Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli työkkäriltä määräys kuntouttavaan työtoimintaan!

Vierailija
02.02.2014 |

Miten pääsee luistamaan siitä?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]

No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?

Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?

[/quote]

teen ja olen tehnyt. Silla tavalla sitä edesauttaa omaa työllistymistään.

[/quote]

Pystyykö näissä ilmaistöissä saamaan mitenkään jalkaa oven väliin? itse ajattelen että yritys ottaa ns. orjatyöläisen työkauden loputtua uuden halvqn työntekijän.

Vierailija
102/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti menis johki hiton kuntouttavaan työtoimintaan? Teet töitä ilman palkkaa, mitä järkee? Kyllä mä ite ennemmin lusin kotona päivät ja nostan sossun tuet kaikesa rauhasa kuin että menisin orjatöitä tekemään... Mä haluan oikeisiin töihin ja saada alan mukasta palkkaa. Tyhmä on se, joka antaa kyykyttää itteensä. Työkkärit on kyllä muutenkin aivan turhia paikkoja. Ei ne löydä töitä sen paremmin ku itekään. Mä olen hakenut moneen paikkaan töihin ja toivon pääseväni haastatteluun edes johonkin. Yritän niin kauan, että nappaa. Mä en siihen hommaan työkkäreitä tarvi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan.
Orjatyö ei edesauta penninkään edestä työllistymistä. Päinvastoin, työkkärin kursseista ja työtoiminnasta ei ole kun haittaa. Siksi vältän sitä viimeiseen asti.

Vierailija
104/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miten voi vaan mennä töihin johkin postiin tai Lidiliin. Joidenkin mukaan näihin voi vaan mennä miten???  Satoja ellei jopa tuhansia hakoijoita molempiin ja postilla on väkeä lähinnä irtisanottu ekä palkattu lisää.  Ei näinhin voi mennä jos sinne hakee eikä valita.  Moneen muukin "paskahommaan" ei oteta vaikka sinne hakee.  Ei kysye ole mistään laiskuudesta vaan siitä, että palkkatöitä on liian vähän tarjolla työttömiin nähden.  Eikä ole oikein jos laitetaan johkin kuntouttavaan siitä syystä, että jos yrittää päästä palkkatöihin, mutta kukaan ei ota tai valitse sinne.

Vierailija
105/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]

No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?

Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?
[/quote]
Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana?
[/quote]
Ohiksena sanoisin että kaikki työttömät ei ole mitään syrjäytymisvaarassa olevia, iso osa on aivan tavallisia normaalin sosiaalisen elämän omaavia ihmisiä, joilla ainoa puuttuva asia on työ! Ja mä en muuten tunne yhtään, siis en yhtäkään, joka olisi saanut palkkatyön kuntouttavan työtoiminnan "ansiosta". Heitä tiedän kyllä parikin joilla sitä on ihmetelty työhaastattelussa. Esim minä sain tehdä helvetillisen työn vakuuttaakseni työnantajan siitä että olen ihan terve normaali ihminen enkä mikään vajaakuntoinen. Sain onneksi vihdoin paikan! Mutta en suosittele kenellekään jolla asiat ovat hyvin.

Vierailija
106/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua. Masennus, väsymys, unettomuus, päänsärky jne. Ei niihin tosiaan kannata mennä nöyryytettäväksi. Mun näkemys on se, että palkkaa vastaan sitä töitä tekee, vapaaehtoistyöt on sitten oman halun ja harkkinnan varassa.

Vierailija
107/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se työ mitään orjatyötä ole. Sinua ei kukaan ruoskalla töissä piiskaa. Tuet saat töistä palkaksi. Näin minä itse tuilla elävä ajattelen. Aika hemmotellulta kuulostat.

Vierailija
108/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:32"]

Eihän se työ mitään orjatyötä ole. Sinua ei kukaan ruoskalla töissä piiskaa. Tuet saat töistä palkaksi. Näin minä itse tuilla elävä ajattelen. Aika hemmotellulta kuulostat.

[/quote]

Kuulostat harvinaisen järkevältä kaverilta. Jostain kumman syystä valtaosa näistä työtävieroksuvista kuvittelee niiden tukien olevan jumalanlahja olemassa olemisesta, joiden eteen ei tarvitse mitään tehdä. Ei tarvitse pitkään ihmetellä miksi tämä porukka on ja pysyy työttömänä.

Vierailija
109/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo ihan täyttä riistoa, orjatyövoiman käyttöä on. Itse hain ihan oikeasti kuntoutusta kelalta, olisin halunnut opiskella aikuislukiossa kuntouttavasti, koska sitähän ei millään työkkärillä tueta ja en jaksaisi opiskelun ohessa käydä sen lisäksi samalla töissä. Tälläinen kuntoutus kuitenkaan ei sovi. Eli koulujen käynti ja ammattiin pyrkiminen, opiskelu, oikeat kuntouttavat toimenpiteet eivät käy laatuun. Ainoastaan ilmainen orjatyövoiman käyttö on kuntouttavaa toimintaa. Pelkästään ihmisten riistäminen kuntouttaa, ei se että heitä oikeasti kuntoutettaisiin enemmän työhön sopiviksi.

Vierailija
110/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri evää päivärahat jos oot sairaslomalla, sit pitää hakea sairauspäivärahaa. Kelan kuntoutus on eri asia kuin työtoiminta ja silloin on oltava pitkä sairasloma. Silloin maksetaan kuntoutustukea.

Eli säilyttääkseen työttömyyspäivärahan on mentävä työtoimintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän