Olenko lapsellinen, kun pahoitin mieleni lahjattomuudesta?
En saanut ainuttakaan pakettia, äitini vaan totesi, ettei hän keksinyt mitään lahjaa. Rahasta ei ole pulaa. Minulle tuli vain sellainen tunne, etten ole minkään arvoinen kenellekään.
Kommentit (56)
Jos rahaa ei ole, sitä ei ole. Vai oisko velaksi pitänyt hankkia tarpeetonta roinaa?
Hankitaanko jossain perheissä aikuisillekin lahjoja??
Olet. Lahjoja annetaan alaikäisille lapsille, ei aikuisille mieslapsille.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa ei ole, sitä ei ole. Vai oisko velaksi pitänyt hankkia tarpeetonta roinaa?
"Rahasta ei ole pulaa."
Eikä lahjan tarvitse olla mikään kallis. Suklaarasia tai kahvipaketti olisi kelvannut mainiosti. Tai vaikka lahjakortti.
Ap
Minullekin tuli samanlainen olo. Kukaan ei halua nähdä vaivaa, miettiä yhtään mikä minua voisi ilahduttaa. Kun oikeasti olisin ilahtunut vaikka suklaalevystä tai kynttilästä. Mitään kallista en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion antaa lapsilleni joululahjat niin kauan kuin minussa henki pihisee. Rakastan heitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole mies.
Ap
Jos ei keksi mitään voi antaa lahjakortin. Ikävää, ettet saanut mitään. Minäkin pahastuisin.
Minulla ollut aiemmin samoja fiiliksiä. Ongelma ei ole lahjan puute sinänsä, vaan se, mistä se kertoo. Itselleni kertonut siitä, että minua pidetään itsestäänselvyytenä eikä minuun tarvitse panostaa.
Nykyisin vietän aikaani toisenlaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rahasta ei ole pulaa."
Eikä lahjan tarvitse olla mikään kallis. Suklaarasia tai kahvipaketti olisi kelvannut mainiosti. Tai vaikka lahjakortti.
Ap
Ai sorry, luin kunnolla vain otsikon, ja että rahasta on pulaa. Mulla on vissiin jonkin sortin lukihäiriö.
Mutta tuo turhan roinan hankkiminen on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion antaa lapsilleni joululahjat niin kauan kuin minussa henki pihisee. Rakastan heitä.
Kai lahjoitat rahaa? Krääsän tyrkyttäminen lähinnä potuttaa.
Jos oli rahaa niin sitä voi antaa myös joululahjaksi . Äitisi on joko tyhmä tai kitupiikki. Meillä koko perhe vanhemmat + lapsi sai aikoinaan joka joulu isovanhemmilta 300e nuppi . Hyvin toimi.
Itse sanoin moneen kertaan etten halua lahjoja. Silti sain muutaman paketin.
Vihaan ylimääräistä tavaraa.
Muut sai ison kasan lahjoja, minä yhden (anopilta, ei tosin sitäkään minua varten oltu hankittu, oli jotain minkä hän oli saanut itse lahjaksi aiemmin).
Noh, lapseni huomasi että äidillä taitaa olla vähän paha mieli, lupasi piirtää minulle joulukortin, tosin se varmaan unohtui sekin jo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki huomioonottavissa ja ilahduttamisenhaluisissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut aiemmin samoja fiiliksiä. Ongelma ei ole lahjan puute sinänsä, vaan se, mistä se kertoo. Itselleni kertonut siitä, että minua pidetään itsestäänselvyytenä eikä minuun tarvitse panostaa.
Tämähän se on. Arvottomuuden tunne.
Meillä on suvussa tapana, että joululahjoja ostetaan vain lapsille. Aikuiset nauttivat hyvästä ruoasta ja joulun tunnelmasta.
Tätä taustaa vasten vaikutat lapselliselta. Enkä usko, että olisit ollut tyytyväinen kahvipakettiin tai suklaarasiaankaan, vaikka niin väität.
Saitko kuitenkin syödä jouluruoat ilmaiseksi?
Kyllä. Sinä olet lapsellinen ihminen.