Pystyisitkö tekemään nykyiset työsi lyhyemmässä työajassa?
Työskentelen toimistohommissa ja useimpina päivinä olen saanut päivän työt tehtyä muutamassa tunnissa, mutta toimistolla pitää homehtua se kahdeksan tuntia... Tosi turhauttavaa. Totta kai joskus on kiireisiä aikoja, mutta ne ovat kuitenkin poikkeus, ei normi. Tuntuu tyhmältä surffata netissä tuntikausia töissä, mutta ei aina jaksa myöskään siivota toimistoa tai tehdä muiden töitä.
Kommentit (46)
Ei onnistuisi.
Meilläkin on töissä näitä, jotka tekevät työnsä minua nopeammin. Aika usein vain joudun (tai joku muu joutuu) tekemään heidän työnsä uudestaan, kun niissä on asiatiedot väärin, koodit vedetty hatusta, osa jätetty kokonaan tekemättä ja muutenkin aika huttua koko homma. Kyllä luonnoksen saa nopeasti valmiiksi, mutta viimeistellyn työn tekeminen ottaa aikansa. Ottaa päähän, kun pomo ei näytä tietävän eikä ymmärtävän tätä.
Olen perhepäivähoitaja. Päivän saisi mahdutettua vaikka neljään tuntiin, mutta yleensä se on aika tasan 10 tuntia. En voi itse vaikuttaa montako tuntia teen töitä, isät ja äidit päättää.
Voin kertoa sinulle, miten yhden sähköpostin lähettämiseen saa kulumaan tunnin. Jos kyse on vaikkapa haastattelupyynnön lähettämisestä, sen voi tehdä yhdellä lauseella, jos ei halua käyttää siihen aikaa. Mutta jos haluaa tehdä työnsä kunnolla ja nopeuttaa työn seuraavia vaiheita, ennen Lähetä-napin painallusta on googlannut henkilön ja aiheen, pohtinut jutun näkökulman, jäsennellyt tekstin alustavasti ja kirjoittanut kysymyspatterin, jonka sitten kirjoittaa myös mukaan sähköpostiviestiin. Jos on hyvä tuuri, vastaukset kysymyksiin tulevat jo paluupostissa ja tekstisi on tuossa tuokiossa valmis, kun taas sinä, joka tyydyit yhteen lauseeseen, olet vielä aivan lähtökuopissa. Näin toimittajan työssä, mutta saattaa päteä muuallakin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:52"]
Voin kertoa sinulle, miten yhden sähköpostin lähettämiseen saa kulumaan tunnin. Jos kyse on vaikkapa haastattelupyynnön lähettämisestä, sen voi tehdä yhdellä lauseella, jos ei halua käyttää siihen aikaa. Mutta jos haluaa tehdä työnsä kunnolla ja nopeuttaa työn seuraavia vaiheita, ennen Lähetä-napin painallusta on googlannut henkilön ja aiheen, pohtinut jutun näkökulman, jäsennellyt tekstin alustavasti ja kirjoittanut kysymyspatterin, jonka sitten kirjoittaa myös mukaan sähköpostiviestiin. Jos on hyvä tuuri, vastaukset kysymyksiin tulevat jo paluupostissa ja tekstisi on tuossa tuokiossa valmis, kun taas sinä, joka tyydyit yhteen lauseeseen, olet vielä aivan lähtökuopissa. Näin toimittajan työssä, mutta saattaa päteä muuallakin.
[/quote]
Mutta ei vaan päde meidän tapauksessa. Tiedän tasan tarkkaan millaisiin viesteihin nämä tietyt ihmiset saavat sen ajan kulumaan, koska useimmiten vielä konsultoivat minua tai jotain muuta henkilöä. Sen lisäksi siis, että he käyttävät yksinkertaiseen tehtävään kymmenkertaisesti aikaa, kuin siihen pitäisi käyttää, he usein myös vievät jonkun toisen työntekijän työaikaa sillä, että haluavat ''henkistä tukea'' siihen viereen painaessaan send-nappia.
19
Kyllä. Itselläni täsmälleen samanlainen tilanne kuin alottajalla! Usein tylsistyttää!
En voisi. Asiakaspalvelussa on yhdelle asiakkaalle varattu se tietty aika hänen haluamansa toimenpiteen mukaan ja ammattilaisena tiedän aina suurinpiirtein tarkalleen paljon menee mihinkin työhön, joten päivä on niin täynnä kuin työtunteihin mahtuu. Peruutusajat käytän tietenkin hyödyllisesti mutta se ei seuraavaa työtä nopeuta.