Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö tekemään nykyiset työsi lyhyemmässä työajassa?

Vierailija
31.01.2014 |

Työskentelen toimistohommissa ja useimpina päivinä olen saanut päivän työt tehtyä muutamassa tunnissa, mutta toimistolla pitää homehtua se kahdeksan tuntia... Tosi turhauttavaa. Totta kai joskus on kiireisiä aikoja, mutta ne ovat kuitenkin poikkeus, ei normi. Tuntuu tyhmältä surffata netissä tuntikausia töissä, mutta ei aina jaksa myöskään siivota toimistoa tai tehdä muiden töitä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, kun työaika ei useinkaan riitä työn tekemiseen niinkuin se hoitotyön ihanteiden mukaisesti pitäisi tehdä potilasta kohdaten ja kuunnellen. 

Vierailija
22/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta olen käytännössä tai koko toimisto ollaan, asiakkaidemme sähköpostien varassa, niin sen mukaan mennään. Eli jos kaikki postiliikenne olisi jo aamusta valmiina, niin takuulla saisin lähes aina työni tehtyä nopeammin, mutta asiakas on se joka ajasta maksaa, näillä siis mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amk-ope ja käytän työaikaa juuri sen verran kuin työt tarvitsevat. Toki työ on urakkatyötä. Välillä pitkiä päiviä, mutta välillä ei paljoa mitään.

Vierailija
24/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, ja olen sellaisella alalla, jonka työvoimapulaa toitotetaan paljon. Toisaalta olen aika nopea tekemän hommani ja usein ihmettelen, miten on mahdollista, että työkaverilla, jolla sama määrä töitä, on koko ajan 20 ylityötuntia sisällä.

Vierailija
25/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pystyisi, mä teen töitäni kyllä ihan täysiä. Tosin mä luulen, että mä tulen vielä vähän nopeammaksi. En ole tehnyt tätä työtä vielä kovin kauaa.

Vierailija
26/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pystyisi. Olen sosiaalitoimen johtaja keskisuuressa kaupungissa.

Vierailija
27/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nykyiset työni n. puolessa tunnissa per päivä, tänään meni tunti. En oikeastaan pysty enää tuosta puolittamaan. Toki kk-palkkakin on vain 1500 euroa brutto.

Vierailija
28/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kun ei nykyinenkään aina tunnu riittävän

Vierailija
29/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pystyisin, olen lastenneuvolassa terveydenhoitajana. Mutta sitten taas on kausia, jolloin ylitunteja tulee väkisin. Hiukan kausiluonteista siis työni.

Vierailija
30/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun teen töitä kotona omaishoitajana. Vuorokausi on sen 24h välillä leppoisasti, välillä kiireisesti ja raskaasti. Läsnäoloa tarvitaan kuitenkin ihan koko ajan, näköyhteyttä ei sentään enää joka minuutti.

Vierailija
31/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Jään ylitöihin vaan sen takia, että päivällä jatkuva trafiikki toimistossa häiritsee keskittymistäni. Jotta olen tehokas, minun täytyy saada tehdä toimistotyöt täysin omassa rauhassa. Ja juurikin tästä syystä olen ammatissa, jossa pääsen työskentelemään toimiston ulkopuolella säännöllisesti. Ja ihan vielä ihan ulkoilmassa. Siellä olen kyllä aina tehokas! Esimieheni tuntee toimintatapani, eikä se ole aiheuttanut ongelmia.

Vierailija
32/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin tehtyä työni tosi paljon lyhyemmässä ajassa mutta en niin hyvin. Työni vaatii kuitenkin pohdiskelua/ongelmanratkaisua ja "lobbaamista" johon menee aikaa.

Vierailija
33/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin työelämässä jouduin jostain syystä paikkoihin joissa aina hommaa riitti, jos edes työaika riitti kun kaikki oli kyllä kellotettu niin tiukille. 

Vahinko etten koskaan saanut edes vakipaikkaa, vaikka "laiskana" työllistettynä parhaani aina yritin.

Vierailija
34/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, nytkään ei työaika riitä.

Vierailija
35/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään. 

Vierailija
36/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 20:01"]

Pystyisin, ja olen sellaisella alalla, jonka työvoimapulaa toitotetaan paljon. Toisaalta olen aika nopea tekemän hommani ja usein ihmettelen, miten on mahdollista, että työkaverilla, jolla sama määrä töitä, on koko ajan 20 ylityötuntia sisällä.

[/quote]

Itsellä myöskin tällainen tilanne. Ihmettelen miten muut valittaa jatkuvasti kiirettä ja saldot paukkuu, vaikka todellisuudessa näillä valittajilla on itseäni vähemmän töitä.

Vierailija
37/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 20:01"]

[/quote]

Itsellä myöskin tällainen tilanne. Ihmettelen miten muut valittaa jatkuvasti kiirettä ja saldot paukkuu, vaikka todellisuudessa näillä valittajilla on itseäni vähemmän töitä.

[/quote]

Meillä on töissä samanlaista, tietyt tyypit koko ajan toitottaa miten eivät ehdi tehdä töitään ja aina on plussasaldoa monta kymmentä tuntia, mutta kun heidän työtapaansa seuraa, niin kyse on siitä, että

1) he tekevät tehtävät hyvin hitaasti

2) he eivät osaa suunnitella työpäiviään

3) he katoavat lounasaikaan tunneiksi jonnekin, syövät lounaan sitten toimistolle tultuaan ja kun muut lähtevät kotiin, jäävät vielä lukemaan iltalehteä keittiöön.

On käsittämätöntä, miten jotkut työntekijät pystyvät käyttämään yhden sähköpostin lähettämiseen tunnin työajastaan. Ja pomo ei joko tajua tätä, tai sitten ummistaa silmänsä, kun ''Liisa nyt vaan on tuollainen''.

Vierailija
38/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun teen matkatyötä.

Vierailija
39/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut siirrettiin väliaikaisesti toiseen tehtävään hoitamaan tällaisen kiireisen tehtävää. Teen siis päivän aikana täsmälleen samat työt kuin hänkin, vähäisemmällä kokemuksella ja ilman alan koulutusta. Teen parissa tunnissa sen mihin tällä toisella ei päivä riittänyt. Esimiehellä on hyvin positiivinen kuva tästä työntekijästä ja usein on etsitty keinoja, joilla hänen työtaakkaansa voisi keventää. Pari kuukautta vielä, kunnes pääsen onneksi vanhoihin töihin. Päivä sujuu niin paljon nopeammin, kun ei tarvitse selata aihe vapaata tylsistyneenä.

Vierailija
40/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi tehdä lyhyemmässä ajassa (työtä riittää niin paljon kuin vain tekee), mutta voisin olla tehokkaampi. Mutta tehokkuus syö virheettömyyttä ja mieluummin teen hitaammin ja huolellisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä