Tapaamani mies asuu yksin arvo-alueella 500 000 euron kolmiossa
Olemme kotoisin samalta alueelta, joka ei ole erityisen hieno, vaan perus keskiluokkainen.
Miehellä ei ole erityisen hyväpalkkainen työ. Mistä nämä ihmiset saavat nämä asunnot, design-esineet ja uudet autot. Vanhemmilta? Suvulta?
Minua ei raha kiinnosta, eikä siitä ollut etukäteen puhettakaan.
Kommentit (68)
Perintö, sijoittamisen tuotot, yrityksen tai keksinnön myynti tai uhka- ja taitopelivoitot. Kaikki mainitut yllättävän yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos raha ei sinua kiinnosta, niin on aika mielenkiintoista että olet kuitenkin kiinnittänyt noin tarkkaa huomiota miehen asunnon, auton ja huonekalujen arvoon. Tässä herää epäilys että todellisuudessa raha kiinnostaa sinua paljonkin.
Vaikea olla kiinnittämättä huomiota koska alue on tosiaan hieno, hän kutsui minut kotiinsa, siellä oli designesineitä jotka tunnistin. Kysymättä, sisustaminen kiinnostaa myös minua, mutta kunnostan huonekaluja itse ja pidän siitä enemmän. Lopuksi hän tarjosi kyydin uudella autollaan.
Puhuimme alkuun yhteisestä lapsuudesta ja oletin hänen työnsä olevan samantyyppistä kuin omani. Tuollaiset asiat tuli yllätyksenä.
Jatkan erään hyvin tavallisen opettajan tapailua, jolla ei ole hienoa asuntoa, mutta josta pidän ihmisenä.
Kiinnostaa silti mistä tuollaiset asiat voi tulla, suvulta kai?
Vierailija kirjoitti:
Ai sinua ei raha kiinnosta? Huutonaurua.
Häpeä.
Ei kiinnostakaan, tapaan yleensä hyvin tavallisia ihmisiä. Siksi asia kiinnitti huomioni.
Jos kiinnostaa niin varmaan kannattaa kysyä asiaa häneltä itseltään eikä vierailta ihmisiltä täällä, joilla ei ole aavistustakaan miehestä ja tämän tilanteesta? Mutta tosiaan taustalla voi olla perintöä tai fiksumpaa sijoittamista ja säästämistä, etenkin jos mies ei ole niin nuori ja on ehtinyt huonommallakin palkalla kerätä varallisuutta ajan kuluessa. Ei 500 k asunto edes ole niin älyttömän hulppea kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on siellä lokin käydessä
HÄN KUTSUI minut sinne.
Eksä sai ennakkoperintöä 200 000 ja otti lainaa 300 000 euroa ja osti sillä asunnon. Ennakkoperinnöstä ei mennyt veroa sen asuinmaan mukaan.
Kummallista, ettei kenelläkään tule mieleenkään, että lainarahallahan sitä rehvastellaan. Noissa designesineissä on se hyvä puoli, että ne voi myydä, kun ei rahat riitä lainanmaksuun.
Minä kysyin ihan ensimmäiseksi, että miten sulla on varaa tällaiseen tuolla sun mitättömällä palkalla, jonka ammattikuntasi keskimäärin tienaa vuodessa. Juu kävin tsekkaamassa sun keskipalkan.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, ettei kenelläkään tule mieleenkään, että lainarahallahan sitä rehvastellaan. Noissa designesineissä on se hyvä puoli, että ne voi myydä, kun ei rahat riitä lainanmaksuun.
Kuule köyhä ei saa puolen millin lainaa noin vain.
En minä ole koskaan ihmetellyt jos jollakulla on kallis asunto tai muuta kallista vaikka työskentelisikin ammatissa jossa ei niin paljon yleensä tienata. Saavathan ihmiset esimerkiksi perintöjä.
Joillakin voi tietysti olla tarve selvittää asiaa, että onko näkyvä omaisuus itse tienattu vai muutoin saatu. Yksi mieheni ystävä peri ison omaisuuden edesmenneeltä sukulaiseltaan. Osti talon merenrannalta ja useamman sadan tonnin auton. Kyllä moni ihmetteli asiaa joille ei perinnöstä kertonut. Varastomiehenä työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa niin varmaan kannattaa kysyä asiaa häneltä itseltään eikä vierailta ihmisiltä täällä, joilla ei ole aavistustakaan miehestä ja tämän tilanteesta? Mutta tosiaan taustalla voi olla perintöä tai fiksumpaa sijoittamista ja säästämistä, etenkin jos mies ei ole niin nuori ja on ehtinyt huonommallakin palkalla kerätä varallisuutta ajan kuluessa. Ei 500 k asunto edes ole niin älyttömän hulppea kuitenkaan.
En todellakaan ala kyselemään, minun standardien mukaan se ei ole kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole koskaan ihmetellyt jos jollakulla on kallis asunto tai muuta kallista vaikka työskentelisikin ammatissa jossa ei niin paljon yleensä tienata. Saavathan ihmiset esimerkiksi perintöjä.
Joillakin voi tietysti olla tarve selvittää asiaa, että onko näkyvä omaisuus itse tienattu vai muutoin saatu. Yksi mieheni ystävä peri ison omaisuuden edesmenneeltä sukulaiseltaan. Osti talon merenrannalta ja useamman sadan tonnin auton. Kyllä moni ihmetteli asiaa joille ei perinnöstä kertonut. Varastomiehenä työskennellyt.
Mikä auto maksaa useamman sadan tonnin?
Sijoittanut bitcoiniiin joskus vuosituhannen alussa tai muuten ollut hyvä silmä sijoittamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala kyselemään, minun standardien mukaan se ei ole kohteliasta.
Mutta keskustelupalstalta päätit udella kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Varastomiehen logiikkaa pistää satoja tuhansia yhteen autoon. Herranen aika sentään. Tuli sitten kerralla multimiljönääri. kun tuollaiseen oli varaa.
Jos raha ei sinua kiinnosta, niin on aika mielenkiintoista että olet kuitenkin kiinnittänyt noin tarkkaa huomiota miehen asunnon, auton ja huonekalujen arvoon. Tässä herää epäilys että todellisuudessa raha kiinnostaa sinua paljonkin.