Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon tietomurron uhrit: lupaan että en lue tietojanne

Vierailija
25.10.2020 |

Todella ikävä juttu, ja te olette siihen täysin syyttömiä.

Jos yhtään helpottaa, niin lupaan että en tule koskaan lukemaan yhtään vuotanutta asiakaskertomusta enkä silmäilemään, onko joukossa tuttuja. Ei kuulu minulle. Raportoin poliisille heti, jos näen tietoja jossain reposteltavan.

Toimitaanko kaikki näin?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen on rikos.

Eri sukupolven edustajana minulle tällainen tuen osoittaminen näyttäytyy tekopyhänä. Tarkemmin ajateltuna, ehkä tässä on globaalin maailman vahvuus, toivonkipinä. Joten jatkataa nuoret, minä menen murusemaan nurkkaani.

Uhreille voimia.

Vierailija
102/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että vaikka moni näin väittää ja hyvesignaloi nyt kovasti, niin kyllä monia nuo tiedot kiinnostaa. Mä olen kans käynyt terapiassa ja kyllä uskon, että monia kiinnostaisi lukea mun juttuja. Valehtilisin kans, jos väittisin, etten olisi kiinnostunut lukemaan muiden kertomuksia. Mulla on kuitenkin sen verran moraalia, etten mene noita onkimaan ja katsomaan, sillä tiedostan kyllä, etteivät ne kuulu mulle. Silti näin Big Brotherin, Temppareiden ja Sex Tapen maailmassa moni kyllä valehtelee, jos väittää, ettei kiinnosta yhtään. 

Tottakai kiinnostaa, mutta minulla onkin sen verran korkea moraali etten halua loukata toisen ihmisen yksityisyyttä ja antaa valtaa itse huijarille. Tiedän moniakin ihmisiä, vihamiehiä yms., joiden asioita voisin käydä kurkkimassa, mutten tahdo. Tiedän, esimerkiksi vihamiehet mielellänsä katsoisivat kyllä minun tietoni jos ne siellä näkyisivät, en silti aio tehdä niin. Olet sairaalloisen utelias kyttääjä jos menet tonkimaan yksityisasioita jotka eivät sinulle kuulu, normaali ihminen osaa hillitä itsensä.

Tajuatko, että mä olen itsekin ollut terapian tarpeessa ja todella pahassa jamassa ja munkin tiedot ovat vaarassa mennä julki? Tajuatko, että tunnen itseni tosi yksinäiseksi omien ajatusteni ja tunteideni kanssa? Ei, vaan leimaat mut sairaalloiseksi ja pahaksi ihmiseksi.

Mitä? Saitko jonkun moraalisen erityisluvan katsoa muidenkin ihmisten tietoja, kun itsekin olet siellä avautunut ja sinun on paha olla?

En minä niin sanonut enkä minä mene niitä katsomaan. Sanoin vaan, että osalla se syy ei ole siinä, että tuomitsisi mielenterveysongelmat tai haluaisi mehukkaita juttuja tutuistaan, vaan kaipaavat tunteilleen ja ajatuksilleen hyväksyntää. En silti mene noita lukemaan, mun moraali ei anna periksi. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa? En silti leiki mitään pyhimystä, ettei mua kiinnostaisi nuo. 

Juu, no tapoja siihen on muitakin, kuten ylhäällä todettu.

Osa kuitenkin jättää kertomatta ne kaikista vaikeimmat tunteet ja ajatukset julkisuuteen. Enkä minä voi mennä mihinkään ryhmään pelkotilojeni takia. 

Minä kävin terapiassa, mutta siellä lopulta kiellettiin puhumasta tietystä aiheesta, kun ilmeisesti terapeutille kävi liian rankaksi kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeminen on rikos.

Eri sukupolven edustajana minulle tällainen tuen osoittaminen näyttäytyy tekopyhänä. Tarkemmin ajateltuna, ehkä tässä on globaalin maailman vahvuus, toivonkipinä. Joten jatkataa nuoret, minä menen murusemaan nurkkaani.

Uhreille voimia.

Saatavilla olevan materiaalin lukeminen ei voi ikinä olla rikos. On yritysten tehtävä estää ettei tällaista materiaalia valu saataville. Ja on ihmisten oma vastuu olla käyttämättä yrityksiä jotka keräävät liikaa ihmisistä tietoja.

Vierailija
104/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeminen on rikos.

Uhreille voimia.

Saatavilla olevan materiaalin lukeminen ei voi ikinä olla rikos. On yritysten tehtävä estää ettei tällaista materiaalia valu saataville. Ja on ihmisten oma vastuu olla käyttämättä yrityksiä jotka keräävät liikaa ihmisistä tietoja.

Noh, Suomen lain mukaan se on. Jos ei miellytä, kannattaa olla yhteudessä eduskuntaan.

Vierailija
105/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeminen on rikos.

Uhreille voimia.

Asian kieltäminen ei muuta tosiasiaa. Koeta kestää. 

Tottakai on yritysten tehtävä pitää tiedot tallessa. Mutta jos salaiset tiedot vuotavat pimeään nettiin, se ei tee niitä julkiseksi tiedoksi vaan ne on edelleen salaisiksi luokiteltuja potilaskertomuksia. Niiden tietoinen lukeminen on laitonta.

Vierailija
106/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias minä kirjoitti:

Minä luen ainoastaan tuttujen asiakaskertomukset. Lupaan olla lukematta tuntemattomien, ellei sitten jotain tosi kiinnostavaa osu silmiin.

Tässä ketjun rehellisin viesti. Näinhän tulee toimimaan myös valtoasa niistäkin, jotka nyt pyhästi vannovat, etteivät edes vilkaise niihin päin. Ihminen vain on luonteeltaan äärimmäisen utelias.

Jos tulisi mahdollisuus nähdä naapurin mulkerokyttääjän, tai oman mulkvistipomon terapiatietoja niin että kiinnijäämisen pelkoa ei olisi, niin yhdeksän kymmenestä katsoisi, vaikka nyt pyhästi toisin vannovatkin. Näin se vaan elävässä elämässä menee.

Vierailija
107/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ketään kiinnostais lukea toisten terapiatietoja.

Vierailija
108/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aidosti en ymmärrä miksi haluaisin lukea ”mulkvistin pomon” terapiatietoja. Ei vois vähempää kiinnostaa kenenkään huonot äitisuhteet ja vaimon pettämiset tai masennukset. Pelkkä ajatus tollasten selailusta saa silmät painumaan umpeen.

Vierailija
109/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kaksi ystävääni on ollut Vastaamon asiakkaina ko. ajankohtana. Ei tulisi mieleenkään penkoa heidän tietojaan. Mikä helvetin pointti siinä olisi?

Vierailija
110/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai te nyt tiesitte että vuodettujen tietojen lukeminen on rikos, vaikka itse et olisikaan niitä tietoja anastanut?

Minusta kaikkein pahinta tässä on se, että anastetuilla tiedoilla voidaan uhrin talous tuhota täysin, jos uhri itse ei ymmärrä nyt heti toimia.

Totta kai tiedän sen. Minusta tämä koko keissi on väärin, kauheaa ja hirveää. Silti, silti valehtilisin, jos sanoisin, ettei mua nuo tiedot kiinnostaisi. Mä voisin lukea ne ilman nimiä, koska haluaisin lähinnä tietää, onko osalla ollut niin sekavia ajatuksia ja tunteita kuin mulla aikoinaan. Mutta tiedän sen olevan väärin ja moraalitonta enkä sitä sen takia tee. Ihminen on kuitenkin utelias ja itsekeskeinen olento.

Vierailija
111/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että kaksi ystävääni on ollut Vastaamon asiakkaina ko. ajankohtana. Ei tulisi mieleenkään penkoa heidän tietojaan. Mikä helvetin pointti siinä olisi?

Ei välttämättä olisi kivaakaan lukea, että kaverisi ovat olleet tosi kyllästyneitä sinuun ja harkinneet välien poikki panemista. Esimerkiksi.

Vierailija
112/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana aihe vapaan tämän vuosituhannen parhaassa ketjussa!

Vierailija
113/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan niitä OIKEASTI lukee jos vaan mahdollisuus, ihmiste on uteliaita . Piste.

Vierailija
114/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan lue. Kuten sanoin jo en keksi yhtään syytä miksi kiinnostais lukea kenenkään terapiatietoja. Samoja masennuksia ja hylätyksitulemispelkojaja burnoutteja kaikki siellä jauhaa.

Vierailija
115/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea kuvitella, että tuolla ulkona kävelee niin ilkeitä ihmisiä kuin mitä täälläkin on. Sellaisia jotka availee vinoiluketjuja "terapiaa tarvitsevat luuserit haha" ja mitä tässäkin on kommentoitu. Miettikääs vähän mitä siellä terapiassa ehkä käydään läpi? Raiskaustraumaa, hyväksikäyttöä, insestiä, pahoinpitelyä, rakkaudenpuutetta, lapsuusongelmia, kouluongelmia, työpaikan ongelmia, parisuhdeongelmia, burnouttia, lähimmäisen kuolemaa, lapsen menetystä, avioeroa, työpaikan menetystä...

Ja jonkun mielestä on "kivaa" naureskella ja silmät kiiluen mennä lukemaan juttuja?

En vain jaksa ymmärtää.

Vierailija
116/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjaesimerkki hyvesignaloinnista. Tuskin missään näet niitä tietoja mutta nyt haluat gloriaa tästä hienosta päätöksestäsi. Kukaan normaali ihminen ei niitä lue muutenkaan.

Niin ja se, että mitä iloa on s a a t a n a paukuttaa henkseleitään siitä, että ei lue niitä? Kun aivan varmasti ne, jotka eivät jättäisi lukematta eivät muuta toimintaansa?

Estä ap heidät, niin olet jollainlailla hyödyllinen.

Vierailija
117/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkopeikot näitä kommentteja heittää. Nynnyilevät eikä uskalla elää haluamallaan tavalla, jää vain muiden elämän kyyläily.

Vierailija
118/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias minä kirjoitti:

Minä luen ainoastaan tuttujen asiakaskertomukset. Lupaan olla lukematta tuntemattomien, ellei sitten jotain tosi kiinnostavaa osu silmiin.

Tässä ketjun rehellisin viesti. Näinhän tulee toimimaan myös valtoasa niistäkin, jotka nyt pyhästi vannovat, etteivät edes vilkaise niihin päin. Ihminen vain on luonteeltaan äärimmäisen utelias.

Jos tulisi mahdollisuus nähdä naapurin mulkerokyttääjän, tai oman mulkvistipomon terapiatietoja niin että kiinnijäämisen pelkoa ei olisi, niin yhdeksän kymmenestä katsoisi, vaikka nyt pyhästi toisin vannovatkin. Näin se vaan elävässä elämässä menee.

En voisi lukea koska

1. En koskaan astuisi pimeään verkkoon. Valoisassakin on jo tarpeeksi varjoja

2. Jäisin lukemisesta kiinni, koska olen sellainen lörppäsuu, että en muistisi minkä olen lukenut ja mitä minulle on kerrottu kun höpötän niin paljon ja nopeasti.

3. En voisi katsoa esim. ystävää tai sukulaista silmiin lukemisen jälkeen

4. En voisi nukkua, koska omatunto soimaisi

5. Omatuntoni on hirveä riesa

Vierailija
119/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea kuvitella, että tuolla ulkona kävelee niin ilkeitä ihmisiä kuin mitä täälläkin on. Sellaisia jotka availee vinoiluketjuja "terapiaa tarvitsevat luuserit haha" ja mitä tässäkin on kommentoitu. Miettikääs vähän mitä siellä terapiassa ehkä käydään läpi? Raiskaustraumaa, hyväksikäyttöä, insestiä, pahoinpitelyä, rakkaudenpuutetta, lapsuusongelmia, kouluongelmia, työpaikan ongelmia, parisuhdeongelmia, burnouttia, lähimmäisen kuolemaa, lapsen menetystä, avioeroa, työpaikan menetystä...

Ja jonkun mielestä on "kivaa" naureskella ja silmät kiiluen mennä lukemaan juttuja?

En vain jaksa ymmärtää.

Samat miettii pää kuumana miksi eivät saa kumppania...

Vierailija
120/132 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias minä kirjoitti:

En voisi lukea koska

1. En koskaan astuisi pimeään verkkoon. Valoisassakin on jo tarpeeksi varjoja

2. Jäisin lukemisesta kiinni, koska olen sellainen lörppäsuu, että en muistisi minkä olen lukenut ja mitä minulle on kerrottu kun höpötän niin paljon ja nopeasti.

3. En voisi katsoa esim. ystävää tai sukulaista silmiin lukemisen jälkeen

4. En voisi nukkua, koska omatunto soimaisi

5. Omatuntoni on hirveä riesa

Olet ihana ihminen. Palautit uskoni ihmiskuntaan.

HYVIKSET VOITTTAA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä