Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa noi äly/kosketuspuhelimet ei kestä vuottakaan ehjänä?!

Vierailija
02.02.2014 |

Uskomatonta, että joka vuosi saa ostaa uudet puhelimet koko porukalle. Vanhat kunnon näppäinpuhelimet kesti sekä akultaan että tekniikaltaan viitisen vuottakin ilman mitään ongelmia.

Ja tiedän, niistä tehdään tarkoituksella heikkokestoisia että niitä jatkuvasti myytäisiin, mutta eikö tämä ketuta ketään muuta kun minua?!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ns. palikkamallinen Nokia, viitisen vuotta vanha. Kestää vauvan pureskelun, tippumiset lattialle, näppäimet käyvät hyvin nakkisormiselle jne.

En ottaisi älypuhelinta tilalle edes maksusta. Sain hyvät naurut Kuluttaja-lehden vertailusta, jossa kerrottiin että yleensä älypuhelinta pitää kuljettaa kotelossa jos haluaa sen säilyvän ehjänä. Oma Nokia kun pyörii milloin taskussa, milloin -25 asteen pakkasessa auton lattialla, milloin sen vauvan suussa täynnä kuolaa...ja aina vaan toimii eikä näyttö ole moksiskaan!

Vierailija
2/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt minä ostin itselleni Nokian näppäinpuhelimen 44 euroa. Saa nähdä miten kauan se kestää. Akku kestää ainakin nyt viikon ihan normilörpöttelyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:48"]

Minulla on ns. palikkamallinen Nokia, viitisen vuotta vanha. Kestää vauvan pureskelun, tippumiset lattialle, näppäimet käyvät hyvin nakkisormiselle jne.

En ottaisi älypuhelinta tilalle edes maksusta. Sain hyvät naurut Kuluttaja-lehden vertailusta, jossa kerrottiin että yleensä älypuhelinta pitää kuljettaa kotelossa jos haluaa sen säilyvän ehjänä. Oma Nokia kun pyörii milloin taskussa, milloin -25 asteen pakkasessa auton lattialla, milloin sen vauvan suussa täynnä kuolaa...ja aina vaan toimii eikä näyttö ole moksiskaan!

[/quote]

Kaksi iPhonea enkä vaihtaisi niitä pois enää mistään hinnasta.

Vierailija
4/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla ole ollut tuollaista ongelmaa.  

t. sama iphone kolmatta vuotta eikä mitään ongelmia ole ollut

Vierailija
5/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iphone on kestänyt hyvässä kunnossa jo pari vuotta. Ei naarmuja tms. Taitaa olla käyttäjästä kiinni.

Vierailija
6/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama autoissakin, toisilla kestää, kestää, kestää, toisilla ei

Miksiköhän ?

Vierailija
7/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhonet ovat kyllä kestäviä. Harmi vain, että päivityksiä ei enää saa vanhimpiin malleihin. Toimiva luuri kaikinpuolin muuten. Nopeasti se teknologia kehittyy.

Vierailija
8/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minulla sama iPhone ongelmitta jo yli kolme vuotta. Ehkä kannattaa sitäkin miettiä, miten sitä puhelinta kohtelee?

Vierailija
9/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaan osaa käyttää niitä oikein. Esim. pakkasessa ei suositella käytettävän, myöskään kosteasta ei tykkää = eli ei kannata edes märälle korvalle laittaa luuria, saatika että lenkin ajaksi survaisisi sen rintsikoihin. Minä ainakin kohtelen iphoneani yhtä huolella kuin läppäriäni - vai veisitkö sinä tietokoneen ulos pakkaseen tai sateeseen? Ei varmana kestäisi.

Vierailija
10/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos teillä on niitä halvimpia älyluureja käytössä, niin ei ihmekään etteivät kestä, kun niitä ei ole tehty kestämään. Tosin kuin iphonea ja esim. nokian ja samsungin lippulaivamalleja

Vierailija
11/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi hei, mutta kun Suomessa eletään, niin sitä pakkasella ulos menemistä ei oikein voi välttää, ja kun se puhelin pitäisi saada otettua mukaan. Tietenkin puhelin kannattaa siinä vaiheessa laittaa vaikka housuntaskuun tai jonnekin muualle lähemmäs kroppaa, niin että se pysyy lämpimänä.

Vierailija
12/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho hoo! Nokia N 900 -älypuhelin jo vuodesta 2009. Elossa ja potkimassa.

Vierailija
13/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone tippu sängyltä ja meni rikki. Tais osua just siinä sopivassa kulmassa lattiaan. Samsung ei mene kirveelläkään rikki. Tämän kanssa on leikkinyt minä, vauva ja koira. Kaikki me kolme tiputellaan tätä ain vähän väliä

Akku on surkea ja pitää ladata päivittäin mutta rikki ei mene

Vierailija
14/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee älypuhelimen raja? Nokian Kommunikaattori oli ensimmäisestä mallistaan asti älypuhelin, samoin sämpylämalli 6600. 6600 mulla on vieläkin käytössä Lumian rinnalla, yhdestoista vuosi menossa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokia_6600

Vierailija
15/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt Samsung nyt kaksi ja puoli vuotta. Tosin en pyörittele sitä auton lattialla, lapsen suussa tai taskussa avaimien kanssa. Käsittelen sitä, kuin sen arvoista laitetta kuuluukin.

Ei mulla pyörinyt lattialla näppäinpuhelinkaan ja ja lapselle on ihan purulelut erikseen.

Suojakotelo puhelimelle ei paljoa maksa.

Akku voisi kieltämättä olla parempi, mutta eipä paljoa haittaa pistää luuri lataukseen yön ajaksi. Mulla ei ole aikaa "lörpöttelyyn", mutta nettiä tulee selattua aika paljon ja se syö akkua.

Taitaa olla kestävyys käyttäjästä kiinni, niinkuin moni täällä arvelee.

Vierailija
16/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 15:23"]

Iphone tippu sängyltä ja meni rikki. Tais osua just siinä sopivassa kulmassa lattiaan. Samsung ei mene kirveelläkään rikki. Tämän kanssa on leikkinyt minä, vauva ja koira. Kaikki me kolme tiputellaan tätä ain vähän väliä

Akku on surkea ja pitää ladata päivittäin mutta rikki ei mene

[/quote]

Samsung ei mene rikki mutta sen softa menee. Samsunghan on tunnettu siitä, että se laskee myyntiin keskeneräistä softaa sisältäviä puhelimia. Galaxy S, jatkuvia ongelmia kun jokin ohjelma ei aukea, toimii vasta kun on palautettu tehdasasetuksiin.

Vierailija
17/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Samsungin Galaxy ja hyvin on toiminut jo kohta 3 vuotta. Ei mulla ole ollut mitään ongelmia ohjelmien kanssa, päivittää vaan tarpeeksi usein niin sillä niistä softistakin saa sen korjatumman version, jos jotain bugeja on ollut.

Vierailija
18/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aivan oikeassa. Tuota on jopa tutkittu, ja brittitutkimuksen mukaan Iphonet hajoavat keskimäärin kymmenen viikon kuluttua ostosta, uusimmat mallit jopa KUUDESSA VIIKOSSA. Yleensä syynä on putoaminen.

Totta kai paljon riippuu käytöstä. Jos jotain ei juurikaan käytä, se ei rikkoudu. Suojauksellakin on väliä, eli kunnon suojakalvo ja kotelo ovat tärkeitä. Ja toki kömpelyyskin vaikuttaa.

Meillä ostin kolmetoistavuotiaalle Iphone 5:n syksyllä, ja se on todella kovassa käytössä. Onhan se etevä peli, netti toimii sillä nopeasti ja tyttö katsoo siitä nyös videoita, ei nyi kuva yhtään. Pelata voi, kuunnella musaa, olla somessa, ottaa kuvia (kamerakin siinä on niin hyvä, että erillistä ja hyvälaatuista kameraansa tyttö käyttää enää vain harvoin). Ei sille pärjää millään tasolla tavallinen palikkakänny!

Mutta itse taas käytän omaa siviilikännyäni vain soittamiseen ja tekstailuun, ja siksi en vaihda vanhaa kapulaa älykännyyn. Akku pelittää viitisen päivää, kun työpuhelintani (Samsung Galaxy S 3) joudun latailemaan päivittäin. 

Ja onhan se aika pöölä, että Suomessa ostetaan innolla kännyä, jota ei saisi käyttää pakkasessa ollenkaan... Pakkasta on meikäilmastossa helposti kolmasosa vuodesta!

Vierailija
19/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 15:03"]

Mun iphone on kestänyt hyvässä kunnossa jo pari vuotta. Ei naarmuja tms. Taitaa olla käyttäjästä kiinni.

[/quote]

Tämä on täysin totta.. On näitä ihmisiä joilla ei kestä rautakankikaan.

Vierailija
20/46 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän puhelintani myös pakkasella ja myös vähän turhan kostealla säällä olen saattanut ottaa sitä esiin muutamia kertoja. Käytän puhelintani myös paljon: pari tuntia musiikinkuuntelua päivittäin, netinselailua ainakin tunnin verran (=bussimatkat), viestit, facebook, puhelut, instagram jne... Puhelimessani on suojakuori ja -kalvo, mutta en kyllä kohtele sitä kuin lasitavaraa, vaan laukun pohjalla usein pyötii muiden pikkutavaroiden kanssa. Pudonnutkin on pari kertaa noin vyötärön korkeudelta maahan.

Näin ja lähes naarmuton ja täysin toimiva puhelin on edelleen. Kolmas vuosi menossa yhteistä taivalta. En siis voi allekirjoittaa väitteitä, että iphone menee rikki jopa viikoissa. Mitä ihmettä nuo ihmiset puhelimillaan tekevät? Heittävät niitä täysillä seinään vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan