Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli työkkäriltä määräys kuntouttavaan työtoimintaan!

Vierailija
02.02.2014 |

Miten pääsee luistamaan siitä?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi typerykset...

Vierailija
22/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonpaskaa. Tuttu oli tällaisessa "kuntouttavassa" ja se oli fyysistä duunia peruspäivärahalla + 9 euroa päivä. Ei tosiaan mitään lekkottelua. Minua koittivat myös mutta ei onnistunut. ilmoitin ettei ole kuntoutustarvetta jolloin jankkaaminen alkoi virkailijan puolelta. Pääsin heidän piikkiin lääkäriin oikein kunnon tarkastukseen ja mitään syytä kuntouttaa ei löytynyt ja se siitä. Älkää suostuko heti kaikkeen mitä siellä keksitään. Totuus näistä töistä on se että niistä saa mitättömän korvauksen, duuni on oikeaa duunia, lomapäiviä ei kerry (lue lomaa ei ole) eikä eläke kerry. Ihan sontaa siis kaikille muille kuin pahasti ongelmallisille jotka haluavat jonkun syyn lähteä ulos. Kaikille muille nämä ovat orjatyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on parempi jtn tehdä osa päivää ja siitä saa rahaa. Myös ruoka ja lippu tulee.

Täällä maksaa matkalippu kuussa aika paljon.

Kaikki kehuivat siellä että on parempi kuin täystyöttömyys.

Jos ei kelpaa, mee sitten vaikka kauppaan töihin

tai mitä nyt keksit.

Vierailija
24/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

74, ei yhdessäkään työkkärin toiminnassa ole matkalippua saanut. Katsos kun se 9€/päivä on KULUKORVAUS, josta ne liputkin maksellaan. Pk-seudulla se voi kuukadessa olla yli satasen.

Vierailija
25/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstö maksetaan aina palkkaa, piste. Riippumatta onko se työtoimintaa vai työtä. Vittu teidän kanssa.

Vierailija
26/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaako tuet, jos ap ei mene ?

Vierailija
27/110 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lakkaa. Saikku taitaa olla ainoa vaihtoehto.
-ap

Vierailija
28/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:31"]Miten pääsee luistamaan siitä?[/quote]

Ei työkkäri mitään määräile eikä kukaan tule kotoa hakemaan. Otat vaan rennosti ja jatkat samaan malliin. Sitäpaitsi miksi ihmeessä sinne työkkäriin olet mennyt työnhakijaksi ilmoittautumaan jos et kerran oikeasti hae, käske lopettaa työnhaku ja kiellä ottamasta enää yhteyttä.

[/quote]

TYÖN hakeminen on kyllä ihan pikkusen eri asia. Ei sinne kukaan mene työnhakijaksi päästäkseen mihinkään kuntouttavaan työtoimintaan!

Vierailija
29/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 04:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]

No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?

Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?

[/quote]

Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana?

[/quote]

Kun ei se auta työllistymisessä yhtään mitään. Vain leimaa luuseriksi. Kaikki tietävät tämän, joten kyseessä on puhdas hyväksikäyttö ja työttömän nöyryyttäminen.

Automaattirahana? Pakkohan ihmisten on jotenkin pärjätä, jos kerran töitä ei ole. Jos rahaa ruokaan ei saada mistään, se otetaan väkisin. Jos on nälkä niin mitä siinä on enää menetettävää?

[/quote]

Ap:lle on juuri töitä tarjottu, mutta kun ei kelpaa.

[/quote]

TÖITÄ? 

Vierailija
30/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:59"]Katsokaas trollit kun minulla ei ole minkäänlaista aikomusta suostua palkattomaan työhön. Toki voin mennä kuntouttavaan työtoimintaan mutta teettäjä maksaa siitä normaalia palkkaa.
-ap[/quote]
Tai sitten voit kieltäytyä ja me lopetamme sinulle tukien maksamisen ja näin kaikki olemme tyytyväisiä. Säästyy meidän rahat ja sinä saat juuri sen mitä kotona makaamisesta kuuluukin saada eli ET MITÄÄN! Tämän takia KAIKKI sosiaalietuudet pitäisi poistaa, koska rahaa vaan annetaan ilmaiseksi luulevat jotkut joutuvansa palkattomaan työhön! Yhteiskunta eli me työssäkäyvät elätetään sinut ja sen tähden sinun kuuluu yrittää tehdä jotain - esim. Pieniä kokoonpanotöitä kuntouttavassa työtoiminnassa 3pv viikossa. Mua kyrsii just sun kaltaiset lusmuilijat! Toiset tekee kaikkensa päästäkseen töihin, hakevat töitä, ovat työtoiminnassa ja aktiivisia muutenkin ja mitä sinä teet: KYSELET MITEN TÄSTÄKIN VOISIN LUSMUTA?!

Vierailija
31/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 04:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]

No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?

Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi?

[/quote]

Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana?

[/quote]

Kun ei se auta työllistymisessä yhtään mitään. Vain leimaa luuseriksi. Kaikki tietävät tämän, joten kyseessä on puhdas hyväksikäyttö ja työttömän nöyryyttäminen.

Automaattirahana? Pakkohan ihmisten on jotenkin pärjätä, jos kerran töitä ei ole. Jos rahaa ruokaan ei saada mistään, se otetaan väkisin. Jos on nälkä niin mitä siinä on enää menetettävää?

[/quote]

Ap:lle on juuri töitä tarjottu, mutta kun ei kelpaa.

[/quote]

TÖITÄ? 
[/quote]
Pointtihan oli että voidaan me nämä suomen lait muovata niin ettei teille sitä rahaa enää tipu automaattisesti siihen ruokaan ja elämiseen jos ette sinne työtoimintoihinne jne mene. Eli kyllä, saatte rahaa kaikkeen automaattisesti minkä työssä käyvät kustantavat työstä saamallaan palkalla. Juuri teidän asenteiden takia kaikki sosiaalietuudet olisi muutettava vastikkeelliseksi (=niiden eteen on tehtävä muutakin kun maattava kotona, käytävä esim siellä työtoiminnassa.)

Vierailija
32/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 04:52"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:26"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 03:02"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:39"]   No siinä on tarkoitus yrittää motivoida sua työntekoon ja estää sua syrjäytymästä. Mikäs siinä on kamalaa? Onko sulla jokin perustavanlaatuinen syy?   Voit tietysti kieltäytyä jolloin tuki lakkautetaan määräajaksi tai sitä leikataan.           [/quote]       Miksi kenenkään pitäisi tehdä työtä palkatta? Se siinä on kamalaa. Tekisitkö itse duuniasi ilmaiseksi? [/quote] Tekisin etenkin jos se estäisi syrjäytymisen tai auttaisi saamaan myöhemmin töitä. Miksi työttömyyskorvausta ja asumistukea+ mahdollista toimeentulotukea pidetään automaattirahana? [/quote]   Kun ei se auta työllistymisessä yhtään mitään. Vain leimaa luuseriksi. Kaikki tietävät tämän, joten kyseessä on puhdas hyväksikäyttö ja työttömän nöyryyttäminen.   Automaattirahana? Pakkohan ihmisten on jotenkin pärjätä, jos kerran töitä ei ole. Jos rahaa ruokaan ei saada mistään, se otetaan väkisin. Jos on nälkä niin mitä siinä on enää menetettävää?     [/quote]   Ap:lle on juuri töitä tarjottu, mutta kun ei kelpaa.   [/quote] TÖITÄ?  [/quote] Pointtihan oli että voidaan me nämä suomen lait muovata niin ettei teille sitä rahaa enää tipu automaattisesti siihen ruokaan ja elämiseen jos ette sinne työtoimintoihinne jne mene. Eli kyllä, saatte rahaa kaikkeen automaattisesti minkä työssä käyvät kustantavat työstä saamallaan palkalla. Juuri teidän asenteiden takia kaikki sosiaalietuudet olisi muutettava vastikkeelliseksi (=niiden eteen on tehtävä muutakin kun maattava kotona, käytävä esim siellä työtoiminnassa.)

[/quote]

Mä olen tuo joka kirjoitin vain että TÖITÄ. Ja itse käyn ihan TÖISSÄ, siis huom. TÖISSÄ. Ei ole verrattavissa tuohon hömpänpömppään josta maksetaan murto-osa mun palkasta. Eri asia on jos ihmisellä on sille kuntoutukselle TODELLINEN tarve, mutta mun päähän ei mahdu minkä helvetin takia meidän verorahoilla maksetaan ENEMMÄN kenellekään siitä että ne työnnetään väkisin leikkitöihin. 

Vierailija
33/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei tarvitse kuin olla paikalla ja olla tekevinään jotakin. Ei kuntouttavassa työssä mitään tulosvastuuta ole.

Vierailija
34/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:44"]

Siellä ei tarvitse kuin olla paikalla ja olla tekevinään jotakin. Ei kuntouttavassa työssä mitään tulosvastuuta ole.

[/quote]

Et ole tainnut ikinä itse olla? Kyllä siitä ilmaisesta työvoimasta otetaan kaikki hyöty monesti irti. Palkansaajat voivat käyttää päivänsä juoruamalla kahvikuppien äärellä.

Vierailija
35/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs varmaan kaikkien ainakin kerran elämässä kokeilla sitä työttömän elämää ennen kuin tulee huutelemaan "menisit töihin" -fraaseja, jotka varsinkin nykyisen taloustilanteen aikana eivät johda mihinkään. Avoimia työpaikkoja ei edes ole sen verran että kaikki työtä tarvitsevat voisivat mennä töihin. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Vai ovatko kaikki saaneet oman työpaikkansa vain menemällä sinne töihin, ei ole vaatinut mitään vaivannäköä?

...Minä ainakin menisin heti töihin jos minulle töitä tarjottaisiin - ei siis orjatyöpaikkaa, vaan sitä mistä saa oikean palkan millä voi vuokran maksaa.

Vierailija
36/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksanut tapella työkkärin kanssa milloin mistäkin, jättäidyin kokonaan pelkälle toimeentulotuelle. Enää ei oo ahdisteltu ja saman saan kuussa käteen kun kelasta ennen, suosittelen.

Vierailija
37/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:55"]Pitäs varmaan kaikkien ainakin kerran elämässä kokeilla sitä työttömän elämää ennen kuin tulee huutelemaan "menisit töihin" -fraaseja, jotka varsinkin nykyisen taloustilanteen aikana eivät johda mihinkään. Avoimia työpaikkoja ei edes ole sen verran että kaikki työtä tarvitsevat voisivat mennä töihin. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Vai ovatko kaikki saaneet oman työpaikkansa vain menemällä sinne töihin, ei ole vaatinut mitään vaivannäköä?

...Minä ainakin menisin heti töihin jos minulle töitä tarjottaisiin - ei siis orjatyöpaikkaa, vaan sitä mistä saa oikean palkan millä voi vuokran maksaa.
[/quote]
En pysty siinä mielessä käsittämään tätä työttömien marinaa koska itse opiskelijana jouduin olemaan 8-16 koulussa, sain opintotukea sen verran ettei sillä maksanut edes vuokraa, joten jouduin vielä viikonloppuna ja joinain iltoina siivoamaan että sain edes vuokrarahat ja ruokarahat kasaan. Mitäs te olette tehneet ruokarahojenne ja vuokranne eteen?? Minä kävin koulussa ja olin oikeutettu opintotukeen - te ette tee mitään ja saatte enemmän rahaa silti. En ymmärrä miten voitte kitistä, saatte kaiken tekemättä mitään ja minä jouduin olemaan koulussa + töissä 7 päivänä viikossa. Voisitte välillä siis verrata itseänne vieläkin huono-osaisempiin - opiskelijoihin.

Vierailija
38/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kuntouttavassa työtoiminnassa oli minimi että 1 päivä viikossa ja 4h päivässä.

Ota siitä selvää ja sano ettei jaksaminen riitä pidempiin päiviin&tunteihin.

Eipä noista oikeasti montakaan prosenttia töitä saa, kuinkahan monta oikeaa työtä nuo orjuutetut taas syrjäyttää? Aika monta. Jos yksi tekee vaikka keskimäärin 0.5x teholla hommaa ja näihin tungetaan kymmeniä-satoja tuhansia niin onhan se aika monta työtä.

Itsekin olin samassa tilanteessa ja eihän sieltä töitä saanut vaikka kehuja kyllä ja aina tein parhaani

Vierailija
39/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:55"]Pitäs varmaan kaikkien ainakin kerran elämässä kokeilla sitä työttömän elämää ennen kuin tulee huutelemaan "menisit töihin" -fraaseja, jotka varsinkin nykyisen taloustilanteen aikana eivät johda mihinkään. Avoimia työpaikkoja ei edes ole sen verran että kaikki työtä tarvitsevat voisivat mennä töihin. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Vai ovatko kaikki saaneet oman työpaikkansa vain menemällä sinne töihin, ei ole vaatinut mitään vaivannäköä?

[/quote]
En pysty siinä mielessä käsittämään tätä työttömien marinaa koska itse opiskelijana jouduin olemaan 8-16 koulussa, sain opintotukea sen verran ettei sillä maksanut edes vuokraa, joten jouduin vielä viikonloppuna ja joinain iltoina siivoamaan että sain edes vuokrarahat ja ruokarahat kasaan. Mitäs te olette tehneet ruokarahojenne ja vuokranne eteen?? Minä kävin koulussa ja olin oikeutettu opintotukeen - te ette tee mitään ja saatte enemmän rahaa silti. En ymmärrä miten voitte kitistä, saatte kaiken tekemättä mitään ja minä jouduin olemaan koulussa + töissä 7 päivänä viikossa. Voisitte välillä siis verrata itseänne vieläkin huono-osaisempiin - opiskelijoihin.
[/quote]

Työtön etsii töitä ja pysyy poissa rikolliselta uralta kun on varaa ruokaan ja asumiseen.

Tajuatko että TYÖ = palkkaa.
jos sinut laitetaan tekemään työtä joista muut samassa paikassa saa palkkaa, mutta sinä et, niin se on väärin.

Jos työtön pääsee töihin niin ei se enää ole työtön, paitsi että on jos ei siitä rahaa saa. Lisäksi orjia pitävät firmat saattaa saada jopa 48e/h korvauksia orjastaan.

Ja taas työpaikat vähenee kun osa tekee "töitä" palkatta.

Lopeta itse työsi kun olet nii kateellinen

Vierailija
40/110 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:55"]Pitäs varmaan kaikkien ainakin kerran elämässä kokeilla sitä työttömän elämää ennen kuin tulee huutelemaan "menisit töihin" -fraaseja, jotka varsinkin nykyisen taloustilanteen aikana eivät johda mihinkään. Avoimia työpaikkoja ei edes ole sen verran että kaikki työtä tarvitsevat voisivat mennä töihin. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Vai ovatko kaikki saaneet oman työpaikkansa vain menemällä sinne töihin, ei ole vaatinut mitään vaivannäköä? ...Minä ainakin menisin heti töihin jos minulle töitä tarjottaisiin - ei siis orjatyöpaikkaa, vaan sitä mistä saa oikean palkan millä voi vuokran maksaa. [/quote] En pysty siinä mielessä käsittämään tätä työttömien marinaa koska itse opiskelijana jouduin olemaan 8-16 koulussa, sain opintotukea sen verran ettei sillä maksanut edes vuokraa, joten jouduin vielä viikonloppuna ja joinain iltoina siivoamaan että sain edes vuokrarahat ja ruokarahat kasaan. Mitäs te olette tehneet ruokarahojenne ja vuokranne eteen?? Minä kävin koulussa ja olin oikeutettu opintotukeen - te ette tee mitään ja saatte enemmän rahaa silti. En ymmärrä miten voitte kitistä, saatte kaiken tekemättä mitään ja minä jouduin olemaan koulussa + töissä 7 päivänä viikossa. Voisitte välillä siis verrata itseänne vieläkin huono-osaisempiin - opiskelijoihin.

[/quote]

Kaikki on olleet joskus opiskelijoita, eli samassa tilanteessa kuin sinä nyt! En minäkään saanut nuorena opiskelijana mitään tukia! Älä huoli pääset kyllä nauttimaan työttömyyskorvauksista ja muista tuista kunhan valmistut:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme