Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1241/2751 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisien maksussa pitäisi olla tuloraja. Uskomatonta, että siitä ei voi kieltäytyä, vaikka haluaisi. Järjetöntä tuhlausta, että vanhemmat on pakotettuja ottamaan tuen vastaan vasten omaa tahtoaan.

Kannatan ajatusta, että tukea maksetaan vain 1. ja 2. kakarasta.  Jos niitä on pakko vääntää enenmmän, omaan piikkiin sitten. Jos lastenteko ylipäänsä on tuista kiinni, parempi jättää hankkimatta. Lapsia pitäisi tehdä vain, jos pystyy ottamaan taloudellisen vastuun täysimääräisesti.

Vierailija
1242/2751 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut minkäänlaistan kansalaistunnetta. Suomalaisuus on yhdentekevä asia ja kaikenlaiset kansallishengennostatukset puistattavat minua. Suomi on jälkeenjäänyt köyhä takapajula ja suomalaiset vastenmielisiä tollukoita; ei kaikki, mutta karkeasti yleistäen suurin osa. Olen asunut muutamassa muussa maassa, mutta päätynyt toistaiseksi Helsinkiin helppouden vuoksi. Sillä on yllättävän suuri arvo, kun on saanut tuta esim. saksalaisen byrokratian. Kysyttäessä sanon olevani skandinaavi, en suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2751 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos sanon itteäni rumaksi nii siihe on turha kenenkää tulla vinkuu mtn et enhän ole. Mulla on peili, tiän kyllä minkä näköne oon ja en kerjää mtn säälikehuja. Iteppä vielä otit ulkonäköasiat puheeksi jote kestä se et mie tiän kyllä minkä näköne oon.

Vierailija
1244/2751 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kun Trump näyttää häviävän ja ped....li Bilden voittavan.

Vierailija
1245/2751 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisien maksussa pitäisi olla tuloraja. Uskomatonta, että siitä ei voi kieltäytyä, vaikka haluaisi. Järjetöntä tuhlausta, että vanhemmat on pakotettuja ottamaan tuen vastaan vasten omaa tahtoaan.

Kannatan ajatusta, että tukea maksetaan vain 1. ja 2. kakarasta.  Jos niitä on pakko vääntää enenmmän, omaan piikkiin sitten. Jos lastenteko ylipäänsä on tuista kiinni, parempi jättää hankkimatta. Lapsia pitäisi tehdä vain, jos pystyy ottamaan taloudellisen vastuun täysimääräisesti.

Kyllä lapsilisästä voi kieltäytyä. sitähän pitää hakea ja jotkut jättävätkin hakematta. 

Vierailija
1246/2751 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut minkäänlaistan kansalaistunnetta. Suomalaisuus on yhdentekevä asia ja kaikenlaiset kansallishengennostatukset puistattavat minua. Suomi on jälkeenjäänyt köyhä takapajula ja suomalaiset vastenmielisiä tollukoita; ei kaikki, mutta karkeasti yleistäen suurin osa. Olen asunut muutamassa muussa maassa, mutta päätynyt toistaiseksi Helsinkiin helppouden vuoksi. Sillä on yllättävän suuri arvo, kun on saanut tuta esim. saksalaisen byrokratian. Kysyttäessä sanon olevani skandinaavi, en suomalainen.

Okei. Kai tiesit, että suomi ei kuulu skandinaviaan?

Vierailija
1247/2751 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Trumpista.

Viihdyttävä mies.

Vierailija
1248/2751 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rupea muuttamaan elämäntapojani, jotta nykyisillä pullamössökersoilla olisi kivempaa

50 vuoden päästä.

Yksityiskohtiin menemättä olen aina elänyt luontoa kunnioittaen ja kulutan vähän. Mut on kasvatettu niin.

Mutta en todellakaan lakkaa matkustamasta tai syömästä lihaa tai käyttämästä puuvillavaatteita.

Elän niin kuin mua huvittaa.

Pullamössökakrut voivat aloittaa maailmanparantamisen itsestään. Voivat vaikkapa miettiä krääsän ja etenkin sähkön kulutustaan.

Me keski-ikäiset olemme se todellinen pullamössösukupolvi. Nykyisillä lapsilla ja nuorilla elämä ja toimeentulo on paljon kovemman takana kuin meillä. Kun itse olin nuori, sai mitä tahansa töitä, jos osasi itse kävellä tehtaaseen töitä kysymään. Me olemme se roskaajasukupolvi, jonka pa**at siivoaa tulevat sukupolvet.

Kyllä nuoriso on pullamössön huipentuma! Just oli juttua että yhä useampi suorittaa lukion neljässä vuodessa kun se on niin rankkaa ja raskasta! Siis nykyäänhän kirjotetaan pitkin vuotta/vuosia eri aineet. Ennen ne urakoitiin kahdessa, kolmessa viikossa. Kaikki aineet.

Eipä ollut ennen näin hyvät yhteiskunnan tuet, siksipä ei nuoriso niitä ammatteja/töitä kovin innokkaasti hanki. Tai kokee sen opiskelun tai työssäkäymisen niiiiiin raskaaksi. Lapsia kyllä voi hankkia, nehän hoidetaan nykyään päiväkodissa (ilmaiseksi) ja itse voi nauttia joutenolosta.

Nykyään ne aikoinaan suoraan tehtaisiin töihin ilman koulutusta päässeet ovat kortistossa pikkuhiljaa, siellä kun alkavat olla ne koulututetutkin työntekijät.

Vierailija
1249/2751 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotieläinten ja luonnonvaraisten eläinten hyvinvointi on mulle tärkeämpää kuin ihmisten ( lähipiiriä lukuunottamatta). Jos palavasta talosta täytyisi pelastaa joko ihminen tai esim. Kissa, tuntisin enemmän myötätuntoa kissaa kohtaan ja pelastaisin sen

Vierailija
1250/2751 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rupea muuttamaan elämäntapojani, jotta nykyisillä pullamössökersoilla olisi kivempaa

50 vuoden päästä.

Yksityiskohtiin menemättä olen aina elänyt luontoa kunnioittaen ja kulutan vähän. Mut on kasvatettu niin.

Mutta en todellakaan lakkaa matkustamasta tai syömästä lihaa tai käyttämästä puuvillavaatteita.

Elän niin kuin mua huvittaa.

Pullamössökakrut voivat aloittaa maailmanparantamisen itsestään. Voivat vaikkapa miettiä krääsän ja etenkin sähkön kulutustaan.

Me keski-ikäiset olemme se todellinen pullamössösukupolvi. Nykyisillä lapsilla ja nuorilla elämä ja toimeentulo on paljon kovemman takana kuin meillä. Kun itse olin nuori, sai mitä tahansa töitä, jos osasi itse kävellä tehtaaseen töitä kysymään. Me olemme se roskaajasukupolvi, jonka pa**at siivoaa tulevat sukupolvet.

Kyllä nuoriso on pullamössön huipentuma! Just oli juttua että yhä useampi suorittaa lukion neljässä vuodessa kun se on niin rankkaa ja raskasta! Siis nykyäänhän kirjotetaan pitkin vuotta/vuosia eri aineet. Ennen ne urakoitiin kahdessa, kolmessa viikossa. Kaikki aineet.

Eipä ollut ennen näin hyvät yhteiskunnan tuet, siksipä ei nuoriso niitä ammatteja/töitä kovin innokkaasti hanki. Tai kokee sen opiskelun tai työssäkäymisen niiiiiin raskaaksi. Lapsia kyllä voi hankkia, nehän hoidetaan nykyään päiväkodissa (ilmaiseksi) ja itse voi nauttia joutenolosta.

Nykyään ne aikoinaan suoraan tehtaisiin töihin ilman koulutusta päässeet ovat kortistossa pikkuhiljaa, siellä kun alkavat olla ne koulututetutkin työntekijät.

Tuliko mieleen, että lukio ei ole enää ihan samanlainen kuin männävuosina? Opetussuunnitelma on vaihtunut moneen kertaan ja paineet ovat erilaiset. Myös työelämä on erilainen ja sille kuuluisalle kaupankassallekin on vaikea päästä ilman koulutusta - toisin kuin ennen.

Toki pelkän rahan jakamisen sijaan nuorille pitäisi mieluummin tarjota tukea tulevaisuuden suunnitteluun ja rakentamiseen. Ei se kotiin jääminen pidemmän päälle ole kovin monellekaan kivaa, vaan altistaa mahdollisesti esim.masennukselle. Yhteiskunta on liian monimutkainen ja seuraava askel hukassa. Mutta kukapa tällaista toimintaa järjestäisi?

Vierailija
1251/2751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pilkata poissaolevaa työkaveria taukopöydässä erilaisten työskentelytapojen vuoksi, jos ei itsellä ole työelämän säännöt hallussa. Käyttäydytään rumasti, jauhetaan paskaa joka päivä, töistä lähdetään milloin sattuu, norkoillaan tupakalla ja puhelinkin on kasvanut käteen kiinni.

Vierailija
1252/2751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapaitsetuhoisten turha hoitaminen on rahan ja resurssien hukkaa. Parempi että kuolevat ajoissa pois.

Vierailija
1253/2751 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsilisästä voi kieltäytyä. sitähän pitää hakea ja jotkut jättävätkin hakematta. 

Narkarit neljännessä polvessa? Siitä oli kauan sitten ohjelma. Mikä se oli? Voisi tulla uusintana.

Vierailija
1254/2751 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-tun tekopyhyys, --kele! kirjoitti:

Ihmiset, jotka tupakoivat ja juovat alkoholia, valittavat että ruoka on kallista eikä heillä ole varaa ostaa kunnon ruokaa, esim. kalaa tai mansikoita, koska ne ovat niin kalliita. Silti voivat ostaa 10 euron tupakkiaskin vähintään joka toinen päivä.

Tämä! Lähiökaupassa työskennellessäni tuli usein vastaan asiakkaita, jotka ostivat tupakkaa, kaljaa ja ruokaa. Sitten kun rahat eivät riittäneetkään, he jättivät ensimmäisenä ruuat pois. Meni tunteisiin erityisesti silloin, jos kyseessä oli lemmikin- tai vauvanruuat. Kaikesta muusta oltiin siis valmiita karsimaan, paitsi röökistä ja alkoholista. Olisi aina tehnyt mieli kommentoida, mutta se olisi ollut epäammattimaista eikä ole mun tehtäväni saarnata riippuvuuksista kärsiville. Lisäksi en voinut tietää, oliko siellä kotona ruokaa entuudestaan.

Mutta jos tällaisessa tilanteessa puhuttaisiin asioista ääneen, niin asiat voisivat joskus muuttuakin. Juuri tämänkaltaisen asenteen takia asiat eivät muutu eivätkä heikkolahjaiset ikinä kehity. Heille pitää sanoa asiat suoraan ja siloittelematta kuten itsekin olisin aikanani tarvinnut.

Vierailija
1255/2751 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että mainoksissa vaalealle naiselle on usein laitettu joku arabin näköinen mieheksi. Olen nainen.

Vierailija
1256/2751 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo, mee keliakiatestiin tai lopeta tuo jatkuva pastan puputus eväänä. Ei tuo 5-6 kertaa päivässä vessassa käynti niin että putputus kuuluu ja välillä kesken lounaspöydästä nousun ole normaalia. (Mun työpiste on 3 metrin päästä firman ainoan vessan ovesta ja kaikki syödään eväät keittiössä, josta on näköyhteys vessan ovelle)

Vierailija
1257/2751 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän pitäisi olla laskeva 3. lapsen jälkeen ja sitä pitäisi lakata maksamasta kokonaan 4. lapsen jälkeen. Tavallaan voisi kannustaa hankkimaan sen 1. ja ehkä 2. lapsen, mutta ei enää 5. lasta. Jos ei ole varaa niin ei tarvisi sosiaalitukien varassa kasvattaa lapsia ainakaan kauheaa laumaa vain saadakseen lisää rahaa itselleen.

Nykyisen kaltainen lapsilisä pitäisi lopettaa ja muuttaa se verohelpostukseksi/per lapsi. Näin saataisiin hillittyä tiettyjen tahojen suurperheiden kokoa. Lapsiahan tämä maa kaipaa lisää mutta jos suurin osa vauvoista on tulevia nettosaajia ja rikollisia niin sillä ei kestävyysvajetta paikata

Vierailija
1258/2751 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on mielisairaus johon pitäisi olla olemassa lääke.

Olen keski-ikäinen vapaaehtoisesti lapseton nainen, ja olen kärsinyt vauvakuumeesta lukemattomia kertoja elämäni aikana. Ensimmäisen kerran teinineitsyenä, jolloin halusin lähteä baariin iskemään miehen vain jotta saisin lapsen. Vauvakuumehöyryissä ei järki paljon päätä pakota.

Vierailija
1259/2751 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän todellisuudessa joka on painajaista ja se johtuu siitä että muut ihmiset ovat niin paljon hitaampia ja tyhmempiä kuin minä. Onneksi ei ihan kaikissa asioissa, mutta tarpeeksi monessa perusjutussa että tavallinen elämä on tuskastuttavaa.

Olen myös tunne-elämältäni intensiivisempi kuin muut, ja elämän isoissa kysymyksissä syvällisempi kuin muut.

Peitän tämän kaiken koko ajan. Olen luonut persoonan joka on yhtä kujalla kuin muutkin sillä en jaksa enää. Alkoholisoituminen alkoi jo nuorella iällä ja sen oikea syy todellakin on sosiaalinen.

Vierailija
1260/2751 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän pitäisi olla laskeva 3. lapsen jälkeen ja sitä pitäisi lakata maksamasta kokonaan 4. lapsen jälkeen. Tavallaan voisi kannustaa hankkimaan sen 1. ja ehkä 2. lapsen, mutta ei enää 5. lasta. Jos ei ole varaa niin ei tarvisi sosiaalitukien varassa kasvattaa lapsia ainakaan kauheaa laumaa vain saadakseen lisää rahaa itselleen.

Itse asiassa lapsilisä ensimmäisestä lapsesta pitäisi olla se isoin.

Ensimmäisen lapsen kanssa tulee eniten uusia hankintoja. Toisen kanssa voi hyödyntää ensimmäistä varten hankittuja tavaroita ja vaatteita yms.

Lisäksi perheen tulot yleensä nousevat ajan myötä, joten siinäkin mielessä ensimmäisen lapsen kanssa niitä lapsilisiä eniten tarvittaisi.

Ajattelet väärin päin. Jos vanhempien palkasta jää lapsia varten nettona esimerkiksi tonni, 1. lapsi käyttää sen yksin. Kun tulee toinen lapsi, lapsikphtainen summa putoaa 500 euroon. Kolmannen lapsen kohdalla summa on enää 333 euroa jne. Monen perheen tulot kyllä nousevat mutta moni on myös sellaisella alalla jolla tulot eivät juuri kasva, eikä tällaista yhteiskunnallista tukea voida perustaa tuollaisten oletuksen varaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi