Jos ihmisen älykkyys ja kyvyt ovat alhaista tasoa, niin hänelle ei pitäisi palvella urapolkuja ja työpaikkoja. Ne työt voisi antaa ns. normaaleille, jotka haluavat töihin, mutta eivät saa töitä.
Usein näille ihmisille annetaan töitä joita ei oikeasti tarvitsisi niin hirveästi tehdä. Ovat ennemminkin puuhaa niille, päiväntäytettä. Eli töitä joita ei muille annettaisi kuitenkaan.
Lihansyöjät ovat itsekkäitä eläinten murhaajia ja kiduttajia.
Juuri tänä aamuna luin miten teurastamon eläinlääkäri käy itkemässä ja oksentamassa vessassa välillä, miten eläinten kuolema kestää minuutteja. Minuutteja kovaa kuolema.
Pitää olla todella kovasydäminen, paatunut, psyko että haluaa tukea eläinten rääkkäystä ja pystyy nukkumaan yönsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoja lapsiperheitä tuetaan liikaa.
Kateellinen
Ei tarvi olla kateellinen jos on sitä mieltä että kahden lapsen jälkeen ei tarvita tukia. Maapallo on liian täynnä. Iso perhe on oma valinta, kuten se että ottaa kahdeksan koiraa tai kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan kirjoittajista noin 100% on tyhmiä ja ilkeitä.
Ollaanpas sitä nyt niin itsekriittistä että
Jos joku väittää, että kevään aikana ruokalasku on kasvanut useita kymmeniä prosentteja, ei osaa laskea. Siis kyllähän hinnat ovat nousseet mutta ei noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen 55v. kun sinne africaan on kaadettu fyrkkaa jo vuosikymmeniä niin koska se viimein alkaa vaikuttamaan ???
En myöskään tajua miksei se näy missään.
Suurin osa avusta vaikuttaa valuvan rikollisiin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpas sitä nyt niin itsekriittistä että
Hintojen noususta on uutisoitu paljon ja että ihmiset harkitsevat nyt tarkemmin ja pitempään hankintojaan. Ja mä mietin vain, että tämä on positiivista, jos ei tuhlata järki jäässä ja osteta hullun tavalla kaikkea kräppiä. Jos ihmiset vähän miettivät kulutustaan ja budjettiaan, hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa lasten ja nuorten perseilyistä ei ole kyse mistään normaalista nuoruuden typeryydestä jota pitäisi ymmärtää, vaan ihan pelkästä kusipäisyydestä.
Ja huonosta kasvatuksesta.
Feminismi on mennyt ihan naurettavaksi. Lähinnä miesten sortamista, ei mitään tasa-arvoa. Olen nainen.
En usko sotaan kirjoitti:
Armeijan käyminen on yksi typerimmistä asioista maailmassa.
Mielestäni armeija ideana on ihan hieno juttu, ja sen pitäisi olla pakollinen molemmille sukupuolille, ja valintana pitäisi olla joko armeija tai yhteiskuntapalvelu. Lisäksi armeijasta saisi lisäpisteitä jatko-opiskeluun, eli voisi suuntautua vaikka tietotekniikkaan jo palvelusaikana. Ja armeijakoulutuksen pitäisi muutenkin keskittyä nettisotaan eikä metsässä pyörimiseen.
Aika arpapeliä parisuhteen luominen muutenkin on, olit sitten ns. normaali tai erityislapsi. Ei kumppanin tunne-elämään ja ihmissuhdetaitoihin voi etukäteen tutustua eikä ole mitään valmista sabluunaa että "nyt olet valmis parisuhteeseen kun osaat tämän ja tämän". Ajan kanssa kumppanin tavat opitaan.