Ärsyttävä nykyajan puhetapa: kyllä
Parin viime vuoden aikana hurjasti yleistynyt ärsyttävä tapa käyttää kyllä-sanaa. Rasittavan kuuloista.
Tänään naapurin ämmä totesi jutellessamme pihalla "Käytiin viikonloppuna kylpylässä. Vilkasta oli kyllä" Menetin totaalisesti malttini ja aloin huutaa "KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ; KYLLÄ, KYLLÄ..." ja naapuri häipyi sisälle.
Mistä tää tyyli tulee? Miksi ei voi käyttää kyllä-sanaa normaalisti vaan tunkea se outoon lauserakenteeseen. Esimerkiksi näihin törmää:
"Rahaa löytyy kyllä"
"Yllättynyt olin kyllä"
"Lämmintä oli kyllä"
Rasittavan kuuloista! Lopettakaa!
Kommentit (53)
Kokonaan sanan käytön lopettamista en voi luvata, vähentää voin kyllä.
Kirjoitatpa ap terävää tekstiä, kauniimpaa sanankäyttöä voisit harkita kyllä.
Kyllä en ymmärrä. Niin pahoitin kyllä mieleni.
Kyllä joo...hmm... en kyllä tiedä mitä tähän sanoisin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:13"]
Kyllä en ymmärrä. Niin pahoitin kyllä mieleni.
[/quote]
et tolla saa ap:ta kiehumaan, hölmö. Tällaisella rakenteella kyllä.
Ei, kyllä mun täytyy nyt sanoa että onhan tuolla kyllä kova tuuli ulkona. Uskoisin kyllä etteivät sähköt sentään katkea. Vaikka onhan mulla kyllä kynttilöitä siltä varalta laitettuna. Kyyyllä... mitenkäs siellä pohjosessa tuuleeko siellä?
Olisikohan tämä kyllä-sanan käyttö tullut Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja-kirjasta. Siinähän Mielensäpahoittaja alkaa melkein kaikki lauseet kyllä-sanalla, vaikka heti sen jälkeen tulisikin ei/en. Esim. "Kyllä en koskaan lähetä miniälle ystävänpäiväkorttia. Kyllä ei ole mikään ystävä hän minulle."
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:52"]
Parin viime vuoden aikana hurjasti yleistynyt ärsyttävä tapa käyttää kyllä-sanaa. Rasittavan kuuloista.
Tänään naapurin ämmä totesi jutellessamme pihalla "Käytiin viikonloppuna kylpylässä. Vilkasta oli kyllä" Menetin totaalisesti malttini ja aloin huutaa "KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ; KYLLÄ, KYLLÄ..." ja naapuri häipyi sisälle.
Mistä tää tyyli tulee? Miksi ei voi käyttää kyllä-sanaa normaalisti vaan tunkea se outoon lauserakenteeseen. Esimerkiksi näihin törmää:
"Rahaa löytyy kyllä"
"Yllättynyt olin kyllä"
"Lämmintä oli kyllä"
Rasittavan kuuloista! Lopettakaa!
[/quote]
Pienestä vedät herneen nenään kyllä! :D
Mua vituttaa fb:ssä toi MED! Kaupassa med Pekka, paskalla med paperi. Mikä v*tun MED. Ääliöt!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:38"]
Mua vituttaa fb:ssä toi MED! Kaupassa med Pekka, paskalla med paperi. Mikä v*tun MED. Ääliöt!
[/quote]
Kyllä kuulostaa ruotsinsuomalaisilta eli bättre folk med pengar kyllä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:32"]
Ei, kyllä mun täytyy nyt sanoa että onhan tuolla kyllä kova tuuli ulkona. Uskoisin kyllä etteivät sähköt sentään katkea. Vaikka onhan mulla kyllä kynttilöitä siltä varalta laitettuna. Kyyyllä... mitenkäs siellä pohjosessa tuuleeko siellä?
[/quote]
Tyhmältä vaikutat kyllä.
Mua naurattaa hirveästi, kun kuvittelen raivostuneen ap:n huutamassa naama punaisena hämilliselle naapurin rouvalle KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ.
Mua muuten ärsyttää sana "repesin", jota sitäkin olisin voinut tässä yhteydessä käyttää kyllä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:46"]
[/quote]
Tyhmältä vaikutat kyllä.
[/quote]
voisit kyllä perustella?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:46"]
[/quote]
Tyhmältä vaikutat kyllä.
[/quote]
voisit kyllä perustella?
[/quote]
Vaikutat ymmärtämättömältä ap:n ärsytyksen kohteen suhteen kyllä.
Niinku yhes välis kaikki hoki "niin o, niin o, niin o!" JOKA väliin, vähän kyllä vitutti ja vituttaa vieläkin.. Ärsyttävintä on sellanen hykertely-virnuilu ja "niin o!". Kertoo että mielenkiinto/keskittyminen nolla :(
Nykyään kaikki hokee TERVE, TERVE, TERVE..
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:59"]
Se on ap kylläkin niin, että ongelma on sinulla eikä noilla yllin kyllin kyllää käyttävillä keskustelukumppaneillasi. Harmittavaahan se on kyllä, jos toisella on levy päällä koko ajan, mutta kyllähän sen toisaalta ymmärtää - ei kylläkään sitten jos ne on kirosanoja.
[/quote]
Anteeksi,painoin kyllä ihan vaan vahingossa alapeukkua.
Jo on kyllä ongelmat pieniä. Iloitse, ap kaikesta, mikä on hyvin, kuten siitä, etteivät ihmiset enään niinkuttele yhtä paljoa kuin ennen.
On äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa, vaan seimi pahnat ja tähti yllä ne silmiin kalleina kangastaa...