Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Saunominen on yliarvostettua. Saunomisen jälkeen olo on unelias ja nuutunut, puhdas toki kuitenkin. Paljon mieluummin käyn suihkussa, virkistävämpää ja piristävämpää se on.
Ohis, mutta en ymmärrä tätä. Ei saunomisen ole tarkoitus olla piristävää vaan rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisten toisilleen antamista kehuista on ihan feikkejä. Erityisesti somessa nämä, jotka ovat luokkaa:
”siis uulalaa mikä kaunotar ”
Ja sitten siihen vastataan ”no siellä toinen 🌸”Kommentoitu on yleensä ihan kaikin puolin perusnätti. Ja tämä jatkuu useamman muun toimesta ja salaa odotuksena on saada vastaavia kommentteja sitten muilta omiin kuviinsa.
Parhaita on myös pelkkä joku emojioksennus 🤩🔥 kun ei enää sanojakaan jakseta laittaa.
Itsellekin näitä tuli johonkin ihan jopa mielestäni ei-niin-kauniisiin kuviin. Kun esim olin vaelluksella mökillä ja hirveä kehutulva, siiiis niin nätti oot! Apuaaa mikä 🔥🔥🔥 yms. settiä.
Tuli pakostikin olo että ei toi ole ihan aitoa. Ei kyseessä ollut mikään hääkuva kuitenkaan vaan sotkuinen tukka ja joku esson lippis vuodelta -87 ja jotkut kauhtuneet kalsarit jalassa.
Ja jos et kehu muiden kuvia samaan tyyliin niin kommentit loppuu samantien.
Sehän on vain hyvä asia, että kehutaan kuvia, jotka eivät ole täydellisiä vaan inhimillisiä. Ja kyllä nyt toista kehua saa vai oletko sinä niitä ihmisiä, jotka haluavat vaan murjottaa ja olla negatiivinen?
Mikään ei ole niin falskia kuin valheellinen kehu.
Ainakin 20% nykyisistä nuorista aikuisista on käytännössä kelvottomia nykyajan työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persut pitäis lopettaa.
Samaa mieltä ja minä usein sanonkin ääneen, enkä päästä sukulaispersuja kotiini, heidän kaste ei saa tule meille eikä meidän lapset ole missään tekemisissä persujen kakaroitten kanssa.
Persut on r. Os.
Ka.
Sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 20% nykyisistä nuorista aikuisista on käytännössä kelvottomia nykyajan työelämään.
Kyllä luku on suurempi, veikkaan ainakin 58 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persut pitäis lopettaa.
Samaa mieltä ja minä usein sanonkin ääneen, enkä päästä sukulaispersuja kotiini, heidän kaste ei saa tule meille eikä meidän lapset ole missään tekemisissä persujen kakaroitten kanssa.
Persut on r. Os.
Ka.
Sakkia.
👊🏻 Niin totta!
Ajattelin, että päästään vialla tuokin kun kuulin töissä transnaisen kutsuvan itseään bitchiksi.
Tämä ei ole mielipide vaan viimeisimpien tutkimustulosten tuottama fakta: saamelaiset eivät ole alkuperäisasukkaita eivätkä luonnonkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hälyyttävän iso osa ihmisistä on henkisesti laiskoja vätyksiä, jotka eivät viitsi tehdä mitään oman elämänsä parantamiseksi, vaikka kaikki kannettaisi nenän eteen ja neuvot annettaisi kouraan.
Jos sinulla ei ole ollut koskaan masennusta, pidä tuollaiset luulosi omana tietonasi. Ei kukaan huvin vuoksi ole sängyn pohjalla vuodesta toiseen. Masennus on sairaus, joka tekee ihmisen kuin ihmisen työkyvyttömäksi todella helposti, varsinkin tunnollisen työntekijän, joka ei osaa laittaa rajoja itselleen ja muille.
Ei tässä puhuttu masennuksesta, vaan laiskuudesta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Masennuksen ja syömishäiriöiden taustalla on usein, ei aina, mutta usein itsekeskeisyys. Näihin sairauksiin sairastuvat ihmiset ovat omaksuneet mallin, jossa ajatukset kiertävät itsen, omien tekemisten ja omien sanomisten ympärillä, itseään tuijotellaan peilistä arvostellen tuntikausia, kaikkien asioiden ajatellaan liittyvän jotenkin itseen, itselle sanottuja asioita muistellaan vuosikymmeniä, itseään ja omia tekemisiään vatvotaan ja analysoidaan vuosikausia, eikä muiden ihmisten kokemuksista tai maailman tapahtumista laajemmin osata millään tavalla olla aidosti kiinnostuneita.
Teini-ikäisille tuollainen ajattelu on tyypillistä, mutta se on vaihe, josta pitäisi kasvaa ulos aikuistumisen myötä. Joillekin se jää päälle.
Parantuminen lähtee usein liikkeelle sen tajuamisesta, että ympärillä on elämää ja maailmassa valtavasti kaikenlaista kiinnostavaa, enkä minä itse ehkä olekaan se kaikkein tärkein, erityisin ja kiinnostavin analysoinnin kohde.
Pääväitteen kanssa olen samaa mieltä. Kaikesta muusta aivan eri. Syömishäiriöihin johtaa hyvin suuressa osassa tapauksia traumaattinen kokemus siitä, ettei kelpaa itsenään. Jatkuva itsetarkkailu johtuu yrityksestä olla hyväksyttävä muiden silmissä. Erityisesti vanhempien keskittyminen ensisijaisesti oman elämänsä onnellisuuteen tai kriiseihin aiheuttaa helposti syömishäiriötä heidän lapsissaan. Tätäkään ei saa sanoa, etteivät vanhemmat syyllistyisi. Samoin esim. koulukiusaaminen tai muut isot traumat laukaisevat helposti syömishäiriön. Alttiita sille ovat erityisesti herkät tytöt, jotka haluavat miellyttää muita.
Minä olen onnellisesti loinen, koska minulla ei ole puolisoa lukuunottamatta ketään, joka välittäisi siitä, teenkö töitö vai en.
Ne lapset pitää kasvattaa kunnolla, jos siis haluatte, ettei niistä kasva psykopaatteja.
Olen sitä mieltä, että hoitajien pitää saada työstään riittävä palkka.
Samalla kuitenkin olen täysin eri mieltä niistä tavoista, millä sitä yritetään nyt hankkia. Esitetty palkankorotustoive ei ole realistinen. Lakkoilu kesken pahimman korona-ajan, potilasturvallisuuden vaarantaminen, hoitajien kiukku ja uhriutuminen ja Rytkösen onnettomat argumentit eivät ole sellaisia, jotka aiheuttavat minussa sympatiaa vaan päinvastoin. Kutsukaa vaan idealistiksi, mutta en itse osallistuisi mistään hinnasta tuolllaiseen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä avioliitolla ei ole mitään itseisarvoa. Aika moni pysyy siinä vain muutoksenpelon vuoksi.
Entä rakkaus, kiintymys, ystävyys, luottamus, kumppanuus, sielujen sympatia, yhteiset tekemiset, seksi ja hoivavietti?
Sulla ei itselläsi taida olla kokemusta?
t. Naimisissa 30 vuotta, yhdessä 40 v. kunnes kuolema meitin erottaa (tullaan sit taivaanporteille toista vastaan)
Kivat sulle, että sulla on käynyt tuuri, mutta läheskään kaikilla näin ei tule käymään elämänsä aikana vaikka uskaltaisikin yrittää. Lisäksi moni ei jaksa edes yrittää, koska lapsuus on mennyt ihan päin v11111ttua.
Sinä olet poikkeus säännössä muutaman muun onnekkaan kanssa.
Melko negatiivisen linssin läpi näät maailman. Vaikka kauhia lapsuus oliskin tehny ihmiselle vaikka mitä, kaikesta voi päästä yli ja asiat voi saada käsiteltyä. Helppoa se ei ole ja vaatii paljonkin työtä, mutta jos sen saa tehtyä, silloin voi olla hyvä kumppani toiselle ja näinollen suhdekin voi olla loistava. Se, että pidät pitkää ja onnellista suhdetta pelkkänä tuurina vois olla myös törkeää jos jaksais randomien mielipiteistä välittää. Eri
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta maksaa niin paljon kaikkea turhaa, ihmisten pitäisi ITSE pitää itsestään huolta. Tuntuu, että ihmiset ovat ihan kädettömiä nykyään. Huudetaan yhteiskuntaa apuun joka hiton asiaan.
No nyt ei eletä mitäön rauta-aikaa. Tämmösessä digimaailmassa ei tarvita käsityöläisiä eikä muutenkaan ihmisten erityislahjoja, tule siinä sitten toimeen omillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä avioliitolla ei ole mitään itseisarvoa. Aika moni pysyy siinä vain muutoksenpelon vuoksi.
Entä rakkaus, kiintymys, ystävyys, luottamus, kumppanuus, sielujen sympatia, yhteiset tekemiset, seksi ja hoivavietti?
Sulla ei itselläsi taida olla kokemusta?
t. Naimisissa 30 vuotta, yhdessä 40 v. kunnes kuolema meitin erottaa (tullaan sit taivaanporteille toista vastaan)
Kivat sulle, että sulla on käynyt tuuri, mutta läheskään kaikilla näin ei tule käymään elämänsä aikana vaikka uskaltaisikin yrittää. Lisäksi moni ei jaksa edes yrittää, koska lapsuus on mennyt ihan päin v11111ttua.
Sinä olet poikkeus säännössä muutaman muun onnekkaan kanssa.
Melko negatiivisen linssin läpi näät maailman. Vaikka kauhia lapsuus oliskin tehny ihmiselle vaikka mitä, kaikesta voi päästä yli ja asiat voi saada käsiteltyä. Helppoa se ei ole ja vaatii paljonkin työtä, mutta jos sen saa tehtyä, silloin voi olla hyvä kumppani toiselle ja näinollen suhdekin voi olla loistava. Se, että pidät pitkää ja onnellista suhdetta pelkkänä tuurina vois olla myös törkeää jos jaksais randomien mielipiteistä välittää. Eri
Ja siis ettei tuu väärinymärryksiä, niin lisään vielä että huonoja lapsuuden kokemuksia ei saa neutraloitua tai tekemättömäksi mitenkään, mutta niiden kanssa on mahdollista elää ilman suurempaa haittaa. Mutta tosiaan, ei oo pelkästä onnesta kiinni.
Näin naisena itsekin olen sitä mieltä että enemmistö naisista on hirveitä l.tkia joihin ei voi luottaa. Melkein kaikki mun entiset kaverit ovat iskeneet kavereittensa miehiä, maanneet ristiin ja se epäkunnioituksen määrä miestä kohtaan. En vain luota naisiin, ne joko yrittää iskeä sun miehen tai muutoin valehtelee ja juonittelee sua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkän purkkiruoan syöttäminen lapselle ja lapsen tarhaan vieminen silloin, kun on itse kotona on suurelta osalta vanhemmista pelkkää laiskuutta ja mukavuudenhalua.
Tai uusavuttomuutta.
Tai mielenterveysongelmia
Ho.mo ei ole naisen paras ystävä. Useimmat ho.mot vihaavat ja/tai halveksivat heter.o.naisia
Nään oman osani työttömänä merkityksellisenä. Ylläpidän taloutta käyttämällä veroista maksetut tuloni sellaisiin elintarvikkeisiin joita haluan tukea ja käyttää. Yleensä suomalaista ja luomua.
Miksi ihmiset lähtökohtaisesti haluavat niin paljon samoja asioita (mitä muilla on), vaikka olemme kaikki niin erilaisia? Itse en tunnista mitään tuosta kuvaamastasi.
Hassu myös tuo syyllisyys, siihen sisältyen oletuksen että kaikki arvostaisivat yhtä paljon samoja asioita kuin sinä, tulisivat niistä yhtä onnelliseksi. Eli samalla kun tunnet syyllisyyttä, koet että muilta puuttuu jotain (tärkeää?). Mikä on semiylimielistä ja vertautuu teennäiseen maailmantuskaan, jota harrastetaan siksi että pitää.