Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon tietomurron uhrit: lupaan että en lue tietojanne

Vierailija
25.10.2020 |

Todella ikävä juttu, ja te olette siihen täysin syyttömiä.

Jos yhtään helpottaa, niin lupaan että en tule koskaan lukemaan yhtään vuotanutta asiakaskertomusta enkä silmäilemään, onko joukossa tuttuja. Ei kuulu minulle. Raportoin poliisille heti, jos näen tietoja jossain reposteltavan.

Toimitaanko kaikki näin?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että vaikka moni näin väittää ja hyvesignaloi nyt kovasti, niin kyllä monia nuo tiedot kiinnostaa. Mä olen kans käynyt terapiassa ja kyllä uskon, että monia kiinnostaisi lukea mun juttuja. Valehtilisin kans, jos väittisin, etten olisi kiinnostunut lukemaan muiden kertomuksia. Mulla on kuitenkin sen verran moraalia, etten mene noita onkimaan ja katsomaan, sillä tiedostan kyllä, etteivät ne kuulu mulle. Silti näin Big Brotherin, Temppareiden ja Sex Tapen maailmassa moni kyllä valehtelee, jos väittää, ettei kiinnosta yhtään. 

Tottakai kiinnostaa, mutta minulla onkin sen verran korkea moraali etten halua loukata toisen ihmisen yksityisyyttä ja antaa valtaa itse huijarille. Tiedän moniakin ihmisiä, vihamiehiä yms., joiden asioita voisin käydä kurkkimassa, mutten tahdo. Tiedän, esimerkiksi vihamiehet mielellänsä katsoisivat kyllä minun tietoni jos ne siellä näkyisivät, en silti aio tehdä niin. Olet sairaalloisen utelias kyttääjä jos menet tonkimaan yksityisasioita jotka eivät sinulle kuulu, normaali ihminen osaa hillitä itsensä.

Eli Iltalehden viihdeuutisten tai Seiskan lukeminen on sinusta pahin mahdollinen kuviteltavissa oleva synti? Vaikutat todella tekopyhältä.

En huomannut kirjoittaaneni moista väitöstä, miksi laitat sanoja suuhuni? En henk.koht ymmärrä mikä ihmisiä kiinnostaa seiskoissa/juorupalstoissa, mutta ne siellä elämäänsä esittelevät ihmiset/"julkkikset"ovat tietoisesti jakamassa elämäänsä kiinnostuneille. Tässä tapauksessa ei ole kyse vapaaehtoisesta elämänsä esittelystä ulkopuolisille kiinnostuneille. Miksi vaikutan mielestäsi tekopyhältä?

Tietoisesti ja tietoisesti... Minusta on mukava huomata, että vielä huonomminkin voisi mennä. Nykäseen verrattuna suorastaan kukoistan, tuntui elämä sillä hetkellä miten paskalta tahansa.

Vierailija
82/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että vaikka moni näin väittää ja hyvesignaloi nyt kovasti, niin kyllä monia nuo tiedot kiinnostaa. Mä olen kans käynyt terapiassa ja kyllä uskon, että monia kiinnostaisi lukea mun juttuja. Valehtilisin kans, jos väittisin, etten olisi kiinnostunut lukemaan muiden kertomuksia. Mulla on kuitenkin sen verran moraalia, etten mene noita onkimaan ja katsomaan, sillä tiedostan kyllä, etteivät ne kuulu mulle. Silti näin Big Brotherin, Temppareiden ja Sex Tapen maailmassa moni kyllä valehtelee, jos väittää, ettei kiinnosta yhtään. 

Tottakai kiinnostaa, mutta minulla onkin sen verran korkea moraali etten halua loukata toisen ihmisen yksityisyyttä ja antaa valtaa itse huijarille. Tiedän moniakin ihmisiä, vihamiehiä yms., joiden asioita voisin käydä kurkkimassa, mutten tahdo. Tiedän, esimerkiksi vihamiehet mielellänsä katsoisivat kyllä minun tietoni jos ne siellä näkyisivät, en silti aio tehdä niin. Olet sairaalloisen utelias kyttääjä jos menet tonkimaan yksityisasioita jotka eivät sinulle kuulu, normaali ihminen osaa hillitä itsensä.

Tajuatko, että mä olen itsekin ollut terapian tarpeessa ja todella pahassa jamassa ja munkin tiedot ovat vaarassa mennä julki? Tajuatko, että tunnen itseni tosi yksinäiseksi omien ajatusteni ja tunteideni kanssa? Ei, vaan leimaat mut sairaalloiseksi ja pahaksi ihmiseksi.

Jos haluat vertaistukea on kyllä olemassa ihan ryhmiä tätä varten ja löytyy kyllä myös kirjallisuutta jossa mielenterveyspotilaat kertovat omia kokemuksiaan vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain hyvin harva ihminen haluaa oikeasti lukea näitä. Ne, jotka lukevat uteliasuuttaan tai yrittävät käyttää jotenkin omaksi hyödykseen tai ilkeilläkseen sieltä kaivettua tietoa ovat todella alhaista väkeä ja tämmöset ihmiset tulisi jättää omaan arvoonsa. Vaikea tilanne tietysti kun kovin henk.koht asioita tuolla on, mutta ehkä se vähän lohduttaa, että kunnon ihmiset eivät ikinä tule tuomitsemaan ketään sen takia, että joku on hakenut apua mielenterveysongelmiin.

Olet kyllä naiivi, jos kuvittelet, ettei monia nämä kiinnosta. Eikä osan kohdalla ole kyse siitä, että tuomitsisi tämän, vaan siitä, että kaipaa vertaistukea omille tunteilleen ja ajatuksilleen. Että onko osa ollut niin sekaisin kuin mä. T: Yksi uhreista

Kiinnostaa varmasti, muttei näin rikoksen kautta, siitöhän tässä on kysymys.

Jos ihmiset kertovat vapaaehtoisesti avoimesti tai anonyyminä, niin toki silloin. Nyt kuitenkin tiedät, että tietojen näkyminen aiheuttaa tuskaa kyseisille ihmisille.

Vierailija
84/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä aivan mahtava kokoelma dataa taustoittamaan iltapäivälehtien haastatteluja tulevaisuudessa!

”Hienoa kuulla, että uusi kirjasi on kohta ulkona, mutta kertoisitko kuulijoille siitä kun opettajasi käytti sinua hyväksi ollessasi alakoulussa?”

Vierailija
85/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että mä olen itsekin ollut terapian tarpeessa ja todella pahassa jamassa ja munkin tiedot ovat vaarassa mennä julki? Tajuatko, että tunnen itseni tosi yksinäiseksi omien ajatusteni ja tunteideni kanssa? Ei, vaan leimaat mut sairaalloiseksi ja pahaksi ihmiseksi.

Mitä? Saitko jonkun moraalisen erityisluvan katsoa muidenkin ihmisten tietoja, kun itsekin olet siellä avautunut ja sinun on paha olla?

En minä niin sanonut enkä minä mene niitä katsomaan. Sanoin vaan, että osalla se syy ei ole siinä, että tuomitsisi mielenterveysongelmat tai haluaisi mehukkaita juttuja tutuistaan, vaan kaipaavat tunteilleen ja ajatuksilleen hyväksyntää. En silti mene noita lukemaan, mun moraali ei anna periksi. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa? En silti leiki mitään pyhimystä, ettei mua kiinnostaisi nuo. 

Vierailija
86/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lue minäkään.

Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluja ja aina jos vilahtaa tuttu nimi, hyppään yli. En siis koske edes niihin vaikka periaatteessa minulla olisi ihan relavantti syy käydä potilaskertomuksessa.

Missä nykyään vielä lääkärit sanelevat ja joku kirjoittaa niitä puhtaaksi?

Kaikkialla muualla paitsi HUS:ssa jossa käyttävät Apottia. Käsittääkseni sielläkin jokunen sanelunpurkaja edelleen on.

Vierailija
87/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue.

Vierailija
88/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin ei niitä potilaskertomuksia kyllä kauaa jaksa lueskella ainakaan kukaan ulkopuolinen. Eli jos sieltä nyt ei ihan varta vasten löydä jotain tuttua niin ei ketään kiinnosta.

Kävin muutamia lueskelemassa aikani kuluksi ja melko harmaata massaa kaikki enemmän tai vähemmän. Perus pettämistä ja huoraamista, kotieläimet ei tule keskenään toimeen, ikävä kokemus töissä, etc.

Samanlaista, ellei raflaavampaakin settiä saa lukea tällä hikisellä palstalla vaikka joka päivä jos huvittaa.

Että jos sieltä nyt ei joku mulkku lähde varta vasten katselemaan tuttujen tietoja tjsp, niin en olisi huolissaan kenestäkään randomista joka siellä niitä lukee. Tuskin monikaan jaksaa lukea muutenkaan muutamaa kertomusta pidemmälle kunnes tajuaa, että ihan inhimillistä, joskin melko harmaata settiä siellä on tarjolla. Vielä harvempi random edes muistaa niiden nimiä, joiden kertomuksia on lukenut.

Vierailija
89/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai te nyt tiesitte että vuodettujen tietojen lukeminen on rikos, vaikka itse et olisikaan niitä tietoja anastanut?

Minusta kaikkein pahinta tässä on se, että anastetuilla tiedoilla voidaan uhrin talous tuhota täysin, jos uhri itse ei ymmärrä nyt heti toimia.

Vierailija
90/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Saitko jonkun moraalisen erityisluvan katsoa muidenkin ihmisten tietoja, kun itsekin olet siellä avautunut ja sinun on paha olla?

En minä niin sanonut enkä minä mene niitä katsomaan. Sanoin vaan, että osalla se syy ei ole siinä, että tuomitsisi mielenterveysongelmat tai haluaisi mehukkaita juttuja tutuistaan, vaan kaipaavat tunteilleen ja ajatuksilleen hyväksyntää. En silti mene noita lukemaan, mun moraali ei anna periksi. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa? En silti leiki mitään pyhimystä, ettei mua kiinnostaisi nuo. 

Juu, no tapoja siihen on muitakin, kuten ylhäällä todettu.

Vierailija
91/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo sanoa ettei lue mutta olisiko helppoa jos ne tekstit olisi tutusta ihmisestä?

En kyllä aio lukea jos joku ei lähetä minulle henk koht vaikka whatsappiin, silloin olisi paha olla lukematta. Ei kiinnostaa ne verotiedotkaan vaikka ovat julkisia.

Mutta tiedän että montaa kiinnostaa, ikävä kyllä. Toivon että tietovuodon kohteeksi joutuneet ihmiset eivät joutuisi kärsimään tästä enää enempää.

Vierailija
92/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin käydä huvikseen lueskelemassa. Voisiko joku laittaa linkkiä tai tietoa mistä löytyy? Ilmeisesti kuitenkin TOR verkosta

Vierailija
93/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aio lukea. Kaikki tuki uhreille.

Vierailija
94/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luen, jos tuttavan asioita tulee vastaan. Tiedän ja epäilen, että eräs käyttää näitä palveluita... mitähän luurankoja hänellä onkaan kaapissaan. Muille hän aina vttuilee, nyt saisi akka potut pottuina :’D

Vierailija
95/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisestihan tämä on naisten syy koko homma.

- Naiset rakastavat somea, ja kaikki somen epäilyttävä tietoturvapuute sekä somepalveluiden mahdollisuus käyttää käyttäjien tietoja väärin, on naisten mielestä vain oikein. Samoin kuin se, että some on tehnyt arkipäivää ihmisten syrjimisestä ulkonäöllisin perustein; naisten mielestä se on vain oikein. Jos näitä kritisoi, on naisten mielestä creepy hikky.

- Naiset haluavat käydä terapeutilla u l i s e m a s s a siitä kuinka väärin ne j y k e v ä l e u k a i s e t lätkänpelaajat, joita nämä naiset ovat itse valinneet, heitä kohtelevat. Vittuako se minun syyni on jos valitset itseäsi tasokkaampia miehiä ja sitten saat turpaan kun kyselet miehen naisseikkailuista kun mies on ollut viiikonlopun poissa kotoa?

- Miehet eivät käy terapeutilla. Miehet juovat viinaa ja vetävät huumeita, jos tuntuu pahalta. Jos sekään ei auta, niin jotkut miehet vetävät itsensä h i r t e e n. Tämä on fakta: miehet eivät käy terapeutilla, terapeuttien asiakkaista varmaan 80% on naisia. Siten naiset itse loivat tuolle Vastaamo-helppoheikkikeskukselle markkinaraon, jossa toimia ja vähät välittää tietoturvasta.

Vierailija
96/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, no tapoja siihen on muitakin, kuten ylhäällä todettu.

Osa kuitenkin jättää kertomatta ne kaikista vaikeimmat tunteet ja ajatukset julkisuuteen. Enkä minä voi mennä mihinkään ryhmään pelkotilojeni takia. 

Vierailija
97/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin käydä huvikseen lueskelemassa. Voisiko joku laittaa linkkiä tai tietoa mistä löytyy? Ilmeisesti kuitenkin TOR verkosta

Ei voi.

Koska postaus/lanka poistuu heti jos laittaa linkkiä ja en neuvo koska oot kallu.

PS: Just pääsin sanomasta, että ulkopuoliselle ihan v'tun tylsää luettavaa.

Mee vaikka yliksen /hikky/ osastolle jos haluat lukea mt- potilaiden riipusteluja.

Vierailija
98/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat narsistit jotka kiusasi uhrit terapiakuntoon, katsoo tietoja.

Pohjimmiltaan siellä on uteliaisuus.

Kun omasta elämästä puuttuu jotain, pitää kytätä muita.

He niitä surkimuksia on.

Vierailija
99/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjimmiltaan on ilkeys ja pahuus. Tähän taas johtaa se että kansa maallistuu ja rappioituu, ei ole enää Jumalan pelkoa tai omatuntoa, voidaan tehdä toiselle mitä tahansa.

Vierailija
100/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue minäkään.

Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluja ja aina jos vilahtaa tuttu nimi, hyppään yli. En siis koske edes niihin vaikka periaatteessa minulla olisi ihan relavantti syy käydä potilaskertomuksessa.

Olin työllistämistuella terveyskeskuksen vahtimestari. Tehtäviin kuului mm. silppurointi. Sain silppurikopissa rauhassa lukea esim, että vanha kaveri oli saanut toisen lapsen.

80-luvulla saatettiin tulla Helsinkiin töihin vaikka hyksiin, koska heillä oli työsuhdeasuntoja. Kuka tahansa pääsi sairaala-apulaiseksi tai lähetiksi. Ei ollut kerta tai kaksi kun vaaleanpunaisia kansioita tunneleissa selattiin. Nuo jäi kuitenkin vain muutamien tietoon.

Netissä on pahaa sen laaja levinneisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi