MInulta häviää tavaroita yhden kaverini käynnin jälkeen..
Aina saman kaverin käynnin yhteydessä.
Olen aiemmin ajatellut laittaneeni ne "väärään" paikkaan tai unohtaneeni jonnekin. Olen ihmetellyt, etten kai näin hajamielinen ole toistuvasti.
Olin tänään aamulla lähdössä kaupungille ja meilkkailin. Puuteri oli hävinnyt, samoin lempihajuveteni. Aiemmin on kadonnut vaikka mitä, jopa kahdet pikkuhousuni.
Tämä kaverini oli kylässä eilen illalla. Kukaan muu ei ole voinut ottaa puuteria ja hajuvettä.
Mitä tekisit?
Kommentit (17)
Tee ansoja. Teippaa vesan peilikaapin ovet, vaatekaappien ovet yms. huomaamattomasti. Näet sitten jos ovia on avattu, kun teipit eivät ole paikoillaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:54"]
Pyydä kylään - laita salanauhotus päälle vaikka puhelimeen kun käväset vessassa tms.
[/quote]
Tuo on laitonta. ohis
Miksi et ihan suoraan kysy kärsiikö kaverisi kleptomaniasta?
Tuksulta myös aina varastetaan kaikkea. Aina viedään kännykkä, läppäri, mielettömän kalliita Hello Kitty-muovikoruja ja upeita mekkoja.
Onko ystävälläsi taloudellisia vaikeuksia tai muita ongelmia jotka saattaisivat olla syy varasteluun? Totta kai aikuisen pitää tietää että varastaminen on väärin mutta mua vaan rupesi mietityttämään että ei kai kukaan rupea kaverinsa tavaroita ihan huvin vuoksi viemään..
Kattoisin löytyykö niitä tavatoita kaverin kotoa.
Mee kyläilemään yllättäen kaverille jotta ei kerkeä tavaraa piilottamaan ennen tuloasi..
Sairasta kyllä jos on alkkaritki vieny :D
Kleptomaani ottaa ihan hassuakin tavaraa, se on sairaus.
No aika sairasta kyllä, jos kolmosen mielestä muuten on ok pölliä kaverilta, kunhan ei alkkareita vie.
Jos olisin ap, en ainakaan enää kutsusisi tyyppiä kotiini.
Tästä lähten tapaat sitä kaveriasi muualla. Et enää kutsu sitä kotiisi.
Ap jatkaa: minulta on hävinnyt vaikka mitä, kun nyt asiaa mietin.
Kaksi korvakorua (hopeaa, ei onneksi kultaa), bleiseri, kaulahuivi, huuulipuna, kynsilakka, deodorantti, kasvovoide yms. Nyt vasta havahduin tilanteeseen, kun puuteri ja lempihajuvesi on kadonneet eilen. Kukaan muu ei ole voinut niitä viedä kuin tämä kaverini.
Minä kutsuisin kaverin vielä kerran kylään. Kävisin vessassa ennen kaverin tuloa ja pistäisin muistiin tavarat mitä siellä missäkin on. Kun kaveri kävis vessassa, menisin heti sen jälkeen uudestaan ja tarkistaisin samat paikat. Saisin ainakin varmuuden epäilyilleni.
Miten se ehtii kaivella sun vaatekaappejakin kyläillessä? Miten se on saanut tuon bleiserinkin rahdattua mukanaan? Noin paljon tavaraa, eikä ole kertaakaan jäänyt rysän päältä kiinni?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:17"]Minä kutsuisin kaverin vielä kerran kylään. Kävisin vessassa ennen kaverin tuloa ja pistäisin muistiin tavarat mitä siellä missäkin on. Kun kaveri kävis vessassa, menisin heti sen jälkeen uudestaan ja tarkistaisin samat paikat. Saisin ainakin varmuuden epäilyilleni.
[/quote]
Nimenomaan. Ota valokuvat vaikka kännykällä eri kohdista ennen ystäväsi vierailua, niin voit verrata varmasti.
Kaverini on ollut usein minulla yötä, bleiseri lähti varmaankin mukaan vaatekaapista, huoneesta, jossa hän yönsä nukkui, en tiedä. Mutta jonnekin sekin on kadonnut.
Raportoi sitten meille miten kävi!
Pyydä kylään - laita salanauhotus päälle vaikka puhelimeen kun käväset vessassa tms.