Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusallinen vaiva, ääni lähtee aina flunssassa ja työnantaja on kiukkuinen

Vierailija
09.04.2023 |

Eli pienikin flunssa niin ääni käheytyy aivan, välillä ollut pari viikkoa kokonaan pois. Tarvitsen työssä koko ajan puhumista, joten tämä on tietenkin iso ongelma, kun en voi kuin pihistä jos sitäkään pariin viikkoon jos pienikin flunssa iskee. Pahimmillaan olen ollut vuodessa yhteensä kolme kuukautta eri pätkissä pihisevä tai äänetön. Ja työnantaja on vihainen. Lääkärin mielestä ei saikkua, jos ei ole kuumetta eikä kipeä olo, puuttuva ääni ei riitä saikkuun. Neuvokaa mitä teen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tai työpaikanvaihto? Kai normaali ihminen tajuaa ettei ääntä ole, jos ei ole. Systeemi vain ei tunnusta ihmisten kehon tiloja. Pitäisikö työpaikalla pihistä ja kähistä, sehän menee pahemmaksi? Ellei sitten ota palkatonta osaksi. 

Vierailija
2/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan tai työpaikanvaihto? Kai normaali ihminen tajuaa ettei ääntä ole, jos ei ole. Systeemi vain ei tunnusta ihmisten kehon tiloja. Pitäisikö työpaikalla pihistä ja kähistä, sehän menee pahemmaksi? Ellei sitten ota palkatonta osaksi. 

Ei kai sairauden takia palkatonta pidä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkäristä pitäisi saada saikku koko ajaksi.

Vierailija
4/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävien muuttaminen semmoiseksi, ettei tarvi ääntä käyttää.

5/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että työnantaja on kiukkuinen? Mitä sinun tulisi siis hänen mielestään tehdä?

Vierailija
6/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että työnantaja on kiukkuinen? Mitä sinun tulisi siis hänen mielestään tehdä?

Mahdottomia?

-eri

Vierailija
7/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, jos et ole sairauden vuoksi työkykyinen -> saikulle. 

Eri asia sitten jos ta voi osoittaa jotain muuta työtä.

Vierailija
8/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

On vihainen kun en selviä äänen puuttumisen takia työtehtävistä, mutta en kuitenkaan ole varsinaisesti sairas. En minä tiedä mitä he toivoo minun tekevän, paitse jotenkin mystisesti taikovan äänen hetkessä takaisin. Ap

Vierailija
9/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän pitkä sairasloma, jotta ääni ehtii kunnolla palautua. Varmaankin joudut puolikuntoisena olemaan töissä, etkä ikinä pääse toipumaan. Ei ihme, että ääni menee herkästi.

Voit tietenkin kokeilla myös höyryhengitystä, se voi ääneen auttaa, kuten myös kuumat juomat.

Vierailija
10/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhetyöläinen, niin täytyyhän lääkärin antaa saikkua. Pihiseminen vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
11/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mielestä olen terve, koska ei ole kuumetta, ei kipeää oloa, ei mitään sellaista. Eli lievä flunssa paranee parissa päivässä, mutta ääni ei tule takaisin kuin vasta parin viikon päästä.

Työnantaja ei taas keksi minulle muuta työtä kun kaikki työt on sellaisia, joissa pitää koko ajan puhua asiakkaille. Ap

Vierailija
12/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se riittää saikkuun, jos työnantajalla ei ole osoittaa korvaavaa työtä, missä ei ääntä tarvita. Työterveytesi lienee firmaan päin?

Vierailija
13/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mielestä olen terve, koska ei ole kuumetta, ei kipeää oloa, ei mitään sellaista. Eli lievä flunssa paranee parissa päivässä, mutta ääni ei tule takaisin kuin vasta parin viikon päästä.

Työnantaja ei taas keksi minulle muuta työtä kun kaikki työt on sellaisia, joissa pitää koko ajan puhua asiakkaille. Ap

No eikö ne asiakkaat anna palautetta, ettet kykene puhumaan heille? Sitten ei liene ongelmaa?

Vierailija
14/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki se riittää saikkuun, jos työnantajalla ei ole osoittaa korvaavaa työtä, missä ei ääntä tarvita. Työterveytesi lienee firmaan päin?

En tiedä mihin päin ne on, mutta useita kertoja käynyt niin, että eivät suostu kirjoittamaan saikkua. Ap

Vierailija
15/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on puhetyöläinen, niin täytyyhän lääkärin antaa saikkua. Pihiseminen vain pahentaa tilannetta.

Mulla kanssa katoaa ääni. Lääkäri suositteli puheterapeuttia, oli siis työterveyslääkäri.

Vierailija
16/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokilta katkeaa käsi, niin hän saa sairasloman.

Samalla tavoin jos työkseen puhuvalta menee ääni, niin luulisi sairasloman irtoavan.

Vierailija
17/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sairaslomaa noin voi määritellä. Vaikka ei olisi kipeää oloa ja jaksaisi pörrätä työpaikan tiloissa koko päivän, mutta ei selviydy varsinaisista työtehtävistä koska yksi ruumiinosa prakaa, niin silloinhan on työkyvytön.

Vierailija
18/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oopperalaulaja? Sitten ymmärrän ongelman.

Vierailija
19/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen puheterapeutilla käyntiä, antaa äänenkäytön harjoituksia ja ohjaa tarvittaessa foniatrille.

Vierailija
20/33 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako olla noin paskassa paikassa töissä?? :D

T. En jatkaisi päivääkään jos joku "pomo" alkaisi mussuttamaan sairauden oireista

PS. Ennen kuin joku kyselee että mihin sitten voin mennä töihin, niin sanottakoon että olkaa huoletta. Nykyisissä töissä rahulia tulee ku saavista kaataisi ja työnkuva on niin kevyt että ei tarvitse saikulla luuhata. Ja jos tarvitsee niin sekin on ok kaikille osapuolille, koska joskus ihmisille tulee lentsu tai korona. Elämä on liian lyhyt huonossa työpaikassa sinnittelemiseen.