Jos kauneus on katsojan silmässä miksi ihmiset suuttuu siitä jos joku sanoo esim "haluan komean miehen" tai "haluan kauniin naisen"
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan s u u t u.
Kyllä aika moni suuttuu tai kiehahtaa " sullehan ei kuulu kaunis nainen""# Eli luovatko he itse päässään kuvan miltä näyttää kaunis nainen?
On totta, että kauneus on katsojan silmissä ja hyvin subjektiivista. Nimittäin jos kaikki kokisivat, että vain on yhdenlaista kauneutta, niin eihän meillä pariutuisi kuin vain hyvin vähän ihmisistä.
Mutta on myös kauneusihanteita, joita yhteiskunta asettaa (mikä myös juurtaa yleisemmin ajalta, jolloin miehet olivat vallassa).
Jos joku suuttuu siitä, että haluat kauniin ihmisen, niin he voivat silloin ajatella, että ajattelet enemmän noita yhteiskunnan asettamia kauneusihanteita kuin sitä subjektiivista näkemystä kauneudesta.
Mutta enemmän itse näen henkilöiden itse suuttuvan siitä, etteivät he saa jotain instagram-mallien tasoista kumppania itselleen.
Vain typerys kailottaa tuollaista ääneen. Se on sopimatonta käytöstä, vähän kuin suolen toiminnan kuvailu.
Lisäksi ärtymystä aiheuttaa se, että vaatimalla ääneen kaunista kumppania ihminen osoittaa ylimielisyyttä ja usein myös itsereflektion puutetta. Kun pälvikaljuinen pallomahainen lyhyt mies havittelee kaunotarta, se on joko ärsyttävää tai huvittavaa. Rumilusta suututtaa, kaunotarta naurattaa.
Jokainen valitsee itselleen niin viehättävän kumppanin kuin mahdollista, vaikk sitä ei ääneen sanota. Kumppani valitaan niiden joukosta, jotka sopivat ulkonäkökriteereihin. Tätä ei muuta muuksi se, että sinä tunnet tästä jonkun poikkeuksen tai itse olet semmoinen. Katsokaa ympärillenne. Lähes kaikki pariskunnat ovat suunnilleen samantasoisesti viehättäviä tai rumia. Typerys ei tätä ymmärrä, vaan kuvittelee, että maailma on hänelle missin velkaa.
Ei kukaan s u u t u.