Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon tietomurron uhrit: lupaan että en lue tietojanne

Vierailija
25.10.2020 |

Todella ikävä juttu, ja te olette siihen täysin syyttömiä.

Jos yhtään helpottaa, niin lupaan että en tule koskaan lukemaan yhtään vuotanutta asiakaskertomusta enkä silmäilemään, onko joukossa tuttuja. Ei kuulu minulle. Raportoin poliisille heti, jos näen tietoja jossain reposteltavan.

Toimitaanko kaikki näin?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin tietää jonkun lukeneen tietoja niin hän olisi kyllä minulle täysi iilimato.

Vierailija
122/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tämä palsta elää ja hengittää toisten kyttäämisestä, asioiden jauhamisesta ja juoruista. Nyt sitten av-mammat on muka käsi sydämellä, ettei kiinnosta yhtään sen rasittavan työkaverin avautumiset tai k*sipääeksän terapiaistunnot. Joo-o kivetkin nauraa teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Tämä palsta elää ja hengittää toisten kyttäämisestä, asioiden jauhamisesta ja juoruista. Nyt sitten av-mammat on muka käsi sydämellä, ettei kiinnosta yhtään sen rasittavan työkaverin avautumiset tai k*sipääeksän terapiaistunnot. Joo-o kivetkin nauraa teille.

Oletko itse sitten näistä tiedoista kiinnostunut?

Vierailija
124/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea kuvitella, että tuolla ulkona kävelee niin ilkeitä ihmisiä kuin mitä täälläkin on. Sellaisia jotka availee vinoiluketjuja "terapiaa tarvitsevat luuserit haha" ja mitä tässäkin on kommentoitu. Miettikääs vähän mitä siellä terapiassa ehkä käydään läpi? Raiskaustraumaa, hyväksikäyttöä, insestiä, pahoinpitelyä, rakkaudenpuutetta, lapsuusongelmia, kouluongelmia, työpaikan ongelmia, parisuhdeongelmia, burnouttia, lähimmäisen kuolemaa, lapsen menetystä, avioeroa, työpaikan menetystä...

Ja jonkun mielestä on "kivaa" naureskella ja silmät kiiluen mennä lukemaan juttuja?

En vain jaksa ymmärtää.

Mä olen käynyt osaa noista terapiassa läpi ja juuri sen takia haluaisin tietää muiden ajatuksista, että onko joku ajatellut samalla lailla kuin mä. Mikään muu mua ei kiinnosta kuin se. Mutta en mene katsomaan moraliini takia.

Vierailija
125/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse sitten näistä tiedoista kiinnostunut?

Olen. Monia ne kiinnostaa, vaikka väittävät muuta. En silti mene niitä katsomaan, koska se on rikollista ja moraalitonta. Silti jos saisin mahiksen lukea ne, kiusaus voisi olla liian suuri.

Vierailija
126/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että joukossa on itselleni tuttuja ihmisiä, koska Vastaamo ei toimi lähialueellakaan.

Kiinnostaisi kyllä lukea, siis ihan ilman mitään henkilötietoja, anonyymejä potilaskertomuksia. Ei mulla kiinnosta kenen ne on. Mutta psykoterapia kiinnostaa, miten se vaikuttaa ihmiseen, mitkä on ne keinot, miten niitä asioita käsitellään. Myös ihmisten (anonyymienkin) kertomukset ja elämä kiinnostaa, jos siinä on jotain omasta tasapaksusta poikkeavaa. Luen myös rikosuutisia, katson kaikki rikosmysteeriohjelmat ja dokumentit jne. Minusta tämä on vähän sama aihepiiriä.

En todellakaan alkaisi selvittää miten johonkin pimeään tor verkkoon pääsee. Mutta jos täällä vaikka tulisi kuvakaappaus vastaan, niin lukisin.

Vierailija
127/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään lue, koska se olisi väärin ja epäeettistä! Kiinnostaisi kyllä osittain, mutta seuraan omaatuntoani ja teen oikein enkä lue.

Vierailija
128/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lue. Sitä paitsi avun hakeminen ei ole koskaan huono asia eikä kenenkään pitäisi joutua sen vuoksi vaikeuksiin. Terapian tarkoitus on lisätä ihmisten hyvinvointia ja auttaa elämää kolhineissa tilanteissa tai muistoissa. Miksi sellaisilla tiedoilla muka pitäisi voida kiristää ketään ihmistä? En ymmärrä tekijän/tekijöiden motiiveja. Tiedän vain, että täytyy olla erityisen ihmisvihamielinen ja selkärangaton voidakseen julkaista sellaisia tietoja, mukaanlukien lapset.

Vierailija
129/132 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lue. Sitä paitsi avun hakeminen ei ole koskaan huono asia eikä kenenkään pitäisi joutua sen vuoksi vaikeuksiin. Terapian tarkoitus on lisätä ihmisten hyvinvointia ja auttaa elämää kolhineissa tilanteissa tai muistoissa. Miksi sellaisilla tiedoilla muka pitäisi voida kiristää ketään ihmistä? En ymmärrä tekijän/tekijöiden motiiveja. Tiedän vain, että täytyy olla erityisen ihmisvihamielinen ja selkärangaton voidakseen julkaista sellaisia tietoja, mukaanlukien lapset.

Et ymmärrä motiiveja? Minä keksin 450 000 motiivia.

Vierailija
130/132 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tietomurron uhreille voi joissain tapauksessa aiheutua todellista vaaraa, jos vaikka väkivaltainen entinen puoliso tai stalkkeri pääsee sitä kautta uudelleen käsiksi uhriin. Ja pahantahtoiset, sensaationhakuiset ihmiset mässäilevät toki jos löytävät juoruttavaa.

Tällaisen lupauksen tarkoitus on kertoa, että kaikkea ei silti ole menetetty. Voi edelleen mennä työpaikan kahvihuoneeseen ja omiin harrastuksiin, ja luottaa siihen, että siellä ei tiedetä mitään. Tavalliset, hyvät ihmiset ovat teidän uhrien takana. Meitä on paljon.

Vierailija
131/132 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuoresta asti ollut työpaikoissa, joissa oli kaikenlaista melko arkaluonteista tietoa ihmisistä.  Melko huolettomasti silloin ennen niitä aluksi paperilla olevia tietoja käsiteltiin. Ihan random-työntekijöitä otettiin niitä tietoja syöttämään ATK:lle.

Itse en halunnut tietää tutuista ihmisistä asioita, ja sovittiin työkaverin kanssa, että kun tuttavan tai naapurin tapaukset tulevat esiin, niin annetaan toisen tehtäväksi. Ihan vain senkin takia, että ei sitten tavatessa ole painolastina, että tietäisi hänen asioistaan enempää, kuin hän haluaa itse kertoa. En myöskään ole luonteeltani mitenkään utelias ihminen. Olen ihan saanut juorukelloilta moitteita, kun en ole kertonut asioita eteenpäin.

Me on nyt vähän liikaa digitalisoiduttu. Ihmiset ihan ihmettelemättä antavat hetunsakin mihin tahansa verkkokauppaan tai vaikka kun Optikolta tilaa ajan netissä. Mitä helkkaria nekin tekee henkilötunnuksella, kun luulisi riittävän nimen ja osoitteen ja puhelinnumeron?

Muistakaa ennen verkko-ostoksia lukea se ikävän pitkä seloste, missä kerrotaan, että jos antamasi tiedot kaapataan tietoturvahyökkäyksessä, niin verkkokaupalla ei ole mitään korvausvelvollisuutta.

Älkää todellakaan olko kiristyksen uhrit millänsäkään, lähes kaikki ihmiset ovat puolellanne tässä revohkassa. Ehkä teidän ansiotanne tietoturva-asioita parannetaan (myös julkisella puolella on tarvetta siihen).

Vierailija
132/132 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjaesimerkki hyvesignaloinnista. Tuskin missään näet niitä tietoja mutta nyt haluat gloriaa tästä hienosta päätöksestäsi. Kukaan normaali ihminen ei niitä lue muutenkaan.

Olisi ainakin sitten jos tekisi/liittyisi tällaiseen fecebook grouppiin. Hyvyyspisteitä tekemättä mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä