Tuli työkkäriltä määräys kuntouttavaan työtoimintaan!
Kommentit (110)
Muistakaahan lapsukaiset, että Kokoomus haluaa Suomen nousuun työllä. Ei suinkaan palkkatyöllä.
Minä olen ollut vuoden työharjoittelussa, työkokeiluissa ym.orjatyöjutuissa. Ei ollut mitään hyötyä minulle eikä auttanut työllistymisessä oikeisiin töihin. Sen sijaan jokaisessa näistä harjoittelu- ym.paikoissa työpanokseeni oltiin tyytyväisiä ja kysyttiin, haluaisinko jatkaa. Sanoin joka kerta, että haluaisin mutta minun on alettava saada oikeaa palkkaa. Vaikka pientä mutta ilmaiseksi en jatka. Eivät sitten halunneet.
Mistä tämä kertoo? Siitä, että minä olen laiska? Vai siitä, että systeemi on mätä? Töitä tuntui kyllä olevan mutta palkkaa ei haluta maksaa.
Enää en lähde mihinkään tuollaisiin. Nyt onneksi olen osa-aikatyössä ja sovitellulla päivärahalla. Tämä on jo paljon parempi juttu.
Musta on ylipäätään hassua, että ihmiset olettaa, että työttömät eivät tekisi mitään. Tai aika iso osa on kuitenkin mukana vapaaehtois- ja järjestötoiminnassa, opiskelee, valmistelee väikkäriä jne. Tällaisella toiminnalla voi olla paljon enemmän työllistävää vaikutusta, vaikkei te-toimistot näitä tuekaan.
Kuntouttava työtoimintahan ei käytännössä edes työllistä (n. 0,5% löytää työn tämän kautta), joten täysikuntoiselle henkilölle siitä ei varsinaisesti ole mitään hyötyä. Kuitenkin tällaiset ilmaistyön muodot todella tuhoavat työpaikkoja, sekä koulutuilta (työharjoittelujen kautta) että duunareilta.
Itse pitäisin täysikuntoisen henkilön kieltäytymistä kuntouttavasta työtoiminnasta selkärankaisena ja moraalisena toimintana. Vaikka toki ymmärrän, että sanktioiden vuoksi kaikki eivät tähän pysty.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:04"]Itse en jaksanut tapella työkkärin kanssa milloin mistäkin, jättäidyin kokonaan pelkälle toimeentulotuelle. Enää ei oo ahdisteltu ja saman saan kuussa käteen kun kelasta ennen, suosittelen.
[/quote]
Älä jauha paskaa. Sossu voi vähentää toimeentulotuesta 20% ja vielä toiset 20%, jos kieltäydyt uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:55"]Pitäs varmaan kaikkien ainakin kerran elämässä kokeilla sitä työttömän elämää ennen kuin tulee huutelemaan "menisit töihin" -fraaseja, jotka varsinkin nykyisen taloustilanteen aikana eivät johda mihinkään. Avoimia työpaikkoja ei edes ole sen verran että kaikki työtä tarvitsevat voisivat mennä töihin. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Vai ovatko kaikki saaneet oman työpaikkansa vain menemällä sinne töihin, ei ole vaatinut mitään vaivannäköä? ...Minä ainakin menisin heti töihin jos minulle töitä tarjottaisiin - ei siis orjatyöpaikkaa, vaan sitä mistä saa oikean palkan millä voi vuokran maksaa. [/quote] En pysty siinä mielessä käsittämään tätä työttömien marinaa koska itse opiskelijana jouduin olemaan 8-16 koulussa, sain opintotukea sen verran ettei sillä maksanut edes vuokraa, joten jouduin vielä viikonloppuna ja joinain iltoina siivoamaan että sain edes vuokrarahat ja ruokarahat kasaan. Mitäs te olette tehneet ruokarahojenne ja vuokranne eteen?? Minä kävin koulussa ja olin oikeutettu opintotukeen - te ette tee mitään ja saatte enemmän rahaa silti. En ymmärrä miten voitte kitistä, saatte kaiken tekemättä mitään ja minä jouduin olemaan koulussa + töissä 7 päivänä viikossa. Voisitte välillä siis verrata itseänne vieläkin huono-osaisempiin - opiskelijoihin.
[/quote]
Siis ihan oikeasti, kuvitteletko sinä tosiaan, että kaikki työttömät ovat aina olleet työttömiä eikä kukaan ole koskaan opiskellut? Missä ihmeen tynnyrissä sinä olet kasvanut? No, jospa se sinullekin joskus valkenee, kun määräaikaista sopimustasi ei uusita tai yt:t napsahtaa omalle kohdalle ja joka paikkaan hakee lisäksi 200 sinua pätevämpää ihmistä.
Luopumalla työkkäristä ja sossusta saamastasi tuesta tai menemällä töihin.
No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?
Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.
ryhtymällä yrittäjäksi tai hankkimalla rikkaan miehen
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]
No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?
Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.
[/quote]
Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]
[/quote]
Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?
[/quote]
Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana?
Koetko tarvitsevasi kuntoutusta? Jos et, kyse on yrityksestä teettää halpatyönä sinulla töitä. Nykyajan keino kiertää sille, että laki ei salli halpatyövoiman käyttöä.
Kyseessä on ikiaikainen halua saada osa väestöstä halpatyövoimaksi jotta osa voisi vaurastua.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]
[/quote]
[/quote]
Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana?
[/quote]
Kun ei se auta työllistymisessä yhtään mitään. Vain leimaa luuseriksi. Kaikki tietävät tämän, joten kyseessä on puhdas hyväksikäyttö ja työttömän nöyryyttäminen.
Automaattirahana? Pakkohan ihmisten on jotenkin pärjätä, jos kerran töitä ei ole. Jos rahaa ruokaan ei saada mistään, se otetaan väkisin. Jos on nälkä niin mitä siinä on enää menetettävää?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:31"]Miten pääsee luistamaan siitä?[/quote]
Ei työkkäri mitään määräile eikä kukaan tule kotoa hakemaan. Otat vaan rennosti ja jatkat samaan malliin. Sitäpaitsi miksi ihmeessä sinne työkkäriin olet mennyt työnhakijaksi ilmoittautumaan jos et kerran oikeasti hae, käske lopettaa työnhaku ja kiellä ottamasta enää yhteyttä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:31"]Miten pääsee luistamaan siitä?[/quote]
Ei työkkäri mitään määräile eikä kukaan tule kotoa hakemaan. Otat vaan rennosti ja jatkat samaan malliin. Sitäpaitsi miksi ihmeessä sinne työkkäriin olet mennyt työnhakijaksi ilmoittautumaan jos et kerran oikeasti hae, käske lopettaa työnhaku ja kiellä ottamasta enää yhteyttä.
[/quote]
Mitä vittua sä siinä sönkötät ja muka tiedät kenenkään oikeasti hakemisista?
Mene itse orjatöihin jos olet niin typerä mutt älä vaadi sitä muilta.
No ilmoittaudut heti ekana päivänä sairaaksi. Hae saman tien pidempi saikku masennuksen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:25"]
ryhtymällä yrittäjäksi tai hankkimalla rikkaan miehen
[/quote]
Helppo ratkaisu pulmaan.
Ihmiset,
tämä on provo.
Kuntoutuspuolelta ei todellakaan määrätä ketään työtoimintaan. Kaikki toiminta suunnitellaan yhdessä asiakkaan ja mahdollisesti myös tämän hoitotahon kanssa.
Kuntoutuspuolen asiakkaita ovat uudistuksen myötä vain kaikista vajaakuntoisimmat.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]
[/quote]
[/quote]
Kamalampaa on, että kaltaisillesi annetaan rahaa vastikkeetta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin no, asumistukea saa kyllä työssäkäyväkin jos edellytykset täyttyvät, se ei ole mitenkään vain työttömien etuus.