Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
761/2751 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi kuulostaa ilkeältä, mutta kyllä sellaiset ihmiset ovat tekopyhiä, jotka ovat muka eläinrakkaita mutta kuitenkin syövät lihaa.

- kyllä minä olen eläinrakas vaikka lihaa syönkin mutta en ole väärällä tavalla eläinrakas niin kuin monet esim. vegaanit eli he peilaavat ihmismaailman käsitteet ja omat tunteensa eläinten päähän.

Eli sellainen, joka tykkää lihasta ei saa pitää lemmikkiä lainkaan ja vegaanit ei saa pitää lihansyöjälemmikkejä, koska syöttävät ne kasvisravinnolla.

Eli vain vegaaneilla on oikeus pitää lemmikkiä kunhan myös nämä lemmikitkin ovat kasvissyöjiä?

Mutta tämä se vasta onkin ristiriidassa vegaanien ajatusmaailman kanssa, kun mitään eläinperäistä ei saa hyödyntää. Täytyyhän tämän koskea myös lemmikkieläimiä.

Lopputulos: kukaan ei voi pitää lemmikkieläimiä.

Näinhän se tuntuu olevan: Eettistä ja kestävää tapaa pitää lemmikkieläintä ei ole. Myöskään kotieläimiä ei saa olla, koska niistä ei saa hyötyä mitenkään. Lehmiä ei saisi olla koko maailmassa, ne ovat kaiken pahan alku ja juuri. En tiedä, mitä nykyisille lehmille pitäisi tehdä? Antaa utareiden räjähtää maidosta ja eläimen kuolla niille sijoilleen?

Luonnonvaraisten eläinten täytyy antaa kulkea missä vain ja lisääntyä rajattomasti, niiden kantaa ei saa rajoittaa metsästämällä. Mm. hirvikolarit lisääntyisivät merkittävästi, mutta toisaalta - kuka todella tarvitsee autoa? Myös hurjaksi saalistajaksi luokiteltu minkki kuuluu oikeasti luontoon.

Näistä asioista en uskalla jutella, jos läsnä on vihreitä äänestäviä näennäisluonnonsuojelijoita.

Vierailija
762/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lähtevät todella herkästi mukaan erilaisiin muotivirtauksiin, joista voi muodostua hetkellisesti jopa yleinen totuus julkisessa keskustelussa, ja eriävä mielipide asiasta nähdään vääränä.

Tämän hetken muoti-ilmiöitä ovat esimerkiksi oman sukupuolen uudelleen määrittely epänormatiivisella tavalla ja kaikenlainen liiallinen itseensä keskittyminen ja omien asioiden märehtiminen loputtomasti. Nämä ovat vain esimerkkejä aikamme trendeistä.

Ihmiset sokaistuvat herkästi näille ajatuksille näkemättä sitä, että jokaisella aikakaudella meillä on ollut samanlaisia ilmiöitä, jotka jälkikäteen näyttävät ihan hassuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensan hintaa vois nostaa ~ 100 %.

Vierailija
764/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtamedia on pääosin äärivasemmisto/vihervasemmistotaustaisten toimittajien hallussa ja tämä vaikuttaa voimakkaasti ei-niin-tiedostavien tavallisten ihmisten maailmankuvaan.

IHmiset, jotka kuvittelevat, että on olemassa joku suomen koko mediakentän kokoinen salainen poliittinen verkosto, ovat idioottipersuja.

Olen itse alalla, ja missään kohtaa mitään työelämän vaihetta ei poliittinen kantani ole tullut esille, saati sitä olla kysytty. Mutta kun puhutaan toimittajista, toimittajakoulutuksesta jne. niin siinä ihminen oppii väkisinkin hakemaan tietoa ja prosessoimaan sitä, eikä voi enää vaan öyhöttää MV-lehden " faktojen" varassa.

Lisäksi voi olla vahvasti persu-toimittaja ( näitä todellakin on), mutta silti omaa rasistista maailmankuvaa ei voi työssään tuoda esiin. Ihan samalla tavalla, kun varmasti on vaikkapa terveydenhuollon ammattilaisia, jotka lähtökohtaisesti vihaa haisevia aggressiivisia pulsuja, mutta silti työssä pitää olla ammattimainen, eikä omaa mielipidettään voi tuoda esiin.

Siihen päälle vielä se, että vain n. 20% toimittajista ylipäätään millään lailla käsittelee poliittisia asioita tai tekee uutistoimittamista, niin tämä " vihervasemmiston" valta-mölinä on vaan just sitä: Oikeasti mistään mitään tajuamattomien persujen mölinää.

Vierailija
765/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan että vapaaehtoisesti lapsettomat on itsekkäitä. Minun mielestä lasten hankkiminen on itsekästä, halutaan hoivata avutonta lasta jolla ei ole mitään päätösvaltaa olemassaololleen. Eli ihminen tekee itsestään tärkeän hoivaamalla vaikka lapsi josta kasvaa aikuinen ei haluaisi olla edes olemassa. Halutaan saada ne omat (hyvät?) geenit kiertoon, suvun pitää jatkua. Miksi? Jotkut suvut on niin huonoja että joutaakin kuolla sukupuuttoon.

Tämä. Siis tämänlainen ajattelu, joka leijailee jossain aivan pilvissä, kaukana todellisesta elämästä ja se tuntuu vielä olevan kovin yleistäkin. Jos tuollaisia miettii pitäisi varmaan miettiä sitä omaakin tämän hetkistä elämää: miksi olla elossa yhtään pitempään?

Valtavan hieno esimerkki vauva-mammasta. 

Kehotat kaikkia, jotka eivät palvo vauvaasi, itsemurhaan? 

On se tullut selväksi että mammoille sitä on vain p*skaa kengänpohjassa, kun ei ole itsellä niitä lapsia, eikä tule.

On se tuhansia kertoja kuultu että elämäni ei ole minkään arvoista, eikä sillä ole tarkoitusta ja minä voisin ihan yhtä hyvin olla kuollut, koska en toteuta sitä AINOAA ja OIKEAA elämäntarkoitusta, eli lisääntymistä.

Hyi kamala! En halua koskaan tulla noin ilkeäksi, kylmäksi, julmaksi, itsekeskeiseksi ja röyhkeäksi kuin tuollaiset tap a it tes vela- mammat!

Niinpä. Kun elämän ainoa tarkoitus on toimia poikimisautomaattina, ja se on sitten niin ihqua. Paitsi jos se ei ole, niin kiljutaan yhteiskuntaa maksajaksi, kun itse ei pysty. Ja sitten seuraavaa pentua kehiin. 

Ihminen, joka puhuu toisista ihmisistä näin, ei ole terve eikä onnellinen. Oli lapsia, tai ei.

Vierailija
766/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi kuulostaa ilkeältä, mutta kyllä sellaiset ihmiset ovat tekopyhiä, jotka ovat muka eläinrakkaita mutta kuitenkin syövät lihaa.

- kyllä minä olen eläinrakas vaikka lihaa syönkin mutta en ole väärällä tavalla eläinrakas niin kuin monet esim. vegaanit eli he peilaavat ihmismaailman käsitteet ja omat tunteensa eläinten päähän.

Eli sellainen, joka tykkää lihasta ei saa pitää lemmikkiä lainkaan ja vegaanit ei saa pitää lihansyöjälemmikkejä, koska syöttävät ne kasvisravinnolla.

Eli vain vegaaneilla on oikeus pitää lemmikkiä kunhan myös nämä lemmikitkin ovat kasvissyöjiä?

Mutta tämä se vasta onkin ristiriidassa vegaanien ajatusmaailman kanssa, kun mitään eläinperäistä ei saa hyödyntää. Täytyyhän tämän koskea myös lemmikkieläimiä.

Lopputulos: kukaan ei voi pitää lemmikkieläimiä.

Taas idi oottimielipide. Yksikään luonnonsuojelija ei missään kohtaa ole sanonut, että nykyisten lehmien utareiden pitäisi räjähtää.

Ihan jokainen eläinsuojelija sanoo, että bisnes pitäisi ajaa alas, ja NYKYISET ELÄIMET HOITAA KUNNOLLA LOPPUUN ASTI. ELi lopettaa lehmien väkisin astuttaminen vai millä sitä sitten kutsutaankaan, ja antaa nykyisen sukupolven olla viimeinen.

Ei tarvitse heittäytyä idi ootiksi, vaan voi keskustella ihmisten kanssa.

Ja itse olen koiran omistava sekasyöjä.

Näinhän se tuntuu olevan: Eettistä ja kestävää tapaa pitää lemmikkieläintä ei ole. Myöskään kotieläimiä ei saa olla, koska niistä ei saa hyötyä mitenkään. Lehmiä ei saisi olla koko maailmassa, ne ovat kaiken pahan alku ja juuri. En tiedä, mitä nykyisille lehmille pitäisi tehdä? Antaa utareiden räjähtää maidosta ja eläimen kuolla niille sijoilleen?

Luonnonvaraisten eläinten täytyy antaa kulkea missä vain ja lisääntyä rajattomasti, niiden kantaa ei saa rajoittaa metsästämällä. Mm. hirvikolarit lisääntyisivät merkittävästi, mutta toisaalta - kuka todella tarvitsee autoa? Myös hurjaksi saalistajaksi luokiteltu minkki kuuluu oikeasti luontoon.

Näistä asioista en uskalla jutella, jos läsnä on vihreitä äänestäviä näennäisluonnonsuojelijoita.

Vierailija
767/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns tuomiot seksuaalirikoksista on niin pieniä koska rikolliset ovat miehiä. Tytöillä ja naisilla ei ole mitään arvoa.

Samaten vaimon hakkaaminen eli lähes tappaminen on pikkujuttu koska tekjät ovat miehiä.

Samaten murhat 'rangaistaan' vitsillä kun uhri on nainen, pikkujuttu eli 3v8kk ja siitä puolet joten kuten mutta auta armias kun juoppoporukassa joku tappaa toisen juoppomiehen!

Eikös naisille ole kirjaimellisesti joku "tytöt on tyttöjä" lapsensurmapykälä?

Vierailija
768/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen Trumpia, joka jaksaa pistää hanttiin vaikka kuinka kiusataan. En ole välttämättä ihan kaikesta samaa mieltä. Uskon että on sinnikkäästi ajannut lupaamiaan asioita. Lähinnä ihailen hänen rehellisyyttään, persoonallisuuttaan ja rohkeutta. Trumpin haukkujat ovat taas pahimpia koulukiusaajia. Muistan itse kuinka koulussa kaikki sanomani oli muiden mielestä joko hirvittävän hauskaa tai typerää ja sitä toisteltiin ja kaikki mitä tein oli väärin jollain tavalla. Jos jossain olin hyvä niin sitäkin piti jotenkin vähätellä ja muutoin minut jätettiin sitten kokonaan huomioimatta. Noin juuri toimivat myös Trumpia haukkuvat ja sen takia en voi heitä sietää. Saavat vaan mut puolustamaan Trumpia hurjemmin. Tietekään en puhu tästä kuin enintään perheen jäsenilleni ja netissä anonyymisti.

Vierailija
769/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen Trumpia, joka jaksaa pistää hanttiin vaikka kuinka kiusataan. En ole välttämättä ihan kaikesta samaa mieltä. Uskon että on sinnikkäästi ajannut lupaamiaan asioita. Lähinnä ihailen hänen rehellisyyttään, persoonallisuuttaan ja rohkeutta. Trumpin haukkujat ovat taas pahimpia koulukiusaajia. Muistan itse kuinka koulussa kaikki sanomani oli muiden mielestä joko hirvittävän hauskaa tai typerää ja sitä toisteltiin ja kaikki mitä tein oli väärin jollain tavalla. Jos jossain olin hyvä niin sitäkin piti jotenkin vähätellä ja muutoin minut jätettiin sitten kokonaan huomioimatta. Noin juuri toimivat myös Trumpia haukkuvat ja sen takia en voi heitä sietää. Saavat vaan mut puolustamaan Trumpia hurjemmin. Tietekään en puhu tästä kuin enintään perheen jäsenilleni ja netissä anonyymisti.

Minä en ole Trumpin kannattaja (enkä Hillaryn) ja mua ällöttää miten täällä vaahdotaan jostain Amerikan tavanomaisesta tolloilusta, mutta ymmärrän 100% täysin ja totisesti tämän sun näkemyksen. Minusta oli kuvottavaa miten niinkin "classy" lehti kuin Helsingin Sanomat, vertasivat Trumpin ja sian kuvia keskenään "kuin kaksi marjaa".

Toiseksi minua ihmetyttää miten lehdet julkaisevat artikkeleja siitä, mitä joku muu sanoo hänestä, esim. se kun hänen siskonsa avautui lehdistölle. Olisiko yksikään lehti suostuvainen julkaisemaan ilkeyksiä, joita joku Sanna Marinin, Obaman tai Sauli Niinistön sukulainen päättää laukoa?

Vierailija
770/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)

Perustele

- Aloita sinä ja perustele, miksi ei hyötyisi....?

Vierailija
771/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan että vapaaehtoisesti lapsettomat on itsekkäitä. Minun mielestä lasten hankkiminen on itsekästä, halutaan hoivata avutonta lasta jolla ei ole mitään päätösvaltaa olemassaololleen. Eli ihminen tekee itsestään tärkeän hoivaamalla vaikka lapsi josta kasvaa aikuinen ei haluaisi olla edes olemassa. Halutaan saada ne omat (hyvät?) geenit kiertoon, suvun pitää jatkua. Miksi? Jotkut suvut on niin huonoja että joutaakin kuolla sukupuuttoon.

Tämä. Siis tämänlainen ajattelu, joka leijailee jossain aivan pilvissä, kaukana todellisesta elämästä ja se tuntuu vielä olevan kovin yleistäkin. Jos tuollaisia miettii pitäisi varmaan miettiä sitä omaakin tämän hetkistä elämää: miksi olla elossa yhtään pitempään?

Valtavan hieno esimerkki vauva-mammasta. 

Kehotat kaikkia, jotka eivät palvo vauvaasi, itsemurhaan? 

On se tullut selväksi että mammoille sitä on vain p*skaa kengänpohjassa, kun ei ole itsellä niitä lapsia, eikä tule.

On se tuhansia kertoja kuultu että elämäni ei ole minkään arvoista, eikä sillä ole tarkoitusta ja minä voisin ihan yhtä hyvin olla kuollut, koska en toteuta sitä AINOAA ja OIKEAA elämäntarkoitusta, eli lisääntymistä.

Hyi kamala! En halua koskaan tulla noin ilkeäksi, kylmäksi, julmaksi, itsekeskeiseksi ja röyhkeäksi kuin tuollaiset tap a it tes vela- mammat!

Niinpä. Kun elämän ainoa tarkoitus on toimia poikimisautomaattina, ja se on sitten niin ihqua. Paitsi jos se ei ole, niin kiljutaan yhteiskuntaa maksajaksi, kun itse ei pysty. Ja sitten seuraavaa pentua kehiin. 

Ainoa tarkoitus?

No nyt oli katkeraa tekstiä joltain palstahullulta, oiskohan aika mennä käymään Vastaamossa. :D

Vierailija
772/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilointioikeus pitäisi olla heti kun täyttää 18-vuotta. Sen ikäinen voi synnyttää, tehdä abortin, vaihtaa sukupuolta ja äänestää. Mutta ei päättää omasta lisääntymisestään.

Et tosiaan ymmärrä mihin perustuu?

No siihen, että 18-vuotiaan aivot eivät ole vielä kokonaan kehittyneet ja elämänkokemus sekä itsetuntemus vähäisempää. Jos noin voisi tehdä, moni olisi jo kymmenen vuoden päästä itkemässä, kuinka häneltä vietiin mahdollusuus lapseen ja purkuleikkaukset veisivät turhaan rahaa ja muita resursseja. Ei kukaan sitä kiusallaan sinulle tee, ole huoleti, vaan syyt ovat muualla.

Vierailija
773/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole Trumpin kannattaja (enkä Hillaryn) ja mua ällöttää miten täällä vaahdotaan jostain Amerikan tavanomaisesta tolloilusta, mutta ymmärrän 100% täysin ja totisesti tämän sun näkemyksen. Minusta oli kuvottavaa miten niinkin "classy" lehti kuin Helsingin Sanomat, vertasivat Trumpin ja sian kuvia keskenään "kuin kaksi marjaa".

Toiseksi minua ihmetyttää miten lehdet julkaisevat artikkeleja siitä, mitä joku muu sanoo hänestä, esim. se kun hänen siskonsa avautui lehdistölle. Olisiko yksikään lehti suostuvainen julkaisemaan ilkeyksiä, joita joku Sanna Marinin, Obaman tai Sauli Niinistön sukulainen päättää laukoa?

Moskovasta päivää taas vaihteeksi. Oletko sieltä suoraan vai toistatko vaan hölmönä jonkun sieltä olevan väitteitä on yksi kysymys muttei sillä ole väliä koska lopputulos on sama.

Vierailija
774/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tapaan oppimattoman ja huonokäytöksisen tai vaativan ihmisen, ajattelen että tämä on nyt yksi niitä perussuomalaisia.

Vierailija
775/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyötynyt Koronasta todella paljon! Miehen firma sai Korona- tuen, vaikkei edes olisi tarvinnut, oikein tyrkytettiin. Palkka juoksee vaikka hengaan kotona, vien lapset kouluun, urheilen jne. teen kaikkea mihin ei muuten olisi aikaa. Kyllä se tosi on, että etätöissä mitään töitä tehdä, tai ainakin meidän alalla ei ole tällä hetkellä mitä tehdä, mutta koska valtion "suojatyö" =). Odotan myös konkursseja + asuntojen hintojenlaskua ym. jolla pääsisi hyötymään lisää. 

Toivottavasti jatkuu KAUAN, ja hallitus tekisi yhtä umpihulluja rajoituspäätöksiä+ Koronakaheleiden paniikki säilyisi! Julkisesti toki olen tilanteesta kauhuissani, ja kiroan tätä virusta köh köh.

On se härski!

Vierailija
776/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ja lumi on ihanaa! Tästä sain peetä niskaan työpaikan kahvipöydässä. Muut toivoivat loskaa ja plusasteita.

Vierailija
777/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio on aika pitkälti sitä että koko ns. koneisto on opetettu teeskentelemään että tietyt asiat toimivat. Tosiasiassa hommat ei toimi kansalaisen kannalta kuten on luvattu ja maksaa järjettömiä summia verovaroja siihen nähden mitä sillä rahalla saa. Silti tärkeää on että hommat näyttäisi toimivan koska poliitikot haluaa poseerata suomen "loistavan" hyvinvointivaltion paisteessa. Hommaa ei korjata koska se edellyttäisi sitä että joku poliitikko suostuisi tunnustamaan että se ei ole sitä mitä sen teeskennellään olevan. Lisäksi paisunut koneisto elättää kaikenmaailman pullasorsavirkamiehiä jotka ei tuota mitään tuottavaa tai järjestöjä jotka lypsää eri keinoin verovaroja oman toimintansa rahoittamiseen. 

Vierailija
778/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moskovasta päivää taas vaihteeksi. Oletko sieltä suoraan vai toistatko vaan hölmönä jonkun sieltä olevan väitteitä on yksi kysymys muttei sillä ole väliä koska lopputulos on sama.

Jaan ihan saman mielipiteen ja olen Suomesta. Onko liian vaikeaa käsittää, etteivät kaikki ihmiset ajattele samoin kuin sinä tai ole trolleja? Ihmeellisen mustavalkoinen maailmankuva sinulla, et taida olla kovin fiksu.

Vierailija
779/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tapaan oppimattoman ja huonokäytöksisen tai vaativan ihmisen, ajattelen että tämä on nyt yksi niitä perussuomalaisia.

Minä taas ajattelen, että kuulostat suoraan sanottuna tyhmältä.

Minkä tahansa puolueen kannattajissa kun on älyltään vajaita sekä mt-ongelmaisia henkilöitä, vaikka toki ääripäissä vähän enemmän.

Vierailija
780/2751 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän niitä, jotka pilkkaavat huumeidenkäyttäjiä ja kokevat tuskaa heidän aiheuttaumista kustannuksistaan naurettavina juntteina.

Eniten myötähäpeää aiheuttaa väite vapaasta valinnasta pilata elämä huumeilla.

En tajua miksi ihmiset jaksaa narkomaaneja halveksia.

Kukaan ei halveksi kakkostyypin diabeetikoita, joka on ehdottomast tietoisesti itseaiheutettu elintapasairaus.

Huumeiden käytön kulut yhteiskunnalle 183 miljoonaa,

kakkostyypin diabeteksen 2552 miljoonaa.. ja ne narkomaanit tässä muka on se suurin ongelma.